Australie en ...?

24-03-2008 20:28 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind van het jaar wil ik 3 maanden in m'n eentje op reis. Wat iig hoog op m'n verlanglijstje staat, is een keer cowgirl spelen in Australie. Verder ben ik al een keer in Thailand geweest, maar heeft iemand nog tips wat een goede combinatie zou zijn van 3 maanden reizen, incl. Australie? Hoe is Nieuw Zeeland, heb geen idee wat ik daar zou moeten doen (niet negatief bedoeld, maar weet er niet zoveel van). Ben benieuwd hoe anderen zo'n reis hebben ingevuld, en ook niet onbelangrijk, hoeveel geld je er ongeveer voor uit moet trekken. Alle tips zijn welkom!
Hai,

Ben 5 weken op reis geweest in Australie, echt, je kan daar ook drie maanden doorbrengen hoor, zo inmens groot, facinerend, en alles wat er over gezegd wordt en nog een veel meer.

Het was de enige reis ooit dat ik niet naar huis wilde !

hier heb je dus niet veel aan :>) , maar goed
Hoi,

Ben ook in Australie geweest en als ik jou was zou ik alleen naar Australie geweest, ik wilde er ook echt niet meer weg en had geen heimwee (terwijl ik dat verder wel vaak heb). Het is zo'n ontzettend mooi land, er is zoveel te zien, je hebt echt wel drie maanden nodig en geloof me, daarna wil je nog steeds niet weg! Overal dieren, vriendelijke mensen, niet zo duur! (ook fijn toch!)

Je moet goed nadenken hoe je daar wilt rondtrekken, je kunt wel liften, maar veiliger en fijner is toch je eigen auto. Als je die gaat huren kun je hier in Nederland al kijken hoeveel dat kost. Wij schrokken toen best, maar uiteindelijk was het echt superfijn! Toen wij er waren, drie en een half jaar geleden was het ongeveer zo dat een dollar gelijk stond aan de gulden, het was iets meer, maar dat was wel makkelijk rekenen. Zo heb ik daar dus een nieuwe broek en een shirt van esprit kunnen kopen voor 20 euro of zo. Het is ook goedkoper als je in de vrije natuur gaat camperen. Dat zij alemaal dingen waar je rekening mee kunt houden, maar je hebt wel een hoop geld nodig hoor! Nou ja, ik weet niet of e er wat aan hebt, maar in elk geval heel veel succes met de voorbereidingen!
Heb je al een idee welk deel van Australie je wilt bezoeken? Ik heb Sydney - Melbourne - Adelaide gedaan, wat erg mooi was. Maar ik heb ook de Westkust (Broome - Perth) gedaan wat echt een superervaring was! Wat meer outback enzo.

Ik zou ook voor drie maanden Australie gaan. Wij waren er zes weken en zouden zo weer terug willen om nog meer te zien....
Ik ben in beide landen geweest. Australie van Sidney naar Brisbane via de kust (saai!) en via het binnenland (Great Dividing Range, wel een mooie route), weer terug. Vervolgens vanaf Sidney helemaal laten afzakken naar Melbourne en door naar Adelaide.

Mooi land maar that´s it. Sidney en Melbourne vond ik supergave steden maar verder heeft het land helaas weinig indruk op me gemaakt.

Nieuw Zeeland daarentegen: 1000 keer mooier! Dus ik zou Australie niet afraden maar zou het persoonlijk zonde vinden als je toch 3 maanden hebt, om niet zeker zes weken daarvan te besteden in Nieuw Zeeland.

Aangezien je al in Thailand bent geweest is Maleisie ook een heerlijk land. Of combineer het met een tropisch eiland, Fiji ofzo. Of, ook leuk, vlieg via Los Angeles naar Australie. Kost je nauwelijks meer tijd en dan kun je ook een week of 2, 3 in Amerika doorbrengen.

Veel plezier!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alles is mogelijk zoals je ziet.

Ik heb 6 maanden Australie gedaan en nog niet alles gezien. Dus je kunt op zich best al je tijd daar besteden. Dat winterdip niet zo'n goede indruk had is jammer, maar die had ik wel. Het land is zo groot!

Combineren met NZ is leuk. NZ is prachtig qua natuur. Alleen al mooi om doorheen te rijden. Verder veel outdoor, wandelen, etc. Ben daar 9 weken geweest en weer hetzelfde verhaal: ook alweer niet alles gezien. Je moet dus vooral heel goed keuzes maken.

Wij hebben toen NZ gecombineerd met de Cook Islands en dat is geweldig. Na onze 9 weken NZ, een kleine 2 weken daar en toen via LA weer naar huis gevlogen (combireis van Air NZ en KLM). Je kunt volgens mij net zo goed kiezen voor Fiji, Samoa, Tahiti, maakt niet zoveel uit. Maar zo leuk!
Hmm, klinkt lekker allemaal, zou morgen al weg willen! Heb besloten dat het toch 'alleen' maar Australie wordt, daar is volgens mij genoeg te zien. Nog geen idee van de route, maar daar hoop ik nog wel wat inspiratie over op te doen. Wat ik iig wel wil doen, is ergens lekker cowgirltje spelen! Heb altijd paard gereden en dat lijkt me echt zo gaaf! Heeft iemand hier toevallig tips voor, waar je dat het beste kunt doen, hoelang je verblijf is op zo'n ranch enzo... Ben ook heel erg benieuwd naar het budget wat je voor zo'n week (excl. ticket) uit zou moeten trekken, als je ong. 3 maanden gaat. Suggesties?
Ik ging een half jaar en was 10.000 euro kwijt. Had een ticket naar Australië en Nieuw Zeeland voor 1500 euries. Dus denk dat je 4.000 euro kwijt bent voor 3 maanden. (exl ticket) Maar ligt er natuurlijk net aan wat je doet en waar je verblijft.

Denk ook eens aan Tasmanië! Ik heb er nog steeds spijt van dat ik daar neit geweest ben. En Fiji , een weekje ofzo. Heel dichtbij en vanaf Australië kan je hele goedkope tickets kopen.

Bij travel active kan je veel vinden over cowgirl spelen enz. www.travelactive.nl

Succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven