Overbezorgd?
dinsdag 8 mei 2012 om 16:09
Hoi mede viva leden, er moet me iets van het hart..
Even een voorgeschiedenis:
M'n kleine meid is (zoals ik het altijd maar benoem) verkouden geboren. Ze heeft tijdens of net na de bevalling een infectie opgelopen en 8 dagen in het zkh gelegen en antibiotica gekregen.
Vanaf de geboorte is ze af en aan verkouden, loopneus, groene smurriesnot noem maar op. Waterpokken en een dubbele binnenoorontsteking zijn ook al voorbij gekomen.
Zojuist met m'n dochtertje (nu 15 maanden) naar de huisarts geweest omdat ze ontstoken oogjes heeft. Normaal gesproken niets ernstigs, alleen nu komt er groene pus uit haar ooghoeken. Zowel de binnenste als de buitenste..
Vanochtend zaten er allemaal groene korsten aan d'r wimpers geplakt.. Regelmatig schoonmaken met afgekoeld gekookt water schijnt ook niet echt te helpen..
De ha zegt dat we het maar moeten uitzitten.. het is gewoon een verkoudheid die dit keer op haar ogen slaat.
Toen m'n dochtertje een week of 4 oud was (en net uit het zkh) ben ik ook met haar naar deze ha geweest, ook weer vanwege benauwdheid en dichte neus e.d. (waardoor ze toen ze 2 dagen oud was, is opgenomen) Hij zei me toen : " Kinderen zijn om de haverklap verkouden, ik hoop niet dat je dan elke keer hier op de stoep staat.." Sta je daar als kersverse moeder..
Ik heb door zijn houding het gevoel dat ik als overbezorgd wordt afgewimpeld..
Ligt het echt aan mij? Ben ik dan te bezorgd? Of hoe noem je dat, een hypochonder?
Even een voorgeschiedenis:
M'n kleine meid is (zoals ik het altijd maar benoem) verkouden geboren. Ze heeft tijdens of net na de bevalling een infectie opgelopen en 8 dagen in het zkh gelegen en antibiotica gekregen.
Vanaf de geboorte is ze af en aan verkouden, loopneus, groene smurriesnot noem maar op. Waterpokken en een dubbele binnenoorontsteking zijn ook al voorbij gekomen.
Zojuist met m'n dochtertje (nu 15 maanden) naar de huisarts geweest omdat ze ontstoken oogjes heeft. Normaal gesproken niets ernstigs, alleen nu komt er groene pus uit haar ooghoeken. Zowel de binnenste als de buitenste..
Vanochtend zaten er allemaal groene korsten aan d'r wimpers geplakt.. Regelmatig schoonmaken met afgekoeld gekookt water schijnt ook niet echt te helpen..
De ha zegt dat we het maar moeten uitzitten.. het is gewoon een verkoudheid die dit keer op haar ogen slaat.
Toen m'n dochtertje een week of 4 oud was (en net uit het zkh) ben ik ook met haar naar deze ha geweest, ook weer vanwege benauwdheid en dichte neus e.d. (waardoor ze toen ze 2 dagen oud was, is opgenomen) Hij zei me toen : " Kinderen zijn om de haverklap verkouden, ik hoop niet dat je dan elke keer hier op de stoep staat.." Sta je daar als kersverse moeder..
Ik heb door zijn houding het gevoel dat ik als overbezorgd wordt afgewimpeld..
Ligt het echt aan mij? Ben ik dan te bezorgd? Of hoe noem je dat, een hypochonder?
anoniem_146555 wijzigde dit bericht op 08-05-2012 16:14
Reden: traanbuisjes = ooghoeken
Reden: traanbuisjes = ooghoeken
% gewijzigd
dinsdag 8 mei 2012 om 16:12
Zoek een andere huisarts! Ik zou ook op de stoep staan als mijn dochters ogen dicht geplakt zitten met groene smurrie hoor! En dan nog zo'n reactie of je bij elke verkoudheid op de stoep staat?? Ja, als jij je daar fijn bij voelt is dat je goed recht. Hij verdiend er zijn brood mee toch??
En eh, nee je stelt je dus niet aan haha!
En eh, nee je stelt je dus niet aan haha!
dinsdag 8 mei 2012 om 16:16
quote:Ivetje schreef op 08 mei 2012 @ 16:12:
Zoek een andere huisarts! Ik zou ook op de stoep staan als mijn dochters ogen dicht geplakt zitten met groene smurrie hoor! En dan nog zo'n reactie of je bij elke verkoudheid op de stoep staat?? Ja, als jij je daar fijn bij voelt is dat je goed recht. Hij verdiend er zijn brood mee toch??
En eh, nee je stelt je dus niet aan haha!Dank je wel voor je reactie, gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt..
Zoek een andere huisarts! Ik zou ook op de stoep staan als mijn dochters ogen dicht geplakt zitten met groene smurrie hoor! En dan nog zo'n reactie of je bij elke verkoudheid op de stoep staat?? Ja, als jij je daar fijn bij voelt is dat je goed recht. Hij verdiend er zijn brood mee toch??
En eh, nee je stelt je dus niet aan haha!Dank je wel voor je reactie, gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt..
dinsdag 8 mei 2012 om 16:18
dinsdag 8 mei 2012 om 16:23
quote:Ivetje schreef op 08 mei 2012 @ 16:12:
Zoek een andere huisarts! Ik zou ook op de stoep staan als mijn dochters ogen dicht geplakt zitten met groene smurrie hoor! En dan nog zo'n reactie of je bij elke verkoudheid op de stoep staat?? Ja, als jij je daar fijn bij voelt is dat je goed recht. Hij verdiend er zijn brood mee toch??
En eh, nee je stelt je dus niet aan haha!Maar wat zou de huisarts er aan moeten doen dan? Volgens mij is er ook geen goede remedie voor, behalve goed schoonhouden. Mijn dochter had het ook om de haverklap, en idd. de groene smurrie liep er gewoon uit, en ogen gingen regelmatig niet open omdat ze zo dichtgeplakt zaten. Pas na haar tweede jaar was ze er blijkbaar overheen gegroeid. Ze is nu 7, en bijna nooit meer verkouden. Dit zal waarschijnlijk voor je dochter ook zo zijn, TO. Het is wel heel vervelend voor d'r natuurlijk. ik hoop voor je dat ze er snel vanaf is.
Zoek een andere huisarts! Ik zou ook op de stoep staan als mijn dochters ogen dicht geplakt zitten met groene smurrie hoor! En dan nog zo'n reactie of je bij elke verkoudheid op de stoep staat?? Ja, als jij je daar fijn bij voelt is dat je goed recht. Hij verdiend er zijn brood mee toch??
En eh, nee je stelt je dus niet aan haha!Maar wat zou de huisarts er aan moeten doen dan? Volgens mij is er ook geen goede remedie voor, behalve goed schoonhouden. Mijn dochter had het ook om de haverklap, en idd. de groene smurrie liep er gewoon uit, en ogen gingen regelmatig niet open omdat ze zo dichtgeplakt zaten. Pas na haar tweede jaar was ze er blijkbaar overheen gegroeid. Ze is nu 7, en bijna nooit meer verkouden. Dit zal waarschijnlijk voor je dochter ook zo zijn, TO. Het is wel heel vervelend voor d'r natuurlijk. ik hoop voor je dat ze er snel vanaf is.
dinsdag 8 mei 2012 om 16:26
quote:rowe schreef op 08 mei 2012 @ 16:23:
[...]
Maar wat zou de huisarts er aan moeten doen dan? Volgens mij is er ook geen goede remedie voor, behalve goed schoonhouden. Mijn dochter had het ook om de haverklap, en idd. de groene smurrie liep er gewoon uit, en ogen gingen regelmatig niet open omdat ze zo dichtgeplakt zaten. Pas na haar tweede jaar was ze er blijkbaar overheen gegroeid. Ze is nu 7, en bijna nooit meer verkouden. Dit zal waarschijnlijk voor je dochter ook zo zijn, TO. Het is wel heel vervelend voor d'r natuurlijk. ik hoop voor je dat ze er snel vanaf is.Dat de huisarts er niks aan kan doen, wil toch nog niet zeggen dat je er niet mee langs mag komen? Als het je als moeder niet lekker zit en je wil dat er toch ff naar gekeken word, dan moet dat gewoon kunnen ipv dat er gevraagd word of je voor elk dingetje langs komt. Als je je er als patiënt lekkerder bij voelt om langs te komen voor zoiets dan moet dat kunnen.
[...]
Maar wat zou de huisarts er aan moeten doen dan? Volgens mij is er ook geen goede remedie voor, behalve goed schoonhouden. Mijn dochter had het ook om de haverklap, en idd. de groene smurrie liep er gewoon uit, en ogen gingen regelmatig niet open omdat ze zo dichtgeplakt zaten. Pas na haar tweede jaar was ze er blijkbaar overheen gegroeid. Ze is nu 7, en bijna nooit meer verkouden. Dit zal waarschijnlijk voor je dochter ook zo zijn, TO. Het is wel heel vervelend voor d'r natuurlijk. ik hoop voor je dat ze er snel vanaf is.Dat de huisarts er niks aan kan doen, wil toch nog niet zeggen dat je er niet mee langs mag komen? Als het je als moeder niet lekker zit en je wil dat er toch ff naar gekeken word, dan moet dat gewoon kunnen ipv dat er gevraagd word of je voor elk dingetje langs komt. Als je je er als patiënt lekkerder bij voelt om langs te komen voor zoiets dan moet dat kunnen.
dinsdag 8 mei 2012 om 16:26
Geen vertrouwen in huisarts---> andere huisarts nemen!!!! Ik ben ook keer op keer afgewimpeld met mijn dochter toen ze nog heel klein was. Steeds weg luchtweginfecties, samen met oorontstekingen en koorts van 40+ graden. Maar nee hoor, ik was volgens de huisarts een jonge, overbezorgde moeder. Tot 5 x toe in het ziekenhuis gezeten bij de SEH omdat de huisarts me door de week niet serieus werd. Laatste keer was dochter bijna uitgedroogd en had ze een rota-virus, volgens de HA was het een kleine verkoudheid.... Klaar met die man en rap over naar een goede huisarts. Antwoord op je OP: nee je stelt je niet aan, zoek ajb een andere huisarts!
dinsdag 8 mei 2012 om 16:26
Ja je bent over bezorgt,voor een paar onstoken ogen ga ik echt niet naar de huisarts,hij ziet me aankomen:-)ook al hebben de kinderen een geschiedenis.Die heb ik ook.Er heerst van alles momenteel.Ik heb zelf 6 kinderen en ga echt niet voor zoiets naar de dokter toe.Een paar keer schoonmaken met een watje met afgekoeld water,kan een paar dagen duren en dan moet het weg zijn.Dan pas de dokter bellen als het nog niet over is.
dinsdag 8 mei 2012 om 16:27
Het kleintje (1,5 jaar) van een vriendin van me ken ik ook alleen maar met allerhande smurrie rond neus en - af en toe - ogen. 't Kindje is in wezen kerngezond, maar heel heel vaak verkouden. Bij mijn weten is ze de eerste keer naar de huisarts geweest maar daarna niet meer. 't Is inderdaad iets wat ze gewoon moeten uitzieken.
dinsdag 8 mei 2012 om 16:30
Dichtgeplakte ogen met groene smurrie si ook iet echt iets om direct van in paniek te raken. Mijn kleine kreeg wel een druppel ervoor maar probeer bij een 2 jarige maar eens iets in zijn oog te doen. Gekookt water of kamillethee helpt wel.
En als je je niet prettig voelt bij je huisarts zoek je toch gewoon een nieuwe?
En als je je niet prettig voelt bij je huisarts zoek je toch gewoon een nieuwe?
dinsdag 8 mei 2012 om 16:32
quote:Eef72 schreef op 08 mei 2012 @ 16:26:
Ja je bent over bezorgt,voor een paar onstoken ogen ga ik echt niet naar de huisarts,hij ziet me aankomen:-)ook al hebben de kinderen een geschiedenis.Die heb ik ook.Er heerst van alles momenteel.Ik heb zelf 6 kinderen en ga echt niet voor zoiets naar de dokter toe.Een paar keer schoonmaken met een watje met afgekoeld water,kan een paar dagen duren en dan moet het weg zijn.Dan pas de dokter bellen als het nog niet over is.
Jij hebt dus met 6 kinderen meer ervaring en misschien ook wel meer vertrouwen dan ik met m'n 1e kindje..
Ik heb vooraf de assistente gebeld met de vraag of dat ik nog meer kan doen als het schoonmaken alleen niet helpt. Zij vroeg me het hele verhaal uit te leggen, heb ik gedaan. Zij vond het verstandig om toch maar even langs te komen.
Dus ik ben op aanraden van de assistente langs gekomen.
Ja je bent over bezorgt,voor een paar onstoken ogen ga ik echt niet naar de huisarts,hij ziet me aankomen:-)ook al hebben de kinderen een geschiedenis.Die heb ik ook.Er heerst van alles momenteel.Ik heb zelf 6 kinderen en ga echt niet voor zoiets naar de dokter toe.Een paar keer schoonmaken met een watje met afgekoeld water,kan een paar dagen duren en dan moet het weg zijn.Dan pas de dokter bellen als het nog niet over is.
Jij hebt dus met 6 kinderen meer ervaring en misschien ook wel meer vertrouwen dan ik met m'n 1e kindje..
Ik heb vooraf de assistente gebeld met de vraag of dat ik nog meer kan doen als het schoonmaken alleen niet helpt. Zij vroeg me het hele verhaal uit te leggen, heb ik gedaan. Zij vond het verstandig om toch maar even langs te komen.
Dus ik ben op aanraden van de assistente langs gekomen.
dinsdag 8 mei 2012 om 16:36
quote:khemam schreef op 08 mei 2012 @ 16:30:
Dichtgeplakte ogen met groene smurrie si ook iet echt iets om direct van in paniek te raken. Mijn kleine kreeg wel een druppel ervoor maar probeer bij een 2 jarige maar eens iets in zijn oog te doen. Gekookt water of kamillethee helpt wel.
En als je je niet prettig voelt bij je huisarts zoek je toch gewoon een nieuwe?Nu zal ik niet zo'n rigoureuze keuze maken om van huisarts te veranderen, we zitten bij een praktijk met een stuk of 4, 5 huisartsen waaruit we kunnen "kiezen". Dus als er in de toekomst nog een bezoekje moet worden afgelegd, wordt dat dus niet meer bij deze man..
Dichtgeplakte ogen met groene smurrie si ook iet echt iets om direct van in paniek te raken. Mijn kleine kreeg wel een druppel ervoor maar probeer bij een 2 jarige maar eens iets in zijn oog te doen. Gekookt water of kamillethee helpt wel.
En als je je niet prettig voelt bij je huisarts zoek je toch gewoon een nieuwe?Nu zal ik niet zo'n rigoureuze keuze maken om van huisarts te veranderen, we zitten bij een praktijk met een stuk of 4, 5 huisartsen waaruit we kunnen "kiezen". Dus als er in de toekomst nog een bezoekje moet worden afgelegd, wordt dat dus niet meer bij deze man..
dinsdag 8 mei 2012 om 16:37
dinsdag 8 mei 2012 om 16:38
quote:reisa1978 schreef op 08 mei 2012 @ 16:35:
Hmm, vandaag ook met dochter van 1 1/2 jaar naar de huisarts gegaan, omdat ze ontstoken ogen heeft, nu voor de 4e dag. Ik heb een zalfje gekregen.
Oke, jouw dochtertje kreeg wel meteen een zalfje?
Ik kreeg het advies om een weekje aan te kijken en als het dan niet wegtrekt terug te komen. Hij had het over dat er bij zoiets alleen druppels worden gebruikt, maar die zijn voor een bacteriële infectie. Mijn dochter heeft waarschijnlijk gewoon een virusinfectie waar deze druppels dus niet bij werken.
Hmm, vandaag ook met dochter van 1 1/2 jaar naar de huisarts gegaan, omdat ze ontstoken ogen heeft, nu voor de 4e dag. Ik heb een zalfje gekregen.
Oke, jouw dochtertje kreeg wel meteen een zalfje?
Ik kreeg het advies om een weekje aan te kijken en als het dan niet wegtrekt terug te komen. Hij had het over dat er bij zoiets alleen druppels worden gebruikt, maar die zijn voor een bacteriële infectie. Mijn dochter heeft waarschijnlijk gewoon een virusinfectie waar deze druppels dus niet bij werken.
dinsdag 8 mei 2012 om 16:40
quote:mystic24 schreef op 08 mei 2012 @ 16:18:
[...]
Je haalt van het hele verhaal alleen dat van die traanbuisjes/klieren/ooghoeken eruit.
Heb je verder ook nog iets inhoudelijks toe te voegen?
Als je dat er niet tussen de regels uithaalt wil ik dat best zeggen;
het feit dat je kind waterpokken en middenoorontsteking heeft gehad wil niet zeggen dat het een teer poppetje is.
Als jij denkt dat je kind / ieder mens 4 traanbuizen heeft ( 4 ooghoeken, dat wel ) dan snap ik op zich best dat je bij elk kuchje denkt dat het een longontsteking is, maar het zou helemaal niet erg zijn om even te kijken in bijv. het groeiboekje van het consultatiebureau ( als dat nog bestaat ) oid hoe een verkoudheid verloopt en wanneer je even langs moet gaan bij een huisarts.
[...]
Je haalt van het hele verhaal alleen dat van die traanbuisjes/klieren/ooghoeken eruit.
Heb je verder ook nog iets inhoudelijks toe te voegen?
Als je dat er niet tussen de regels uithaalt wil ik dat best zeggen;
het feit dat je kind waterpokken en middenoorontsteking heeft gehad wil niet zeggen dat het een teer poppetje is.
Als jij denkt dat je kind / ieder mens 4 traanbuizen heeft ( 4 ooghoeken, dat wel ) dan snap ik op zich best dat je bij elk kuchje denkt dat het een longontsteking is, maar het zou helemaal niet erg zijn om even te kijken in bijv. het groeiboekje van het consultatiebureau ( als dat nog bestaat ) oid hoe een verkoudheid verloopt en wanneer je even langs moet gaan bij een huisarts.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.