LENTEKRIEBELS, het jaar rond (deel5)

27-03-2012 13:59 2581 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden, met het heerlijke lentezonnetje erbij begon het bij de eerste dames te kriebelen.

De LENTEKRIEBELS! Deel 1

Als krolse katten, loopse honden en broedse kippen begonnen we aan een nieuw avontuur. Voor de meesten een poging tot een eerste kindje en voor enkele voor de tweede of zelfs derde.

De lente en de zomer zijn goed benut, want voor de herfst was al ongeveer de helft zwanger! Deel 2

De herfst en winter waren toch wel het meest heftig. Er zijn hele bijzondere leuke dingen gebeurd, maar ook hele verdrietige helaas. Er is afscheid genomen van 2 sterretjes, L en E. Het heeft een ieder van ons weer even terug gezet in de realiteit dat niks vanzelfsprekend is. Ook ging het zwanger worden niet bij iedereen zonder slag en stoot. Maar er zijn ook gouden eieren! Vlak voor de MMM bleken wonderen toch mogelijk. Het was ook het topic vol met vermoeidheid, overgeven, harde buiken en bekkenpijn.

Deel 3

Inmiddels zijn er al meerdere lentebaby’s geboren en we hopen dat de baby van Googlette dol is op ballonnen. Met het open van dit topic wachten we met spanning op de kleine man die zojuist een ballon als lokkertje heeft gekregen. Deel 4

De komende weken verwachten we een explosie aan lentebaby’s te werpen, we duimen door voor de meiden die nog geduld moeten hebben Dat het voor iedereen een vruchtbare, gezonde en fijne lente mag worden!

NickLeeftijdGaan voor kindje nrStartdatumBelangrijke datum ZwangerBijzonderhedenKnorretje28302201011/01/2012!! geboren!!11/01/2012 zijn knorrezoon en knorredochter* geboren. en Queenfan292aug 201128 mei-16 mei 2012 start MMMGooglette301Mei 201128/03/2012T is geboren!!KSMellie26nog even nietuitgesteld--Gaat Trouwen!!Rammel261Mei 201107/05/2012Geboren!!-Linda77351April 2011 7/9/2012 j/m? Raden maar! Thee_graag281Mei 2011-- Hopelijk snelle start MMM IVF-PGD

Na 2 zwangerschappen, 1 mk en 1 zoontje* met chr.afwijkingAjuparaplu311Juli 201108/04/2012S is geboren! - Perfectpicture301Mei 201110/10/201226 mrt echo: alles goed!MissShopping311Mei 201124/05/2012L is geboren!!ks, 9 weken te vroeg geboren1miep1271Mei 201116/09/2012 It's a girl!Nic1983282Mei 201110/06/2012?PP: Designed271aug 201125/05/2012B is geboren!!-Visils261April 201102/04/2012C is geboren! -Ivetje281 Mei 2011 10/2/2012Noor is geboren!-Elsie26302Mei 201117/07/2012 Een jongen!Fabjetan291April 201103/04/2012V is geboren!ksAinodis293Juli 201130/10/201212-4 echo: alles goed!Madame

Jaenette281juli 201110/7/2012Kloppend hartje en zwaaiend armpje. 2 jan volgende echoRiodeJaneiro281aug 201120/8/2012 Het is een meisje!blondje29291juli 2011sep 2012 Verrassing!
Haha googlette, dat zou wel heel vroeg zijn als het bewust was :D hier ben ik met Noor wel een beetje aan het oefenen, maar het lukt haar nog niet. Ze heeft niet door dat ze haar armpje moet strekken en dan kan omrollen hihi.
Blondje, wat ontzettend vervelend zeg! En pijnlijk!

Googlette, wat knap van T! C draagt shirtjes wel in maat 56. Ik ben er wel achter dat merken enorm verschillen. Ik heb maat 62 dat kleiner is dan maar 56. Ik leg dus alles op elkaar en kijk niet meer naar de maat. De Hema valt iig erg groot. En C heeft lange benen. Dus de broekjes zijn veel te wijd om z'n buikje en al wel aan de korte kant.

Ivetje, fijn dat het weer beter gaat met Noor en dat het goed ging op het kdv.

C heeft vanmorgen in zijn ledikantje geslapen. Echt zo schattig, zo'n klein ventje in zo'n groot bedje. Ik wil binnenkort gaan proberen om hem op z'n eigen kamer te leggen. Ik word wakker zodra hij begint te murmelen. Ik heis mezelf uit bed en C slaapt lekker verder... Als hij op z'n kamertje ligt, word ik pas wakker als hij echt wakker is. Waarschijnlijk ook beter voor mijn nachtrust. Maar voor m'n gevoel zou ik hem liever op m'n kamer houden.. Moet nog wennen aan het idee dus de komende nachten blijft hij nog wel op onze kamer.
Blondje, argh wat naar! Schrikken ook hè! ( misschien ietsje minder met mijn verhaal in je achterhoofd?) ik heb ook last van obstipatie en n die aanval zakjes vezels gekregen via de gyn. Moet er echt dagelijks 3 nemen om het een

beetje te laten werken, dus echt goed gaat het nog niet.. Maandag adviseerde mijn vk om gewoon venkelthee te drinken aangezien ik verder alles al doe; lijnzaad in yoghurt, veel drinken, volkorenbrood etc

hopelijk gaat het bij jou ook snel beter!

Aju, fijn dat je meisje zo goed groeit! Je klinkt heerlijk trots!

Rammel, lekker aan het genieten van jullie knappe meid? Fijn dat je zo'n super bevalling hebt gehad zeg!

Googlette, wow omrollen en ook al op

film toeval of niet, toch gaaf om te zien!

Visils, lastig hè, aan de ene kant misschien rustiger op zijn eigen kamer maar ook wel erg wennen... Neem je tijd ervoor!

Ivetje, fijn dat het op het dagverblijf zo goed gaat met Noor! En laat haar daar maar lekker poepen lastig wat je moet met de Puck.. Persoonlijk zou ik het wel doen als ze er zoveel beter door slaapt, je kunt die dingen zo goed ook weer verkopen op mp..

Hier een flinke dag gewerkt. Voelde me eigenlijk slecht vanmorgen, barstende koppijn, zere rug, algeheel lamlendig. Toch van 9.30 tot 15.30 op kantoor geweest ( daarbij nog 1,5 uur reistijd) dus behoorlijk. Vast flink over mijn eigen grens maar wel heel veel gedaan dus morgen doe ik niks! Morgen belt de UWV arts weer en die was de vorige keer zo onaardig dat ik blij ben als ik verder niets hoef..
ze krijgt nu beide voedingen en dat gaat heel goed. We gaan de bv steeds verder vervangen door fv. Mijn (.)(.) staan op knappen. Ah, dus dat is stuwing bij elk geluidje wat ze maakt beginnen ze te lekken.

Ik zit nu vooral mobiel te forummen, maar zal morgen even foto's op hyves zetten.

En bijlezen
Fijn dat het met beide voedingen goed gaat! En die ploftieten, oei.. Dat weet ik ook nog wel.. Goede strakke bh aan, groene ( of was het nou witte kool) bladeren bij je bh in doen.. En een foto nemen later kun je je haast niet meer voorstellen hoeveel je op Lolo Ferrari hebt geleken
O Ivetje raar he zo'n dagje zonder kind. Ik kan daar oprecht wel eens van genieten, maar o wat ben ik blij als ik ze weer in mijn armen heb.

Ik ga volgende week 4 dagen met grote zus naar Parijs. Is voor het eerst dat ik zonder kinderen echt een paar dagen weg ben. Ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren. Maar ja manlief zorgt voor ze dus dat scheelt natuurlijk enorm.

@googlette heerlijk zo in bad, wat fijn dat je er zo van genoten hebt! Het rollen van buik naar rug gaat vaak eerder als van rug naar buik omdat inderdaad de zwaartekracht meewerkt met die topzware hoofdjes ;)

@elsie denk je een beetje om jezelf. Is niet goed he knallende koppijn. Laat je niet op je kop zitten door het UWV (zeg ik hel stoer) je laat je goede wil zien, maar er is er maar een die echt kan aangeven wat je kan en dat ben je toch echt zelf.

@visils wat een mijlpaal alweer in zijn eigen ledikant. We hebben R. na 4 weken (na ziekenhuisopname) naar zijn eigen kamer gedaan. Ik slaap gewoon heel slecht met een kindje op mijn kamer.

@rammel wat heerlijk dat je zo goed op je bevalling terug kijkt. Het is zo'n groot iets in je leven. En volgens mij genieten jullie oprecht van jullie kleine meid! Wat een voorbeeldig kind zeg nu al doorslapen.

Onze kleien man is zijn slapen aan het inkorten. Meneer vindt dat hij na een uurtje slapen klaar is (maar mama niet) en hij komt 's morgens nu al rond 6 uur. Volgens oei ik groei zit hij midden in een sprong. mot zeggen dat ik bij onze kleien meid er nooit echt in geloofde. Ik emrkte er nooit wat van, maar bij R gaat het toch wel redelijk op. Ach we zien het wel

Ben maandag naar de bedrijfarts geweest en ben helemaal goed gekeurd! Dus mag weer gewoon aan de slag. Alleen is er natuurlijk geen groep voor mij dus doe ik alsnog het werk a la een klassenassistant. Nou ja nog 10 weken tot de zomervakantie!

Heb nieuwe foto's op de hyves gezet!
JAAAAHHAAAA Rammel foto nemen, ik geloof gewoon niet dat mijn borsten zoooooo groot zijn geweest. En inderdaad AU!!!!
O Rammel ik bedoel natuurlijk een foto voor jezelf he.
hahaha, knor! die foto in die wipper is echt kostelijk hahahaha
life ain't a perfect story, write it while you live it
Pf, tis sinds vanmiddag drama met slapen. Wel geeuwen, kleine oogjes etc, maar slapen ho maar. Nu natuurlijk moe en overprikkeld, maar nog steeds niet slapen. Weet ff niet met wat ik er nog aan kan doen.....

moest wel erg lachen om knor, met haar foto v rammel fijn dat je er lekker even tussenuit gaat!! En ook lekker dat je goed gekeurd bent. Misschien wel lekker om het even wat rustiger te hebben tot ad vakantie?

Nu weer even slaap politie spelen.
Googlette, hoop dat T inmiddels wel in slaap is gevallen. Balen is dat altijd, je ziet dat ze moe zijn maar willen niet gaan slapen. Noor heeft daar soms ook een handje van hoor. Hier heb ik nu wel gemerkt dat het het beste helpt om haar meteen in bed te leggen als ze gaat jengelen. Kan zijn dat ze meteen in slaap valt, of dat ik 10 keer die speen erin moet gaan duwen. Maar dat is dan maar even zo ze word dan iig wel weer vrolijk wakker daarna!

Knor : haha, die foto! lijkt me heerlijk om even een paar daagjes Parijs te doen zeg! Het is echt mijn favoriete stad! En fijn datcje bent goedgekeurd! Gaat dus de goede kant op met je en dat is mooi om te horen. En ik herken wel wat je zegt, ik had eigenlijk om half 1 vanmiddag nog niet zo heel veel zin om Noor op te gaan halen *schaam* Vond het wel ff lekker. Maar toen ik haar daar zag was dat eigenlijk weer meteen over. Alleen jammer dat ze dan in de mc keihard begint te schreeuwen. Dan heb ik het meteen weer even gehad hoor. Ik snap niet wat het probleem van dat ding is, heb al vanalles geprobeerd maar niks helpt. Het lijkt ook wel erger te worden, want gisteren zat ze op de snelweg nog te schreeuwen. Het houdt me echt een beetje tegen om weg te gaan en dat vind ik vervelend...

Rammel : voel je ook nu weer niet opgejaagd om een foto te plaatsen hoor! Doe lekker rustig aan

Elsie : het is witte kool. Gelukkig heb ik er niet zo'n last van gehad, maar ik vond het lekken wel heel vervelend. Die pads bleven 's nachts niet goed zitten en ik werd regelmatig in een natte plek wakker. Sliep op een gegeven moment op handdoeken! Vreselijk vond ik dat.

Hier verder weinig nieuws. Noor is weer terug naar normaal, ze kan weer rustig een half uurtje in de box of op het speelkleed spelen in haar eentje (wilde schrijven met zichzelf...maar dat klinkt raar hihi). Nu alleen nog hopen dat ze morgen ochtend niet weer al om half 6 wakker is. Uurtje later zou prima zijn.
Googlette wat naar en ook sneu dat T wel

moe is maar niet wil slapen, lastig! Hopelijk slaapt ie vannacht wel goed!

Knor, hihi, grappig, stel je voor dat Rammel echt een foto op Hyves zou zetten neuj, dat is wel wat too much hihi..

Ivetje, wat lastig toch dat ze zo krijst in de mc! Misschien eens naar een osteopaat? Misschien dat de houdinh in de mc toch niet fijn voor haar is ?

Knor, wat goed dat je bent " goed gekeurd" en dat je lekker naar Parijs gaat, ook wel heel spannend zonder je kindjes hoor, snap ik heel goed! Heb je zelf ook het gevoel dat je weer "goed gekeurd " bent? Voel je je weer fijn? Hoe gaat het met je man?

Je hebt gelijk hoor over UWV en ach het gaat nog maar om 3!! Weken dus waar hebben we het over. Toch vind ik het naar als iemand je zo onvriendelijk bejegend..

Gister de Arbo arts gesproken en die vroeg ook; vind je dat je nog wat moet de komende weken?willen hoef ik jou niet te vragen want dat is wel duidelijk dus ik" laat het maar zo ( hij vroeg of ik niet weer volledig ziek moest zijn omdat ik over mijn eigen grenzen ga en zwangerschap op alle gebieden me zwaar valt) want ik heb mijn agenda al volgepland voor die 3 weken " haha daar was hij al bang voor! Nee is goed zo, heb leuk werk en fijne collega's en die 3 weken red ik nog wel!

Nic, meid hoe gaat het met jou? Nog aan het bijkomen van de verjaardag van O?
Elsie : osteopaat lees ik veel slechte verhalen over. Durf daar eigenlijk niet heen. En heb ook niet het idee dat jet pijn is, ze worstelt echt tegen de riempjes. Het lijkt wel alsof ze het niet fijn vind om vast te zitten. Afgelopen week deed ze het nl ook in haar wipper. Echt vechten tegen dat riempje en schreeuwen erbij. Alsof ze vermoord word zo erg. Ik schaam me altijd dood als ik met zo'n schreeuwend kind de deur uit loop. Ze houd ook meteen op zodra we rijden, als ze afgeleid word. Ze slaapt ook rustig in de mc en dat zou ze niet doen als het echt pijn doet lijkt me...
En een kinderfysio, Ivetje? Het klinkt echt alsof het zitten met een ronde rug niet fijn vindt. Misschien zit er toch een spiertje klem. Na een tijdje ontspant ze zich misschien en voelt ze het niet meer.
Ik zal daar eens naar kijken, hoeft niet meer via de ha volgens mij. Ik kijk het nog ff aan en anders overleg ik het ff op het cb de volgende keer
O ik ben weer lekker bezig geweest met de fotovan rammel, toen ik het teruglas dacht ik dat moet ik even toelichten

@ivetje troost je R heeft exact hetzelfde in de mc. Krijsen als hij erin wordt gelegd. Zodra we rijden is hij stil. Ik vervloek de rode stoplichten in ons dorp!

Maar ook in de wandelwagen vindt hij het niet echt geweldig, winkelen om bijv kleren voor zijn zus te kopen is echt een drama. Zodra ik stilsta begint het gehuil, en dan al die blikken. Ik trek mij er niks van aan hoor maar je ziet ze denken. Ach ik denk maar over een paar maanden zal het vast wel beter gaan.

Ik voel mij eigenlijk prima, mijn lontje is nog wat korter dan normaal maar verder doe ik alles weer "gewoon"

Ik sport sinds kort weer 2 a 3x per week en kom net ook weer terug. Merk dat ik mijn man nu goed in de gaten hou. Afgelopen dagen heb ik de laatste fles steeds gegeven en laat ik hem lang liggen. Zaterdag heeft hij een volleybaltoernooi voor het goede doel en zondag met elkaar en vrienden naar de dierentuin. Heb er onwijs veel zin in!

@googelette zielig he da verzetten tegen de slaap. Hier ook nu hoor. Het is prut de afgelopen dagen. Ach ik weet van dochterlief het gaat in een golfbeweging. Eerst prut dan weer goed en als je net een ritme ontdekt hebt veranderen ze het weer. Gaat het slapen goed, dan maak je je wel zorgen om het eten of hun ontwikkeling. Er is altijd wel wat wat niet lekker loopt. Maar ik herken het hoor. De afgelopen dagen had ik ook een beetje een kriegelgeoel als R weer na een uur wakker werd. Ik kom nergens aan toe. Gisteren is hij wel 5x naar boven gegaan om een uurtje te slapen. Inplaats dat die janjoker nou gewoon 3 redelijke slaapjes doet, nee 5x een uur is natuurlijk veel lekkerder
Hoi dames!

Hier ff ego post... morgen 10 mei, O's verjaardag. Kan me bijna niet voorstellen dat het alweer 2 jaar geleden is dat ik mijn laatste avondje als zwangere ging beleven en de dag daarop moeder werd! Het was zó raar. Die avond mocht ook vriend blijven slapen in het ziekenhuis waar ik toen al een poosje lag. Het was zondagavond en we hebben nog Peter R de Vries gekeken als afleiding, want mén wat was ik nerveus! Weet nog dat het de aflevering was waarin Maria Mosterd werd ontmaskert. Zijn van die stomme dingen die je echt nooit meer vergeet. En morgen dus de grote dag! We gaan lekker naar de Efteling samen met zijn vriendje die dus morgen ook 2 wordt. Zijn moeder en ik zijn tegeljk bevallen, naast elkaar. Dus lekker met z'n 6 jes een leuke dag beleven en terug denken aan die bijzondere dag 2 jaar terug.

En bijna ook niet voor te stellen dat we nu alweer aan de vooravond staan van de geboorte van ons tweede kindje! Nou, ik duik er zo in, morgen behalve leuk natuurlijk ook best vermoeiend!
quote:knorretje28 schreef op 09 mei 2012 @ 21:41:

@ivetje troost je R heeft exact hetzelfde in de mc. Krijsen als hij erin wordt gelegd. Zodra we rijden is hij stil. Ik vervloek de rode stoplichten in ons dorp!

Maar ook in de wandelwagen vindt hij het niet echt geweldig, winkelen om bijv kleren voor zijn zus te kopen is echt een drama. Zodra ik stilsta begint het gehuil, en dan al die blikken. Ik trek mij er niks van aan hoor maar je ziet ze denken. Ach ik denk maar over een paar maanden zal het vast wel beter gaan.

Ow gelukkig! Hier begint ze soms wel en soms niet bij het stoplicht. Beetje verschillend dus. In de wagen is het soms dat ze huilt, maar meestal vind ze dat wel leuk. Beetje rondkijken of gewoon slapen haha! Ik hou me er ook maar aan vast dat het vanzelf over gaat. Maar in de auto is het wel vervelend, omdat je niks kan doen en mijn man word er chagerijnig van. Ik stel me er gewoon op in, das het verschil haha
Nic hele fijne dag morgen, je beleeft die dag altijd opnieuw he. Zo weet ik dat ik 2e kerstdag (dag voor dochters geboorte) een rondje heb gelopen en dat ging toch wel heel moeilijk. Wilde mij omkleden om naar mijn ouders te gaan en plats daar braken mijn vliezen op de trap. Er gebeurde verder niets dus heb gewoon staan koken. Aardappeltjes uit de oven, kiprollade en sperzieboontjes zou normaal nooit meer weten wat ik 3! jaar geleden gegeten heb op 2e kerstdag.

Ik weet dat je het ooit verteld hebt, maar waarom lag je al in het ziekenhuis van O? Ik ben het even vergeten....... Sorry
@ivetje het lastigste vind ik dat ik mij moeilijk kan concentreren met dat gekrijs op de achterbank en dan een hele wijze 3 jarige die zegt L (ze kan de R niet zeggen) huilt mama. Ja meis dat hoor ik ook
alvast gefeliciteerd Nic, en wat leuk dat je het je zo gedetailleerd herrinnerd... lijkt me heel bijzonder
life ain't a perfect story, write it while you live it
@ knor: ze dachten dat o dysmatuur zou zijn en ben ingeleid omdat ze dachten dat mijn placenta niet werkte én dat ik veel te weinig vruchtwater had. Bleek allemaal niet waar... natuurlijk opgelucht dat het meeviel tot o een infectie opliep in het zh. Vandaar dat ik het ook een beetje gehad heb met ziekenhuizen...
@ knor : ik denk dat mijn man daardoor idd ook chagerijnig word. Alleen hebben wij geen 3-jarige die een beetje bijdehand is hihi! Wel lief
Moet net tijdens het voeden de hele tijd aan PP denken. Pp, hoe is het met je? Ben je aan het genieten van je buikie, en hoe is het de banen jacht?
Daar hebben we idd al lang niks meer van gehoord ja...hoop dat alles goed is en dat de banenjacht iets heeft opgeleverd

Noor is vandaag alweer 3 maanden. En ze lag net hier op bed op haar buik en is gewoon helemaal zelf naar haar rug gedraaid vandaag nog maar een paar keer oefenen met haar! Ze doet er echt moeite voor en begint te huilen als het niet lukt hihi. Raakt echt gefrustreerd dan. Ben benieuwd of het haar nog een keer lukt vandaag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven