geen box

09-05-2012 11:00 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen box, dochter is bijna 5 maanden en we zijn ook niet van plan een box aan te schaffen,

Waar wij wonen (Zweden) heeft bijna niemand een box, ze noemen het een kindergevangenis. Nou ben ik het daar ook echt niet mee eens maar goed ze hier kopen is lastig, duur en wij zien het nut er niet zo van in.

Hier lukt het kennelijk iedereen om de kinderen zonder op te voeden dus waarom zal dat ons niet lukken?

Ja het zal wat lastiger worden als ze gaat kruipen ed maar dat zien we dan wel weer.

Maar ik word zoooo moe van zowel mijn ouders en schoonouders die maar niet kunnen begrijpen dat het heus ook zonder kan. Dat de wereld niet vergaat en we ons kind niet mishandelen door geen box te hebben. Als het lastig is als ze gaat kruipen is dat toch zeker ons probleem?

Iedere keer weer, waarom hebben jullie geen box, dat kan niet hoor geen box. GRRRRR!

Geen idee wat ik met dit topic wil, het even kwijt misschien. Zijn er meer ouders hier die geen box hebben? Ben gewoon geïnteresseerd..
Ik woon in nieuw zeeland.

Hier kennen ze ook geen boxen.

Die kinderen liggen op een kleed op de grond.

Ik vind het toch onhandig. De kleine van mijn vriendin die moet je door het hele huis weer ophalen nu ze kan kruipen.

Er is hier wel een levendige handel in boxen onder de nederlanders hier.
ik zit er ook erg over te twijfelen om een box te nemen maar goed het is wel handig om de baby even in weg te leggen, waar leggen jullie de baby nu neer dan als hij beneden is? (in het begin kan het nog wel in de wagen bak maar niet zodra die gaat bewegen)
Ik vond een box altijd een heel fijn ding, als ik even aan het koken was of met iets anders bezig dan was het een mooie veilige plaats waar mijn kinderen lekker konden spelen zonder dat ze iets konden pakken of doen wat gevaar oplevert.

Geen plek om ze voor straf in te zetten, dat niet.
quote:Floortje_1981 schreef op 09 mei 2012 @ 11:10:

voor het speelgoed hebben wij een mooie dekenkist

Zeg je tegen je ouders en schoonouders dat dat de box is

Dan valt het daarna 100% mee dat ze 'gewoon' op de grond mag!
de oudste heeft 1,5jaar in de box gezeten. de jongste maar 5-6maanden ofzo. mijn kinderen waren niet happy in de box. ik ga ze dan niet met tegenzin erin zetten.

ikheb ook gemerkt dat ze zich beter en vrijer bewegen en spelen.

dus floortje_1981: gewoon doen waar jij je het beste bij voelt
Niks van dat (ge)bemoei aantrekken. Vanaf dag 1 mee beginnen, anders blijf je bezig.

Je woonkamer kindvriendelijk inrichten en klaar ben je. Dan is de woonkamer 1 grote box. In geval van nood, kun je je kind in een wipstoel op de grond vastzetten.

Maar vooralsnog meteen korte metten maken met bemoei zuchtige betweters. Niet eens jezelf gaan verdedigen, kom nou!
Zoon heeft tot 6 maanden bijna niet in de box gezeten. Met 6 maanden hebben we hem weggehaald.

Nooit problemen gehad.

Dochter heeft in totaal misschien 10 keer in de box gezeten. Ook vroeg weg dus.

Alleen toen ze heel klein waren sliepen ze veel in de box, maar dat zou ook gewoon in de kinderwagen kunnen natuurlijk..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
grappig trouwens zoveel reacties.

Maar hoezo veiliger als er oudere kindjes zijn? Zijn oude kindjes zo gevaarlijk
Ja, dat is inderdaad gezeur ja. De jongste ging met drie maanden al niet meer in de box, volgens mij. Gewoon geen behoefte aan. De oudste vond het leuk in de box, de jongste niet, die ging huilen, omdat ze dan afgezonderd van de rest van het gezin was (box stond een beetje apart). Het is inderdaad een soort van idee dat je zo'n ding nodig zou hebben, maar achteraf had ik prima zonder gekund.
Ik woon ook in het buitenland en hier hebben de meeste mensen ook geen box.

Ik heb een zeer bemoeierige schoonmoeder en ik durf(de) er ook niet zo goed tegenin te gaan. Maar dat doet mijn man dan wel, al moest hij dat in het begin ook nog leren
Geen box lijkt me echt niet slecht hoor, op een boxkleed liggen ze ook prima! Mijn dochtertje is helemaal gek op haar box ( rammen tegen de spijlen, draaien, trappen ertegen aan, de speeltjes die eraan hangen, boven dr hangen ) maar ze ligt ook regelmatig op de grond, de afwisseling vind ik wel fijn. In de box ligt ze veilig dus handig met koken/ snel douchen of even iets pakken.
quote:Floortje_1981 schreef op 09 mei 2012 @ 11:13:

Maar hoezo veiliger als er oudere kindjes zijn? Zijn oude kindjes zo gevaarlijk Mijn oudste was 25 maanden toen de jongste werd geboren en die wilde nog wel eens over de baby heenkruipen of hardhandig doen. Of als ik naar de wc moest ofzo, dan legde ik m'n jongste in de box want zo kon hij er niet bij. Vond ik toch ideaal hoor.
Ik denk dat het er een beetje tussenin zit van hoe ze er in Zweden over denken en hoe jouw familie erover denkt. Het hangt vooral af van het kind.

Mijn oudste dochter vond de box inderdaad een gevangenis. Ze zat er nooit in, want dan schreeuwde ze moord en brand, dus we hebben hem al snel weggedaan.

Mijn jongste dochter daarentegen, vond de box een fijn plekje om tot rust te komen en te spelen. Ze kon zich er met 5 maanden al een uur zelf vermaken met speelgoed, boekjes etc. En later was het een handige en veilige plek als ik even wilde douchen of iets in huis wilde doen, dan ging ze ook lekker spelen. Ze vroeg er soms zelf om om in de box te gaan. We hebben hem pas weggedaan toen ze al 2 jaar en 4 maanden was.

Helaas is het nooit van tevoren te zeggen hoe een kind erop reageert, maar de wereld vergaat inderdaad niet als je geen box hebt. Gewoon doen wat je zelf wilt en je niks aantrekken van het gemekker van je ouders en schoonouders.
quote:priempje schreef op 09 mei 2012 @ 11:12:

ik zit er ook erg over te twijfelen om een box te nemen maar goed het is wel handig om de baby even in weg te leggen, waar leggen jullie de baby nu neer dan als hij beneden is? (in het begin kan het nog wel in de wagen bak maar niet zodra die gaat bewegen)onze dochter ligt op een groot speelkleed met een boel speeltjes. Soms zit ze in het wippertje maar dat vindt ze niet zo'n succes. In het begin lag ze idd ook wel in de wagenbak maar dat was vooral om te slapen. Slapen overdag doet ze gewoon in haar bedje, of bij mij in de draagdoek/zak.
quote:wen schreef op 09 mei 2012 @ 11:12:

[...]

Zeg je tegen je ouders en schoonouders dat dat de box is

Dan valt het daarna 100% mee dat ze 'gewoon' op de grond mag!hehehe ja misschien moet ik dat idd doen! Is Zweedse box. prikkelvrij ed
Maar wen er alvast maar aan want je zult nog veel meer commentaar krijgen waarschijnlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En dat is waarom ze bij de Ikea geen boxen verkopen Omdat ze die dingen niet kennen in Zweden, zo werd ons verteld door een medewerker! Vroeg me af hoe dat dan gedaan wordt zonder box, maar dat was voordat mijn zoontje geboren was. Nu kan ik me er veel meer bij voorstellen. Ik leg schaapje meestal op de grond, voelt vrijer en dan wordt hij wellicht meer gemotiveerd om te rollen en tijgeren. De box is vooral handig voor speelgoed, en als we hem even 'kwijt' moeten, dan kan de mobiel aan die boven de box hangt. Vooral dat zie ik tot nu toe als pluspunt, dat er een mobiel boven hangt

Laat je (schoon)ouders lekker kletsen joh. Probeer je er vooral niet te veel van aan te trekken, en ook niet elke keer in discussie te gaan, kost jou alleen maar energie en bovendien levert het kennelijk niet veel op als ze er steeds op terug komen.

Soms.

Mijn zoontje is gek op zijn zusje, maar nog te jong om te weten hoe je moet aaien, heeft nog onhandige coördinatie waardoor wijzen ook wel prikken in de oogjes kan worden. En hij brengt ook heel lief zijn speelgoed naar haar. Lees: geeft zijn grote tractor/bal aan zusje. Op niet al te zachte wijze. Dan is een box handig. Hoewel natuurlijk ook niet heilig.

Bij de oudste heb ik voornamelijk de draagdoek enwipstoel gebruikt.
Wen, die verticale spijlen vond de jongste heel fijn om zich aan op te trekken. Hij pakte er met elke hand eentje vast. Het enige andere 'meubilair' in ons huis waarmee dat in principe gekund had, was het traphekje, maar dat hangt weer te hoog boven de grond

Zonder box had hij heus iets anders gevonden, en voor nummer drie ga ik de box niet speciaal daarvoor opzetten.

Die van mij lagen ook op een kleed op de grond - en toen ze mobieler werden gewoon overal op de grond. Echt gevaarlijke dingen zetten we buiten hun bereik, en verder is het vooral een kwestie van opletten - maar dat was het die ene keer dat de jongste in de box lag in de kraamweek ook, toen zijn grote broer hem heel lief een grote houten trein ging brengen die bovenop zijn hoofd belandde, en dat is het nu nog, nu hij in een viltstiftenfase zit, en toch nog niet helemaal begrepen heeft wat papier is.
Grond was in ons oude huis in de winter vaak te koud. Veel tocht. Vandaar dat ik een box die hoger van de grond stond wel fijn vond.
misschaap, misschien dat mijn meisje daarom met 3 maanden al kon omrollen en nu met nog geen 5 maanden al haar hele kleed over tijgert? Tot ze bij het parket komt dan wordt ze boos want ze heeft geen grip op het parket en komt dan niet verder
Grinnik, Liselotte, wat jij beschrijft als een situatie waarin een box veilig is, vond ik juist ellendig: een peuter die groot speelgoed over de rand van de box heen friemelt en dan van redelijke hoogte laat vallen vind ik alleen maar enger dan een peuter die onbeholpen is zonder extra obstakels

Ja pas maar op!

Die van mij zijn 4 en 7 en hebben de neiging om veel te rennen, (nep)vechten, met zwaarden en kussens te gooien et etc. En ik wil ze graag hun gang laten gaan en niet steeds zeggen: pas op, daar ligt Zusje, pas op een hoofd, pas op een been.... En Zusje vindt het volgens mij prima in de box, ze kijkt haar ogen uit.

Over dat bewegen: ja een box is niet heel groot inderdaad. Misschien ga ik haar als ze wat ouder is (nu 9 weken) wel vaker op een kleed leggen. Maar in de ochtend en avond drukte vind ik een box toch wel erg handig.
Jullie opvoeding, jullie keuze. Je ouders en je schonouders hebben er toch geen last van dat jij geen box hebt voor je kinderen?

Mijn schoonzus heeft vier kinderen en geen van de vier kinderen heeft ooit in de box gelegen. Volgens mij niet zozeer vanuit een principe, maar omdat ze het nut er niet van inzag.
Ik woon in Spanje, hier heeft niemand een box.

Ik heb er met veel moeite één kunnen vinden en het was inderdaad handig om de kindjes overdag in te leggen toen ze heel klein waren. Maar toen ze wat groter werden vonden ze het maar niks. Uiteindelijk niet heel veel gebruikt dus.

Maar goed, jullie kind, jullie manier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven