Overbezorgd?
dinsdag 8 mei 2012 om 16:09
Hoi mede viva leden, er moet me iets van het hart..
Even een voorgeschiedenis:
M'n kleine meid is (zoals ik het altijd maar benoem) verkouden geboren. Ze heeft tijdens of net na de bevalling een infectie opgelopen en 8 dagen in het zkh gelegen en antibiotica gekregen.
Vanaf de geboorte is ze af en aan verkouden, loopneus, groene smurriesnot noem maar op. Waterpokken en een dubbele binnenoorontsteking zijn ook al voorbij gekomen.
Zojuist met m'n dochtertje (nu 15 maanden) naar de huisarts geweest omdat ze ontstoken oogjes heeft. Normaal gesproken niets ernstigs, alleen nu komt er groene pus uit haar ooghoeken. Zowel de binnenste als de buitenste..
Vanochtend zaten er allemaal groene korsten aan d'r wimpers geplakt.. Regelmatig schoonmaken met afgekoeld gekookt water schijnt ook niet echt te helpen..
De ha zegt dat we het maar moeten uitzitten.. het is gewoon een verkoudheid die dit keer op haar ogen slaat.
Toen m'n dochtertje een week of 4 oud was (en net uit het zkh) ben ik ook met haar naar deze ha geweest, ook weer vanwege benauwdheid en dichte neus e.d. (waardoor ze toen ze 2 dagen oud was, is opgenomen) Hij zei me toen : " Kinderen zijn om de haverklap verkouden, ik hoop niet dat je dan elke keer hier op de stoep staat.." Sta je daar als kersverse moeder..
Ik heb door zijn houding het gevoel dat ik als overbezorgd wordt afgewimpeld..
Ligt het echt aan mij? Ben ik dan te bezorgd? Of hoe noem je dat, een hypochonder?
Even een voorgeschiedenis:
M'n kleine meid is (zoals ik het altijd maar benoem) verkouden geboren. Ze heeft tijdens of net na de bevalling een infectie opgelopen en 8 dagen in het zkh gelegen en antibiotica gekregen.
Vanaf de geboorte is ze af en aan verkouden, loopneus, groene smurriesnot noem maar op. Waterpokken en een dubbele binnenoorontsteking zijn ook al voorbij gekomen.
Zojuist met m'n dochtertje (nu 15 maanden) naar de huisarts geweest omdat ze ontstoken oogjes heeft. Normaal gesproken niets ernstigs, alleen nu komt er groene pus uit haar ooghoeken. Zowel de binnenste als de buitenste..
Vanochtend zaten er allemaal groene korsten aan d'r wimpers geplakt.. Regelmatig schoonmaken met afgekoeld gekookt water schijnt ook niet echt te helpen..
De ha zegt dat we het maar moeten uitzitten.. het is gewoon een verkoudheid die dit keer op haar ogen slaat.
Toen m'n dochtertje een week of 4 oud was (en net uit het zkh) ben ik ook met haar naar deze ha geweest, ook weer vanwege benauwdheid en dichte neus e.d. (waardoor ze toen ze 2 dagen oud was, is opgenomen) Hij zei me toen : " Kinderen zijn om de haverklap verkouden, ik hoop niet dat je dan elke keer hier op de stoep staat.." Sta je daar als kersverse moeder..
Ik heb door zijn houding het gevoel dat ik als overbezorgd wordt afgewimpeld..
Ligt het echt aan mij? Ben ik dan te bezorgd? Of hoe noem je dat, een hypochonder?
anoniem_146555 wijzigde dit bericht op 08-05-2012 16:14
Reden: traanbuisjes = ooghoeken
Reden: traanbuisjes = ooghoeken
% gewijzigd
dinsdag 8 mei 2012 om 16:40
quote:Miffy schreef op 08 mei 2012 @ 16:37:
Maar deed die huisarts vandaag nou ook iets waardoor je het gevoel had afgewimpeld te worden, of zit die opmerking van destijds je gewoon nog hoog, en voel je je daardoor elke keer dat de HA na je dochter gezien te hebben zegt dat je het uit moet zitten niet serieus genomen?
Beide toch wel moet ik zeggen.
Ik kan het niet uitleggen, het is gewoon zijn hele houding en zijn overkomen. Iets lachend wegwimpelen zeg maar.
Maar deed die huisarts vandaag nou ook iets waardoor je het gevoel had afgewimpeld te worden, of zit die opmerking van destijds je gewoon nog hoog, en voel je je daardoor elke keer dat de HA na je dochter gezien te hebben zegt dat je het uit moet zitten niet serieus genomen?
Beide toch wel moet ik zeggen.
Ik kan het niet uitleggen, het is gewoon zijn hele houding en zijn overkomen. Iets lachend wegwimpelen zeg maar.
dinsdag 8 mei 2012 om 16:42
Een oogontsteking of ontsteking van de traanbuisjes wordt veroorzaakt door een virus of bacterie. Meestal is de ontsteking een complicatie van een neusverkoudheid.
Net zoals een verkoudheid zijn ontstoken ogen besmettelijk. Je kind kan de ontsteking oplopen door druppeltjes afkomstig uit keel en neus van verkouden mensen. Ook de pus uit de ogen is besmettelijk. Via de handen kunnen de ziektekiemen op anderen worden overgebracht. Vrijwijl altijd zijn beide ogen ontstoken omdat je kind door het wrijven van het ene oog in het ander de ontsteking overbrengt. Je kind kan gewoon naar de creche of naar school.
Meestal gaat een oogonsteking binnen een week vanzelf over. Maak de ogen geregeld schoon met een steriel gaasje of watje dat je in afgekoeld water hebt gedoopt, verdund met een beetje babyshampoo in een verhouding een tot drie. Wrijf voorzichtig en paar keer van de buitenkant van het oog naar de neus. Strijk daarna uit met afgekoeld gekookt water. Gebruik voor elk oog een nieuw gaasje of watje en zorg dat je handen goed schoon zijn. Als de oogontsteking door een bacterie wordt veroorzaakt, zal de huisarts eventueel zalf of oogdruppels met antibiotica voorschrijven.
Oogontsteking komt veel voor bij baby's en peuters. Het ene kind is er gevoeliger voor dan de ander. Een oogontsteking kan pijn veroorzaken, maar is zelden gevaarlijk. Je kunt het even aanzien. Neem wel direct op met de huisarts als je kind slecht ziet of veel pijn heeft. Ga ook naar de huisarts als de oogontsteking na drie dagen nog niet minder is geworden, als het hele oogwit rood ziet of als je kind zich ziek voelt.
Net zoals een verkoudheid zijn ontstoken ogen besmettelijk. Je kind kan de ontsteking oplopen door druppeltjes afkomstig uit keel en neus van verkouden mensen. Ook de pus uit de ogen is besmettelijk. Via de handen kunnen de ziektekiemen op anderen worden overgebracht. Vrijwijl altijd zijn beide ogen ontstoken omdat je kind door het wrijven van het ene oog in het ander de ontsteking overbrengt. Je kind kan gewoon naar de creche of naar school.
Meestal gaat een oogonsteking binnen een week vanzelf over. Maak de ogen geregeld schoon met een steriel gaasje of watje dat je in afgekoeld water hebt gedoopt, verdund met een beetje babyshampoo in een verhouding een tot drie. Wrijf voorzichtig en paar keer van de buitenkant van het oog naar de neus. Strijk daarna uit met afgekoeld gekookt water. Gebruik voor elk oog een nieuw gaasje of watje en zorg dat je handen goed schoon zijn. Als de oogontsteking door een bacterie wordt veroorzaakt, zal de huisarts eventueel zalf of oogdruppels met antibiotica voorschrijven.
Oogontsteking komt veel voor bij baby's en peuters. Het ene kind is er gevoeliger voor dan de ander. Een oogontsteking kan pijn veroorzaken, maar is zelden gevaarlijk. Je kunt het even aanzien. Neem wel direct op met de huisarts als je kind slecht ziet of veel pijn heeft. Ga ook naar de huisarts als de oogontsteking na drie dagen nog niet minder is geworden, als het hele oogwit rood ziet of als je kind zich ziek voelt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 8 mei 2012 om 16:43
quote:Ik kreeg het advies om een weekje aan te kijken en als het dan niet wegtrekt terug te komen. Hij had het over dat er bij zoiets alleen druppels worden gebruikt, maar die zijn voor een bacteriële infectie. Mijn dochter heeft waarschijnlijk gewoon een virusinfectie waar deze druppels dus niet bij werken.klinkt als een goed uitgelegd advies, eerlijk gezegd, en niet als afwimpelen/niet serieus nemen.
dinsdag 8 mei 2012 om 16:44
quote:makreel schreef op 08 mei 2012 @ 16:37:
Je vraagt: ben ik overbezorgd. Als iemand dan antwoordt: ja, ga je in de contramine. Wat is nou precies de bedoeling? Is je vraag eigenlijk: is mijn huisarts een hork?
Ik spreek Eef27 niet tegen, zie mijn antwoord aan haar.
Het enige wat ik gedaan heb in mijn bezorgdheid, is de assistente om raad gevraagd. Deze zei dat ik maar even langs moest komen. Zo gezegd, zo gedaan, alsnog weggegaan met een gevoel dat ik voor niets ben geweest.
Het advies om een weekje aan te zien, had ook van de assistente kunnen komen..
En ja misschien is mijn vraag wel gewoon : " Is mijn huisarts een hork"..
Je vraagt: ben ik overbezorgd. Als iemand dan antwoordt: ja, ga je in de contramine. Wat is nou precies de bedoeling? Is je vraag eigenlijk: is mijn huisarts een hork?
Ik spreek Eef27 niet tegen, zie mijn antwoord aan haar.
Het enige wat ik gedaan heb in mijn bezorgdheid, is de assistente om raad gevraagd. Deze zei dat ik maar even langs moest komen. Zo gezegd, zo gedaan, alsnog weggegaan met een gevoel dat ik voor niets ben geweest.
Het advies om een weekje aan te zien, had ook van de assistente kunnen komen..
En ja misschien is mijn vraag wel gewoon : " Is mijn huisarts een hork"..
dinsdag 8 mei 2012 om 16:49
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 mei 2012 @ 16:42:
Een oogontsteking of ontsteking van de traanbuisjes wordt veroorzaakt door een virus of bacterie. Meestal is de ontsteking een complicatie van een neusverkoudheid.
Net zoals een verkoudheid zijn ontstoken ogen besmettelijk. Je kind kan de ontsteking oplopen door druppeltjes afkomstig uit keel en neus van verkouden mensen. Ook de pus uit de ogen is besmettelijk. Via de handen kunnen de ziektekiemen op anderen worden overgebracht. Vrijwijl altijd zijn beide ogen ontstoken omdat je kind door het wrijven van het ene oog in het ander de ontsteking overbrengt. Je kind kan gewoon naar de creche of naar school.
Meestal gaat een oogonsteking binnen een week vanzelf over. Maak de ogen geregeld schoon met een steriel gaasje of watje dat je in afgekoeld water hebt gedoopt, verdund met een beetje babyshampoo in een verhouding een tot drie. Wrijf voorzichtig en paar keer van de buitenkant van het oog naar de neus. Strijk daarna uit met afgekoeld gekookt water. Gebruik voor elk oog een nieuw gaasje of watje en zorg dat je handen goed schoon zijn. Als de oogontsteking door een bacterie wordt veroorzaakt, zal de huisarts eventueel zalf of oogdruppels met antibiotica voorschrijven.
Oogontsteking komt veel voor bij baby's en peuters. Het ene kind is er gevoeliger voor dan de ander. Een oogontsteking kan pijn veroorzaken, maar is zelden gevaarlijk. Je kunt het even aanzien. Neem wel direct op met de huisarts als je kind slecht ziet of veel pijn heeft. Ga ook naar de huisarts als de oogontsteking na drie dagen nog niet minder is geworden, als het hele oogwit rood ziet of als je kind zich ziek voelt.
Dank voor je gedeelde informatie. Maakt e.e.a. wat duidelijker.
Dat van dat gekookte afgekoelde water sloeg de ha in de wind met de reden dat het water hier in NL zo goed van kwaliteit is, dat dit niet meer hoeft.. Gewoon lauw water is ook voldoende.
Een oogontsteking of ontsteking van de traanbuisjes wordt veroorzaakt door een virus of bacterie. Meestal is de ontsteking een complicatie van een neusverkoudheid.
Net zoals een verkoudheid zijn ontstoken ogen besmettelijk. Je kind kan de ontsteking oplopen door druppeltjes afkomstig uit keel en neus van verkouden mensen. Ook de pus uit de ogen is besmettelijk. Via de handen kunnen de ziektekiemen op anderen worden overgebracht. Vrijwijl altijd zijn beide ogen ontstoken omdat je kind door het wrijven van het ene oog in het ander de ontsteking overbrengt. Je kind kan gewoon naar de creche of naar school.
Meestal gaat een oogonsteking binnen een week vanzelf over. Maak de ogen geregeld schoon met een steriel gaasje of watje dat je in afgekoeld water hebt gedoopt, verdund met een beetje babyshampoo in een verhouding een tot drie. Wrijf voorzichtig en paar keer van de buitenkant van het oog naar de neus. Strijk daarna uit met afgekoeld gekookt water. Gebruik voor elk oog een nieuw gaasje of watje en zorg dat je handen goed schoon zijn. Als de oogontsteking door een bacterie wordt veroorzaakt, zal de huisarts eventueel zalf of oogdruppels met antibiotica voorschrijven.
Oogontsteking komt veel voor bij baby's en peuters. Het ene kind is er gevoeliger voor dan de ander. Een oogontsteking kan pijn veroorzaken, maar is zelden gevaarlijk. Je kunt het even aanzien. Neem wel direct op met de huisarts als je kind slecht ziet of veel pijn heeft. Ga ook naar de huisarts als de oogontsteking na drie dagen nog niet minder is geworden, als het hele oogwit rood ziet of als je kind zich ziek voelt.
Dank voor je gedeelde informatie. Maakt e.e.a. wat duidelijker.
Dat van dat gekookte afgekoelde water sloeg de ha in de wind met de reden dat het water hier in NL zo goed van kwaliteit is, dat dit niet meer hoeft.. Gewoon lauw water is ook voldoende.
dinsdag 8 mei 2012 om 16:50
Goh, wat ben ik gelukkig geweest met mijn huisartsen. Helaas zijn ze er mee opgehouden, maar toen mijn dochter klein was,kon ik altijd terecht. Meestal voor een telefonisch consult en bij twijfel altijd op het spreekuur. Toen mijn dochter een oorontsteking had, kwam mijn huisarts toch voor de zekerheid langs.
Bij de opvolgers werden kinderen ook serieus genomen, dus ga na een andere huisarts als deze bot is. Kinderziektes zijn heel vervelend en het kan net zo goed zijn dat ze erover heen groeit.
Bij de opvolgers werden kinderen ook serieus genomen, dus ga na een andere huisarts als deze bot is. Kinderziektes zijn heel vervelend en het kan net zo goed zijn dat ze erover heen groeit.
dinsdag 8 mei 2012 om 16:51
Ja je huisarts is een hork, hij had het wel wat aardiger kunnen brengen. Maar vergeet niet dat zulke kleine dingen toch een hele afspraak kosten, voor jou, voor hem/haar, voor de verzekering. Het is niet voor niets dat de ziektekosten de pan uitrijzen.
Dus kijk zelf wat beter wanneer het echt nodig is om te gaan.
Dus kijk zelf wat beter wanneer het echt nodig is om te gaan.
dinsdag 8 mei 2012 om 16:51
Herkenbaar, mijn dochter had het ook. Ook zo jong al. Mijn advies, laat nakijken of je dochter antistoffen heeft aangemaakt door haar inentingen. Mijn dochter had namelijk nul antistoffen en daardoor ook deze dingen, en daarna nog kinkhoest en hersenvliesontsteking. (gelukkig net goed afgelopen) Ik zeg niet dat jouw dochter hetzelfde heeft maar ik zou toch haar antistoffen laten controleren.
dinsdag 8 mei 2012 om 16:56
@ Galadriel, lees even een vorige reactie van mij. De assistente vond het toch wel nodig om even langs te komen. Ik belde alleen om advies, niet om meteen een afspraak te maken.
@ pipootje en MarianneDavids, ik heb hem gevraagd of dat ze getest kan worden op een allergie oid omdat haar vader hooikoorts heeft en hij is licht allergisch geweest voor katten (maar daar is hij overheen gegroeid doordat we zelf nu een aantal jaren een kat hebben)
Hij vond dat maar onnodig pesten van m'n dochter (doordat ze dan prikken krijgt)
@ pipootje en MarianneDavids, ik heb hem gevraagd of dat ze getest kan worden op een allergie oid omdat haar vader hooikoorts heeft en hij is licht allergisch geweest voor katten (maar daar is hij overheen gegroeid doordat we zelf nu een aantal jaren een kat hebben)
Hij vond dat maar onnodig pesten van m'n dochter (doordat ze dan prikken krijgt)
dinsdag 8 mei 2012 om 16:56
Zullen we deze discussie voor de lol eens koppelen aan de discussie hier elders op het forum over de gestegen kosten voor de zorgverzekering en het eigen risico wat we moeten gaan betalen?
Waarom is je huisarts een hork als hij adviseert het nog een weekje aan te kijken? Dat is toch een prima advies? Wat had je dan gewild?
Waarom is je huisarts een hork als hij adviseert het nog een weekje aan te kijken? Dat is toch een prima advies? Wat had je dan gewild?
dinsdag 8 mei 2012 om 17:00
Het Adenovirus kan ook longontsteking veroorzaken, google maar eens. Het is uitermate besmettelijk, als je bijv. haar ogen schoonmaakt moet je de doekjes of natte watjes die je gebruikt meteen weggooien, je handen goed wassen, zorgen dat ze niet in haar ogen wrijft (wat lastig is met zo'n ukkie) omdat ze zichzelf telkens weer besmet. Ik spreek overigens uit ervaring.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 8 mei 2012 om 17:03
@ Beukenootje en Mali30, zijn advies is ook prima, daar ga ik me ook gewoon aan houden. Zoals ik het al eerder aangaf, zit zijn houding me niet lekker. Zoals serieuze vragen van mij, lachend wegwimpelen, net alsof het iets heel geks was wat ik vroeg. ( ik vroeg bijvoorbeeld of dat het ook een allergie voor katten kon zijn omdat ze dit al vanaf de geboorte heeft, en wij dus een kat hebben) Hij had het ook anders kunnen brengen..
Maar zoals ik al eerder aangaf, mocht er ooit nog een afspraak gemaakt moeten worden, is dat niet bij deze ha.
Maar zoals ik al eerder aangaf, mocht er ooit nog een afspraak gemaakt moeten worden, is dat niet bij deze ha.
dinsdag 8 mei 2012 om 17:05
quote:duistercontinent schreef op 08 mei 2012 @ 16:59:
Verontschuldig je niet, je bent moeder en als het niet goed voelt, dan heeft de huisarts pech. Is geloof ik koude thee ook niet goed om de oogjes voor het kind schoon te maken? Het is een oud huismiddeltje, ik heb het lang geleden gebruikt toen ik een ontstoken oog had.
Dat weet ik niet, koude thee, nooit van gehoord..
Ik ga het gewoon met lauw water en schone gaasjes proberen.
Maar toch bedankt voor de tip!
Verontschuldig je niet, je bent moeder en als het niet goed voelt, dan heeft de huisarts pech. Is geloof ik koude thee ook niet goed om de oogjes voor het kind schoon te maken? Het is een oud huismiddeltje, ik heb het lang geleden gebruikt toen ik een ontstoken oog had.
Dat weet ik niet, koude thee, nooit van gehoord..
Ik ga het gewoon met lauw water en schone gaasjes proberen.
Maar toch bedankt voor de tip!
dinsdag 8 mei 2012 om 17:06
quote:MarianneDavids schreef op 08 mei 2012 @ 17:00:
Het Adenovirus kan ook longontsteking veroorzaken, google maar eens. Het is uitermate besmettelijk, als je bijv. haar ogen schoonmaakt moet je de doekjes of natte watjes die je gebruikt meteen weggooien, je handen goed wassen, zorgen dat ze niet in haar ogen wrijft (wat lastig is met zo'n ukkie) omdat ze zichzelf telkens weer besmet. Ik spreek overigens uit ervaring.
Ik heb het gegoogled, maar het enige wat ik hierover vindt, is dat het ook vanzelf weer weggaat. Wel goed schoonhouden idd. en je handen goed wassen ed.
Bedankt!
Het Adenovirus kan ook longontsteking veroorzaken, google maar eens. Het is uitermate besmettelijk, als je bijv. haar ogen schoonmaakt moet je de doekjes of natte watjes die je gebruikt meteen weggooien, je handen goed wassen, zorgen dat ze niet in haar ogen wrijft (wat lastig is met zo'n ukkie) omdat ze zichzelf telkens weer besmet. Ik spreek overigens uit ervaring.
Ik heb het gegoogled, maar het enige wat ik hierover vindt, is dat het ook vanzelf weer weggaat. Wel goed schoonhouden idd. en je handen goed wassen ed.
Bedankt!
dinsdag 8 mei 2012 om 17:07
Ik weet niet of Mali sarcastisch is of bloedserieus, maar in het tweede geval ben ik het helemaal met haar eens. Allergietests bij zulke jonge kinderen zijn notoir onbetrouwbaar, dus het is zinloos pesten van je kind en geldverspilling.
Verder, TO, klinkt wat je hier beschrijft, op het ziek zijn zo vlak na haar geboorte na, heel veel ouders bekend in de oren. Één oorontsteking valt onder "hoort erbij", waterpokken al helemaal (ergens wel fijn dat ze die al gehad heeft) en permanent gesnotter is ook niet meteen zorgwekkend. Nou heb je natuurlijk wel verkouden en verkouden, en wij kunnen met z'n allen van achter ons beeldscherm niet zien welke variant het is maar wat je hier schrijft klinkt niet meteen als aanleiding voor ongerustheid of alle onderzoeken die sommigen suggereren.
Het kan natuurlijk gebeuren dat het gewoon botst met een huisarts. Afspreken met een ander lijkt me een prima optie.
Verder, TO, klinkt wat je hier beschrijft, op het ziek zijn zo vlak na haar geboorte na, heel veel ouders bekend in de oren. Één oorontsteking valt onder "hoort erbij", waterpokken al helemaal (ergens wel fijn dat ze die al gehad heeft) en permanent gesnotter is ook niet meteen zorgwekkend. Nou heb je natuurlijk wel verkouden en verkouden, en wij kunnen met z'n allen van achter ons beeldscherm niet zien welke variant het is maar wat je hier schrijft klinkt niet meteen als aanleiding voor ongerustheid of alle onderzoeken die sommigen suggereren.
Het kan natuurlijk gebeuren dat het gewoon botst met een huisarts. Afspreken met een ander lijkt me een prima optie.
dinsdag 8 mei 2012 om 17:08
quote:pimpelmeesje67 schreef op 08 mei 2012 @ 17:06:
[...]
Kook dat water nou gewoon even. Moeite van niks en dat werkt echt!Het is ook een moeite van niks, en ik ga zeker op deze manier door. Maar de ha zei dat afgekoeld gekookt water deze tijd is achterhaald. Dit omdat het water in NL tegenwoordig van goede kwaliteit is. (zie een vorige post van mij, hierin staat dit ook)
[...]
Kook dat water nou gewoon even. Moeite van niks en dat werkt echt!Het is ook een moeite van niks, en ik ga zeker op deze manier door. Maar de ha zei dat afgekoeld gekookt water deze tijd is achterhaald. Dit omdat het water in NL tegenwoordig van goede kwaliteit is. (zie een vorige post van mij, hierin staat dit ook)
dinsdag 8 mei 2012 om 17:11
quote:mystic24 schreef op 08 mei 2012 @ 17:06:
[...]
Ik heb het gegoogled, maar het enige wat ik hierover vindt, is dat het ook vanzelf weer weggaat. Wel goed schoonhouden idd. en je handen goed wassen ed.
Bedankt!Het gaat inderdaad vanzelf weg maar het kan nog heel lang blijven sluimeren en andere virale aandoeningen veroorzaken.
[...]
Ik heb het gegoogled, maar het enige wat ik hierover vindt, is dat het ook vanzelf weer weggaat. Wel goed schoonhouden idd. en je handen goed wassen ed.
Bedankt!Het gaat inderdaad vanzelf weg maar het kan nog heel lang blijven sluimeren en andere virale aandoeningen veroorzaken.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 8 mei 2012 om 17:13
quote:pipootje schreef op 08 mei 2012 @ 17:06:
Mystic, niet op een allergie, maar gewoon op de normale antistoffen, dat je dochter zo jong al zo verkouden was, is namelijk niet normaal. (met pus enz) Mijn dochter had dus ook geen antistoffen om virussen of bacterien te bestrijden.
Ja, dat zou ook kunnen. Maar ik denk zelf idd dat het gewoon de leeftijd is en ook nog eens dat ze naar de kinderopvang gaat. Daar zijn ze om de haverklap ziek.
De infectie tijdens of kort na de geboorte kan misschien ook nog van mij afgekomen zijn.. Ik heb zelf geregeld een schimmelinfectie "daaronder" gehad.. En ze heeft destijds daarbij ook spruw gekregen..
Als deze ontsteking niet weg is na een tijdje, kan ik jouw tip altijd nog aankaarten natuurlijk!
Mystic, niet op een allergie, maar gewoon op de normale antistoffen, dat je dochter zo jong al zo verkouden was, is namelijk niet normaal. (met pus enz) Mijn dochter had dus ook geen antistoffen om virussen of bacterien te bestrijden.
Ja, dat zou ook kunnen. Maar ik denk zelf idd dat het gewoon de leeftijd is en ook nog eens dat ze naar de kinderopvang gaat. Daar zijn ze om de haverklap ziek.
De infectie tijdens of kort na de geboorte kan misschien ook nog van mij afgekomen zijn.. Ik heb zelf geregeld een schimmelinfectie "daaronder" gehad.. En ze heeft destijds daarbij ook spruw gekregen..
Als deze ontsteking niet weg is na een tijdje, kan ik jouw tip altijd nog aankaarten natuurlijk!
dinsdag 8 mei 2012 om 17:15
quote:duistercontinent schreef op 08 mei 2012 @ 17:13:
Thee helpt omdat er looizuur in zit, maar kamillethee kan net zo goed gebruikt worden. Je zet een kop thee, laat het afkoelen en dep daarmee de oogjes van je kind. Het helpt heel goed tegen de jeuk en de pijn.Oke, ook tegen jeuk? Dat is helemaal handig natuurlijk, ze zit er niet zo veel aan, maar toch, het verlicht. Ik zal het eens proberen, dank je!
Thee helpt omdat er looizuur in zit, maar kamillethee kan net zo goed gebruikt worden. Je zet een kop thee, laat het afkoelen en dep daarmee de oogjes van je kind. Het helpt heel goed tegen de jeuk en de pijn.Oke, ook tegen jeuk? Dat is helemaal handig natuurlijk, ze zit er niet zo veel aan, maar toch, het verlicht. Ik zal het eens proberen, dank je!