Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
@italia: fijn dat de echo goed was!! Fijn dat vruchtzak de juiste afmetingen heeft, goed teken! En alweer snel een volgende echo, waarop je hopelijk het hartje hoort

@blanche: je rammelt dus al langer dan je in de gaten hebt, haha! Hardnekkig he, een vrouwenlijf ;)

@souffle: leuk, het gardameer! Ben ik ook eens geweest, erg mooi daar.

@de rest:

@hier: verloskundige heeft me vandaag al terug gebeld, vind ik echt zo fijn! Ze klonk ook erg aardig, dus geeft meteen een goed gevoel 14 mei staat de intake gepland en ze wilde nog voor onze vakantie de eerste echo plannen, dus die probeer ik 21 mei te plannen. Kan ook in de avond, kunnen we lekker samen gaan. Al met al dus al snel een intake en echo

Vanavond lekker zwemmen!
Hahah @ Souflle: ik was op tijd hoor!

Italia! Wat fijn dat de echo goed was!! En wat fijn dat je zo snel alweer mag om het hartje te zien!
Whoops, was nog niet klaar.

Fijn dat de verlosk fijn klonk Mommy. En fijn dat je zo snel, en ook 'savonds kan! Tof!

Hier hebben kennissen van ons net een kindje gekregen en bleek dat hij best een ernstige hartafwijking heeft. Moet geopereerd... Zielig! Zo'n kleintje nog maar :(
Wat fijn Italia dat de echo goed was! Wel jammer dat je het hartje niet konden luisteren, maar wel erg fijn dat je snel weer terecht kan.

@souffle, dan pakken jullie het wel goed aan zeg dat kamertje! Wat leuk om een muurschildering te maken! Ga je dat zelf doen? En wat komt er op? (ben niet nieuwsgierig hoor hahaha)

@twinklinstar, ja het gaat nu inderdaad opschieten, het begint ook behoorlijk te kriebelen nu! Ja echt leuk inderdaad dat we zulke reactie's hebben gehad. Haha ja echt spannende tijden de komende periode inderdaad! Wat leuk dat je man daar zelf mee aan kwam ja! Hij is er dus ook wel een beetje mee bezig zie je wel!

@Mommy, ja het komt nu echt dichtbij maar echt super leuk ook! Binnenkort maar eens een afspraak maken om langs de locatie te gaan om het menu etc. door te spreken. Ja mijn ouders weten dat wij daarna voor een kindje gaan. Zij willen heeeeel graag opa en oma worden. Ik bespreek het heel erg vaak met mijn ouders, die vinden het namelijk zelf ook erg leuk. Schoonouders weten het daarentegen weer niet. We hebben daar ook niet zo'n hele goede band mee helaas. Vanaf het moment dat we zijn gaan samenwonen is de relatie heel sterk achteruit gegaan en sprak mijn vriend zijn ouders soms weken niet (moest altijd van zijn kant afkomen) Nu gaat het wel iets beter. De reactie op dat mijn vriend me die avond daarvoor ten huwelijk had gevraagd was ook niet ontzettend leuk. Ze vonden het wel leuk (zeiden ze) maar hadden het niet verwacht of zo. En met hun bespreken we zulke dingen ook minder, maar ik denk wel dat ze het verwachten want vriendlief heeft zich laatst versproken Wat goed dat de verloskundige al terug gebeld heeft, wat fijn zeg! Wat fijn ook dat mommyman dan mee kan en dat het nog mooi voor de vakantie kan!

@Blacheflor, oh wat naar zeg! Echt zielig inderdaad en vooral als het nog maar zo klein is. Nichtje van mij heeft het een maand geleden ongeveer ook meegemaakt. Ze was al 41,5 weken zwanger en voordat ze ging bevallen (uiteindelijk een keizersnede) zat de kleine tussen haar schaambeen, en heeft 15 min zonder zuurstof gezeten! Een dag daarna heeft de kleine nog een hartstilstand gekregen en daarop nog een epileptische aanval. Best heftig. De kleine zal waarschijnlijk ''gehandicapt'' worden maar in wat voor mate weten ze nog niet, waarschijnlijk wel in de motoriek. Zoiets wil je echt NIET meemaken gewoon, nu gaat het gelukkig naar omstandigheden goed met haar en de kleine. Pff krijg gewoon de kriebels van nu ik het hier zo typ.

Sorry dames, weer een lange post van mij, maar dat zijn jullie wel gewend geloof ik haha
Italiagirl, wat fijn dat de echo goed was en er duidelijk een vruchtzakje te zien was! En ook heel fijn dat je zo snel weer terug mag komen voor het hartje!

Lovelylady, wat leuk dat je zo open met je ouders kunt praten over jullie kinderwens, lijkt me erg leuk zulke gesprekken. Wel jammer dat dat met de ouders van je toekomstige man;) niet zo is. Ik herken dat ook heel duidelijk bij mijn schoonouders. Ze vragen momenteel ook nauwelijks hoe het gaat en tonen bijna geen interesse, zijn vader helemaal niet, heeft ons ook niet eens gefeliciteerd..dat is erg jammer..

Blancheflor, wat heftig zeg, dat kennisen zo'n ziek kindje hebben gekregen. Lijkt me zo akelig, zo klein en dan al geopereerd moeten worden. Hopelijk komt alles goed!

Mommy, wat fijn dat de VK je al zo snel heeft teruggebeld! 14 mei duurt niet meer zo lang! Fijn dat de eerste echo waarschijnlijk ook nog samen met mommyman kan!

Neweve, fijn dat je een lekkere dag hebt gehad. Ik ben heel benieuwd naar de reactie van je vriendin op al die lieve kaartjes!

Krijgsman, kan de pijn die je had niet misschien wel je eisprong zijn geweest?

Souffle, wat leuk dat jullie aan de slag gaan met het kamertje! Klinkt leuk!

@ hier. Volgende week mag ik weer op controle bij de VK, dan mag ik ook het hartje luisteren. Ik ben wel weer best zenuwachtig, ben soms nog steeds bang dat het mis gaat..Helaas is muisman er de volgende week nog niet bij, maar gelukkig is hij er de volgende echo wel bij!

Ik merk dat ik nu wel al een buikje krijg, echt zo'n klein bollinkje. Dat maakt het wel wat echter:) Op dit moment 15 weken zwanger! Op mijn werk reageerde ze eigenlijk erg goed op mijn zwangerschap, dus dat is ook fijn.

Zometeen weer werken, dan morgen nog en dan lekker weekend. Wij hebben zondag een communie, dus hopelijk is het weer dan een beetje beter!

Jullie nog leuke weekend plannen?
@blanche: he, wat een naar nieuws over je kennissen. Lijkt me echt zo verschrikkelijk naar voor zo'n kleintje en de ouders natuurlijk.

@lovelylady: wat fijn dat jullie er zo over kunnen praten met jouw ouders. Bij ons gaat het ook ongeveer zo: mijn ouders zijn veel enthousiaster enzo, al is mijn schoonmoeder dat ook. Schoonvader lijkt een beetje op die van muisje als ik het zo lees. Weet niet hoe hij moet reageren en feliciteerde ons helemaal niet. Gelukkig zijn mijn ouders en schoonmoeder helemaal blij!

@muisje: ben inderdaad blij dat de eerste afspraken staan en dat mommyman mee kan Jouw schoonvader lijkt echt op die van mij, als ik dat zo lees. Naar he, als iemand zo reageert. Ik ben er inmiddels wel aan gewend maar het is nog steeds niet leuk. Wanneer heb je de volgende echo staan? En wat leuk dat je nu echt een buikje krijgt Fijn dat ze op je werk ook goed reageerden op je zwangerschap. Wij hebben dit weekend helemaal niks gepland, dat komt echt bijna nooit voor. Zondag gaan we waarschijnlijk wel bij mijn broer en schoonzus eten en de foto's van de bruiloft en huwelijksreis kijken en.....leuk nieuws brengen!

@italia: hoe voel je je vandaag?

@de rest:

@hier: eerste echo staat gepland op 21 mei in de avond Mommyman kan dan nog mooi mee, heel blij om. Ik krijg wel een inwendige echo en dat vind ik wat minder, maar het is voor een goed doel!

Verder belde mijn moeder net nog dat ze cadeautjes heeft gekocht: Voor mommyman, voor mij, voor broer, voor schoonzus en voor de baby! Zooo lief van haar! We hebben al eens vaker gegrapt dat ze failliet zou gaan als ze oma wordt, haha!
@ Muis. jeetje wat gaat de tijd snel zeg! 15 weken alweer. En nog even en dan is Muisman terug. Volgens mijn moeder blijft die onzekerheid altijd. Zelfs nadat het kindje geboren is. We moeten ons er maar bij neer leggen. haha!

@ Mommy. Wat fijn dat jullie voor de vakantie nog terecht kunnen voor een echo. Inwendige echo stelt niets voor hoor. Vond het de eerste keer doodeng, maar valt reuze mee. Ze kijken alleen maar naar je op het moment dat ze die staaf er in steken (redelijk dunne staaf en er gaat een soort van condoom omheen met gel) En verder bewegen ze hem een klein beetje, net zo lang totdat ze goed beeld hebben. Doet geen pijn!

@ Blanche: Wat zielig voor dat kleintje zeg. Dat lijkt me echt vreselijk dat er iets met je kind is. Zo gek, ik ben net zwanger, maar toch wil je er al het beste voor. Laat staan als het al geboren is.

@ allen

@ hier. Heb vandaag een beetje een off day. Zowel fysiek als emotioneel. Ben super moe, heb een beetje buikpijn en ben de hele dag misselijk (gelukkig geen overgeven) Verder baal ik ervan dat die echo zo vroeg was. Ondanks dat de gyn zei dat alles er goed uitzag, dat het heel goed kan dat ze nog geen embryo en hartje zagen, maak ik mij dus toch ongerust. En stom, stom, stom dan ga ik op internet kijken en dan lees je wisselende verhalen. En dan ben ik weer bang dat de vrucht al gestopt is met groeien etc. Dat worden nog lange dagen tot 15 mei. Echt je kan beter wat later een echo hebben en dan gelijk zekerheid hebben, dan dit. Oh wat mis ik NL!!!!!!!!!!!!!!!
@italia: voor je offday en je onzekerheid! He meis, wat naar! Ik herken wel veel van je typt, word hier ook nog heen en weer geslingerd tussen fijne momenten en rotmomenten (zowel lichamelijk als mentaal). Ik kan me voorstellen dat de echo je juist niet meer rust heeft gebracht. Probeer niet teveel te kijken op internet, hoe moeilijk het misschien ook is. Ik duim voor je meis dat alles goed is en dat je 15 mei een hartje ziet kloppen! Voor minder doen we het niet!!
@ Mommy. Lief wat je geschreven hebt. Dank je! We gaan inderdaad voor kloppende hartjes! Jij ook een voor de mindere momenten. Pfff en ik dacht nog wel dat die 2 wachtweken na de eisprong erg waren. Helaas, dit is 100 keer erger. Dat de tijd maar snel mag gaan!
Ff egopost:

Gisteravond in bed vertelde man dat hij de nacht ervoor gedroomd had dat ik zwanger was van een jongen. Ik natuurlijk helemaal enthousiast dat hij er dus toch steeds meer mee bezig is.

Daarna nog uitgebreid verder gepraat dat hij er eigenlijk nooit zelf over begint, omdat hij bang is dat hij mij dan te enthousiast maakt en dat hij denkt dat ik dan nog eerder wil beginnen.

Hij is nog erg onzeker over hoe het moet gaan als we eenmaal een kindje hebben met het werken (aantal uur) en creche.

Er zal een redelijk groot deel ook op zijn schouders komen, want ik werk onregelmatig. Het is al eens eerder aan bod gekomen, maar hoe lossen jullie het op mbt minder inkomen, meer uitgaven, hoeveel crechedagen etc...?
@ twinklinstar. Op dit moment houden wij behoorlijk wat geld over per maand. Straks niet meer, dus op die manier kunnen we het financieel wel bolwerken. Qua KDV, weten we het nog niet precies. Ik blijf sowieso lang thuis na de bevalling. 3 maanden verplicht verlof en daarna 6 maanden verlof tegen 30% van mijn loon. 9 maanden dus in totaal.

Waarschijnlijk ga ik daarna parttime werken, alleen hier is het gebruikelijk dat je wel iedere dag blijft werken, maar minder uren maakt. Ons kindje zal dus hoogst waarschijnlijk iedere dag, halve dagen naar de creche gaan. Mijn vriend werkt gedeeltelijk 's nachts en is door de week rond 13.00 thuis. Hij zal hem/haar dan ophalen Als ik thuis kom neem ik de zorg weer over, zodat mijn vriend kan slapen. Hij slaapt nu namelijk ook 's middags zo'n 4 uur en van 22.00 tot 3.00 ongeveer.
Mommy, wat fijn dat de echo definitief staat gepland! Wat lief van je moeder, dat ze ook al iets heeft gekocht voor jullie baby. Ik zag ook best wel een beetje op tegen de inwendige echo, maar het deed helemaal geen pijn.

Over onze schoonvader;) ik weet ook dat hij op een bepaalde manier kan reageren, maar het blijft lastig. Maar we zullen het ermee moeten doen..

De volgende echo staat 21 mei gepland! Dat is de geslachtsbepaling:) 10 mei moet ik voor controle naar de VK en dan hoor ik denk ik wanner de 20 weken echo is! Spannend!

Italiagirl, een hele dikke knuffel voor jou! Ik begrijp je onzekerheid heel goed, maar zoals je zelf ook al zegt. Probeer vast te houden aan de woorden van de gyn, voor de termijn zag het erg goed uit, en dat is natuurlijk positief. Op de volgende echo zien jullie hoplijk een mooi kloppend hartje. Het komt vast allemaal goed meis!

Wat fijn dat je na je bevalling zo lang bij je kindje kan blijven zeg, lijkt me heerlijk!

Twinklinstar, fijn dat je met je vriend gesproken hebt over het krijgen van een kindje, en natuurlijk dat hij er zelf over begon.

Bij ons zullen straks beide opa/oma's een dag in de week oppassen:)

@ hier. Vanochtend even wat voor school gedaan, zometeen weer werken. Ik ga met de een clientje en een vriendinnetje naar de speeltuin, lekker werken haha.
@Muisje, Ik ben inderdaad ook erg blij dat ik zulke gesprekken kan voeren met mijn ouders. Er zijn er maar genoeg die dat niet kunnen helaas. Jammer is dat dan inderdaad als ze totaal geen intressse tonen. Zo is dat met ons trouwen ook (wel een beetje anders maar toch). We spreken en zien ze al niet vaak en als we ze dan spreken dan vragen ze ook bijna nooit wat we al geregeld hebben of wat dan ook. Erg jammer, maar heb me er ook maar bij neergelegd. Ik ken ze al bijna 8 jaar, en ze zullen denk ik niet veranderen. Daarom ben ik zo ontzettend blij dat de relatie tussen mijn ouders en ons zo goed is. Maar het blijft wel steken dat ze zo ongeïntreseerd zijn. Wat leuk dat je al een buikje krijg!! Ga je binnenkort ook zo'n mooie buikband halen of draag je die mischien al? Vind dat zooo prachtig hé Wat fijn ook dat ze zo goed reageerde op je werk, altijd fijn! Snap dat je het steeds spannend vind een echo, maar wel super leuk lijkt me als je er eenmaal bent en je kleintje ziet!

@Mommy, ja jammer is dat dan hé. Wel fijn dat jouw ouders en je schoonmoeder wel helemaal blij zijn!! Wat leuk ook dat je moeder al iets voor de baby gekocht heeft, wat lief! Leuke zondag ook in het vooruitzicht dus!! Ben benieuwd hoe ze reageren!

@Italia, wat vervelend dat je gisteren een off-day had. Hoe gaat het nu met je?? Snap dat je je ongerust maakt, maar wat zei de Gyn over de embryo ook alweer? Met hoeveel weken heb je nu de echo gehad dan? Dan kan ik daar zelf later ook rekening mee houden om hem ietsjes later te plannen... Maar niet meer op internet kijken dus, dat is niet goed voor je. Anders ga jij je druk maken om niets. Niet meer doen dus Jeetje, dat is fijn dat je zo lang thuis kunt blijven!

@Twinkelstar, wat leuk dat hij er idd ook zo mee bezig is! Wel goed dat hij daar wel over nadenkt. Vriendlief hier doet dat niet, die zegt dat we dat tegen die tijd wel moeten zien (en daar heeft hij deels ook wel gelijk in natuurlijk). Ik heb op mijn werk bij de personeelsadministratie gevraagd hoeveel ik ging verdienen als ik 24 uur ging werken. Zij hebben dit voor mij uitgerekend en toen kon ik verder met mijn berekeningen. Ik wilde namelijk wel weten of we het financieel wel konden voordat we aan een kindje zouden beginnen. Dus mischien is het een idee om zelf ook een lijstje op te stellen met jullie inkomen en uitgaven? Ik zit zelf te denken voor deze dagen opvang:

Maandag: Gastouder

Dinsdagochtend:Moeder

Woensdag: vrij

Donderdag: Gastouder

Vrijdagochtend: Schoonmoeder misschien...

Vind het erg leuk om daar over na te denken haha
@ Muisje. heerlijk zeg zo'n baan! Jeetje nog even en je zit al op de helft. Volgens mij vliegt de tijd als de onzekere periode maar eenmaal voorbij is. Of niet? De gyn heeft mij gezeg dat ik zsm de 20 weken echo al moet regelen. Dat doen ze hier namelijk in het ziekenhuis waar je gaat bevallen. Maar ik wil toch eerst de echo van de 15de afwachten. Als die goed is heb ik er meer vertrouwen in. Als je een mk krijgt is dat al vreselijk genoeg en als ik dan ook nog de 20 weken echo zou moeten afzeggen. Nee liever niet.

@ Lovely. jammer dat je schoonouders niet zo meeleven met de bruiloft. Is juist leuk als mensen meeleven en vragen wat je nog moet doen en al hebt gedaan. Wel fijn dat jouw eigen ouders daarentegen zo meelevend zijn. MIjn schoonouders zijn echt schatten van mensen, maar ik merk duidelijk verschil in hoe ze nu meeleven tussen hen en mijn eigen ouders. MIjn moeder is ontzettend lief voor mij, stelt mij gerust, wil precies weten hoe de echo is geweest etc. Mijn schoonouders vragen alleen even "Alles goed? Ja, ok mooi!" En beginnen over wat anders te praten.

Volgens mijn eigen berekening was ik bij de echo 6 weken en 1 dag. Volgens de gyn, heb ik een aantal dagen later geovuleerd, of is het bevruchte ei wat later ingenesteld en ben ik ergens 5 weken en nog wat. Dat schijnt nogal veel voor te komen. In NL doen ze sowieso niet zulke vroege echo's, tenzij er een medische indicatie is. En dan nog wordt de echo vaak pas met 7 weken gemaakt. Dit om dus dergelijke onzekerheid te voorkomen. Wij vrouwen zijn nu eenmaal geen machines en bijna niemand ovuleert standaard iedere maand op hetzelfde moment. Zeker in het begin kunnen 2 a 3 dagen verschil bepalen of ze wel of niet wat zien.

In Italie is zo'n vroege echo dus meer standaard, om een bbz uit te sluiten. Op zich fijn natuurlijk dat ik weet dat het op de goede plek zit, maar zo'n vroege echo levert eigenlijk alleen maar spanning op. En daarnaast ligt het nog aan de echo apparatuur en aan de stand van je baarmoeder of ze alles goed en duidelijk in beeld krijgen. Vandaag gaat het wel iets beter hoor (wel misselijk en vreselijk moe) Ik moet me gewoon wat meer vasthouden aan de woorden van de gyn en aan wat iedereen om mij heen zegt. "Het komt allemaal goed"
@ Veliene. Alles goed? Hebben al een tijdje geen update meer van je gehad?

@ Krijgsman. Hoe gaat het met jou? NOD in zicht?

@ Barba. Hoe is het met de kleine man? En met jou?
Hoi dames, ff een korte ego post. Ben erg blij dat het weekend is, erg moe en hoofdpijn...niet fijn! vanavond uit eten met Mommyman om nieuws nog te vieren en daarna naar broer en schoonzus om nieuws te vertellen ze konden zondag namelijk niet. Ben heel benieuwd naar reactie! Verder niet veel doen dit weekend denk ik...wel nog aan mijn onderzoeksverslag werken. Fijn weekend allemaal!!
Dikke knuffel voor Italia! Vervelend al die zorgen!

@ Mommy: hele leuke avond gewenst!

@ Rst: zwaai!
Hallo allemaal!

Ik lees nog steeds wel mee hoor...ben dus eigenlijk een meelezerT geworden.

@Italia; hier gaat alles goed! Heerlijk genieten van ons gezinsleven. De kleine huilt nu wel wat meer als in het begin, maar dat was ons ook wel gezegd dat te vroeg geboren baby's rond de uitgerekende datum wat meer van zich laten horen. Hij is nog steeds de mooiste en liefste baby die er bestaat . Ikzelf ben al een paar weken helemaal de oude.. Pas mijn gewone kleding gelukkig weer...nog vijf kilo en ik zit op mijn oude gewicht... Heerlijk dus allemaal! Jij geniet van het zwanger-zijn? Ondanks de ' normale' onzekerheidjes...die wel erg vervelend zijn hoor! Hopelijk gaan de misselijkheid en moeheid je niet te lang en teveel vergezellen!

@springstof; had ik je al gefeliciteerd met de geboorte van je dochter? Zo niet; van harte gefeliciteerd!! Als je maar half zo gelukkig bent als ik dan is die roze wolk ook aan jou niet voorbij gegaan! Genietse he!

De rest;
he barba, wat leuk te horen dat het goed gaat!
@italia: bedankt dat je me geruststelt over de inwendige echo. Het zal ook wel goed komen, maar vind het gewoon niet zo'n prettig idee...Jeetje, 9 maanden thuis na de bevalling: dat is een hele tijd! Heb je voor die 6 maanden extra, zelf gekozen?

@twinklinstar: wat leuk dat je man er steeds meer mee bezig is. Wat betreft creche enzo weten wij het nog niet precies. Ik wil eigenlijk 3 dagen gaan werken en mommyman 5 dagen blijven werken, maar we zijn er nog niet helemaal uit. Als ik 3 dagen ga werken dan ga ik er in contracturen maar een beetje op achteruit dus verliezen we niet zoveel inkomen ten opzichte van nu.

@muisje: hebben we dus allebei op 21 mei een echo

@lovelylady: wat goed dat je zo'n berekening hebt gemaakt en er al goed over na hebt gedacht qua opvang enzo!

@barba: wat leuk om van je te horen en fijn dat het goed gaat met jou en de baby! Wow, nog maar 5 kilo! Knap hoor!

@veliene: hoe is het met jou? Al even niets meer van je gehoord....

@de rest:

@hier: vrijdagavond naar mijn broer en schoonzus geweest en die reageerden echt super enthousiast! Ze waren echt door het dolle heen, zo leuk! Met mij gaat het al een aantal dagen wat minder. Ben regelmatig misselijk (overgeven lukt vaak niet) en echt zo ontzettend moe. Ik zie enorm op tegen de drukke werkweek die eraan zit te komen en ik zie nu niet hoe ik die ooit moet doorkomen...pff...

Verder ook wel aan het genieten hoor. Heb een mooi boek gekregen van mijn ouders: met de zwangerschap van week tot week beschreven en mommyman heeft het boek van Kluun gekregen. En de baby alvast een knuffel

Fijne zondag nog allemaal!
@mommy

Wat fijn dat je broer en schoonzus zo leuk reageerden! Hebben jullie nu iedereen gehad die jullie het al eersten wilden vertellen? Jammer dat je nu minder fit bent, schijnt met het tweede semester beter te worden heb ik wel eens gehoord, maar ja ik heb er natuurlijk geen ervaring mee, ik heb het alleen van horen zeggen

@barbalientje

leuk dat je hier af en toe reageert. Ik vroeg me af, lees je de berichten op dit topic nu met een andere bril omdat je nu moeder bent?

@hier

Vandaag gewerkt, weinig klanten in de winkel dus tijd om bij te kletsen met een mannelijke collega waar ik al een hele tijd niet mee heb samengewerkt. Hij werkt steeds op andere dagen dan ik. We kunnen het goed met elkaar vinden. Hij en zijn vriendin hebben ook een acute kinderwens. Vandaag vertelde hij dat zijn vrouw al vier maanden zwanger is! Echt super leuk!

Laatste dagen rammelde het bij mij veel minder. Begon zelfs te twijfelen of ik wel kinderen wil, beetje raar allemaal. Toen collega vertelde dat hij vader wordt schreeuwde alles in mij dat wil ik ook Rammels zijn weer in alle hevigheid losgebarsten hier! Ik word er een beetje gek van! Ik kan het er niet echt goed over hebben met vriendinnen, want twee vriendinnen zijn nog single, een vriendin heeft al een baby en andere vriendin heeft evenlang als ik een relatie maar samenwonen vindt haar vriend al een grote stap en weer een ander heeft moeite met zwanger worden al jaren. Durf er dus met vriendinnen niet echt over te praten, want ik wil niemand voor het hoofd stoten. Binnekort krijgt oppaskindje een zusje of broertje dus ga ik samen met een vriendin kraamcadeautje kopen.
@italia: Mijn NOD is 14 mei MAAR volgens mij heb ik gisteren mijn eisprong gehad, had (sorry voor de semi ranzige details)

Want ik had tijdens het afvegen behoorlijk wat slijm waaraan je niet eens hoefde te twijfelen of je er draden van kon trekken.

Wat echt net eiwit. Dus volgens mij moet ik er van uitgaan dat mijn NOD een week of zo verschuift.

Als dit dus klopt is mijn NOD rond 25 Mei

Precies wanneer ik op vakantie ga
@mrskrijgsman: dan kan het zelfs zo zijn dat je eisprong er nog aan zit te komen en dat dit slijm je vruchtbare dagen inluidt. Ik zou dus goed jullie best doen de komende dagen! ;)

@boekenlegger: we hebben nu allebei onze ouders het verteld en mijn broer en schoonzus. Aan hen wilden we het inderdaad als eerste vertellen. Binnenkort nog wat naaste familie en vrienden Wil eigenlijk de echo afwachten.

Wat betreft je verschillende gevoelens over kinderwens, ik denk dat dat heel normaal is. Iedereen twijfelt wel eens. Maar wat grappig dat je door een gesprek met iemand te hebben ineens weer heel erge kriebels krijgt! Wat zitten vrouwen toch mooi in elkaar he!

@de rest:

@hier: een half uur geleden boven de wc gehangen en echt over moeten geven. Was eerder nog niet zo gebeurd...voel me nu ook wat gammel. Ben thuis aan het werken, met een kop thee en sultana in de buurt en dat gaat goed. Vandaag gelukkig maar 1 afspraak, komende dagen wordt lastiger....

Vanavond op kraamvisite bij vrienden van ons en vrijdag bij een collega, dat wordt lekker zwijmelen terwijl alleen mommyman en ik weten dat er in mij ook een baby'tje groeit....:)
.
@roze handdoek

Welke zaken willen jullie nog doen/regelen voor jullie er klaar voor zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven