Overbezorgd?
dinsdag 8 mei 2012 om 16:09
Hoi mede viva leden, er moet me iets van het hart..
Even een voorgeschiedenis:
M'n kleine meid is (zoals ik het altijd maar benoem) verkouden geboren. Ze heeft tijdens of net na de bevalling een infectie opgelopen en 8 dagen in het zkh gelegen en antibiotica gekregen.
Vanaf de geboorte is ze af en aan verkouden, loopneus, groene smurriesnot noem maar op. Waterpokken en een dubbele binnenoorontsteking zijn ook al voorbij gekomen.
Zojuist met m'n dochtertje (nu 15 maanden) naar de huisarts geweest omdat ze ontstoken oogjes heeft. Normaal gesproken niets ernstigs, alleen nu komt er groene pus uit haar ooghoeken. Zowel de binnenste als de buitenste..
Vanochtend zaten er allemaal groene korsten aan d'r wimpers geplakt.. Regelmatig schoonmaken met afgekoeld gekookt water schijnt ook niet echt te helpen..
De ha zegt dat we het maar moeten uitzitten.. het is gewoon een verkoudheid die dit keer op haar ogen slaat.
Toen m'n dochtertje een week of 4 oud was (en net uit het zkh) ben ik ook met haar naar deze ha geweest, ook weer vanwege benauwdheid en dichte neus e.d. (waardoor ze toen ze 2 dagen oud was, is opgenomen) Hij zei me toen : " Kinderen zijn om de haverklap verkouden, ik hoop niet dat je dan elke keer hier op de stoep staat.." Sta je daar als kersverse moeder..
Ik heb door zijn houding het gevoel dat ik als overbezorgd wordt afgewimpeld..
Ligt het echt aan mij? Ben ik dan te bezorgd? Of hoe noem je dat, een hypochonder?
Even een voorgeschiedenis:
M'n kleine meid is (zoals ik het altijd maar benoem) verkouden geboren. Ze heeft tijdens of net na de bevalling een infectie opgelopen en 8 dagen in het zkh gelegen en antibiotica gekregen.
Vanaf de geboorte is ze af en aan verkouden, loopneus, groene smurriesnot noem maar op. Waterpokken en een dubbele binnenoorontsteking zijn ook al voorbij gekomen.
Zojuist met m'n dochtertje (nu 15 maanden) naar de huisarts geweest omdat ze ontstoken oogjes heeft. Normaal gesproken niets ernstigs, alleen nu komt er groene pus uit haar ooghoeken. Zowel de binnenste als de buitenste..
Vanochtend zaten er allemaal groene korsten aan d'r wimpers geplakt.. Regelmatig schoonmaken met afgekoeld gekookt water schijnt ook niet echt te helpen..
De ha zegt dat we het maar moeten uitzitten.. het is gewoon een verkoudheid die dit keer op haar ogen slaat.
Toen m'n dochtertje een week of 4 oud was (en net uit het zkh) ben ik ook met haar naar deze ha geweest, ook weer vanwege benauwdheid en dichte neus e.d. (waardoor ze toen ze 2 dagen oud was, is opgenomen) Hij zei me toen : " Kinderen zijn om de haverklap verkouden, ik hoop niet dat je dan elke keer hier op de stoep staat.." Sta je daar als kersverse moeder..
Ik heb door zijn houding het gevoel dat ik als overbezorgd wordt afgewimpeld..
Ligt het echt aan mij? Ben ik dan te bezorgd? Of hoe noem je dat, een hypochonder?
anoniem_146555 wijzigde dit bericht op 08-05-2012 16:14
Reden: traanbuisjes = ooghoeken
Reden: traanbuisjes = ooghoeken
% gewijzigd
vrijdag 11 mei 2012 om 05:41
Mijn zoon heeft ook heel vaak snotogen gehad toen hij jong was (hij was er nogal gevoelig voor) en bij hem was het eigenlijk altijd binnen een dag of 5 weer over (meestal zelfs al wat eerder). Schoonmaken deed ik alleen 's morgens, zodat zijn ogen weer open konden. Hier in het buitenland is het gewoonte om meteen een AB-zalf te halen, maar dat heb ik eigenlijk nooit gedaan, omdat het bij zoon altijd vrij snel vanzelf weer overging en hij er niet superveel last van had.
Ik weekte de ergste boel altijd los met een lauwe washand, zodat in ieder geval zijn ogen weer open konden. Verder deed ik er niet zo heel veel aan, omdat het schoonmaken natuurlijk niet zo heel fijn is voor een kleintje.
Ik weekte de ergste boel altijd los met een lauwe washand, zodat in ieder geval zijn ogen weer open konden. Verder deed ik er niet zo heel veel aan, omdat het schoonmaken natuurlijk niet zo heel fijn is voor een kleintje.
vrijdag 11 mei 2012 om 07:45
Afgekoeld, gekookt water bevat vaak meer bacteriën dan lauw water uit de kraan, dus koken is echt onzin.
Verder eens met Mali en miffy. Kleine kindjes zijn nou eenmaal vaak ziek en verkouden, maar dat gaat meestal vanzelf weer over en het is dus prima om het een paar dagen aan te kijken alvorens naar de HA te rennen. Voor mijn dochter van 2,5 moet de eerste snotvrije week in haar leven nog komen. Ze is eigenlijk altijd verkouden in allerlei variaties, maar dat hoort gewoon een beetje bij kleine kinderen en het opbouwen van weerstand.
Het lichaam even de tijd geven om dingen zelf op te lossen is alleen maar goed. Juist met kleine kinderen is het beter om terughoudend te zijn met medicatie, dus het lijkt me een heel goed advies van de HA om het even aan te
kijken. De opmerking die je HA eerder maakte
vind ik overigens niet kunnen en als jij je niet prettig voelt bij zijn benadering, lekker een afspraak maken bij een andere HA.
Verder eens met Mali en miffy. Kleine kindjes zijn nou eenmaal vaak ziek en verkouden, maar dat gaat meestal vanzelf weer over en het is dus prima om het een paar dagen aan te kijken alvorens naar de HA te rennen. Voor mijn dochter van 2,5 moet de eerste snotvrije week in haar leven nog komen. Ze is eigenlijk altijd verkouden in allerlei variaties, maar dat hoort gewoon een beetje bij kleine kinderen en het opbouwen van weerstand.
Het lichaam even de tijd geven om dingen zelf op te lossen is alleen maar goed. Juist met kleine kinderen is het beter om terughoudend te zijn met medicatie, dus het lijkt me een heel goed advies van de HA om het even aan te
kijken. De opmerking die je HA eerder maakte
vind ik overigens niet kunnen en als jij je niet prettig voelt bij zijn benadering, lekker een afspraak maken bij een andere HA.
vrijdag 11 mei 2012 om 09:02
Ik moest juist wel gekookt, afgekoeld water gebruiken van de huisarts, waar ik deze week was. Dus maar braaf gedaan. Verder ben ik op dag 4 naar de huisarts gegaan en die dag was het ipv minder aan het worden erger geworden. Ze leek wel een pandabeer, met twee dikke, blauwe ogen. Maar het zalfje helpt goed, ze is er nu weer vanaf.
vrijdag 11 mei 2012 om 09:08
Mijn zoontje had het ook sinds zijn geboorte. Dag in dag uit en ik maakte het altijd netjes schoon zoals de dokter had gezegd. Maar na een aantal weken was het nog steeds niet over. Tochaar een antibiothica zalf gekregen en na 2 dagen was het weg en het is niet meer teruggekomen. Dus misschien kun je gewoon 1x een zalfje vragen?