Moederdag

12-05-2012 19:15 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen is het moederdag...

Wat betekent deze dag voor jou? Doe jij iets voor je moeder? Ben je zelf moeder en word er voor jou iets gedaan? Of laat jij deze dag gewoon voorbij gaan zonder er bij stil te staan?

Reden dat ik dit topic open is, omdat ik voorheen nooit echt bij moederdag stilstond. Nu ik zelf moeder ben sta ik er toch anders tegenover en vind ik dat moeders toch wel een speciale dag verdienen.
Ik heb trouwens ook een kado hier liggen van mijn ukje. Heeft hij op keg kdv gemaakt. Hij is net 15 weken
Had ook nog eens een in en in triest kind op moederdag. Al voor de meivakantie had hij zijn moederdag kado mee naar huis genomen. Goed verstopt want het moest meer dan 14 dagen 'geheim' blijven. Op moederdag kon hij het niet meer vinden Gelukkig weten moeders altijd wel waar kinderen iets verstoppen, dus Sandtman ingefluisterd en ná het ontbijt op bed kwam hij alsnog zijn kado geven.
Agossie wat sneu sandt! Ik zie nu een heel verdrietig en gefrustreerd kind voor me...( zo zou het bij mij thuis dan zijn )
quote:driewieler schreef op 12 mei 2012 @ 20:09:

[...]

Sorry maar brings back memories . Mijn moeder verbaasde zich ook altijd over de, in haar ogen, rommel die wij elk jaar weer mee naar huis namen.

Zij gooide het linea recta bij het vuil. Wat we daar toen van vonden weet ik eigenlijk niet meer maar eenmaal volwassen, konden en kunnen we daar nog heel hard om lachen.

Tja, in mijn moeders cultuur werd hier niet aan gedaan en kende ze hèt niet. Nu ondertussen wel hoor en kijkt ze er naar uit. Maar nu zijn de kado's ook net iets anders dan de prullen die ze toen van ons kreeg .Oh wat sneu. Ik heb wel eens een ketting of armband gekregen en die dan echt de hele dag gedragen. Of bijna dan. Die armband was zo zwaar dat ik er moe van werd! En de sierradendoos staat in mijn nachtkastje en gebruik ik echt al jaren. Veel andere dingen ga na verloop van tijd in een doos op zolder. Leuk om af en toe eens in te kijken.
Eerst vond ik Moederdag zwaar but. Vooral zwaar, omdat t nog maar eens inpeperde dat ik/wij geen moeder hebben. (zo voelt t iig)

Nu ben ik zelf mama, wordt t m'n 2 Moederdag. Maakt het weer leuk.
quote:mama_lein schreef op 12 mei 2012 @ 20:16:

Agossie wat sneu sandt! Ik zie nu een heel verdrietig en gefrustreerd kind voor me...( zo zou het bij mij thuis dan zijn )Weet je wat nog sneuer is? Elk jaar wordt hij er wel door iemand aan herinnerd om zijn kado niet té goed te verstoppen. En dan de avond voor moederdag vraagt zijn grote broer of zus wel of hij nog weet waar zijn kado is!
Ja dat blijft m z'n leven lang achtervolgen, ik spreek uit ervaring
Ach, zo'n zelf geknutseld asbakje of een soort "mutsje" waarin je de WC rol kunt verstoppen, schattig toch? Een pennenbakje van halve wasknijpertjes.
verba volant, scripta manent.
quote:missy_acy schreef op 12 mei 2012 @ 20:18:

Eerst vond ik Moederdag zwaar but. Vooral zwaar, omdat t nog maar eens inpeperde dat ik/wij geen moeder hebben. (zo voelt t iig)

Nu ben ik zelf mama, wordt t m'n 2 Moederdag. Maakt het weer leuk.
Oh dat weggooien vind ik wel heel erg hoor! Ik vind nu ik zelf moeder ben Moederdag wel leuk maar hoef echt geen cadeautje. Juist het knutseltje vind ik het leukste, samen met koffie en broodje op bed. Vriend hoeft ook niets te kopen, als hij onze zoon maar helpt met zijn knutseltje geven. Vorig jaar had hij wel een duur cadeau gekocht, maar dat was onder het mom dat we dat toch nog nodig hadden.
Mijn sibling en ik maakte op Moederdag al vanaf kleins af aan ontbijt op bed voor onze moeder,alleen was zij een early bird en kwam zij (altijd)al naar beneden voor dat wij klaar waren .

Helaas is zij overleden,ik kijk dus erg tegen morgen op.

(Morgen even een sigaretje doen bij mama haar graf en praten/huilen)

Ik wens iedereen een fijne moederdag met of zonder moeder
Linea de prullenbak in is misschien wat overdreven maar zeker wel de volgende dag. Ach ja, zo was dat toen. Verder geen trauma aan overgehouden hoor.
Ik heb dus al wat oudere kinderen 18en15 en een peuter van 2. Op de lagere school van de 2 oudste deden ze niet aan moeder/vaderdag(te veel gescheiden ouders) maar heb dat echt gemist, zelf wel vaderdag cadeautjes in elkaar geflanst.

Nu zit de jongste op een psz en krijg ik na jaaaaren weer een zelf gemaakt cadeau..

Ik vind het geweldig!!!!

Fijne dag alle mama's
Wat een rare reden van school om niet aan knutsels te doen ivm te veel gescheiden ouders! Daar kunnen die kinderen toch toch niets aan doen en er komen dan toch niet ineens vaders/moeders bij? Ik heb van stiefkind iig nog nooit een school knutsel gehad, logisch toch?

Wat ik dan wel jammer vond was dat vriend niet even zelf wat met kind maakte voor mij. Ik zorg de helft van de week als ware het mijn eigen kind.
Heb expres mijn bed nog niet verschoond (doe ik normaal op zaterdag) voor het ontbijt op bed. De meiden zijn vandaag met papa de stad in geweest wat voor hen al een feest op zich is met lekker iets gaan drinken in een cafeetje. Ze mochten zelf iets kiezen voor 5 euro elk. (man vertelde net dat ze eerst een K3 cd hadden gekozen maar dat hij toch heeft uitgelegd dat ik dat misschien iets minder vond). Er schijnt 1 prul bij te zitten waar ik waarschijnlijk heel hard om moet lachen, man in ieder geval wel en is de rest een prima keuze dus ben benieuwd . Verder natuurlijk de knutsels die ze op school hebben gemaakt en dat heerlijke ontbijt morgen. Heb er al zin in. Bij schoonmoeder zijn we vandaag al geweest en morgenmiddag naar mijn moeder.
Littleme2, dank!

Jij ook n fijn sigaretje bij je mams.

En ook van mij aan iedereen n fijne Moederdag morgen.
Ik ga morgen met een cadeautje bij mijn moeder langs, mijn oma is daar ook, zij zal een cadeautje van mijn moeder krijgen. Morgen gaan we ook nog bij mijn schoonmoeder langs. Ik vind moederdag hartstikke leuk. Ben heel erg benieuwd of mijn man er morgen iets aan doet voor mij (zoontje is pas 8 mnd).
Voor alle moeders, een hele fijne dag!
Hier wordt al dagen geheimzinnig gedaan en gefluisterd of het wordt opeens stil als ik de kamer in kom lopen. Grutjes zijn er druk mee. Vermoed dat ik morgen in ieder geval mag uitslapen en ontbijt op bed krijg. Is ieder jaar zo. En dat ontbijt is met de hele kudde erbij, ook op bed, die me dan om de 2 tellen vragen of ik het wel lekker vind. Uiteraard prijs ik morgen alles, van het gekookte ei tot de koffie, de hemel in.

Ik heb overigens weleens een hele dag met een ketting van in verschillende kleuren geverfde penne pasta rond gelopen. Toen die penne er één voor één af begonnen te vallen kwam zoon, toen 5, zelf met de opmerking dat ik hem misschien maar af moest doen en weggooien want hij was "op". Ik bewaar die cadeautjes een tijdje in het zicht in de vensterbank in de keuken. En daarna gaan de meeste dingen weg. Tekeningen hangen op de keukendeur en gaat er een nieuwe op dan gaat er een oude af. Anders hangen hier zo alle deuren vol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven