Geld & Recht alle pijlers

Ik wil zuinig worden

14-05-2012 16:38 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een koopverslaving. het eerste wat ik doe is als mijn loon binnenkomt...mijn rekeningen betalen en 250 euro op mijn spaarrekening zetten(sparen voor een huisje) betaal mn ouders kostgeld 300 euro en voor de rest van het geld maak ik altijd op..ik hou nooit iets over aan het eind van de maand als mn volgende loon weer binnen komt. ik hou zelf wel een kasboek bij.

ik wil zuiniger worden..Hoe moet ik dat doen? zodat ik niet elke keer wat ga kopen?
quote:anoniem001 schreef op 14 mei 2012 @ 17:03:

nee dat was niet om mij van de gemeente..lezen wat er staat doet wonderen...

het ging om iemand anders

ik zal er iets mee doen en hoop dat ik er idd iets van leer..want ik voel me elke keer schuldig en word er depri van

Huh ? JIJ kreeg toch geld van een vriend, JIJ werd toch gekort?

Oh nee, je sprak namens een vriendin in de ik-vorm natuurlijk...
Geen bijzonderheden
Ik vraag me tegenwoordig eerst af of ik het nodig heb, en ook echt ga dragen (kleding). Twijfel ik, hang ik het terug. Dat werkt erg goed, want mijn kledingkast was een kerkhof van o zo leuke kleding die bij nader inzien toch niet zoveel gedragen werd.
Volg het vrekkentopic hier op het forum. Tips genoeg.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zoek andere afleiding dan kopen.

Door het bos wandelen i.p.v. door het winkelcentrum.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:anoniem001 schreef op 14 mei 2012 @ 16:38:

ik heb een koopverslaving. het eerste wat ik doe is als mijn loon binnenkomt...mijn rekeningen betalen en 250 euro 500 euro op mijn spaarrekening zetten(sparen voor een huisje) betaal mn ouders kostgeld 300 euro en voor de rest van het geld maak ik altijd op geef ik mezelf E 150 zakgeld en de rest spaar ik ook.

.ik hou nooit iets over aan het eind van de maand als mn volgende loon weer binnen komt. ik hou zelf wel een kasboek bij.

ik wil zuiniger worden..Hoe moet ik dat doen? zodat ik niet elke keer wat ga kopen?Als je je OP iets aanpast ben je al een heel eind.
quote:Fame schreef op 14 mei 2012 @ 17:55:

Volg het vrekkentopic hier op het forum. Tips genoeg.

Het vrekkentopic bevat voornamelijk tips over hoe je zo veel mogelijk kunt consumeren voor zo weinig mogelijk geld. Deo voor de helft van het geld en zo.

Terwijl juist minder consumeren veel meer oplevert.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik heb ook een gat in me hand en wel een hele grote..! Ga vanaf volgende week iedere week 50 euro pinnen en daar moet ik het mee doen! Laat me pinpas ook thuis liggen!
Ik zie het 'probleem'niet zo,

Je spaart 250 euro,en maakt geen schulden,dus spenderen de rest.(doe ik ook,)
quote:ClaudeFiolle schreef op 14 mei 2012 @ 18:28:

[...]

Het vrekkentopic bevat voornamelijk tips over hoe je zo veel mogelijk kunt consumeren voor zo weinig mogelijk geld. Deo voor de helft van het geld en zo.

Terwijl juist minder consumeren veel meer oplevert.Wat een domme vreemde reactie. Denk je dat die mensen ineens dubbele hoeveel deo/shampoo/dierenvoeding gaan gebruiken? Heb je ooit wel eens langere tijd daar gelezen en redenen gezien waarom de broekriem (ineens) strakker moet?

Misschien eerst eens deel I lezen voor je zo foutief van de toren blaast.

p.s. je nick vind ik wel briljant !
quote:ClaudeFiolle schreef op 14 mei 2012 @ 18:28:

[...]

Terwijl juist minder consumeren veel meer oplevert.Dus dan maar geen deo en eten meer?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Goh, anoniem001 verzint haar topics bij elkaar begrijp ik? Dan ga ik daar geen serieuze posts meer aan verspillen.
quote:thee schreef op 14 mei 2012 @ 19:23:

[...]

Wat een domme vreemde reactie. Denk je dat die mensen ineens dubbele hoeveel deo/shampoo/dierenvoeding gaan gebruiken? Heb je ooit wel eens langere tijd daar gelezen en redenen gezien waarom de broekriem (ineens) strakker moet?

Misschien eerst eens deel I lezen voor je zo foutief van de toren blaast.

p.s. je nick vind ik wel briljant !Een beetje gelijk heeft ze wel, hoor. Als je echt zuinig moet leven omdat je een klein inkomen hebt, heb je aan de meeste posts in deel 4 niks. Deel 1 en 2 waren op dat gebied veel nuttiger, daar kreeg je echt tips over hoe je je vaste lasten zoals de energierekening laag kunt houden etc. Wat heb je aan een bon voor 30 % korting op een A-merk, als je voor datzelfde geld de dubbele hoeveelheid van een huismerk kunt kopen? En leuk zo'n reminder voor de restaurantweek, maar hoeveel mensen die jaar in jaar uit van het sociaal minimum moeten rondkomen zullen 25 euro uitgeven aan 1 etentje als ze dat bedrag hard nodig hebben om minstens een week boodschappen van te doen? Ik snap de 'kritiek' dus wel. Persoonlijk vond ik de eerste vrekkentopics ook stukken interessanter dan deel 3 en 4, vandaar dat ik tegenwoordig nog nauwelijks iets te melden heb daar. Echt vrekken ziet er voor mij anders uit.
bedankt iedereen..ik ga er iets mee doen en hoop dat ik er snel iets van leer
Je zou in plaats van 250 euro 350 euro kunnen sparen? En ik ben gek op folders ik word er erg hebberig van . Tegenwoordig scheur ik de dingen die ik denk vreselijk nodig te hebben uit de folder en leg het op de kast . De volgende dag kijk ik ernaar en denk wat moet ik ermee . Dus voor mij werkt het !
quote:cynba schreef op 15 mei 2012 @ 09:59:

[...]

Een beetje gelijk heeft ze wel, hoor. Als je echt zuinig moet leven omdat je een klein inkomen hebt, heb je aan de meeste posts in deel 4 niks. Deel 1 en 2 waren op dat gebied veel nuttiger, daar kreeg je echt tips over hoe je je vaste lasten zoals de energierekening laag kunt houden etc. Wat heb je aan een bon voor 30 % korting op een A-merk, als je voor datzelfde geld de dubbele hoeveelheid van een huismerk kunt kopen? En leuk zo'n reminder voor de restaurantweek, maar hoeveel mensen die jaar in jaar uit van het sociaal minimum moeten rondkomen zullen 25 euro uitgeven aan 1 etentje als ze dat bedrag hard nodig hebben om minstens een week boodschappen van te doen? Ik snap de 'kritiek' dus wel. Persoonlijk vond ik de eerste vrekkentopics ook stukken interessanter dan deel 3 en 4, vandaar dat ik tegenwoordig nog nauwelijks iets te melden heb daar. Echt vrekken ziet er voor mij anders uit.

Je verwoordt precies wat ik denk.

De eerste topics waren nog nuttig, het gaat nu alleen maar om dubbeltjes terug op A-merken, en hoeveel centen je verdient met eindeloos mailtjes klikken. Dat is niet het echte vrekken, het consuminderen.

Consuminderen gaat niet om "hoe krijg ik zo veel mogelijk spullen voor mijn geld" maar om "hoe word ik gelukkig terwijl ik zo min mogelijk geld uitgeef aan consumptiegoederen".
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Het is al eerder bij een post van Anoniem001 door iemand gezegd dat even loepen wonderen doet. Ik ga in elk geval m'n tijd en energie niet meer verspillen aan Anoniem001.
op deze site staat nog wat over het vergelijken van allerlij soorten kosten: http://www.allesvergelijken.net/

ik adviseer verder probeer wat minder a-merken te kopen in de supermarkt en de verwarming wat minder hoog aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven