Vintage & modegeschiedenis
zondag 8 januari 2012 om 19:54
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..
Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"
Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"
Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
zondag 13 mei 2012 om 22:58
Heb je de tas in gedachte voor een speciaal iets? Dat maakt de keuze misschien wat gemakkelijker. T witte sangenleren tasje en geborduurde tasje zijn leuk voor feestjes/uitgaan e.d. de andere tassen voor overdag... Of heb je nog een leuke outfit met nog niet de perfecte tas... Haha moeilijk, ik ken t. Leuke exemplaren. Zelf vind ik de kroko en slangenlerentassen erg mooi, en de geborduurde is ook erg lief.
maandag 14 mei 2012 om 10:58
Fd! Ik heb na lang wikken en wegen besloten dat ik toch heul graag naar mijn eindexamengala zou gaan in jouw prachtige groene jurk. (mijn moeder biedt financiële bijstand
. Zou je voor mij nog heel even naar de maten willen kijken? Ik heb net opgemeten taille 74, borst 92. Ik geloof dat jij van boven groter geschapen bent maar als het moet gooi ik er gewoon een waslading kipfilets tegen aan .
Is hij trouwens nog wel?
Ik vond dit vanmorgen op Facebook, volledig oftopic maar ik vond het een erg leuke cover van mijn "vijandslied" I'm sexy and I know it. http://m.youtube.com/#/watch?desktop_ur ... au5c&gl=NL
Fijne dag allemaal!
Is hij trouwens nog wel?
Ik vond dit vanmorgen op Facebook, volledig oftopic maar ik vond het een erg leuke cover van mijn "vijandslied" I'm sexy and I know it. http://m.youtube.com/#/watch?desktop_ur ... au5c&gl=NL
Fijne dag allemaal!
maandag 14 mei 2012 om 11:09
maandag 14 mei 2012 om 12:54