Relatiebreuk

07-05-2012 13:03 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag heeft mijn vriend een punt achter onze relatie gezet. We hebben tien maanden een relatie gehad. Voor ons allebei was het de eerste vaste relatie. En nu is het voorbij. En ik begrijp het, het is een weloverwogen besluit en er is geen sprake van ruzie. We verschillen teveel van elkaar. Verstandelijk weet ik dat dit het beste is, maar gevoelsmatig wil ik hem alleen maar heel graag terug.

Het heftigste verdriet is nu wel een beetje voorbij, maar nu voel ik me vooral heel erg alleen. Het ene moment voelt het alsof ik me prima red, en het volgende moment weet ik niet waar ik met mijn verdriet heen moet. Ik probeer te blijven doen wat ik moet doen, maar het gaat moeizaam en eten is lastig. Morgen heb ik mijn eerste werkdag (vrijwilligerswerk) en vind ik dat ik voor zover mogelijk weer 'normaal' moet doen.

Ik heb veel afspraken gepland deze week, voor de afleiding. Maar ook weer niet overdreven veel, om wel ook aan verwerken toe te komen. En die tien maanden samen... Het voelt echt als een eeuwigheid die we samen gedeeld hebben. We willen vrienden blijven, dat heeft hij ook echt benadrukt en hij hoopt dat ik dat ook kan. Ja, ik wil dat heel graag. Ik wil niet naast mijn lief, ook één van mijn beste vrienden kwijtraken.

Dit doet pijn.

Na 10 jaar...

Sterkte!
Natuurlijk doet het pijn, ook al zullen sommigen zeggen 'het was nog maar 10 maanden..'. Je hebt een (hele) leuke tijd met elkaar gehad, en het feit dat het voor jullie beide de eerste vaste relatie was, is ook bijzonder.

Maar echt... het slijt. Ook al denk je nu nog van niet.

En ga niet te snel weer contact met elkaar zoeken, als jullie echt vrienden willen blijven dan maakt een tijdje geen-contact ook niet veel meer uit.

Sterkte!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tien maanden Sproet. Maar het voelt haast wel als tien jaar... Dank voor je knuffel.
quote:Sproet schreef op 07 mei 2012 @ 13:08:

Na 10 jaar...

Sterkte!10 maanden toch?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Sterkte.

Als vrienden met elkaar omgaan zou ik pas doen als het geen pijn meer doet. Tot die tijd zou ik afstand houden. Heel jammer voor hem als hij dat anders ziet, maar dat is nou eenmaal de consequentie, jij moet nu echt aan jezelf denken, anders wordt het alleen maar verwarrend en pijnlijk en geef je jezelf valse hoop.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Dankjewel Him en Susan. We hebben op dit moment juist wel heel veel contact, en misschien zou dat niet moeten, maar het is zooo lastig. En we willen het over nog zoveel dingen hebben, waarom het mis gegaan is, en blijven weten hoe het gaat, of we ons een beetje redden zo. En ook overleggen, als in, we hebben veel gemeenschappelijke activiteiten en het is beter elkaar even niet te zien, dus wie gaat waar naartoe, etc. En het is ook hoe we het gewend zijn hè, dus het is zo lastig om het dan niet te doen. Net weer een half uur gebeld. Wel heel goed gepraat, maar afstand zou beter zijn, verstandelijk. Maar gevoelsmatig...
Cliché maar écht waar: Dit gevoel gaat over!

Herinner me nog als de dag van gister hoeveel pijn het deed toen mijn ex bij me wegging, was mijn eerste keer liefdesverdriet, maar pppffff wat heftig! Niet meer mijn bed willen uitkomen, niks meer leuk vinden...

Wat bij mij heel erg hielp was sporten, even mijn gedachten verzetten en in mijn geval flink hard tegen een bal aan meppen!

Ik en mijn ex zijn daarna zelfs (na een maand of 8) weer bij elkaar gekomen... Niet aan te raden! Deze keer heb ik er een punt achter gezet omdat een relatie waar je niet zeker bent van elkaar, onzeker in wordt en meer op een knipperlicht lijkt dan op een goede basis, je op de lange termijn niet gelukkig gaat worden!

Schrijf van je af, ga lekker sporten, klagen bij je vriendinnen: het wordt beter!

Dikke knuffel!

Heel veel sterkte meis!
Heel veel sterkte!

En van vriendschap kan er nu natuuurlijk even geen sparke zijn.... Jij hebt nog verdriet om hem en zult dat moeten verwerken. Jullie kunnen toch niet vanuit een liefdesrelatie overgaan op een puur zuiver vrienschappelijk relatie... Niet te doen? Dus voorlopig ben je idd ook nog je beste vriend kwijt... Of hij dat naderhand weer kan worden zal de tijd uitwijzen.
Dankjulliewel.

De hele dag ging het wel redelijk. En nu is het weer janken en kan ik alleen maar denken hoe ik dit absoluut niet wil en dat we er helemaal niet alles aan gedaan hebben om het te laten slagen. We hebben nauwelijks geprobeerd nader tot elkaar te komen, want praten hebben we veel te weinig gedaan. We hebben veel te weinig onze eigen behoeftes uitgesproken. Ik mis hem zo om me heen.
Als het na tien maanden al zo gaat, dan word het ook niks.

Ik denk dat je beter gewoon door het liefdesverdriet heen kunt gaan i n plaats van dit weer lijmen.
Oeps, zat scheel (en te snel) te lezen op mijn werk.

Maar goed, 10 maanden is ook rot genoeg.

Knuffel blijft dus staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven