Kampeer vraag
woensdag 9 mei 2012 om 00:24
woensdag 9 mei 2012 om 00:40
Op eigenlijk alle campings kun je wassen in een wasmachine. En in een afwasteiltje iets door een soppie slaan hoort bij de kampeervakantiepret. Als ik Biotex ruik ruik ik vakantie! Niet te veel meenemen. En bedenken dat je niet dood gaat als je een paar dagen met een handdoek doet. ( vergeet geen waslijntje en knijpers )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 9 mei 2012 om 00:42
Wij gingen vroeger 6 weken fietsen en dan nam ik alles in 2 fietstassen mee.
Je kleding en handdoeken oprollen scheelt ruimte.
'wegwerp onderrgoed': oude kleding meenemen en na dragen weggooien.
Je hoeft per persoon maar 1 bord/ beker/ bestekset. Gewoon afwassen/ spoelen tussendoor.
Kijken of je op de camping kunt wassen. Hoef je minder kleding mee te nemen.
Ik denk nog ff na...
Je kleding en handdoeken oprollen scheelt ruimte.
'wegwerp onderrgoed': oude kleding meenemen en na dragen weggooien.
Je hoeft per persoon maar 1 bord/ beker/ bestekset. Gewoon afwassen/ spoelen tussendoor.
Kijken of je op de camping kunt wassen. Hoef je minder kleding mee te nemen.
Ik denk nog ff na...
woensdag 9 mei 2012 om 07:20
Ik weet niet hóe je gaat kamperen (lopend met rugzak, fiets, auto) want dat maakt nogal uit voor de ruimte. Maar zelfs met rugzak nam ik altijd twee gewone handdoeken mee. Kun je prima drie weken mee doen, als je ze tussentijd een paar keer wast, eventueel met de hand. En inderdaad een paar wasknijpers (en bij ruimtegebrek zijn grote paperclips hiervoor ook heel handig) om het wel goed te kunnen laten drogen.
woensdag 9 mei 2012 om 07:48
Het ligt er idd aan hoe je gaat kamperen. Maar ook als je veel ruimte hebt zou ik zo'n handdoekje meenemen omdat ze sneldrogend zijn en minder snel gaan stinken. Het is niet echt optimaal om mee op het strand/ bij het zwembad mee te gaan liggen, daarvoor zou ik gewoon een strandlaken voor meenemen..
woensdag 9 mei 2012 om 08:41
Microvezel handdoeken drogen niet zo lekker. Ze zijn handig als je erg op gewicht van je bagage moet letten, bijvoorbeeld als wandelaar. Of als je gaat kamperen in een omgeving waar het zoveel regent dat je handdoeken niet meer droog worden.
Maar als het je puur gaat om ruimte / gewicht te besparen, zou ik beginnen met andere dingen, zoals een lichter matje, lakenzak, kleding.
Maar als het je puur gaat om ruimte / gewicht te besparen, zou ik beginnen met andere dingen, zoals een lichter matje, lakenzak, kleding.
woensdag 9 mei 2012 om 08:50
Als wij gaan kamperen gaat onze auto bomvol, hahaha
Wij nemen ook een oventje, waterkoker, kacheltje koelbox op stroom enzovoort mee. Een ster in weinig meenemen ben ik dan ook niet!
Wat ik wel zou doen:
Warme kleding meenemen
Een emmer en wat camping wasmiddel meenemen (action, kruidvat,.. dat wast ook schoon in koud water)
Een matje voor op het strand + badhanddoek voor erbovenop. Van sommige matjes kun je weer een tas maken om het in te vervoeren.
Vergeet dingen zoals een schaar, kurkentrekker, blikopener enzo niet!
Met afwasmiddel kun je alles schoonmaken (behalve je tent! Doe dat echt niet! Dan gaat ie lek)
Neem een fatsoenlijk luchtbed + pomp mee, dat scheelt ergernissen
Veel plezier!
Wij nemen ook een oventje, waterkoker, kacheltje koelbox op stroom enzovoort mee. Een ster in weinig meenemen ben ik dan ook niet!
Wat ik wel zou doen:
Warme kleding meenemen
Een emmer en wat camping wasmiddel meenemen (action, kruidvat,.. dat wast ook schoon in koud water)
Een matje voor op het strand + badhanddoek voor erbovenop. Van sommige matjes kun je weer een tas maken om het in te vervoeren.
Vergeet dingen zoals een schaar, kurkentrekker, blikopener enzo niet!
Met afwasmiddel kun je alles schoonmaken (behalve je tent! Doe dat echt niet! Dan gaat ie lek)
Neem een fatsoenlijk luchtbed + pomp mee, dat scheelt ergernissen
Veel plezier!
woensdag 9 mei 2012 om 09:02
Die handdoeken zijn wel handig, ze zijn ook snel droog maar je droogt je er niet echt lekker mee af. Die fleece slaapzakjes die hier verderop ergens worden genoemd zijn bij Xenos spotgoedkoop. Ook de suggestie van Brittania, oud ondergoed e.d. meenemen is zo gek nog niet, ondergoed kun je overal tussenfrommelen.
verba volant, scripta manent.
woensdag 9 mei 2012 om 09:05
Oude baddoeken inderdaad, maar ook oude sokken, broekjes, BH's, shirtjes ed. dan heb je bij thuiskomst ook geen berg was.
Schuursponsje ipv. afwaskwast.
Mini flesjes/potjes (Xenos) en die vullen met schampoo afwasmiddel ed.
Mocht je wel microvezel baddoeken kopen, was ze dan eerst een paar keer voor gebruik.
Schuursponsje ipv. afwaskwast.
Mini flesjes/potjes (Xenos) en die vullen met schampoo afwasmiddel ed.
Mocht je wel microvezel baddoeken kopen, was ze dan eerst een paar keer voor gebruik.
woensdag 9 mei 2012 om 09:20
Ik vind die microvezel handdoeken juist wel handig. Bespaart ruimte/gewicht en dat is met backpackvakantie wel fijn. Ook drogen ze snel en dat is fijn als je elke nacht op een andere plek slaapt. Ik ben niet zo van oude dingen meenemen en weggooien. Ik koop dat soort handdoeken gewoon bij de Xenos ofzo (wel even opletten dat je een fatsoenlijke afmeting kiest). Ik gebruik ze naast vakantie ook op de sportschool.
woensdag 9 mei 2012 om 09:23
Schaar + kurkentrekker + blikopener + mes + schroevendraaier en nog veel meer = 1 zwitsers zakmes. Voor ons echt een onmisbaar vakantieding.
Ik bewaar altijd uit tijdschriften van die proefverpakkingen shampoo etc. en die neem ik mee op vakantie, scheelt een hoop ruimte.
De was schijn je ook erg goed te kunnen doen in een vuilniszak. Zwarte vuilniszak vullen met water, wasmiddel en was. Heel goed dichtknopen, onderweg achterin de auto leggen en aan het eind van de dag goed uitspoelen. Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar al van diverse mensen gehoord als tip.
Ik bewaar altijd uit tijdschriften van die proefverpakkingen shampoo etc. en die neem ik mee op vakantie, scheelt een hoop ruimte.
De was schijn je ook erg goed te kunnen doen in een vuilniszak. Zwarte vuilniszak vullen met water, wasmiddel en was. Heel goed dichtknopen, onderweg achterin de auto leggen en aan het eind van de dag goed uitspoelen. Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar al van diverse mensen gehoord als tip.
..
woensdag 9 mei 2012 om 09:47
Voor fietstrektochten vind ik ze ook ideaal, die microvezeldingen, vooral omdat ze zo snel drogen inderdaad. En even bij de Xenos gaan shoppen voor kleine flesjes voor shampoo ed, een aluminium matje voor onder je slaapmat tegen optrekkende kou etc. Het enige waar ik echt geld aan uitgegeven heb bij mijn kampeeruitrusting zijn een donzen slaapzak (wel via MP) en een goed isolerend maar toch zacht matje. Ohhhh, ik krijg helemaal zin om weer te gaan trekken..
woensdag 9 mei 2012 om 13:55
quote:Ik koop dat soort handdoeken gewoon bij de Xenos ofzo (wel even opletten dat je een fatsoenlijke afmeting kiest). Ik gebruik ze naast vakantie ook op de sportschool.Tip voor wandelaar: knip er eentje in de lengte door, stik de korte einden aan elkaar, dan heb je zonder extra gewicht een handdoek waar je makkelijk je rug mee kunt afdrogen.
woensdag 9 mei 2012 om 14:00
quote:Moosey schreef op 09 mei 2012 @ 09:47:
Voor fietstrektochten vind ik ze ook ideaal, die microvezeldingen, vooral omdat ze zo snel drogen inderdaad. En even bij de Xenos gaan shoppen voor kleine flesjes voor shampoo ed, een aluminium matje voor onder je slaapmat tegen optrekkende kou etc. Het enige waar ik echt geld aan uitgegeven heb bij mijn kampeeruitrusting zijn een donzen slaapzak (wel via MP) en een goed isolerend maar toch zacht matje. Ohhhh, ik krijg helemaal zin om weer te gaan trekken..Reddingsdeken is veel makkelijker en kleiner.
Voor fietstrektochten vind ik ze ook ideaal, die microvezeldingen, vooral omdat ze zo snel drogen inderdaad. En even bij de Xenos gaan shoppen voor kleine flesjes voor shampoo ed, een aluminium matje voor onder je slaapmat tegen optrekkende kou etc. Het enige waar ik echt geld aan uitgegeven heb bij mijn kampeeruitrusting zijn een donzen slaapzak (wel via MP) en een goed isolerend maar toch zacht matje. Ohhhh, ik krijg helemaal zin om weer te gaan trekken..Reddingsdeken is veel makkelijker en kleiner.
woensdag 9 mei 2012 om 16:54