Fastfood

06-05-2012 14:11 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar haal jij het liefst fastfood? Kfc? Mac? Burger king?

En wat eet je het liefst dan?

(ik heb trek in een big tasty :'( )
Internagelaktisch
haha snel maar een appel pakken die kan je ook krijgen bij de mac
zoekend......
Met stip op 1, de Whopper van BK.

Maar hier alleen een Mac in de buurt.

Dat "mag" aankomende week weer (eens in de 2 weken Macbezoek).

Eigenlijk niet goed voor mijn diabetes...
quote:Blusher schreef op 06 mei 2012 @ 14:55:

Ik verbaas me er af en toe over dat er mensen zijn die nooit naar de snackbar of iets dergelijks gaan. Zoals Jeane_avril al zei, we hebben allemaal toch wel eens zin in een vette hap? Je aders slippen heus niet meteen dicht hoor na een frietje met. Als ik zin heb in een vette hap dan geef ik daar zo nu en dan wel aan toe.

Ik kom niet zo vaak bij de Mac. De chicken-wrap met honing-mosterd saus vind ik wel lekker als tussendoor-hap.Ik eet wel eens ongezond, zonder dat ik ook maar ooit een snackbar/fastfood keten hoef binnen te treden. Rara, hoe doe ik dat. Je kan het allemaal ook gewoon thuis maken. Voor mij is het meer een kwaliteits-ding. Waarom zou je een hamburger vol met conserveermiddelen eten, als je er thuis een met vers gehakt kan maken? Bovendien proef je aan al die 'kip' gerechten dat ze van gemalen karkas gemaakt zijn. Je proeft gewoon het merg, en de structuur is er ook naar.
Ik lees hier al een paar keer over ketens die ze in de VS (en/of Canada) hebben.

Vinden jullie dat nou werkelijk zo ontzettend lekker dat jullie zouden willen dat ze uitbreiden naar NL of heeft het te maken met de vakantie (of wat voor een soort verblijf het ook was) en dat het gewoon onderdeel is van een leuke herinnering?

Ik kom regelmatig in de VS en Canada en ben bij alle genoemde tenten geweest, maar zo bijzonder is het niet. Sterker nog, ik vind het meer van hetzelfde. Fridays, Cheesecake factory en TB zijn anders, maar ook niet om enthousiast van te worden.... toch?
quote:Lizzl schreef op 06 mei 2012 @ 14:38:

Tiny Tokyo op Utrecht CS. In ieder geval wekelijks, soms meerdere keren per week.

Ok, het is sushi, en geen vette meuk, maar het is in dit geval fastfood

check.

Of zo'n heerlijk frietje van de frietboer net buiten Utrecht CS met satesaus, maar daar heb ik echt maar een paar keer per jaar zin in en dan ben ik weer voor een hele tijd genezen.

Verder valt het volgens mij wel mee. KFC, Mc, BK kom ik letterlijk nooit, behalve voor een kop simpele koffie op schiphol. ik hou nog wel van die turkse pizza's tussendoor. Zonder saus, met extra sla en ui (omdat dat lekkerder is) Weet niet of dat nog onder fastfood valt eigenlijk?
quote:poppyseed schreef op 06 mei 2012 @ 15:48:

[...]

Ik eet wel eens ongezond, zonder dat ik ook maar ooit een snackbar/fastfood keten hoef binnen te treden. Rara, hoe doe ik dat. Je kan het allemaal ook gewoon thuis maken. Voor mij is het meer een kwaliteits-ding. Waarom zou je een hamburger vol met conserveermiddelen eten, als je er thuis een met vers gehakt kan maken? Bovendien proef je aan al die 'kip' gerechten dat ze van gemalen karkas gemaakt zijn. Je proeft gewoon het merg, en de structuur is er ook naar.Dit is het voor mij ook een beetje. Ik eet zeker wel eens ongezond, maar de ingredienten zijn op zich niet ongezond. Als ik mezelf echt wil verwennen maak ik een superongezonde (maar heerlijke!!!!!) cheesecake bijvoorbeeld. Of komen de lekkere kaasjes en worst op tafel. Of eet ik een zak macademianoten leeg. Niet gezond, maar ik weet wel wat erin zit.
Ohh lekker, MacKroket! Heb ook gewoon af en toe eens zin in zo'n vette hap. McFlurry ook lekker.

Fastfoodketen die ik in het buitenland erg lekker vind en maar beter niet naar NL kan komen: Nando's. Lekker veel soorten kipgerechten, met smaak. Terwijl ik hier in NL eigenlijk niet echt een kip-liefhebber ben.
quote:Lizzl schreef op 06 mei 2012 @ 15:49:

Ik lees hier al een paar keer over ketens die ze in de VS (en/of Canada) hebben.

Vinden jullie dat nou werkelijk zo ontzettend lekker dat jullie zouden willen dat ze uitbreiden naar NL of heeft het te maken met de vakantie (of wat voor een soort verblijf het ook was) en dat het gewoon onderdeel is van een leuke herinnering?

Ik kom regelmatig in de VS en Canada en ben bij alle genoemde tenten geweest, maar zo bijzonder is het niet. Sterker nog, ik vind het meer van hetzelfde. Fridays, Cheesecake factory en TB zijn anders, maar ook niet om enthousiast van te worden.... toch? Heb je ook gelijk in. Ik zal er niet gelukkiger van worden als die ketens in Nederland met een filiaal opduiken. Heeft waarschijnlijk meer met de herinnering te maken. Mac, BK, KFC en andere ketens die we hier ook kennen hebben we links laten liggen, daar hoeven we niet voor op vakantie. Maar toch, Wendy's, Danny's en ook Pondarosa's trouwens, waren goed te doen.
mmm turkse pizza met sambal en knoflooksaus en dan afblussen met fernandes, die groene....
quote:grobbekuiken schreef op 06 mei 2012 @ 15:41:

Ooit op vakantie geweest in Amerika, en daar regelmatig gegeten bij Danny's of Wendy's. Jammer dat dat niet in Nederland is (voor zover ik weet igg).Heb in de USA die ketens juist overgeslagen. In kleine restaurants kun je écht goeie burgers eten. Goede kwaliteit rundvlees van de grill met 'n echt getoast broodje, gebakken ui, flinke plak kaas en 'n berg frietjes en natuurlijk saus. Dat verdwijnt niet zoals 'n Macburger in je holle kies, maar is echt 'n goeie maagvulling.
Het enige "fastfood" wat ik wel eens eet is een broodje falafel... ongeveer 1 x per maand denk ik. Verder niks. Geen Mac, King, of snackbar om de hoek. Ik vind wat ze daar verkopen het predikaat "eten" niet waard en vind het zonde om dat soort troep in mijn lijf te stoppen. De ene keer per jaar dat ik de fout maak om een vlaams patatje te bestellen heb ik daar na een minuut of tien eten alweer spijt van en gooi ik de rest weg.
Mijn favoriet, durum donner

Het lekkerst vind ik dikke Vlaamse frieten met joppiesaus of stoofvlees.
Als ik al fastfood eet dan is het een kroket. Als ik 'zondig is het een patatje mayo' bij de febo uiteraard want daar is de mayo het lekkerst.
quote:hekje schreef op 06 mei 2012 @ 16:01:

Mijn favoriet, durum donner

[afbeelding]

*drup, drup, drup* (sorry, even wat kwijl wegvegen)
Ik heb nu vooral trek in een big tasty met bacon menu en een mac flurry snickers als toetje haha
Internagelaktisch
Elnin, da's absoluut waar. De lekkerste cheeseburgers heb ik gegeten aan het strand van Miami, bij Aldo's. Nooit meer zulke lekkere burgers gegeten....
Ik eet geen vlees, dus veel keus is er niet voor mij. Ik vind de frietjes van de Burger King wel lekker en de chili cheese nuggets. Ik kom daar eens in de paar maanden als ik echt geen zin of tijd heb om te koken, want hij zit hier om de hoek.
quote:sartan schreef op 06 mei 2012 @ 16:00:

Het enige "fastfood" wat ik wel eens eet is een broodje falafel... ongeveer 1 x per maand denk ik. Verder niks. Geen Mac, King, of snackbar om de hoek. Ik vind wat ze daar verkopen het predikaat "eten" niet waard en vind het zonde om dat soort troep in mijn lijf te stoppen. De ene keer per jaar dat ik de fout maak om een vlaams patatje te bestellen heb ik daar na een minuut of tien eten alweer spijt van en gooi ik de rest weg.

Wat mij dan weer verbaast is dat je überhaupt tien minuten doet over het eten van een frietje en dan zelfs nog over hebt!

Dat zou mij niet gebeuren.
Gewoon een patatje van de snackbar om de hoek. Kom eigenlijk nooit bij de Mac of dat soort ketens.
Ik heb liever de friet van de snackbar uit de wijk hier,en die zou ik iook elke week wel lusten met zo'n lekkere frikandel erbij of bitterballen. Friet schijnt ook nog gezonder te zijn dan gebakken aardappelen omdat het vet doorbakken is. Mac donalds af en toe,frietjes zijn het lekkerste als ze goed heet zijn. Maar vaak zijn ze lauw,mac kroket is dan wel weer lekker. Hamburgers en de bigmac ,en cheese burger vind ik niet lekker.Te zout en klef . KFC nog nooit geweest,subway ook niet.Dan maak ik zelf thuis wel een lekker gezond broodje,hamburgers maak ik trouwens ook het liefste zelf.
Doe mij mcdonalds maar, maar manlief wilt burgerking

De patat vind ik niet zo denderend.
quote:maaique schreef op 06 mei 2012 @ 16:04:

Ik heb nu vooral trek in een big tasty met bacon menu en een mac flurry snickers als toetje hahaAls AZ thuis speelt is het topdrukte straks daar.
Ik weet het redband.. Nog een reden om niet te gaan.. Maar opzich, er zit er ook een op de laat.. Die is wel dichterbij en hoef ik geen lift te regelen haha
Internagelaktisch
Hoe laat is AZ eigenlijk af straks?
Internagelaktisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven