Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
@ Springstof. gefeliciteerd!!!!

@ Mommy. Wat leuk hoe ze reageerden!!! Fijn he dat je het nu met wat meer mensen kan delen. Dat maakt het wel iets echter vind ik. Hoe voel je je verder? Ik merk sinds gistermiddag dat ik wat meer last van de misselijkheid begin te krijgen. Telkens zo'n onbestemd gevoel achter in mijn keel.

@ Boekenlegger. Luxe problemen zijn nooit zo erg. Volg je verstand hierin. Wat betreft werk op oproepbasis. Tijdens mijn opleiding in NL heb ik arbeidsrecht gehad. Ons werd geleerd dat na 3 maanden op oproepbasis te hebben gewerkt je volgens de wet recht hebt op het gemiddeld aantal uur per week over de afgelopen 3 maanden. Dus werk je zeg maar standaard 20 uur per week, gedurende 3 maanden, dan heb je daarna ook recht om 20 uur per week te blijven werken. Dit zou je aan kunnen tonen dmv loonstrookjes.

@ Jorni. Nog gefeliciteerd!!! En succes met de opleiding. Hier begint het nieuws al wat meer te landen hoor. Alhoewel de onzekerheid er nog wel is. maar dat blijft denk ik tot ongeveer 12 weken. Daarna zijn de meest kritieke weken voorbij.

@ Paddle. Dat zal even schrikken zijn geweest. Je vriend die ineens zo omdraait. Maar ook wel fijn. Zeker als je het er af en toe met hem over kan hebben. Gaat het allemaal wat meer door leven.

@ hier. Op het werk vandaag, maar er is niets te doen. Mijn Nederlandse klanten zijn er niet en in veel andere landen (ook in Italie) wordt morgen 1 mei dag van de arbeid gevierd, dus men heeft vandaag ook vrij genomen. Was wel heerlijk rustig in de trein vanochtend. Hopelijk gaat de dag een beetje snel voorbij en val ik niet in slaap vanmiddag.
@italia: het verteld hebben maakt het zeker weer echter Heel fijn! Misselijkheid gaat vandaag goed, gisteren twee keer beetje overgegeven. Ik heb het alleen meer 's middags en 's avonds dan in de ochtend. En jij? Bij mij is het dan ook wat zeurderig aanwezig, achter in mijn keel. Gisteren was ik wat vermoeider en dan ben ik ook meteen meer misselijk. Toch maar rustig aan doen waar het kan...

Succes met de dag doorkomen, hoop dat de tijd snel gaat!
In het kader, dit wordt een lange dag op het werk, ben ik maar weer eens op dat Italiaanse forum aan het kijken. Jeetje wat een cultuur verschillen zeg. Al die zwangere meiden zijn helemaal bang en doen uit voorzorg allerlei testen die helemaal niet direct nodig zijn. (zonder combi test, maar gelijk door voor de punctie terwijl daar geen aanleiding voor is) Maar dan geven ze wel aan dat ze niet van plan zijn om helemaal niets meer te drinken en te roken. What the fuck? Ik kan dat echt niet rijmen hoor met elkaar.

En ze schamen zich bijna allemaal voor hun partner dat de eerste echo vaginaal is. Dan willen ze hun partner er niet bij hebben. Ben ik nou zo raar dat ik mij echt niet schaam voor Italiaman??? Vind het vervelender om in mijn blote kont voor de gyn te liggen.
In het kader van, ik zit toch de hele dag achter de laptop, even een reactie op Italiagirl

Vreemde combinatie hoor, allerlei testen doen en wel doorgaan met de meest ongezonde dingen zoals drinken en roken!!

Ongelofelijk!

En wat betreft de echo: ik schaam me ook niet voor mommyman! Ik vind het ook genanter om voor een arts uit de kleren te gaan eerlijk gezegd. Mommyman kent mijn lichaam en weet nu dat het gaat veranderen. Natuurlijk zal dat, zeker met de bevalling, wat momenten opleveren die je niet gewend bent maar dat hoort erbij toch?

Hoor wel ooit van mannen dat ze het raar vinden om na de bevalling weer te vrijen, omdat ze weten dat 'daar' een kindje uit is gekomen...:)

Had trouwens afgelopen weekend wel dat mommyman het wat spannend vond om te vrijen, hij was bang onze rijstkorrel te raken. Vond het echt te schattig....Is italiaman nu ook zo bezorgd om je??
Ja hij maakt zich ook erg druk. Gisteren waren we bij zijn ouders en er stond een heerlijke kaas op tafel. Ze wisten niet of dat een kaas van rauwe melk was, dus ik mocht hem niet eten (was ik ook niet van plan, maar hij zei het gelijk) Verder mag ik niet teveel met onze kat knuffelen en moet ik vooral rustig aan doen.

Seks hebben we ook wel wat minder moet ik zeggen, maar dat komt misschien ook wel door die enorme moeheid.
Lief dat hij zo bezorgd is en dat je rustig aan moet doen!

Seks is hier ook wat minder, ben meestal blij als ik kan gaan slapen. Klinkt een beetje bejaard, maar dat is nu maar even zo. Schijnt na het eerste trimester vaak ook weer beter te worden
Daar gaan we dan maar voor. Tegen die tijd komt de zomervakantie eraan, dus dat kan vast niet meer stuk dan
Italia en mommy, wat leuk om te zien dat jullie ongeveer in dezelfde fase zitten en hier problemen uitwisselen. \

Krijgsman aan je nod te zien zit je midden in een vruchtbare periode. Geniet ervan

Hier een heerlijk zonnig dagje gehad. Even over de markt gewandeld en een ijsje gegeten. Morgen alvast een hoofdstuk doorlezen. Alle kaartjes zijn op de post, nu hopen dat ze op tijd aankomen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Italia en Mommy: fijn dat jullie die onzekere tijd met elkaar wat kunnen delen. Fijne vrije dag Italiagirl! Hopelijk met wat mooi weer, want die hadden wij gisteren wel.

Mommy: wat een leuke reactie van je ouders, nu kan je het ook fijn met iemand er over hebben. Fijn dat je moeder je tips kon geven over de VK.

Neweve: heb je alle kaartjes tegelijk op de bus gedaan! Goed bezig, heb je dan overal ook nog wat op gezet? Succes met de studie vandaag.

Springstof: gefeliciteerd! Geniet ervan en denk ook goed om jezelf!

Gisteren mans verjaardagfeestje gevierd en uiteraard de markt op. Nu moet het werk toch maar weer beginnen. Ben echt toe aan vakantie, maar nog maar vier weekjes! Dit weekend kunnen we beginnen met de babykamer, maar even zien hoe snel allees gaat.

Hoe gaat het met de rest?

Werkse allemaal deze week ( of studeerse)
@Jomi en Neweve: we hebben inderdaad een leuk weekend gehad

@Mommy: jij hebt volgens mij ook een heel leuk weekend achter de rug als ik het zo lees. Super fijn dat je het tegen jullie ouders hebt verteld. Nu is het helemaal echt nu dat je het kan delen.

@Italia: hoe was het in de trein vanmorgen..??

Lekker rustig zeker?

@hier: we lagen gisteren op bed en ik kreeg ineens zo'n pijn in mijn buik en rug, net of ik ongesteld moest worden. Niet normaal gewoon. 5 minuten later niets meer aan de hand en het is ook niet meer terug geweest. Vaag.
@Italia, spannend zeg morgen al je echo!! Wat vliegt de tijd hé, weet nog goed toen je hier kwam vertellen en nu heb je morgen al je eerste echo!! Laat je het ons hier weten hoe het was?

@Magz, ja inderdaad dat heb ik ook. Ik heb ook erg veel zin in de bruiloft en het feest enzo, maar als ik bedenk dat we daarna er voor gaan heb ik daar nóg meer kriebels van! En hoop dat het net als Mommy meteen raak is, maar dat weet je nooit. Wat super dat je vriend er ook aan toe is!! Echt super fijn om het er dan samen over te hebben.

@blancheflor, haha ja ik zie ook alleen maar zwangere. Maar ook zeker in mijn omgeving.. Had van het weekend ook een babyshower, en daar waren nog meer dames die zwanger waren of net een kleine hadden. Pfff rammel, rammel rammel!! Ik neem ook de naam van vriend aan. Lijkt me erg vreemd, maar dat zal in de loop van de tijd wel anders worden. Vind het vooral erg fijn dat we dan straks écht een gezin zijn omdat we allemaal hetzelfde heten. Vind het wel jammer hoor, ben best aan mn achternaam gehecht, maarja..

@Paddle, wat leuk dat je vriend nu wat aan het bijdraaien is!! snap dat het voor jou een beetje eng wordt hahaha maar wel hartstikke leuk!

@Jomi, ja het gaat nu echt opschieten voor ons! Nog maar 1 maand en 1 week. Het begint nu ook wel te kriebelen. Fijn ja zo'n babyboom, hebben wij hetzelfde bij ons in de vriendengroep. Ach voor ons komt die tijd ook nog!

@Springstof, gefeliciteerd met jullie meisje!!! Heel veel geluk gewenst!!

@Mommy, wat leuk die reactie's zeg!!! Snap dat het nu voor jullie wat ''echter'' lijkt nu je het met je ouders en schoonouders kunnen delen. En vooral als je ook vragen hebt enzo. En al gebeld met de VK?

@souffle wat leuk dat jullie nu echt kunnen beginnen aan de babykamer!! Gaan jullie veel doen?

@mrskrijgsman, Raar inderdaad, laten we het hopen dat het iets anders is dan ongesteldheid!!! Ik ga duimen!!

@Hier. Een heel leuk weekend gehad. Opzich niet heel veel gedaan. We zijn nog naar de woonboulevard geweest hier in de buurt, en hebben het heel veel over baby's gehad met m'n vriend en mijn ouders. Zo leuk! Hun kunnen ook niet wachten om opa en oma te worden. We zullen zien hoe snel we er bij zijn. Maar eerst gaan we over een paar weken trouwen!! Heb er heel veel zin in. We hebben afgelopen week ook veel leuke reactie's gekregen over de kaarten, super leuk!
@lovely: nou ik hoop niet dat het mijn menstruatie is, die zou dan 2 weken te vroeg zijn.
MrsKrijgsman: De duimen voor de komende twee weken zijn weer aan het draaien.

Lovelylady: we gaan best wel wat doen: alle muren eerst wit, dan nog twee muren gedeeltelijk een kleurtje erbij. Daarna muurschildering maken en nog wat extra panelen met een schildering om op te hangen. Maar omdat we niet willen weten wat het wordt hebben we daar ook weer wat meer tijd voor, want kunnen we namelijk nog niet de winkel leegkopen met kleertjes en zo. Maar manlief heeft ook allemaal andere klusplannen, want dan hoeft hij dat volgend jaar niet meer te doen.... Nou maar zien hoever we komen.
@ italia en mommy, leuk dat jullie samen alles zo kunnen delen zeg!! Wat apart het italia dat de vrouwen in italie dan toch heel anders omgaan met de zwangerschap dan in nederland!!

@ krijgsman, kan dat dan niet je eisprong zijn die je voelt. Wat ik zo lees van iedereen ervaart iedereen dat weer op een andere manier. Of heb jij je eisprong al eerder op een andere manier ervaren?

@ lovelylady het gaat ook opschieten voor jullie zeg!! leuk dat jullie zoveel positieve reacties op jullie kaarten hebben gehad! altijd leuk om te horen. Voor jullie het weten is de dag aangebroken en daarna nog weer spannende tijden haha.

@ hier: druk weekend gehad met allerlei feestjes. Toen manlief wat ophad begon hij 's avonds ineens zelf over kinderen en wat ik nou de leukste naam vond etc.

Erg leuk als het eens van zijn kant komt, voel ik me ook niet steeds zo'n zeurpiet
@twinklinstar: volgens p-tracker zou je nog best is gelijk kunnen hebben. Die zegt dat ik inderdaad gisteren mijn eisprong zou hebben. Manlief vanavond nog maar is een keer extra bespringen
@souffle: waar ga je ook alweer op vakantie??

Wij hebben over 4 weken ook alweer vakantie, mijn ouders zijn 30 jaar getrouwd en hebben mijn broer en schoonzus en ons uitgenodigd Wat leuk dat jullie aan de babykamer gaan beginnen!

@neweve: wat leuk dat je alle kaartjes op de post hebt gedaan! Wat zal ze er blij mee zijn!

@mrskrijgsman: dat zou je ei kunnen zijn inderdaad! Veel plezier vanavond! ;)

@lovelylady: vk vanochtend gebeld, heeft helaas vakantie. Mijn gegevens zijn genoteerd en ik word in elk geval volgende week teruggebeld en misschien deze week al. Nog even geduld dus..

En wow, de bruiloft komt nu echt dichtbij! Weten jouw ouders dat jullie na de bruiloft voor een kindje willen gaan?

@twinklinstar: wat leuk dat je vriend er zelf over begon! Kun je daar mooi gebruik van maken!

@italia: genoten van je vrije dag vandaag? En ben je zenuwachtig voor de echo morgen? Ik ga heel hard voor je duimen!! Laat je even iets weten??

@de rest:

@hier: MOE MOE MOE vandaag!! Niet normaal...het is dat ik vandaag afspraken had buiten de deur anders had ik denk helemaal niks gedaan...pff...Vanavond wel lekker sporten, hopelijk krijg ik daar weer energie van.

Verder dus de vk gebeld, maar die heeft vakantie. Wel mijn gegevens genoteerd en nu even afwachten tot ze belt. Ik ga over 4 weken op vakantie, dus hoop voor die tijd wel een intake te hebben gehad. Zij doet de intake meestal rond 8 weken, dus dat zou dan moeten kunnen. Mommyman moet in de week voor de vakantie wel nog een paar dagen naar het buitenland, dus ik wil wel proberen dat hij erbij is....
Mommy en Italia: zo leuk dat jullie ervaringen kunnen delen! Jaloers hier hoor!

Zat net in een oud dagboek van mezelf te bladeren uit 2008, daar staat al dat ik zo graag een babytje wil! Voor mijn gevoel 'rammel' ik veel korter, maar als ik terug kijk hoe lang ik het rammelaarstopic al volg, klopt het ook wel hahah.

Iedereen druk en moe zo te horen haha? Hier ook! Moet ook echt gaan opschieten nu, anders kom ik te laat. Maar even een snelle zwaai en een dikke kus!
@Mommy: We gaan naar het Gardameer. Wij hebben dan ongeveer dezelfde dagen vakantie. We gaan eerst een week en als mijn schoonzus bevalt komen we dan na die week terug en anders gaan we nog een paar dagen langer.

@Blancheflor: hoop dat je nog op tijd bent. Waren het in 2008 niet van die vlagen dat je graag een kindje wou.

@Twinklinstar: ( ik weet het niet helemaal precies meer), maar waarom staan jullie in september op de lijst? Was dat ivm trouwen/studie of iets?

Vandaag hebben de eerste clienten alweer afgebeld, dus ochtendje bijwerken in de administratie, dus komt stiekem wel goed uit.

Succes vandaag Italiagirl!
@ souffle, we hebben voor september gekozen omdat we eind augustus nog op vakantie gaan. Ook gaat manlief nog een studie doen die in oktober begint tot ongeveer september 2013. Nu kan ik zelf ws ook een studie doen van 6 maanden die in november begint, dat is wel gewoon op mijn eigen afdeling.

W.s. Doen we het zo dat ik net voor de vakantie nog ongesteld wordt mt de pilstrip en dan stop.. Kunnen we op vakantie vast oefenen haha

Getrouwd zijn we inmiddels alweer 1,5 jaar geleden!
Meiden even een Ben nog even druk op mijn wrerk, aangezien ik vanmiddag eerder weg ga. Uiteraard laat ik weten hoe de echo is gegaan vanmiddag. Ben pas aan het einde van de middag aan de beurt, dus reageer vanavond pas denk ik.

Ben best wel een beetje zenuwachtig Heb er vannacht zelfs slecht van geslapen.
Succes vandaag Italia! ben benieuwd hoe het allemaal gaat.
@italia: Succes straks...!!!!!
Even een kort berichtje: Veel succes Italia!! Ik hou het forum in de gaten vanavond
Italia: Succes!
Korte update vanaf mobiel. Echo was goed. De gyn had wel moeite om mijn baarmoeder in beeld te krijgen. Die hangt namelijk achterover. Kan verder geen kwaad, komt vaker voor. Was ook geen nieuws voor mij, omdat ik 1,5 jaar geleden al eens een inwendige echo heb gehad. Embryo was helaas nog niet goed zichtbaar. Omdat ik het laatste halfjaar geen regelmatige cyclus heb gehad 21-21-27-28 is het zeer waarschijnlijk dat ik 1 of 2 dagen later heb geovuleerd en dan is er idd nog geen embryo zichtbaar. Vruchtzak was er wel, zat midden in mijn baarmoeder en had de juiste afmetingen. 15 mei heb ik weer een echo om het hartje te controleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven