Geld & Recht alle pijlers

Kan ik sociale dienst aanklagen ze laten me zomaar zonder ??

11-05-2012 23:51 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb volgens hun uitkeringsfraude gepleegt heb maanden lang inkomensvoorziening gehad en een vriend stuurde me wel geld en nu willen ze dat ik 3200 euro ongeveer terugbetaal plus ik krijg nu geen uitkering terwijl ik niks heb, waar moet ik dan van leven? kunnen ze me zomaar een uitkering weigeren? Iedereen heeft daar in Nederland toch recht op?
Ik ga uit huis gezet worden dan ben ik nog verder weg van een oplossing.
Nou, dan vraag je die vriend om nóg meer geld........
Oneerlijk? Word wakker joh, je hebt de boel opgelicht.
Iedere ochtend op de stoep staan bij het uitzendburo. Iedere dag!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:slissaa schreef op 11 mei 2012 @ 23:59:

[...]

Rekeningen betaald, ik had schulden.

Ik sta ingeschreven bij uitzendbureau en ik solliciteer ook zo bij winkels en dergelijke, ben heel actief op zoek. Vind het jammer dat ik nu nog meer schulden ga krijgen tot ik werk heb gevonden.Had vriend het beter direct over kunnen maken naar schuldeisers. Of nog beter, je had moeten bellen voor een betalingsregeling
quote:Mopsie41 schreef op 12 mei 2012 @ 00:00:

Nou, dan vraag je die vriend om nóg meer geld........Nee, die heeft nu een of andere Aziatische opgeduikeld die hij sponsored.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hup aan het werk jij. Het is weer tijd voor werk op de boerderij: bollen pellen, kolen snijden, enz.
quote:Mopsie41 schreef op 12 mei 2012 @ 00:00:

Nou, dan vraag je die vriend om nóg meer geld........Dat is geen optie, hij betaald wel mijn vgz voor me maar verder kan hij niks doen. Ik kan mijn huur en vaste lasten niet betalen.
Klaag de belastingdienst ook gelijk aan, die komt vast ook nog aankloppen.
Ga in therapie!
Oke ik ben fout geweest duidelijk. Ik ben actief opzoek naar werk, ik ga vaak langs bij uitzendbureau en ga ik niet dan bel ik zeker een keer per dag. Heb me ingeschreven voor een klantenwijk, ze zouden contact opnemen als er een wijk beschikbaar is. Ik ben zo bang dat ik uit huis gezet word.
Wat moet ik nu doen, iemand?
Als jij je niet aan de regels houdt... En wissiknie is geen argument, dat wordt je allemaal netjes verteld als je een uitkering krijgt.
Heb je nu helemaal geen geld meer?
Kan niet qouten, maar als je had opgelet had je het wel geweten!!! Ze vertellen het je, en staat in de aanvraag van de bijstand!. Die shit is je eigen schuld!
quote:dubiootje schreef op 11 mei 2012 @ 23:59:

Ik vind het ook oneerlijk. Ik zou ze inderdaad aanklagen. Wat denken ze wel.
Een klantenwijk? Oh, dan is je schuld zo weggewerkt. Dat betaalt lekker.
Zeg je internet op. Scheelt weer een paar tientjes per maand.
quote:slissaa schreef op 11 mei 2012 @ 23:59:

[...]

Rekeningen betaald, ik had schulden.

Ik sta ingeschreven bij uitzendbureau en ik solliciteer ook zo bij winkels en dergelijke, ben heel actief op zoek. Vind het jammer dat ik nu nog meer schulden ga krijgen tot ik werk heb gevonden.

Je had kunnen bedenken dat als je duizenden euro's krijgt je je hand niet ook nog eens kan ophouden bij de staat. 4000 euro is ongeveer een half jaar uikering!!!!

Je kan je schulden afbetalen door te gaan werken. Inschrijven bij een uitzendbureau is niet genoeg, je moet daar elke ochtend om half negen aan de desk staan. En werken in een winkel is leuk maar die banen liggen niet voor het oprapen. Ga werken in de schoonmaak, in de fabriek, de vleesverwerking of de glastuinbouw daar hebben ze altijd mensen nodig.
quote:mama_lein schreef op 12 mei 2012 @ 00:03:

Heb je nu helemaal geen geld meer?Nee helemaal niks. Ik leef van familie en vrienden daar kan ik eten. Mijn rekeningen stapelen zich op. Als ik uit huis gezet word word werk vinden nog moeilijker en ik doe daar echt heel erg mijn best voor.
quote:slissaa schreef op 12 mei 2012 @ 00:03:

Wat moet ik nu doen, iemand?Ouders langs gaan?
En dat van die vgz heb je wel opgegeven? Want dat wordt ook gekort op je uitkering. Kun je dan toch net zo goed zelf betalen?
Je hebt toch al veel antwoorden gehad in je vorige topic? Wat wil je nou?
quote:achnein schreef op 12 mei 2012 @ 00:05:

En dat van die vgz heb je wel opgegeven? Want dat wordt ook gekort op je uitkering. Kun je dan toch net zo goed zelf betalen?Welke uitkering? Ik heb geen inkomen nu.
Wel erg naïef dat niemand in je omgeving wist van het frauderen. Jij niet, je vriend niet, niemand.

Lezen jullie nooit kranten? Kijken nooit nieuws? Zitten nooit op internet?

Ook nooit je formulieren van de sociale dienst gelezen?

Ik geloof het eigenlijk niet dat je het niet wist, want het is onmogelijk.
Het enige wat je nu zou kunnen doen is je melden bij maatschappelijk werk. Die kunnen je helpen een plan op te stellen om er weer bovenop te komen en eventueel voor je bemiddelen bij de sociale dienst om te kijken of je in ieder geval je lasten kan betalen met een gekorte uitkering. Wellicht dat je met een plan van terugbetalen een kans maakt dat ze je toch willen helpen.

Zonder hulp kom je er in ieder geval niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven