Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Enfin, ik ga mezelf dus op een prachtige tas trakteren. Die bruine krokodillentas van hierboven vind ik een heel goede kanidaat, evenals de rode schoudertas, de geborduurde tas en de witte slangentas.
Haha succes met kiezen. Of niet, en dan neem je ze allemaal!
Heb je de tas in gedachte voor een speciaal iets? Dat maakt de keuze misschien wat gemakkelijker. T witte sangenleren tasje en geborduurde tasje zijn leuk voor feestjes/uitgaan e.d. de andere tassen voor overdag... Of heb je nog een leuke outfit met nog niet de perfecte tas... Haha moeilijk, ik ken t. Leuke exemplaren. Zelf vind ik de kroko en slangenlerentassen erg mooi, en de geborduurde is ook erg lief.
Behalve struisvogel vind ik ze allemaal super tof! Struisvogel vind ik op de één of andere manier altijd maar weird... haha
Het moet een grote tas zijn, er moet een collegeblok in kunnen zodat ik stylish naar de universiteit kan Wat dat betreft zou de grote bruine krokotas prima zijn.
Of deze. Ook heel mooi.

die tas vind ik ook heel mooi ceci.

hoe duur

nee flauw, zal hem niet voor je neus wegkapen
Die zwarte is 45,- de donkerbruine krokotas is 100,-. Even kijken welke zijn geld het meest waard is.
Och, als cadeautje wil ik hem best aannemen hoor DR
Fd! Ik heb na lang wikken en wegen besloten dat ik toch heul graag naar mijn eindexamengala zou gaan in jouw prachtige groene jurk. (mijn moeder biedt financiële bijstand ;). Zou je voor mij nog heel even naar de maten willen kijken? Ik heb net opgemeten taille 74, borst 92. Ik geloof dat jij van boven groter geschapen bent maar als het moet gooi ik er gewoon een waslading kipfilets tegen aan .

Is hij trouwens nog wel?

Ik vond dit vanmorgen op Facebook, volledig oftopic maar ik vond het een erg leuke cover van mijn "vijandslied" I'm sexy and I know it. http://m.youtube.com/#/watch?desktop_ur ... au5c&gl=NL

Fijne dag allemaal!
Goede keus Groen Druifje, denk dat je de show steelt. Ik vind die jurk ook zo mooi.

Iets te extreem voor m'n afstuderen denk ik.

Gave jurk!

Oh nee dat is juist handiger; gezien ik er dus echt nét net in paste met mn boobs... heb 102 ofzo omvang maar kon er dus geen bh of niks onder. Taille heb ik ook 74 mail er maar even over, dan kan ik je all you need to know vertellen over de jurk (die er dus nog is haha)
die rode jurk is mooi ceci

Hoe cute

Ik wil. Ik wil.

Oh die laatste vind ik heel erg mooi Ceci!
Het Viva forum is papaja.
Het is een Emma Domb.
Ik mail je morgen Fd, is dat goed? Ik moet mezelf even van het forum verwijderen. Zo mijn eerste examen maken en morgenochtend nummer twee... Jeuj :(

En Ceci, die goude is wel heftig maar wat een prachtige vorm en print :D
Emma Domb zegt me helemaal niets. Maar na wat googlen is het wel een naam om te onthouden. Prachtige jurken gezien.
http://cn1.kaboodle.com/h ... B7khw.jpg?v=1167618725000

En deze ook:

Mooie 50s jurken:

Gave 50s jas en avondjurken:

Lovely wederom....
Om depressief van te worden hahaha :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven