Blokkade pinpas buiten Europa

05-05-2012 11:33 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rabobank blokkeert pinpas buiten Europa.
En skimmers zijn alleen actief buiten Europa?

Wat een vreemd bericht.
Ik ondersteun het wel.

Alles wat je kunt aanpakken, om het skimmen te beperken, moet je niet nalaten.

90 % van de klanten van de Rabo komt niet eens buiten Europa.

Mijn pas mogen ze ook blokkeren.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Betaalpas 'aan' zetten voor gebruik buiten Europa

Als de pas 'uit' staat dan kan deze niet gebruikt worden om te betalen of geld op te nemen buiten Europa. Dit geldt voor de Rabo Europas, de Rabo WereldPas en de Rabo WereldPas voor Jongeren. Reist u naar een land buiten Europa? Dan kunt u uw pas vanaf 1 juni eenvoudig 'aan' zetten voor de periode dat u buiten Europa reist. Uw pas zal na deze periode automatisch 'uit' worden gezet. In het landenoverzicht ziet u voor welke landen u uw pas niet 'aan' hoeft te zetten.

Uitzonderingen: betaalpas buiten Europa 'aan'

Er zijn enkele uitzonderingen:

voor klanten met een Rabo RiantPakket staat de pas standaard 'aan'

als u in de afgelopen twee jaar uw betaalpas heeft gebruikt buiten Europa, staat uw betaalpas standaard 'aan'

zakelijke passen staan 'aan'

Aldus de rabo bank
"En skimmers zijn alleen actief buiten Europa?

Wat een vreemd bericht."

Skimmers zijn overal actief maar het geld opnemen gebeurd vaak buiten Europa, op wisselende locaties zodat ze verschillende valuta hebben en een kleinere pakkans.
Ik vind het goed van de Rabobank.
Oh lekker dan, ik zit net in China.

Betwijfel of dit zin heeft en ik heb nu al geen zin om dit straks te gaan regelen.
quote:vlinder72 schreef op 05 mei 2012 @ 12:01:

Ik vind het goed van de Rabobank.Ik ook. Het kost de bank (en uiteindelijk jou en mij) klauwen vol met geld. Voorzorgsmaatregelen zijn alleen maar goed. Zelf let ik tegenwoordig erg goed op, en dek bij het toetsen van de pincode het goed af.
quote:Liezebetje schreef op 05 mei 2012 @ 12:06:

Oh lekker dan, ik zit net in China.

Betwijfel of dit zin heeft en ik heb nu al geen zin om dit straks te gaan regelen.

Of je Random Reader meenemen en het ter plekke doen. Of dan je bank bellen, die kunnen het ook voor je regelen.

Maar het is wel erg vervelend dat je dit moet regelen tijdens je vakantie! Ik heb hetzelfde probleem.
Ja ja, en wel blijven betalen voor een Wereldpas natuurlijk.

Gelukkig heb ik geen Rabo, want ik zou not amused zijn. Alsof je elke keer gaat doorgeven dat je op pad bent. Gelukkig zijn er heel veel andere banken die hun beveiligingsshizzle niet op hun betalende klanten afwentelen.
De bank moet zorgen voor apparatuur die niet te skimmen valt, in plaats van 'je pas blokkeert buiten Europa'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben 1 juni ook op vakantie buiten Europa. Zou ik niet van tevoren even naar de bank kunnen gaan en regelen dat het bij mij wat later in gaat of zo?
quote:himalaya schreef op 05 mei 2012 @ 12:44:

De bank moet zorgen voor apparatuur die niet te skimmen valt, in plaats van 'je pas blokkeert buiten Europa'.De bank gaat natuurlijk niet over apparatuur buiten Europa ook niet over apparatuur binnen Europa.
quote:himalaya schreef op 05 mei 2012 @ 12:44:

De bank moet zorgen voor apparatuur die niet te skimmen valt, in plaats van 'je pas blokkeert buiten Europa'.Dus dat. Voor mij maakt het niet uit of ik nu hier of op de Noordpool word geskimmed, de bank moet sowieso dokken. De beveiliging van het systeem is immers hun pakkie an. Daar betalen we ze ook voor, om ons geld te bewaken. Niet om er onder hun voorwaarden pas bij te kunnen, bij ONS geld.
quote:Miriammm schreef op 05 mei 2012 @ 12:44:

Ik ben 1 juni ook op vakantie buiten Europa. Zou ik niet van tevoren even naar de bank kunnen gaan en regelen dat het bij mij wat later in gaat of zo?Ik zou gewoon even met de bank bellen of langsgaan en vragen hoe je dit het beste kunt regelen.
quote:teardrop-viva schreef op 05 mei 2012 @ 12:47:

[...]

Ik zou gewoon even met de bank bellen of langsgaan en vragen hoe je dit het beste kunt regelen.

Denk dat ik dat inderdaad maar doe.

Ik moet zeggen dat het ik op zich wel een goede vind van de Rabobank. Het is ook makkelijk aan en uit te zetten voor als je op reis gaat. Alleen dat het 1 juni standaard bij iedereen aan gaat, is dan een beetje onhandig voor de mensen die dan buiten Europa zijn.
quote:Miriammm schreef op 05 mei 2012 @ 12:44:

Ik ben 1 juni ook op vakantie buiten Europa. Zou ik niet van tevoren even naar de bank kunnen gaan en regelen dat het bij mij wat later in gaat of zo?Dat gaat helaas niet, het gebeurt allemaal centraal. Wat je wel zou kunnen vragen is of zij het voor je deblokkeren op 1 juni.
quote:teardrop-viva schreef op 05 mei 2012 @ 12:46:

[...]

De bank gaat natuurlijk niet over apparatuur buiten Europa ook niet over apparatuur binnen Europa.Maar iedere bank gaat wél over hun eigen geldautomaat, waar je nog steeds een reële kans hebt om geskimd te worden (waarna het geld in het buitenland opgenomen kan worden).
quote:himalaya schreef op 05 mei 2012 @ 13:42:

[...]

Maar iedere bank gaat wél over hun eigen geldautomaat, waar je nog steeds een reële kans hebt om geskimd te worden (waarna het geld in het buitenland opgenomen kan worden).Je rabo-pas kan toch ook gewoon bij iedere andere willekeurige bankautomaat worden geskimd.
quote:astrape schreef op 05 mei 2012 @ 13:47:

[...]

Je rabo-pas kan toch ook gewoon bij iedere andere willekeurige bankautomaat worden geskimd.

Dat klopt. Maar daar ging het niet om. Teardrop zegt 'De bank gaat natuurlijk niet over apparatuur buiten Europa ook niet over apparatuur binnen Europa.'

Waarop ik aangeef dat de Rabobank wel degelijk verantwoordelijk is voor hun eigen geldautomaten, net zoals de ING dat is, de ABNAmro etc. Als al die banken zorgen dat hun eigen geldautomaten niet meer geskimd kunnen worden, dan komen we al een heel eind.
En bij elke winkel!

Rabo zal het wel zo brengen dat het lijkt dat het om klantenbelang gaat, maar het gaat er natuurlijk om dat ze zelf minder risico lopen. Immers, zij moeten dokken als hun pas niet veilig is. Hun pas dus, niet andermans apparatuur. En intussen mag je wel blijven betalen voor het gebruik van die pas, om over nota bene je eigen geld te kunnen beschikken. Waar zij de rente over trekken want als consument krijg je daar ook ongemerkt steeds minder van.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 05 mei 2012 @ 13:55:

En bij elke winkel!

Rabo zal het wel zo brengen dat het lijkt dat het om klantenbelang gaat, maar het gaat er natuurlijk om dat ze zelf minder risico lopen. Immers, zij moeten dokken als hun pas niet veilig is. Hun pas dus, niet andermans apparatuur. En intussen mag je wel blijven betalen voor het gebruik van die pas, om over nota bene je eigen geld te kunnen beschikken. Waar zij de rente over trekken want als consument krijg je daar ook ongemerkt steeds minder van.

Het is natuurlijk helemaal niet vervelend voor een klant als ineens blijkt dat je rekening leeg is en je achter je eigen geld aan moet omdat het van je rekening gejat is. Het is allemaal alleen maar in het belang van de bank

Wat weer een boehoepost over dat de bank zo slecht is.
Voor mijn man is dit heel vervelend. Hij zit regelmatig in het buitenland en weet van te voren niet precies hoe lang hij blijft. Tenzij dit niet geldt voor de creditcard, maar dat is niet me niet helemaal duidelijk.
Nee, het geldt niet voor een creditcard Huismusje.
Dan is er niets aan de hand. Gelukkig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven