Claimclaimclaim

11-05-2012 09:23 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ongeveer een maand heb ik weer een vriend. We zijn superverliefd, zien elkaar veel en het voelt heel goed.

Uit een vorige relatie weet ik dat ik nogal claimerig gedrag kan vertonen. Daarom hecht ik er nu heel veel waarde aan dat we beide gewoon ons eigen ding kunnen doen. Dit gaat ook heel goed; we zien elkaar veel, maar hij gaat af en toe nog op stap met zijn vrienden en voor mij geld dat vice versa.

Gisteravond had ik een BBQ georganiseerd met vrienden en hij is later ook bij ons aangeschoven. Was een hele gezellige avond en rond een uurtje of half elf is hij met een vriend naar een feest gegaan. We hadden afgesproken dat hij na het feest naar mij toe zou komen omdat we het toch fijn vinden samen te slapen. Dus zo gezegd zo gedaan en om 4u 's nachts lag hij bij mij in bed.

Ik had al bedacht dat ik de volgende dag (vandaag dus) vroeg naar mijn werk wilde gaan zodat ik 's middags van het mooie weer kon genieten. Dit heb ik hem de gistermiddag ook verteld en eigenlijk al op zo een manier dat ik er vanuit ging dat hij mee zou gaan.

Vanochtend werd ik dus vroeg wakker en hij was nog heel moe. Zei dus dat hij tot een uurtje of 12 zou slapen en daarna pas zou gaan werken, dus dat hij de middag op kantoor zou zijn.

Daarna was ik meteen ongelofelijk afstandelijk tegen hem terwijl hij helemaal niets verkeerd heeft gedaan! Hij is harstikke moe en logisch dat hij dan niet eens mee kàn naar het park omdat hij later op zijn werk verschijnt. Toch neem ik hem dit kwalijk en heb ik hem bijna genegeerd vanochtend.

Hij merkte dit natuurlijk meteen en vroeg wat er aan de hand was. Ik heb alleen maar gezegd dat alles goed met me gaat en er niets is. Hij zei zelfs (logisch) dat hij het idee was dat ik boos op hem was, maar hoe dat zo kon zijn omdat hij alleen maar geslapen had. Hier ben ik niet op in gegaan.

Ik snap dit niet goed van mezelf en wil van dit kut gedrag af. Ik zou zelfs met een ex van me naar het park willen gaan om hem jaloers te maken!? Slaat echt helemaal nergens op, maar toch heb ik hier de behoefte aan. Ik doe hem hier alleen maar onnodig pijn mee terwijl hij juist super lief is.

Ik heb alles wat ik hebben wil; een mooi contract aangeboden gekregen in de stad waar ik het liefste woon, een goed sociaal leven, een gezellige woning met een leuke huisgenote en nu met mijn vriend erbij kan het niet meer op. Ik snap niet dat ik het dan op zo een manier zou verpesten.
quote:lori90 schreef op 11 mei 2012 @ 10:23:

Ok. Dus voor de volgende keer mijn verwachtingen ook daadwerkelijk uitspreken. Dus ook de ochtend daarna..

Zal 'oefenen' worden, maar wel beter!

Heb nog steeds niets van me laten horen. Voelt alsof ik mijn excuses aan moet bieden, en wil dat ook, maar wil niet dat het een te groot ding wordt.

Sms hem wel eventjes, dat jee een beetje teleurgesteld was. Vandaar je reactie.

Done, niet meer, niet minder.
quote:angel__ schreef op 11 mei 2012 @ 10:37:

[...]

Sms hem wel eventjes, dat jee een beetje teleurgesteld was. Vandaar je reactie.

Done, niet meer, niet minder.Ik heb hem net een leuk smsje gestuurd en sorry gezegd en dat we het er vanavond wel over hebben. Beter als via de sms
Ja dan klinkt het helemaal als een ding 'we hebben het er vanavond wel over'. Had gewoon je excuses aangeboden voor je wat stomme reactie, klaar.

Verder: als je weet dat hij naar een feestje gaat en jij vroeg op wil, is het natuurlijk sowieso niet zo handig dat hij bij je slaapt. En al helemaal niet als je stiekem verwacht dat ie net zo vroeg opstaat. Je moet weer terug naar het voor jezelf denken ipv voor jullie tweeen.
quote:lori90 schreef op 11 mei 2012 @ 10:23:

Ok. Dus voor de volgende keer mijn verwachtingen ook daadwerkelijk uitspreken. Dus ook de ochtend daarna..

Zal 'oefenen' worden, maar wel beter!

Op mij had dit ook een averechts effect gehad. Ik ga naar een feestje, en partner stelt voor om de volgende ochtend lekker vroeg op te staan. Dat rijmt dus niet met mijn feestje. Betekent dat dat je liever niet hebt dat ik naar dat feestje ga? Omdat je me vroeg thuis wil hebben? Jakkes.

En toevoeging: 'verwachting' is al claimerig. Vooral als je het als een verwachting uitspreekt. Je baas mag iets van je verwachten. Je kan het hoogstens vragen.
quote:lilyofthevalley schreef op 11 mei 2012 @ 10:52:

[...]

Op mij had dit ook een averechts effect gehad. Ik ga naar een feestje, en partner stelt voor om de volgende ochtend lekker vroeg op te staan. Dat rijmt dus niet met mijn feestje. Betekent dat dat je liever niet hebt dat ik naar dat feestje ga? Omdat je me vroeg thuis wil hebben? Jakkes.

En toevoeging: 'verwachting' is al claimerig. Vooral als je het als een verwachting uitspreekt. Je baas mag iets van je verwachten. Je kan het hoogstens vragen.

Helemaal niet als jij naar een feestje wil, moet je dat vooral doen. En dan wil je dus niet volgende morgen vroeg op staan.

Ik heb de 1+1=2 som in dit geval niet goed gemaakt en er niet eens aan gedacht dat hij natuurlijk niet vroeg op zou staan. Ook omdat hij iets gemompeld had dat hij een niet te lang zou werken de volegnde dag.
quote:lilyofthevalley schreef op 11 mei 2012 @ 10:52:

[...]

'Zullen we morgenmiddag naar het park gaan?'

'Nee, ik weet niet hoe laat ik thuis ben dus denk dat ik liever later ga werken zodat ik kan uitslapen.'

Is dit zo raar??? Op een vraag hoeft niet altijd 'Ja' gezegd te worden...
Ik zou echt de kriebels hebben gekregen van je sms "we hebben het er vanavond wel over".

Waarover? Dat die beste jongen een feestje had?

Dat jij je onzeker en kinderachtig hebt gedragen? Dat weet hij ook wel hoor. Had idd gewoon gesmst "sorry van mijn gedrag vanmorgen, sloeg nergens op".
quote:valerie__ schreef op 11 mei 2012 @ 10:59:

[...]

'Zullen we morgenmiddag naar het park gaan?'

'Nee, ik weet niet hoe laat ik thuis ben dus denk dat ik liever later ga werken zodat ik kan uitslapen.'

Is dit zo raar??? Op een vraag hoeft niet altijd 'Ja' gezegd te worden...Precies, dat is een vraag. Niet een verwachting uitspreken.
"We hebben het er vanavond we over"

Klinkt als een enorm ding..
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:Sssenta schreef op 11 mei 2012 @ 11:15:

Ik zou echt de kriebels hebben gekregen van je sms "we hebben het er vanavond wel over".

Waarover? Dat die beste jongen een feestje had?

Dat jij je onzeker en kinderachtig hebt gedragen? Dat weet hij ook wel hoor. Had idd gewoon gesmst "sorry van mijn gedrag vanmorgen, sloeg nergens op".

Ik heb gezegd dat ik mezelf vanavond wel uitleg. Aah nu voel ik me al helemaal een debiel omdat ik het zo gesmst heb. Kan wel door de grond zakken.

Ik ben ook zo subtiel af en toe

Zou hem het liefst het heel weekend niet zien omdat ik me zo stom gedragen heb en me schaam voor mijn acties.
quote:mali30 schreef op 11 mei 2012 @ 11:27:

"We hebben het er vanavond we over"

Klinkt als een enorm ding..Ja dat heb ik er nu wel van gemaakt inderdaad. Terwijl het zoiets kleins was
quote:lilyofthevalley schreef op 11 mei 2012 @ 11:20:

[...]

Precies, dat is een vraag. Niet een verwachting uitspreken.

Een verwachting moet je ook niet uitspreken als 'ik verwacht van je dat...'

Met verwachting bedoel ik, een afspraak gemaakt hebben. Of je die nu hardop uitgesproken hebt of niet.
Lieve lori, je zit jezelf nu helemaal gek te maken. Probeer het echt even los te laten, ga naar het park, geniet (30 graden!), ontspan, en probeer er vanavond luchtig over te praten met je vriend.
quote:valerie__ schreef op 11 mei 2012 @ 11:39:

[...]

Met verwachting bedoel ik, een afspraak gemaakt hebben. Of je die nu hardop uitgesproken hebt of niet.Een niet hardop uitgesproken afspraak is een verwachting van één kant, en een perfect ingredient voor teleurstelling. Vraag maar aan TO.
quote:valerie__ schreef op 11 mei 2012 @ 11:39:

[...]

Met verwachting bedoel ik, een afspraak gemaakt hebben. Of je die nu hardop uitgesproken hebt of niet.De verwachting is de schoot van de teleurstelling.
quote:Sssenta schreef op 11 mei 2012 @ 11:41:

[...]

Een niet hardop uitgesproken afspraak is een verwachting van één kant, en een perfect ingredient voor teleurstelling. Vraag maar aan TO.Exact
Zit je nou gewoon het cirkeltje rond te kletsen?
quote:valerie__ schreef op 11 mei 2012 @ 11:43:

[...]

Exact

En toch voorstellen om onuitgesproken afspraken te maken.

Apart.

(of ik volg je echt niet meer)
Ik volg jou niet Sssenta.... waar zeg ik dat je onuitgesproken afspraken moet maken? Ik bedoel dat een 'verwachting' iets is wat in je hoofd zit. Iets wat nog onuitgesproken is en dus niet duidelijk is.

Ik bedoel te zeggen dat iemand geen gedachten kan lezen, en je niet kan verwachten van iemand jouw in je hoofd gemaakte afspraak (=verwachting dus afspraak geworden wat TO betreft) na te komen als die persoon van niets weet.

Oftewel; als je iets wil van iemand moet je dat vragen en er een afspraak over maken. En als die persoon nog geen afspraak wil maken, of nee zegt, je niet teleurgesteld/boos moet zijn dat het anders loopt als je hoopte.

Wat de post over averechts effect van lilyofthevally; op de opmerking om vroeg op te staan kan ook gewoon 'nee' gezegd worden, in plaats van te gaan freaken over 'vroeg thuis moeten zijn'/'niet willen dat hij naar een feestje gaat'.
Ah oke, dan is ie helder (en zijn we het eens )
ah... OK ;)

Sorry voor de onduidelijkheid
Wat ik nou niet begrijp.... je benoemt heel helder je probleem, je zegt vervolgens notabene nog dat je er geen enorm ding van wilt maken en het eindigt ermee dat je er alsnog een enorm ding van maakt. Herken je dan werkelijk je eigen valkuilen en gedrag niet?
quote:meerminder schreef op 11 mei 2012 @ 12:13:

Wat ik nou niet begrijp.... je benoemt heel helder je probleem, je zegt vervolgens notabene nog dat je er geen enorm ding van wilt maken en het eindigt ermee dat je er alsnog een enorm ding van maakt. Herken je dan werkelijk je eigen valkuilen en gedrag niet?

Nou blijkbaar omdat ik goed genoeg weet wat het probleem is, maar niet precies hoe hiermee om te gaan.

Daarvan is een smsje als vanochtend dus een typisch voorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven