Wat zou jij doen? (Kat)

09-05-2012 18:55 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje zit er een katertje bij ons in de tuin/op ons balkon. Dit valt voornamelijk op omdat ons eigen katertje veel kabaal maakt als hij hem ziet. (Dikke staart, tegen het raam op springen). Zo ben ik er achter gekomen dat het katertje dagelijks bij ons is, uren achtereen, vaak vanaf 17.00 uur. Hij schuilt op ons balkon nu tegen de regen en slaapt. Ik vermoede dus dat het een zwervertje is en toen ik een oproepje zag van iemand die z'n katertje kwijt was telde ik 1+1 op. Na een paar keer bellen eindelijk contact gekregen en afgesproken. 20 minuten op de afgesproken plek gewacht, toen gebeld, weer een afspraak gemaakt voor vandaag. Vandaag wederom 15 minuten (in de regen) op een makkelijker te vinden plek gewacht. Weer niets.

Wat zouden jullie nu doen? Ik heb toch te doen met het katje. Hij kan alleen echt niet bij ons binnen komen vanwege onze katten.
Naar het asiel brengen en de eigenaar een berichtje sturen dat hij daar op te halen is?
Internagelaktisch
Op laten halen door de dierenambulance? En daarbij aangeven dat contact opnemen met de eigenaar tot niets geleid heeft? Of is dat geen optie. (Kan zijn dat ze hem gewoon niet meenemen, omdat het geen zwerver is.)
Ze hebben helemaal niets laten weten, niet gebeld met excuses, ik sta/stond in de file etc?

Ik zou melden dat je het jammer vind dat ze de kat niet zijn komen ophalen en dat ie nu naar het asiel gaat met daarbij de melding dat de eigenaren geen interesse hadden in het beest.

Komt daarop nog een reactie waaruit blijkt dat het wel betrouwbare lui zijn, maar dat ze familieomstandigheden oid hadden dan kun je ze altijd nog een kans geven en anders is de kat beter af met andere eigenaren.
Wat sneu, ( het is 's nachts best koud).

Die eigenaar kun je afschrijven, volgens mij.

Naar het asiel brengen, enige optie, of je moet er zelf iemand voor weten.

Succes, en lief dat je , je over het beestje ontfermd hebt.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:maaique schreef op 09 mei 2012 @ 18:57:

Naar het asiel brengen en de eigenaar een berichtje sturen dat hij daar op te halen is?Ik heb zelf geen vervoer voor naar het asiel, dat is hier heel ver vandaan. De dierenambulance geeft aan het te druk te hebben voor zwervertjes die verder niet ziek zijn.
Heb je misschien een vervoersmandje, met een lekker dekentje voor vannacht.?

Deurtje uit de wind, en open.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:borderwalk schreef op 09 mei 2012 @ 19:05:

Ze hebben helemaal niets laten weten, niet gebeld met excuses, ik sta/stond in de file etc?

Ik zou melden dat je het jammer vind dat ze de kat niet zijn komen ophalen en dat ie nu naar het asiel gaat met daarbij de melding dat de eigenaren geen interesse hadden in het beest.

Komt daarop nog een reactie waaruit blijkt dat het wel betrouwbare lui zijn, maar dat ze familieomstandigheden oid hadden dan kun je ze altijd nog een kans geven en anders is de kat beter af met andere eigenaren.Ze wonen in een wijk aangrenzend aan de mijne dus dat kan het niet zijn. Ik zal eens kijken of ik 'm naar het asiel kan brengen via iemand.
Als je in Groningen woont, bij toeval, wil ik je wel helpen.
En wellicht is het niet een zwervertje maar een wat slechter verzorgd katje uit de buurt.. Da's dan ook weer mogelijk, al denk ik dat niet.
quote:77ih71 schreef op 09 mei 2012 @ 19:08:

[...]

Ze wonen in een wijk aangrenzend aan de mijne dus dat kan het niet zijn.Maar ze hebben dus helemaal niets meer laten weten vandaag?
quote:77ih71 schreef op 09 mei 2012 @ 19:12:

En wellicht is het niet een zwervertje maar een wat slechter verzorgd katje uit de buurt.. Da's dan ook weer mogelijk, al denk ik dat niet.Dus je weet niet zeker dat het de kat uit het oproepje was?
quote:Eindeloos schreef op 09 mei 2012 @ 19:09:

Als je in Groningen woont, bij toeval, wil ik je wel helpen.

Wat lief van je! Maar ik woon in het Oosten van het land.

Ik zal wat voer en een beschutte plek voor hem neerzetten hier.
quote:borderwalk schreef op 09 mei 2012 @ 19:13:

[...]

Dus je weet niet zeker dat het de kat uit het oproepje was?Ik heb een foto gestuurd en ze zeiden dat het hem best kon zijn maar ze wisten het niet zeker, ze kenden het katje nog maar kort en wisten niet veel van hem te vertellen. En vandaag inderdaad niets meer gehoord.
quote:77ih71 schreef op 09 mei 2012 @ 19:15:

[...]

Wat lief van je! Maar ik woon in het Oosten van het land.

Ik zal wat voer en een beschutte plek voor hem neerzetten hier.Niks aan te doen, ik had je graag geholpen, hoor !
Dus er is kans dat het een andere niet vermist kat is met huis en kattenbak die graag op jullie balkon zit?

Misschien kun je eerst wat briefjes ophangen in de buurt?
quote:borderwalk schreef op 09 mei 2012 @ 19:28:

Dus er is kans dat het een andere niet vermist kat is met huis en kattenbak die graag op jullie balkon zit?

Misschien kun je eerst wat briefjes ophangen in de buurt?ja, in pricipe kan dat. maar het verschijnen van het katje en het verdwijnen van de andere loopt gelijk. maar ik begrijp wat je zegt. en ik denk dat ik misschien ook maar moet ophouden met erachteraan lopen.
Ik zou hem even apart zetten en gewoon op laten halen door de dierenambulance.

Dan komt hij terecht in het asiel en dat is de eerste plaats waar een zoekende eigenaar gaat kijken. En als die dat niet doet omdat hij hem eigenlijk niet terug wil, heeft de kat daar het meeste kans op een eigenaar die wél voor hem zorgt.
Asiel informeren, misschien kunnen zij hem ophalen? Jammer dat de dierenambulance niet komt. Misschien heeft ie wel een chip, maar dat kan jij niet raden. Posters bij de buurtwinkel ophangen, bij de dierenarts?
Ik zou nogmaals de dierenambulance bellen, die moeten hem komen halen. Kunnen ze gelijk kijken of hij gechipt is. Volgens mij kan een dierenarts dat ook zien met zo'n apparaat?
Hoe bedoel je eigenlijk 'op de afgesproken plek'? Als zij in een aangrenzende wijk wonen kunnen ze toch bij jou langs komen?

Overigens, wat een vreselijke lui dat ze niet eens de moeite nemen om te komen kijken! 'Fijne' dierenvrienden dan..
inderdaad naar het asiel brengen, als hij dan opgehaald wordt is het door iemand die het katje graag wil

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven