Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
ach jij haalt het straks dubbel en dwars in als het geldschip is binnen gevaren. en dan heb ik weer geen tijd
Ja maar het wachten is enorm vervelend.
snap ik. maar het geldschip komt vanzelf wel aan in haven ceci.
Ooit ja.

Nu dobbert het nog op zee rond.

Pop-up shop staat voor het feit dat het een improvisorisch winkeltje is in een anti-kraak pand, wat er in een seconde is en ook zo weer weg kan zijn. Ik denk dat het elke woensdag open zal gaan; vorderingen kunnen via Facebook gevolgd worden
jammer dan kan ik niet langs komen, dan moet ceci maar een keer voor me kijken
Nieuw stukje geschreven over een geweldige jaren '20 jurk die ik in mijn bezit heb (voor les geven, niet om te dragen)...

Verder zal ik foto's maken van de pop-up shop vanaf woensdag, en kan je altijd mailen over items
second change and jazz was vandaag weer dicht,

vraag me af of er wat met de verkoopster aan de hand is. of dat ik gewoon pech heb.
Nou ik heb drie keer voor een dichte deur gestaan en ben er nu klaar mee. ZO.

Haha... ;)
Ik nu 2x op zaterdag, terwijl normalier wel open. Was alleen eerste keer open dat ik er was. Vraag me af of er iets aan de hand is met de eigenaresse.
Volgens de buurvrouw had ze gewoon geen zin
geen zin, ook een reden.

tja woon er in de buurt, dus loop er zo even langs als ik toch in de stad ben. maar stom is het wel. want is wel de beste vintage winkel in die stad.
Ik heb nog een kruidvat-treinkaartje en ben van plan binnenkort ff een zaterdagje te gaan vintage/retro shoppen. Welke stad (en welke winkels) raden jullie aan?
Wat een leuk topic!

Ik heb twee jurken bij een 50s winkel vandaan.

De roze jas uit Titanic zou ik heeel graag willen hebben. Overweeg om een naaicursus te gaan doen

Downton abbey heb ik ook hele mooie kleding voorbij zien komen.

FD, ik zag een foto met gele jurk van je en volgens mij was dat in een straat die begint met een g in plaats h. Klopt dat? Ik dacht namelijk dat je werkte in U?

Ik zit nu op mn telefoon maar ga zeker volger worden. Vind het erg leuk!

Die witte jurken met die zwarte borduurachtige lijntjes van een van de eerste pagina's vond ik erg mooi
Het Viva forum is papaja.
Audrey ik heb mijn jurken gekocht in Scheveningen. Maar weet niet of dat een winkel is die je bedoelt.
http://m.youtube.com/watch?v=HKk9lhCrXb0

Ik kon er geen plaatje van vinden maar deze jurk en die paraplu ook vind ik erg mooi
Ik weet niet hoe de straat heette, of welke jurk je bedoelt haha.... maar ik ben niet anoniem! Dus je kunt vrij uit spreken. Ik werk(te) inderdaad te Utrecht
http://1.bp.blogspot.com/ ... P__7p1MPE/s1600/black.png

Deze jurk bedoelde ik

En ik dacht dat het in Haarlem was in de gierstraat.
Ik ben wel eens in Haarlem geweest... maar toen had ik een gele rok aan met groene blouse.... bedoel je die?
Ja die bedoel ik idd!
Oh zo, die jurk.

Haha mijn misverstand.

Ja die gele rol met stippen. Das in Haarlem.
quote:audrey86 schreef op 12 mei 2012 @ 21:49:

Ik heb nog een kruidvat-treinkaartje en ben van plan binnenkort ff een zaterdagje te gaan vintage/retro shoppen. Welke stad (en welke winkels) raden jullie aan?Ik hou van Amsterdam. Laura Dols, Zipper (2 x) , Waterlooplein, Episode (2 x), I Love Vintage, Retro & Chic, Lady Day, Nieuwe Hoogstraat... genoeg om de hele dag zoet te zijn!
Ja voor A'dam moet je ff de shopping guide downloaden die ik gemaakt heb daar staan alle (naar mijn mening) leuke adressen op!
Aaah daar staan een aantal adresjes bij die ik nog niet ken. Ben benieuwd, thnx!!

Zoveel moois...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven