Laptop middelbare school 1e jaar
zaterdag 18 oktober 2025 om 20:09
Mijn oudste gaat volgend jaar naar de middelbare school.
Ik was met het aanmelden begonnen van de informatie avond en de proeflesdagen.
Nu stond er in de brochure dat de schoolboeken (tegenwoordig) gratis zijn, maar dat eventueel een laptop gehuurd zou kunnen worden.
Ik wil er toch graag een zelf kopen voor mijn zoon, maar ben dus echt niet thuis in wat handig is voor de middelbare. Waar moet ik op letten als ik er 1 ga aanschaffen? Wat moet er op zitten etc.
Ik zou graag advies willen!
Ik was met het aanmelden begonnen van de informatie avond en de proeflesdagen.
Nu stond er in de brochure dat de schoolboeken (tegenwoordig) gratis zijn, maar dat eventueel een laptop gehuurd zou kunnen worden.
Ik wil er toch graag een zelf kopen voor mijn zoon, maar ben dus echt niet thuis in wat handig is voor de middelbare. Waar moet ik op letten als ik er 1 ga aanschaffen? Wat moet er op zitten etc.
Ik zou graag advies willen!
zaterdag 18 oktober 2025 om 20:13
De school heeft op de website waarschijnlijk wel minimale eisen staan. Scholen bieden vaak zelf ook een laptop aan, maar die is best prijzig. Voor een gewone middelbare schoolopleiding heb je niet zo veel nodig: je moet de websites van de uitgevers kunnen draaien, vaak krijgen ze via school wel een heel officepakket, zodat ze wordonline enzovoort hebben.
Si abra la puerta hay lobos.
zaterdag 18 oktober 2025 om 20:19
zaterdag 18 oktober 2025 om 20:29
O dit is eigenlijk wel heel slim ja! Er stond inderdaad op die site dat dan voor vervanging gezorgd zou worden, mocht er iets mis zijn met de laptop. Kijk handig, zo ver gedacht had ik dus nog niet. Dank je!
zaterdag 18 oktober 2025 om 20:31
Ja er stond op de school website dat je inderdaad via een bepaald bedrijf laptops kon huren. Normaal ben ik niet zo van per maand afbetalen. Maar ik kon dus zover nog niet vinden dat hun dan ook de juiste software er op hadden. Dat kan ik wel eens verder gaan uitpluizen.
zaterdag 18 oktober 2025 om 20:33
Ja, ik zag namelijk op die rental website die de school aanbeveelt, er wel laptops zijn maar de goedkoopste categorie vond ik nogal tegenvallen (lenovo) en dan wat duurder segment €60 pm. Maar goed er stond dus niet specifiek op hun eigen school website wat je zou moeten hebben op die laptop. Misschien kan ik het ook gewoon rechtstreeks aan school vragen idd.Rabarbara schreef: ↑18-10-2025 20:13De school heeft op de website waarschijnlijk wel minimale eisen staan. Scholen bieden vaak zelf ook een laptop aan, maar die is best prijzig. Voor een gewone middelbare schoolopleiding heb je niet zo veel nodig: je moet de websites van de uitgevers kunnen draaien, vaak krijgen ze via school wel een heel officepakket, zodat ze wordonline enzovoort hebben.
zaterdag 18 oktober 2025 om 20:53
Hier kregen we vlak voor de vakantie een link naar een computerservice waar ze op school mee samen werken. Je kon kiezen voor kopen of huren en kon daar ook een service-contract/verzekering bij afsluiten.
De voorgestelde laptops hadden allemaal alles wat ze nodig hadden en het contract zorgt ervoor dat kapotte laptops op school opgehaald worden en ze dan direct een leentoestel krijgen.
Daarnaast waren het vooral laptops die een beetje hufterproof zijn.
Ik zou dus even wachten waar school tegen die tijd mee komt, of navragen bij ouders die al een kind op die school hebben.
De voorgestelde laptops hadden allemaal alles wat ze nodig hadden en het contract zorgt ervoor dat kapotte laptops op school opgehaald worden en ze dan direct een leentoestel krijgen.
Daarnaast waren het vooral laptops die een beetje hufterproof zijn.
Ik zou dus even wachten waar school tegen die tijd mee komt, of navragen bij ouders die al een kind op die school hebben.
zaterdag 18 oktober 2025 om 20:55
Ik vond dit ideaal, je betaald een klein bedrag per maand (ik betaalde €11), alles erop en eraan en na 3 jaar krijg je een nieuwe en mag je de oude houden. Bij problemen meteen een vervanging.bamz schreef: ↑18-10-2025 20:31Ja er stond op de school website dat je inderdaad via een bepaald bedrijf laptops kon huren. Normaal ben ik niet zo van per maand afbetalen. Maar ik kon dus zover nog niet vinden dat hun dan ook de juiste software er op hadden. Dat kan ik wel eens verder gaan uitpluizen.
zaterdag 18 oktober 2025 om 20:55
zaterdag 18 oktober 2025 om 21:50
Hier op school boden ze laptops aan via rentcompany. Hufter proof laptops, maar niet snel en echt verouderd spul voor een dure prijs.
Wij hebben voor beide kinderen zelf een hufterproof laptop aangeschaft.
Je zou ook kunnen kijken naar een refurbished laptop van computerzaak.nl
Heb hier een keer een laptop gekocht en die was echt heel goed voor een prima prijs. Ze hebben ook een geode service. In mijn omgeving hebben al meerdere mensen hier gekocht. Scheelt nogal wat geld!
Heb hier een keer een laptop gekocht en die was echt heel goed voor een prima prijs. Ze hebben ook een geode service. In mijn omgeving hebben al meerdere mensen hier gekocht. Scheelt nogal wat geld!
zaterdag 18 oktober 2025 om 22:19
Dat is dus ook die site die ze daar aanbevelen.. ik kan nu ook niks zien behalve bij de categorie student.valisa schreef: ↑18-10-2025 21:50Hier op school boden ze laptops aan via rentcompany. Hufter proof laptops, maar niet snel en echt verouderd spul voor een dure prijs.
zaterdag 18 oktober 2025 om 22:19
Goede tip! Dank jetoulouse_74 schreef: ↑18-10-2025 22:12Neem er sowieso eentje met touch screen. Iets duurder maar zoveel handiger in gebruik. Ervaring met 2 pubers hier.
zaterdag 18 oktober 2025 om 22:49
Hier ook Rentcompany dacht ik (maar pin me er niet op vast). Geen klachten gehoord van kind, lijkt prima te werken.
Ook wij huren de laptop met een verzekering voor 3 jaar geloof ik. We vonden het ook praktisch dat de meeste kinderen dezelfde laptop hebben en school kan helpen wanneer er iets mee is (of wanneer kind iets niet kan vinden ofzo).
Ook wij huren de laptop met een verzekering voor 3 jaar geloof ik. We vonden het ook praktisch dat de meeste kinderen dezelfde laptop hebben en school kan helpen wanneer er iets mee is (of wanneer kind iets niet kan vinden ofzo).

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in