Januari 2009 (deel 3)
dinsdag 8 mei 2012 om 10:11
O ja, ik had al een voorstel gedaan. Dat is op zich centraal in Nederland, maar echt niet bereikbaar met t ov.
Ik weet anders ook nog wel iets in Zeist, vlakbij t station.
Is (weer) een pannenkoekenhuis, en vanuit daar zouden we even in het bos kunnen wandelen.
Ik kom ook met beide dames hoor!
Voor mij zou ergens in de ochtend handig zijn, 10/11 uur ofzo? Dan kunnen ze na de lunch in de auto slapen en hoeven we niet door de spits.
Ik weet anders ook nog wel iets in Zeist, vlakbij t station.
Is (weer) een pannenkoekenhuis, en vanuit daar zouden we even in het bos kunnen wandelen.
Ik kom ook met beide dames hoor!
Voor mij zou ergens in de ochtend handig zijn, 10/11 uur ofzo? Dan kunnen ze na de lunch in de auto slapen en hoeven we niet door de spits.
dinsdag 8 mei 2012 om 10:15
woensdag 9 mei 2012 om 12:53
Voor mij is Amersfoort meteen een stuk korter, daar rij ik in een dik uur heen. Maar voor Wen dus weer langer.. Lekker zo!
En ik weet niet precies waar Kitty vandaan moet komen in Brabant, Breda of Den Bosch scheelt ook snel een uur..
Er is in Amersfoort ook zo'n indoorgebeuren, zag ik. Vinden jullie dat wat? Of liever op een andere locatie?
En ik weet niet precies waar Kitty vandaan moet komen in Brabant, Breda of Den Bosch scheelt ook snel een uur..
Er is in Amersfoort ook zo'n indoorgebeuren, zag ik. Vinden jullie dat wat? Of liever op een andere locatie?
woensdag 9 mei 2012 om 13:59
Amersfoort is voor mij ook prima. Indoor ook prima, zeker gezien het weer.
Wen; wat is nu heel in het kort het verschil tussen Montessori en Jenaplan? Moet nog kiezen tussen twee scholen... Wat ik wel een vreemde opmerking vond van de Jenaplan school bij ons, is het volgende: We pretenderen een goede school te zijn omdat we elk kind regelmatig zijn eigen persoonlijk record laten verbeteren. Daarbij realiseren we ons dat niet elk kind wereldkampioen kan
worden. Deze tekst stond op hun website.
Wen; wat is nu heel in het kort het verschil tussen Montessori en Jenaplan? Moet nog kiezen tussen twee scholen... Wat ik wel een vreemde opmerking vond van de Jenaplan school bij ons, is het volgende: We pretenderen een goede school te zijn omdat we elk kind regelmatig zijn eigen persoonlijk record laten verbeteren. Daarbij realiseren we ons dat niet elk kind wereldkampioen kan
worden. Deze tekst stond op hun website.
woensdag 9 mei 2012 om 16:14
Apeldoorn is vanuit Helmond bijna 2 uur met de trein en Amersfoort zo'n 1,5 uur. Mij maakt de locatie verder niet zo veel uit. Dat pannekoekrestaurant wat Lucia in eerste instantie aanbeveelde is ook goed, als iemand ons dan op het station op zou kunnen halen. Zo'n binnenspeelplaats is ook goed als dat centraler is. Ik ga er tenminste vanuit dat het er door de week 's ochtends niet heel druk is! Ik check Hyves zo wel.
woensdag 9 mei 2012 om 18:44
dames. veel plezier morgen. pfff. als ik mee was gegaan was ik ruim 3,5 uur kwijt met openbaar vervoer.
hier bevalt jena plan super. ik herken t sttukje van de site wel in de praktijk hier op school. er is weinig 'groepsnorm'. elk kind heeft echt zijn eigen doelen. de kinderen hebben weinig benul van wie beter en slechter in zaken is. ze hebben echt hun eigen uitdagingen. ze behalen echt persoonlijke successen die niet afhankelijk zijn van hun klasgenoten en leren ook waardering en respect te hebben voor wat anderen willen leren. ik vind het ook ideaal voor kindjes die langzamer of sneller gaan. montessori heb ik me nooit in verdiept dat zit hier niet in de buurt.
hier bevalt jena plan super. ik herken t sttukje van de site wel in de praktijk hier op school. er is weinig 'groepsnorm'. elk kind heeft echt zijn eigen doelen. de kinderen hebben weinig benul van wie beter en slechter in zaken is. ze hebben echt hun eigen uitdagingen. ze behalen echt persoonlijke successen die niet afhankelijk zijn van hun klasgenoten en leren ook waardering en respect te hebben voor wat anderen willen leren. ik vind het ook ideaal voor kindjes die langzamer of sneller gaan. montessori heb ik me nooit in verdiept dat zit hier niet in de buurt.
donderdag 10 mei 2012 om 20:10
Iedereen goed thuisgekomen? Elena had het grootste gedeelte van de treinreis op de terugweg geslapen dus dat ging goed. Het begint hier nu pas te onweren dus daar hebben we ook geen last van gehad.
Het was erg leuk om jullie weer 'ns te zien en om ook een keer kennis te maken met Chiquita en Sen! De volgende keer is Tim er ook bij .
Het was erg leuk om jullie weer 'ns te zien en om ook een keer kennis te maken met Chiquita en Sen! De volgende keer is Tim er ook bij .