Gezondheid alle pijlers

Getromboseerde aambei..

30-10-2025 15:54 5 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft hier ervaring mee?

Lekker genant dit, maar sinds zaterdag verga ik van de pijn. Ik ben echt niet zo kleinzerig, maar de pijn is bijna niet vol te houden. Maandagmacht de HAP gebeld want lag gewoon te huilen van de pijn. Heb vaseline/lidocainezalf gekregen en zakjes voor de stoelgang, hoefde niet langs te komen. Maar vandaag was de pijn alleen maar erger en kon ik langs de huisarts. Ik heb dus een getromboseerde aambei en daar kan weinig aan gedaan worden, behalve ‘uitzitten’ (uitliggen dan want zitten gaat al dagen niet)

Wie heeft dit ook gehad en/of wie heeft tips om de pijn wat te verzachten? Ik slik paracetamol en ibuprofen, maar het doet weinig. En hoe pang duurt het voordat dit kreng weg gaat, of iig geen pijn meer doet? Ik zit nu op dag 5 en zit er echt even doorheen..
Geen directe ervaring, maar wel op mijn werk tegen gekomen. Huisarts heeft toen een sneetje gemaakt. Cliënt was ook wel erg onrustig door de pijn.
Ja ik had dus gehoopt dat de huisarts dat zou doen, maar ze zei dat dat tegenwoordig meestal niet meer gedaan wordt :huh:
Ik had dit (zo bleek later) 2 weken voor mijn bevalling en ik wilde zeker dat ze hem opensneden.
Hebben ze gedaan, was niet leuk maar 2 uur later kon ik weer gewoon liggen, zitten en ging ik niet meer dood van de pijn. Was een ingreep van nog geen 10 minuten.
Dat opensnijden is “ouderwets”, en niet bewezen effectief. Maar sommigen zweren erbij en heb er mensen enorm van zien opknappen (niet iedereen). Maar studies ondersteunen dat dus niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven