Alledaagse succesrecepten

14-05-2012 16:13 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft ze denk ik wel. Alledaagse recepten die je zeer regelmatig op tafel zet en die altijd goed in de smaak vallen. Volgens mij is er nog geen topic voor, dus het leek me een goed idee om er een te openen.

Ik trap af.

1 pak gele rijst

2 kipfilets

1 chorizoworst

1 bakje champignons

1 zak spinazie

1 bekertje creme fraiche

Rijst koken. Kip & chorizo bakken, champignons erbij, spinazie erbij laten slinken en de creme fraiche erdoorheen roeren. Apart serveren of rijst erdoorheen roeren.
Klinkt lekker!

Als ik niet weet wat ik moet maken of zin heb ik 'troostvoer' maak ik vaak linzen. Als ik chorizo in huis heb, doe ik dat erin, anders wordt het vegetarisch. De rest van de ingredienten heb ik eigenlijk standaard wel liggen.

-uitje+ knoflook fruiten

-chorizo in blokjes kort meebakken

-gesneden paprika, tomaat en wat ik verder maar in huis heb erbij (bijv. prei)

-kruiden met chili, peper, zout als er geen chorizo inzit, beetje kummel

-Blikje gepelde tomaten, linzen (op gevoel), bouillonblokje en wat kokend water erbij

Pruttelen.

Ik gooi er voor het eten vaak nog wat peterselie over en verder heeft het echt niets nodig.
@ webs....

Wat voor linzen gebruik je en moet je die niet eerst op in water zetten. Verder..... klinkt goed.
Klinkt allemaal lekker, goed topic ook!

Ovenschotel: Hamrolletjes met spinazie

pakje ham

paar plakjes kaas

(kant en klare) aardappelpuree (2 a 3 zakjes)

grote pot spinazie (a la creme)

Ui

Ovenschaalbodem bedekken met hamrolletjes gevuld met spinazie. Hier bovenop de ui. Daar boven op de aardappelpuree. Als laatste kaas over de aardappelpuree. Ongeveer 20 minuutjes in de oven, en dan smullen!!
x
anoniem_128772 wijzigde dit bericht op 14-05-2012 16:38
Reden: dubbel
% gewijzigd
Pasta spinazie en feta

Pasta

Spinazie a la creme (deelblokjes)

Blok feta

Italiaanse kruiden

Pasta koken, spinazie laten ontdooien, feta en kruiden erdoor, pasta afgieten en er ook door.. Et voila! Heel simpel maar iedereen vind et lekker
Internagelaktisch
quote:mamalola schreef op 14 mei 2012 @ 16:36:

@ webs....

Wat voor linzen gebruik je en moet je die niet eerst op in water zetten. Verder..... klinkt goed.Ik heb meestal rode of gele linzen en zet ze nooit in water op vooraf, maar laat het dus pruttelen met alles in de pan tot het grootste deel van het water/saus is verdampt en de linzen gaar zijn. (half uurtje - drie kwartier)
Pasta met spekjes en roomsaus

Pasta koken

Uitje + knoflook fruiten, spekjes bakken

Room erdoor, met flink wat zwarte peper en een snufje nootmuskaat

Roomsaus door de pasta roeren, verse parmezaanse kaas erover. Altijd lekker

De spekjes kunnen evt vervangen worden door zalm, is eigenlijk nog lekkerder maar omdat Vriend geen vis lust, doe ik er vaker spekjes door.
Thanx webs. Klinkt lekker. Dit ga ik donderdag uitproberen.
quote:mamalola schreef op 14 mei 2012 @ 16:49:

Thanx webs. Klinkt lekker. Dit ga ik donderdag uitproberen.leuk, ik hoop dat jij het ook lekker vindt! (tip: dit is ultiem voer voor onder een dekentje in de winter op de bank uit een kom met een lepel en een romantisch drama op tv )
Ovenschotel met rode kool

1 bekertje creme fraiche (halfvet)

1 zak aviko Zwitserse aardappelschotel

1 pak diepvries rodekool met appel (deelblokjes)

1 grote (magere) rookworst

Ovenschaal invetten, bodem bedekken met plakjes rookworst

Dan ontdooide diepvries-rode kool mengen met creme fraiche en over de rookworst verdelen. Zak (bevroren) Zwitserse aardappelschotel (Rosti) er over heen verdelen. 25 min op 200graden...... jummie!
Pasta met doperwten, rode pesto en zalm.

Kook de pasta en de doperwten. Gooi ze na het afgieten weer terug in de pan en meng er een potje rode pesto en wat gerookte zalm doorheen. Maak het af met wat parmezaanse kaas. Heerlijk en super super snel.
Confiture, je recept klinkt heerlijk! Dit ga ik snel maken.

Is het trouwens voor 4 personen?
Het is inderdaad voor vier personen!

Zal later meer posten, nu even koken. Geen idee nog wat. ;)
Nog een lekkere met pasta en doperwten.

Zwarte pasta met doperwten, rauwe ham en boursin cuisine. Pasta en doperwten even koken, ham even bakken en daarna alles mengen met de boursin cuisine.
witvisfilet met zeer dun gesneden groenten naar keuze,lepel grove mosterd er opsmeren,plakje citroen,viskruiden (verstegen rood= met zout,bl=zoutloos)

inpakken in allufolie,30 min in de oven op 180 gr (hetelucht)

erbij gebakken krieltjes of zoiets.
In de wok:

Gamba's roerbakken met wat knoflookpasta (en evt. een klein rood pepertje), paar gesneden champignons erbij, Thaise roerbakgroenten erbij, noodles erbij (even twee minuten in kokend water leggen, uit elkaar trekken en afgieten), scheutje oestersaus erbij. Op het laatst een flinke hand taugé erbij en serveren met kroepoek.
"gezonde broodjes shoarma"

iets van hamlappen of filetlapjes (of kip)

diverse groente (bijv prei, courgette, paprika, champignons)

shoarmakruiden

pitabroodjes

Groente vast bakken terwijl het vlees (in reepjes) "marineert"in de kruiden. Vlees bakken terwijl je de groente even apart houdtben groente weer bij het vlees gooien als het bijna klaar is. Pita's vullen en naar smaak curry of andere saus erbij.

Smaakt als "snacken" maar toch nog redelijk gezond (zeker als je volkoren pita's gebruikt).
Pasta koken.

Gesnipperd uitje fruiten, paar plakjes ontbijtspek in stukjes snijden en erbij, paar kerstomaatjes erin en gehakte spinazie (diepvries erbij) als de spinazie warm is zoveel boursin (of soortgelijk) erbij dat het een mooie saus is. Lekker peper erover heen malen en eventueel een beetje zout. Pasta erdoor mengen en opeten.

Hoeveelheden afhankelijk van aantal personen, ik maar het meestal alleen voor mezelf en dan doe ik een klein uitje, 3-4 plakjes spek ca 5-6 tomaatjes en iets van 200-250 gram spinazie.
Dobbelsteentjes spek in de pan, groene paprika erbij, rode paprika er bij, een ui, blikje mais en witte bonen in tomatensaus.

Eten met witte rijst.

Simpel, kleurrijk en erg lekker!

Ook lekker:

stukjes kipfilet gekruid met cajunkruiden, allerlei groente toevoegen, bijvoorbeeld: prei, ui, paprika, broccoli, winterpeen en tomaten.

Halve liter groentebouillon erbij doen.

Stukjes aardappel (kook ik meestal al wel een beetje voor) en een uur laten sudderen.

Gezond, en erg lekker!
Champignons, bosui en knoflook aanbakken, daarna parmaham erbij en tot slot potje carbonarasaus.... serveren met penne en een dot rucola: mmmmmhhhhhhhhh!!!!
Pasta met zalm

Ik bak ook vaak twee zalmmootjes (in blokjes), doe hier spinazie (vers) en boursin cuisine bij en serveer dit met tagliatelle. Gegarandeerd succes. Ik weet eigenlijk niet of ik er nu ook champignons bij doe...
Vrij naar Matthijs Vrieze:

Kip in stukjes, rondom bruin bakken in een stoofpan. Courgette erbij (ook in stukjes) en verder doe ik er nog wat groente naar keuze bij (prei en paprika zijn favoriet). Even aanbakken. Scheutje ketchup erop, een paar lepels honing en een beetje limoensap. De boel lekker gaar laten smoren (water toevoegen als het droog dreigt te koken) en de pan van het vuur halen. Mandarijnenpartjes erdoor roeren. Heerlijk bij couscous, bulgur, noedels of rijst!

Klinkt vunzig, is heerlijk!

Edit: goed topic trouwens, heb al vier recepten overgepend!
mimisaur, ik vind het niet vunzig klinken hoor, maar wel lekker! Hoe lang smoor je het ongeveer?
Makkelijke kipsateetjes van mijn oma

stuk of 5 eetlepels ketjap manis

3 theelepels djahé

3 theelepels ketoembar

1 theelepel djintan

1 flinke theelepel suiker ( bruin)

2 tenen knoflook

een halve ui

--> Dit allemaal in een kom mengen. Dit is ongeveer goed voor 250 gram gesneden kipstukjes/reepjes. Ik woon alleen dus kook ook vaak voor mijzelf.

Kip erbij, even laten staan ( ik doe zelf als ik thuiskom maak ik direct de marinade en doe de kip erin. Dan ga ik vanalles doen ben ik zo een half uur verder) Maar hoe langer gemarineerd, hoe beter.

Kip droogbakken in de pan, marinade ook meeverhitten!

Rijst koken, kip erbij, satésaus erbij ( koop ik gewoon van Wijko in een pakje en doe ik er een scheutje ketjap en sambal bij)

Klaar! En lekker! Mijn vriend is er dol op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven