Geld & Recht alle pijlers

Kan ik sociale dienst aanklagen ze laten me zomaar zonder ??

11-05-2012 23:51 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb volgens hun uitkeringsfraude gepleegt heb maanden lang inkomensvoorziening gehad en een vriend stuurde me wel geld en nu willen ze dat ik 3200 euro ongeveer terugbetaal plus ik krijg nu geen uitkering terwijl ik niks heb, waar moet ik dan van leven? kunnen ze me zomaar een uitkering weigeren? Iedereen heeft daar in Nederland toch recht op?
Als je uitkering weer gaat lopen stopt hij met betalen van de vgz?
quote:patchouli_ schreef op 12 mei 2012 @ 00:06:

Het enige wat je nu zou kunnen doen is je melden bij maatschappelijk werk. Die kunnen je helpen een plan op te stellen om er weer bovenop te komen en eventueel voor je bemiddelen bij de sociale dienst om te kijken of je in ieder geval je lasten kan betalen met een gekorte uitkering. Wellicht dat je met een plan van terugbetalen een kans maakt dat ze je toch willen helpen.

Zonder hulp kom je er in ieder geval niet.Bedankt dat is een oplossing hoe kom je bij een maatschappelijk werker? Via huisarts?
Kijk hier es, zit vast wat voor je tussen.....

http://www.uitzendbureau.nl/baan/schoonmaak
quote:achnein schreef op 12 mei 2012 @ 00:06:

Als je uitkering weer gaat lopen stopt hij met betalen van de vgz?Ja
Natuurlijk kun je de sociale dienst aanklagen. Je maakt alleen geen schijn van kans...
quote:slissaa schreef op 12 mei 2012 @ 00:04:

[...]

Nee helemaal niks. Ik leef van familie en vrienden daar kan ik eten. Mijn rekeningen stapelen zich op. Als ik uit huis gezet word word werk vinden nog moeilijker en ik doe daar echt heel erg mijn best voor.

Vraag om hulp van maatschappelijk werk. Kan je samen kijken hoe die uitkering aan te pakken en misschien kunnen zij schuldsanering aanvragen of je op andere manieren helpen hieruit te komen.

Sterkte
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:sinnombre schreef op 12 mei 2012 @ 00:06:

Wel erg naïef dat niemand in je omgeving wist van het frauderen. Jij niet, je vriend niet, niemand.

Lezen jullie nooit kranten? Kijken nooit nieuws? Zitten nooit op internet?

Ook nooit je formulieren van de sociale dienst gelezen?

Ik geloof het eigenlijk niet dat je het niet wist, want het is onmogelijk.To werkte op de sociale werkplaats. Dat zegt al genoeg, denk ik, niet?
Occam's razor
quote:slissaa schreef op 12 mei 2012 @ 00:04:

[...]

Nee helemaal niks. Ik leef van familie en vrienden daar kan ik eten. Mijn rekeningen stapelen zich op. Als ik uit huis gezet word word werk vinden nog moeilijker en ik doe daar echt heel erg mijn best voor.Niet goed genoeg want je hebt nog niks. Als je uit huis gezet wordt dan kan je nog steeds werken.
Heb toch de indruk dat werk niet je hoogste prioriteit is, en dat je je financiele problemen wil laten oplossen door derden...
verhuur een kamer

zet je spullen op de marktplaats.
quote:slissaa schreef op 12 mei 2012 @ 00:07:

[...]

Bedankt dat is een oplossing hoe kom je bij een maatschappelijk werker? Via huisarts?Nee je kunt jezelf aanmelden. Google op maatschappelijk werk + je woonplaats.
quote:Debora schreef op 12 mei 2012 @ 00:08:

[...]

To werkte op de sociale werkplaats. Dat zegt al genoeg, denk ik, niet?En bedankt.
quote:patchouli_ schreef op 12 mei 2012 @ 00:09:

[...]

Nee je kunt jezelf aanmelden. Google op maatschappelijk werk + je woonplaats.Super bedankt
Ik móést even inloggen en reageren:

*dom wicht*
Vraag ook even naar de wachtlijst. Kan soms lang duren.
quote:iklijkslimmerdanikben schreef op 12 mei 2012 @ 00:10:

*dom wicht*
TO hoe denk je dat andere mensen hun huur betalen en hun schulden aflossen?
quote:achnein schreef op 12 mei 2012 @ 00:10:

Vraag ook even naar de wachtlijst. Kan soms lang duren.Bij maatschappelijk werk bedoel je?

*dom wicht*Mmm, in combinatie met je nick vind ik dat niet zo'n handige uitspraak.

*dom wicht*Ik denk dat jouw nick heel waar is.
Vind je zelf ook niet terecht dat je het geld terug moet betalen TO?
quote:sabbaticalmeds schreef op 12 mei 2012 @ 00:12:

TO hoe denk je dat andere mensen hun huur betalen en hun schulden aflossen?Door te werken. Waar lees je dat ik niet wil werken?
Hou er wel rekening mee dat maatschappelijk werk je problemen niet voor je oplost. Ze helpen je hoe je zelf je problemen op kunt lossen en hoe je voortaan zou kunnen voorkomen weer in de problemen te komen.
Even een domme vraag, hoe kan het dat je je werk kwijt bent ?
TO: bij McDonalds zoeken ze altijd mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven