Januari 2009 (deel 3)

05-01-2011 10:04 1392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari 2009 - hier verder!

Deel 2
Terugweg ging goed maar heb er wel weer lang over gedaan. Beide lagen gelukkig te slapen. Maar toen wilden ze 's avonds niet meer naar bed . Vond het ook leuk, jammer dat ik te laat was... sorry! Vooral jammer omdat ik Lucia amper gesporken heb!

Kitty; ik vond het een heftig verhaal... het houdt me bezig. Heel veel sterkte meid! Jammer dat je zover weg woont, anders had ik je graag geholpen.
Ik ook prima thuisgekomen hoor!

Ja, jammer dat we elkaar maar kort gesproken hebben Chili, maar niks aan te doen toch? Moeten we snel weer eens doen.

Waar woon jij nou? Dan kunnen we kijken wat het midden is voo iedereen.

Tot hoe laat zijn jullie gebleven?

Chiquita was meteen onder zeil, Chica even later ook. Daarna thuis nog even verder geslapen (en gisteravond gewoon op tijd er in, sorry!)
Chili en ik zijn nog tot... half vier? gebleven, de meisjes waren lekker aan het spelen.

Wij vonden het erg leuk! Bloem viel wel in slaap op de terugweg dus gisteravond was het laat voor ze sliep. Ik lag er vroeg in (dezelfde tijd als Bloem, haha)
Fijne moederdag! Doen jullie er wat aan? Ik heb prachtige knutsels en n ontbijtje gehad .Strakjes even naar mn moeder.
Ja! Ontbijt, knutsel en plantje gehad en ook bij m'n moeder op bezoek geweest.

Wel extra moeilijk voor mijn vriend, zijn eerste moederdag zonder moeder... Ze deed er niet aan, maar we gingen meestal toch wel even langs.
Ja, dat kan me voorstellen, niet leuk..

Chica had heel knap al een week haar mond gehouden over wat ze gemaakt had, maar toen ik het uitpakte, snapte ik wel waarom: ik denk dat ze zelf geen idee had wat t was!

(Het waren waxinelichthoudertjes, van klei gemaakt en daarna geverfd)

Ze was ook helemaal in haar nopjes met het ontbijtje wat ze (met een béétje hulp) had gemaakt. Zo schattig vind ik dat.

O, en ze is opeens al een paar nachten droog 's nachts! Ze wil zelf graag zonder luier slapen en we hebben afgesproken dat als ze nog 2 nachten droog is, ze zonder luier mag slapen. Dat vond ze goed. Grappig dat dat bij Yuna, Bloem en Uk (toch?) in een moeite door ging en bij Chica dus 9 maanden geduurd heeft. Ze is al vanaf augustus zindelijk overdag namelijk.
confronterend voor je vriend Wen zo n dag.

Bij uk ging dat inderdaad in een moeite,oudste was al ruim een jaar overdag droog voordat t s nachts lukte. Toen gaf hij t ook ineens zelf aan.

De jongens hadden ook goed hun best gedaan. Oudste had n vogelhuisje beschilderd en een heel lang versje uit het hoofd geleerd. Uk had een zeep buideltje met als versje: Omdat ik wel eens zeur voor jou een lekkere geur. Hij wist t echter niet meer dus kreeg ik van hem t volgende gedicht. Omdat mama altijd doet zeuren hier geur. Haha. Heerlijk ventje. Hij werd er ook echt helemaal verlegen bij. Hij wilde t zo graag opzeggen en moest eerst huilen dat t niet lukte. Daarna dus deze versie.

Fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad!Ik zit nu weer ziek thuis. Heb koorts gekregen waardoor mijn diabetes nu al de kop opsteekt en ontregeld is.Pfff het kwakkelt hier vrolijk verder. Mag toch hopen dat dit een heel leuk kind wordt ter compensatie.:)
He gets, sterkte Golfje!!

Wat lief van Uk en Oudste.. Dat versje ook..
Hier ook leuke knutsels gehad. Van Sen een verf handje in een lijstje en van Yuna een vlinder (gemaakt van een eierdoos).

Ja, geloof dat het half vier was. Yuna zei later in de auto dat het er wel donker was . Ze wilde de volgende keer toch maar weer naar een lichte ballorig. Ik woon op 1:15 van Utrecht maar het was overal super druk waardoor ik er beide keren veel langer over heb gedaan... Misschien volgende keer weer Amersfoort?

Golfje, wat vervelend zeg. Knap je alweer wat op? Hoop het wel! Heb je alweer een echo of controle gehad?

Pfff net een kwartier aan het boenen geweest. Sen had een stift van Yüna te pakken dus je raad het al. Het is er wel af maar de vloer is daar nu wel lichter.
Golfje, ik vind ook dat je nu wel een heel leuk kind verdient, net zo eentje als de twee oudsten

Wat schattig van dat versje!

Lucia, jippie, bijna van de luiers af! Nou ja, bij Chica dan, maar 't scheelt de helft.

Fijn he, viltstiften? Ik heb ze in de kelder gelegd, potloden tekenen óók lekker (en ingecalculeerd dat de vloer over een jaar of 4 weer eens geschuurd en gelakt zal moeten worden)

Gisteren had ik de 20-weken echo, zag er allemaal goed uit! De placenta ligt (toch) aan de voorkant, baby lag in stuit (las ik achteraf, en het duurde even voor ik me realiseerde dat dat bij deze termijn helemaal niets zegt natuurlijk). Geslacht onbekend
Fijn dat de echo goed was. Vreemd dat die stuit ligging vermeld staat. Ze draaien dan toch nog constant. Geslacht wilde je niet weten toch?

oei viltstift op de vloer. Niet leuk. Wij hebben sinds kort markeerstift in een witte leren stoel. Niet weg te krijgen,heb al allerlei middeltjes geprobeerd. Oranje ook nogen,maar he,ben ik dan ff hip met t ek. Als de stoel staat aan geschoven zie je t niet en als er iemand inzit ook niet,dus n kwestie van snel gaan zitten.

Wat me wel echt opvalt en stoort zijn.de hand afdrukken overal kinderhoogte. Naast de deur,onder de trapleuning en op alle andere plekken waar ze hun loop route hebben. T zit er pas 3 jaar op maar had al bedacht dat t opnieuw moet. Vriend ziet dat niet zitten omdat t over n half jaar weer t zelfde is. Herkenbaar of moet ik de mannen eens gaan opvoeden?

Kitty?Al terug gevlogen?Heb je daar wel ook voldoende netwerk die je kunnen ondersteunen als man er niet is?Hoe gaat t met hem?
Ben ook benieuwd Kitty hoe het met je is. Red je het allemaal?

Stoor me hier ook aan dat soort dingen hoor Golfje maar ik heb er de puf niet voor om het aan te pakken. Vriend wil juist wel! Maar omdat we zo weinig samen vrij zijn, moet het in die uren en dan schiet het natuurlijk niet erg op. We zullen dan dus lang in de troep zitten en daar kan ik niet zo goed tegen.

Fijn Wen dat je een goede echo had. En leuk dat het nog steeds een verrassing is.
Lucia; hier inderdaad in een moeite door met 's nachts zindelijk worden. Maar fijn dat jij er nu ook af bent. En hoe gaat het nu met de nachten? Hier heel heel langzaam iets beter geloof ik. Maar de vorige keer dat ik het hier schreef, was het maar voor een paar nachten .
Ha dames, ben sinds zondag weer thuis, alleen! Op het laatste moment heb ik besloten om Tim niet mee te nemen omdat ik de dag voor vertrek een griep voelde opkomen. Ik voel me inmiddels wat beter maar het is wel lekker om even alleen te zijn. Met m'n man gaat het over het algemeen ook beter al heeft hij goede en minder goede dagen.

Vlak voordat ik vertrok zag ik dat m'n moeder nog wat kleren voor Elena gekocht had waaronder een heel leuk jurkje met lieveheersbeestjes . Ik dacht: dat komt me bekend voor en realiseerde me toen dat dat het jurkje was dat Bloem aan had!

Moederdag was hier in maart al. Afgelopen weekend hebben we dus alleen mijn moeder verwend.

Proficiat met je goede echo Wen, en het kan inderdaad nog alle kanten op. Zowel met de ligging van de baby als met de placenta.

Golfje, hoeveel weken ben je nu? Niet leuk dat je zo ziek bent maar voel je je nu wel geruster over je zwangerschap?

Hier trouwens ook onopgevoede kinderen die een ontzettende troep maken . Soms stoor ik me er wel aan, maar ik ga er ook niet tegen vechten. Hopelijk wordt het met de jaren beter!
Zo, het is stil hier! Iedereen lekker van het weer aan het genieten? Wij ook hoor.

We zijn een paar dagen weg geweest (Golfje, volgens mij bij jou in de buurt!) en ook nog een paar dagen vrij thuis.

En wat heel leuk is, bijna 2 maanden na de eerste stapjes loopt Chiquita steeds meer los! Waar een beetje qualitytime al nie goed voor is ;-)

Verder ben ik begonnen met afvallen, het moest er maar eens van komen. Ik ben weight watchers gaan doen, met van die bijeenkomsten. Eigenlijk vreselijk, maar wel een goede stok achter de deur voor mij. Best een ingewikkeld systeem, maar ook een verantwoorde manier van afvallen, dus ik denk dat het wel gaat lukken zo.

Kitty, hoe is het bij jou thuis?

Wen en Golfje, trekken jullie de warmte nog een beetje? Ik vond dat tijdens mn zwangerschappen helemaal niks.. (en dan was ik pas 3 maanden zwanger ofzo in de zomer..)

Chili, bij jou alles goed?
nou ben ik wel nieuwsgierig waar je zat!

wat fijn dat ze loopt.Vanaf nu zal ze t wel helemaal door hebben. Hoeveel kilo wil je kwijt?

Na deze zwangerschap moet ik ook aan de bak,wil toch wel wat kilo s kwijt!Al ben ik nog altijd 2 kg lichter als voor ik zwanger raakte terwijl de buik flink groeit. Ik ben inmiddels ook weer aan het dieet ivm.diabetes. Nou daar zal.ik niet dikker van worden!. De warmte gaat wel redelijk goed,zolang ik maar niet in de zon hoef. Schaduw gaat prima.De buik is nu ook nog niet enorm dus dat scheelt ook. Woensdag heb ik weer een.echo. 17 weken dus ik.hoop dat t geslacht te zien.is. Ik heb totaal geen voorkeur maar ik.be wel ontzettend nieuwsgierig. Terwijl ik t bij de jongens totaal niet belangrijk vond.

Kitty hopelijk gaat t goed met jullie gezin naar omstandigheden!
We zaten tussen Venray en Venlo, jullie wonen toch ook in t noorden van Limburg?

Spannend binnenkort weer een echo. Mogen wij ook weten wat het wordt of houden jullie het voor jezelf?
dan zat je heel dichtbij!!

en ja. iedereen mag t weten dus als t bekend is zal ik t laten horen. Ik probeer me er toch maar op in te stellen dat ze t niet zien woensdag maar ik denk dat ik baal als t zijn is. Verder ben ik wel blij even te kunnen spieken of voor alsnog alles er goed uit ziet. 3 x een gezond kindje zou wel helemaal geweldig zijn. Vind het ook reuze eng nu of alles ook nu weer ok is.

Uk moet volgende week weer bloed prikken. Dat vindt hij helemaal niet leuk na de vorige x. Hij wil nl ook niet huilen net als oudste, maar vorige x was hij toch echt verdrietig. Ik kan 100x zeggen dat hij gerust mag huilen maar dat maakt geen indruk. Arm.ventje , zo klein nog en dan zichzelf al willen.bewijzen. Hij moet overigens prikken om te kijken of de ontstekings waardes en witte bloed lichaampjes gedaald zijn na 3 ab kuren. Sinds de oor ontsteking blijft hij koortsig. Niet heel ziek, maar duidelijk niet zichzelf. Allerlei vage klachten. Mn s nachts is hij onrustig. Elke avond bij t naar bed gaan ligt er 90 cm kind op mijn kussen te wachten!! On zijn eigen bed is hij super onrustig en slaapt hij niet dus dan maar lekker bij ons. Laatste kuur lijkt iets verbetering te geven.

Ik ga ff de bbq voor bereiden terwijl de kids in t zwembad liggen.
Agos, arme uk.. Sneu hoor. Hopelijk knapt hij steeds meer op! Ik had t dus goed onthouden :). Wij zaten in de plaats met t thermaalbad.
Hier alles goed! Lekker aan het genieten van het weer. Zijn veel buiten en we zijn zelfs al eens naar het buitenzwembad geweest (ik haat zwemmen :)). Sen slaapt soms goed, soms niet. Vanochtend was het alweer om half 5 dag...

Lekker hoor Lucia. Hebben goed weer gehad toch? Heerlijk tijd samen. Slaapt Chiquita al iets beter?

Golfje, zielig voor uk zeg. Wat gaan ze doen als er niet al te veel verbetering is? En hoest met jou? Weer op geknapt?

Kitty; zijn de kinderen weer bij jou of nog in Nederland? En boekt je man nog vooruitgang? Hoe gaat het met jou?

Wen; heb je nog advies gekregen mbt het nu al kunnen lezen van Bloem? Yuna was vanochtend ook aan het 'lezen', dikkie dik. Ze verzon haar eigen verhaaltjes bij de plaatjes :).

Zo weer lekker naar buiten, misschien nog even naar het zwembad. De rest van de week wordt het helaas weer kouder.
Lucia, dan weet ik ook wel waar je geweest bent! Niet zo ver bij m'n ouders vandaan, zo'n half uurtje rijden. Daar wil ik de volgende keer best 'meeten' :).

Succes met afvallen. Een vriendin van mij is pas ook met Weight Watchers begonnen en met succes. Ik geloof dat ze al 6 kg kwijt is.

Golfje, zo te lezen is afvallen na je zwangerschap niet echt nodig voor jou! Was spannend, die echo as woensdag. En zielig voor Uk hoor, dat bloedprikken. Heeft jouw oudste ook niet zo'n periode gehad dat hij niet lekker was en jullie niet wisten wat er aan de hand was?

Haha Chili, wat goed dat je naar het zwembad geweest ben met de kinderen. Ik haat zwemmen namelijk ook :). Wij hebben een zwembadje in de tuin staan met glijbaan en dat bespaard me om naar een zwembad te gaan want de kinderen zijn er niet weg te slaan.

Met m'n man gaat het wel een heel stuk beter. Het enige probleem is dat hij niet terug wil naar het huis waar wij wonen. En dat is een groot probleem want in de weekenden mag hij bijv wel naar huis maar hij blijft dan bij z'n ouders slapen zodat wij hem nog maar vrij weinig zien. Ik heb ook toegezegd dat we maar weer 'ns een keer gaan verhuizen. Ik heb weinig andere keus al gaan er deze week vanuit het ziekenhuis wel gesprekken plaats vinden om te kijken of hij toch naar ons huis wil gaan.

De kinderen zijn ruim een week geleden teruggekomen. M'n ouders zijn afgelopen week hier geweest en m'n moeder is er nog steeds voor praktische hulp. De kinderen gaan 's morgens naar de creche en 's middags spelen ze hier in de tuin. Ik moet zeggen dat het mooie weer wel verschil maakt want we genieten er wel van.
Hee Kitty, goed om te lezen dat het naar omstandigheden goed gaat. Wel vervelend dat hij toch niet naar huis wil... weer verhuizen, vreselijk. Hopelijk kunnen ze hem er van overtuigen dat het beter is om die stress niet aan te gaan! Ja, heerlijk weer he?! Dat maakt alles wel prettiger. En fijn dat je steun hebt aan je ouders!
moeilijk allemaal kitty!wel fijn dat je wat steun hebt.

lucia. op dat park hebben mijn schoon ouders een halen dus daar zijn wij zeer regelmatig. heerlijk!

vandaag bloed geprikt met uk. hij had er geen zin in en heeft flink tegen gesputterd van.te voren. eenmaal daar was hij super braaf en.heeft hij amper gehuild. hopen dat de uitslagen.goed zijn. Verder zit hij.echt heel erg onder het eczeem. hij krant wat af. het lijkt alsof hij de luchtweg infecties verruild heeft hiervoor. past natuurlijk allemaal wel.in t beeld van allergie etc.

het slaapje lijkt er uit te gaon. met slaapje kan hij s avonds voor 2130 niet slapen. zonder slaapje is hij om 16 sikkeneurig en valt hij dan.in.slaap op de bank.ofzo. even uitvinder wat handig is dus.

morgen weer naar de tandarts met de kids en s middags echo!!! spannend!
En Golfje???? Alles goed en geslacht kunnen zien?

Uk is inderdaad wel erg allergisch als ik het zo lees. Hopelijk geven de bloeduitslagen een idee waar het vandaan komt.

Dat van dat slapen is heel herkenbaar. Elena zit al heel lang in deze 'fase'. Bij niet slapen rond 4 uur op de bank in slaap vallen en anders laat in bed. Gelukkig zijn er wel steeds vaker dagen dat ze het zonder slapen af kan en dus op tijd in bed ligt.

M'n man heeft van het medische team dat hem begeleid opdracht gekregen om langzaamaan weer thuis bij ons te verblijven. Gisteren heeft hij een bezoek gebracht en vannacht moet hij blijven slapen. Ben benieuwd hoe dat gaat!
oh spannend kitty. hopelijk valt het hem mee!

echo was goed. kindje bewoog volop. helaas vandaag niet mijn eigen gynaecoloog maar een in opleiding. Ze volgde echt t protocol en naar t geslacht kijken hoorde daar niet bij. had ook totaal geen aandacht voor oudste die mee was. Ik heb thuis direct gebeld voor n geslachts echo. Echt overdreven maar ik ben zo nieuwsgierig. Zeker nu ik denk.iets gezien te hebben wat betreft geslacht. Ik kan morgen terecht,maar vriend gaat 4 dagen naar Mallorca. Zonder hem vond ik toch niks dus nu maandag n afspraak. Ik ben benieuwd .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven