4 weken Thailand

07-05-2012 20:19 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo meiden,

ik heb hier al eerder gepost.

Ik ga 7 juli voor 4 weken naar Thailand om te backpacken.

Mijn vriendje komt ook en dan gaan we 3 weken rondreizen.

De eerste 10 dagen ga ik zelf.

Heeft iemand nog leuke tips, of een leuke route die je kunt maken voor 10 dagen?

Het lijkt me ook leuk om met mijn vriend een stuk door Laos te reizen en dan weer terug naar Thailand naar het zuiden. Iemand tips voor mij?

Groetjes Knorreltje knor
Waar ga je met je vriendje heen? Want het lijkt me dan niet zo leuk om de nodige toeristische trekpleisters zelf al gedaan te hebben, en dan met hem nog een keer?

En wat zijn je interesses?

Ik vond het forensisch museum in het Siriraj ziekenhuis erg interessant, maar die mening deelt niet iedereen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 07 mei 2012 @ 20:52:

Waar ga je met je vriendje heen? Want het lijkt me dan niet zo leuk om de nodige toeristische trekpleisters zelf al gedaan te hebben, en dan met hem nog een keer?

En wat zijn je interesses?

Ik vond het forensisch museum in het Siriraj ziekenhuis erg interessant, maar die mening deelt niet iedereen Balen dat ik dit niet wist toen ik er was! Ik ben altijd wel "in" voor dat soort dingen
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik ga met hem sowieso naar Chiang Mai. Vanaf daarn Ba reizen we verder.

ik wil met hem natuurlijk niet hetzelfde doen wat ik zelf al ga doen. Dat is zonde natuurlijk.

Haha, dat museum klinkt leuk. Is dat in Bangkok
quote:knorreltjeknor schreef op 07 mei 2012 @ 21:07:

Ik ga met hem sowieso naar Chiang Mai. Vanaf daarn Ba reizen we verder.

ik wil met hem natuurlijk niet hetzelfde doen wat ik zelf al ga doen. Dat is zonde natuurlijk.

Haha, dat museum klinkt leuk. Is dat in Bangkok

Onderaan de site staat "how te get there". Ja dus. :-)

Vanaf Chiang Mai de nachttrein naar Bangkok nemen is ook een leuke ervaring.
Voor programma's/routes kun je op de sites van aanbieders van rondreizen kijken. Middels de programma's kun je verder zoeken wat die plaatsen te bieden hebben. Ook handig voor de route in Noord Thailand/Laos/Cambodja.

Fox.nl heeft wel duidelijk aangegeven programma's.
Shoestring, baobab en Djoser hebben ook een uitgebreide van-dag-tot-sag beschrijving.

En in bijvoorbeeld de Lonely Planet staan ook routes voor 2-3-4 weken. Kun je inzien bij de bieb.
oke bedankt!

Ga even kijken.

Interesses: niet zo toeristisch en cultuur en natuur!
quote:knorreltjeknor schreef op 07 mei 2012 @ 21:30:

Interesses: niet zo toeristisch en cultuur en natuur!

Dan kan ik je Oost-Thailand aanraden. Daar zijn weinig toeristen. Ook wel logisch, want er is geen ruk te doen
Kanchanaburi, ten westen van Bangkok. Een mooie omgeving en wat uit de route als je richting Chang Mai etc wilt gaan, dus wel leuk om een korte week in je uppie heen te gaan voordat je vriend komt, denk ik.
quote:Tickel schreef op 07 mei 2012 @ 21:09:

[...]

Onderaan de site staat "how te get there". Ja dus. :-)

Vanaf Chiang Mai de nachttrein naar Bangkok nemen is ook een leuke ervaring.Als je dat wilt doen, dan nog even apart naar Ayuthaya, met de gewone trein (ben je zo vanuit Bangkok, kost geen drol). Prettig stadje met heel mooie tempelcomplexen.
Khao Yai National Park vond ik ook leuk (noord van Bangkok), heb daar een tocht van 3 dagen gedaan en de nodige wilde dieren gezien (olifant, mega-python, veel (verschillende) apen, insecten, veel soorten vogels, en een mega-uittocht van vleermuizen uit een grot, wel een uur lang.
Hallo meiden.

Thanx voor de reacties. Ik ga gelijk even kijken.

Khao national park lijkt me ook leuk!!

en Ayuthaya ook zo te lezen. Ga gauw informatie inwinnen!

Hebben jullie ook alleen gereisd?

Groetjes!
Als je maar niet zo'n ritje doet op een olifant. De olifanten worden namelijk mishandeld om ze zo mak te krijgen. Echt gruwelijk hoe die beesten worden behandeld. Ik vind het vreselijk dat al die toeristen hun ogen hiervoor sluiten en dit soort praktijken indirect blijven sponsoren!
n
quote:SjakieAfhakie schreef op 07 mei 2012 @ 22:13:

cambodja! Niet zo toeristisch, veel cultuur, en perfect in 10 dagen te doen!Ja, dat is zeker een leuke optie, kun je zuidelijk wat mooie dingen zien.
Maar is Cambodja niet te ver om dat in 10 dagen te doen??

Dacht er ook aan om dat met mijn vriend te doen. Chiang Mai, Laos, Cambodja, Zuiden van Thailand.

Is dit een optie?

Groetjes!!

PS zal niet op een olifant zitten daar hoor! I promise... :-)
m
m
m
Ayuthaya is saai! Sukothai is leuker en heeft net zoveel tempels.

Als ik 10 dagen had dan zou ik

- Chiang Mai - Pai - Mae Hong Son doen met het OV of

- Een kookcursus doen in Bangkok of Chang Mai of

- Kanchanaburi en omgeving bekijken of

- Mijn duikbrevet halen op Koh Tao of

- Met de trein naar Nan en daar een trekking doen

Hou er rekening mee dat wanneer je Thailand uitgaat en overland weer erin komt, dat je dan een stempel krijgt voor 2 weken ipv een maand (die je krijgt wanneer je per vliegtuig komt).
quote:SjakieAfhakie schreef op maandag 07 mei 2012 22:54 of myanmar is ook fantastisch! Echt!Zonde om daar maar 10 dagen heen te gaan. Het reizen kost er toch wat meer tijd. Absoluut de moeite waard daar apart nog een maand heen te gaan.
quote:knorreltjeknor schreef op 07 mei 2012 @ 21:30:

Interesses: niet zo toeristisch en cultuur en natuur!Dan ga je naar het verkeerde land. Thailand is één grote vakantie enclave tegenwoordig.
Een fietstocht in Bangkok onder begeleiding van een gids is erg leuk (en prima te dien, zelfs kinderen kunnen mee). Juist doordat je door rustige rustige straatjes gaat, krijg je een heel ander veeld van deze drukke stad.
hallo meiden,

genoeg om verder naar te kijken. Bedankt voor alle reacties!

Oke, noord- Thailand, Laos, cambodja en zuid thailand is dus teveel.

Dan misschien Chiang Mai, stuk van Laos, en dan weer terug Thailand in naar het zuiden.

Misschien is dat een optie.

Een fietstocht in Bangkok lijkt me ook wel erg leuk. In Thailand kun je in verschillende steden fietsen heb ik gelezen.

Groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven