hoe veilig.
vrijdag 11 mei 2012 om 17:03
quote:anonieml schreef op 11 mei 2012 @ 15:52:
Hij zegt er niet van uit te gaan dat ie n soa zou hebben. Hij en ze ex waren wel elkaars eerste.
Dat je hem vertrouwd is misschien nog te bevatten, maar zijn ex vertrouw je ook voor 200% ?
Optie 3 is ook geen 100% zekerheid. Voordat bepaalde SOA's positief worden getest moeten ze al een behoorlijk tijdje in je lichaam zitten.
Condoom is je enige 99,9% zekerheid. En is de relatie steady weet je zeker dat hij nooit seks heeft gehad met een ander gedurende je relatie dan pass kun je over die SOA test gaan denken na een maandje of 3. Om zekerheid (van het moment) te hebben.
Hij zegt er niet van uit te gaan dat ie n soa zou hebben. Hij en ze ex waren wel elkaars eerste.
Dat je hem vertrouwd is misschien nog te bevatten, maar zijn ex vertrouw je ook voor 200% ?
Optie 3 is ook geen 100% zekerheid. Voordat bepaalde SOA's positief worden getest moeten ze al een behoorlijk tijdje in je lichaam zitten.
Condoom is je enige 99,9% zekerheid. En is de relatie steady weet je zeker dat hij nooit seks heeft gehad met een ander gedurende je relatie dan pass kun je over die SOA test gaan denken na een maandje of 3. Om zekerheid (van het moment) te hebben.
vrijdag 11 mei 2012 om 17:14
Mss heeft hij wel een soa op gelopen van zijn vriendin.
Ik denk dat je niet tegen hem in durft te gaan. Als je hier volwassen mee om was gegaan had je condoom periode tot testen afgesproken. Dat is namelijk heel normaal.
Je bent nog jong, maar met grote mensen activiteiten komen grote mensen verantwoordelijkheden. En die zijn er om jezelf te behoeden voor ellende. Dat zijn ongewenste zwangerschappen en SOA's
Ik denk dat je niet tegen hem in durft te gaan. Als je hier volwassen mee om was gegaan had je condoom periode tot testen afgesproken. Dat is namelijk heel normaal.
Je bent nog jong, maar met grote mensen activiteiten komen grote mensen verantwoordelijkheden. En die zijn er om jezelf te behoeden voor ellende. Dat zijn ongewenste zwangerschappen en SOA's
vrijdag 11 mei 2012 om 17:15
vrijdag 11 mei 2012 om 17:24
quote:rozenstruikje schreef op 11 mei 2012 @ 17:14:
Ik denk dat je niet tegen hem in durft te gaan. Als je hier volwassen mee om was gegaan had je condoom periode tot testen afgesproken.
Je bent nog jong, maar met grote mensen activiteiten komen grote mensen verantwoordelijkheden.
sorry maar dit vind ik een beetje ongepast.
Ik vind mezelf al verstandig dat ik er zelf eerst goed over nadenk (en daarbij de mening van anderen vraag en waardeer) voordat ik me mee laat slepen door verlangens. Ik krijg bijna spijt dat ik dit gedeeld heb, ik ga er veel te serieus mee om lijkt wel
Ik denk dat je niet tegen hem in durft te gaan. Als je hier volwassen mee om was gegaan had je condoom periode tot testen afgesproken.
Je bent nog jong, maar met grote mensen activiteiten komen grote mensen verantwoordelijkheden.
sorry maar dit vind ik een beetje ongepast.
Ik vind mezelf al verstandig dat ik er zelf eerst goed over nadenk (en daarbij de mening van anderen vraag en waardeer) voordat ik me mee laat slepen door verlangens. Ik krijg bijna spijt dat ik dit gedeeld heb, ik ga er veel te serieus mee om lijkt wel
vrijdag 11 mei 2012 om 17:26
Ik zou voor optie 3 gaan. Mijn eerste vriendje wilde 2, ik heb aangedrongen op 1, maar de eerste keer was nogal pijnlijk en de irritatie van een condoom maakte het er niet beter op. Achteraf had ik liever optie 3 gedaan, met een andere jongen dan , want mijn vriend was niet zo betrouwbaar bleek achteraf. En dat is voor optie 3 wel weer nodig. Met andere woorden: 3 is riskanter dan 1.
vrijdag 11 mei 2012 om 17:36
Eerst optie 1, gewoon een paar keer met condoom, als je eraan gewend bent is het weinig anders dan zonder hoor. Als hij na een paar keer toch probeert je om te praten (pas hierbij op je eigen grenzen, je wordt later boos op je zelf als je je laat ompraten) dan gaan voor optie 3.
Echt, begin met condoom. Als je net begint met sex lig je je, als je een beetje op mij lijkt, al over genoeg andere dingen druk te maken (past het wel, doe ik het wel goed, zie ik er niet raar uit). Dan wil je je niet ook nog eens druk maken over soa's, dan kun je helemaal niet lekker ontspannen.
Echt, begin met condoom. Als je net begint met sex lig je je, als je een beetje op mij lijkt, al over genoeg andere dingen druk te maken (past het wel, doe ik het wel goed, zie ik er niet raar uit). Dan wil je je niet ook nog eens druk maken over soa's, dan kun je helemaal niet lekker ontspannen.
vrijdag 11 mei 2012 om 17:38
quote:MissMartine schreef op 11 mei 2012 @ 17:36:
Echt, begin met condoom. Als je net begint met sex lig je je, als je een beetje op mij lijkt, al over genoeg andere dingen druk te maken (past het wel, doe ik het wel goed, zie ik er niet raar uit). Dan wil je je niet ook nog eens druk maken over soa's, dan kun je helemaal niet lekker ontspannen.dankje hier heb ik wat aan
Echt, begin met condoom. Als je net begint met sex lig je je, als je een beetje op mij lijkt, al over genoeg andere dingen druk te maken (past het wel, doe ik het wel goed, zie ik er niet raar uit). Dan wil je je niet ook nog eens druk maken over soa's, dan kun je helemaal niet lekker ontspannen.dankje hier heb ik wat aan
vrijdag 11 mei 2012 om 17:58
Als iedereen de waarheid spreekt dan is het risico heel erg beperkt. Maar dat weet je niet 100% zeker. Als je nu zonder condoom vrijt wordt het lastig om later weer met te doen. Kortom beginnen met optie 1 en bezien of hij zich toch ff wel laten testen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 11 mei 2012 om 18:06
Wat goed dat je hier bewust mee bezig bent, vóórdat je seks hebt. Je hebt al een aantal opties op een rijtje gezet en je reageert ook nog 's inhoudelijk op de reacties. De mensen hier geven al aan dat het verstandig is om sowieso eerst een condoom te gebruiken én je vriend te vragen een soa-test te doen. Ik ben het daar helemaal mee eens. Dan heb je zekerheid en kun je je ongestoord richten op het hebben van fijne seks.
Nogmaals mijn complimenten dat je een afgewogen keuze aan het maken bent!
Nogmaals mijn complimenten dat je een afgewogen keuze aan het maken bent!