Niet zwanger na 6 mnd (of langer). Deel 3

20-04-2012 11:22 1361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben je ook al even bezig om zwanger te worden en is het nog niet gelukt? Schrijf je misschien mee op een ander topic waar er inmiddels meerdere dames zwanger zijn en vind je het prettiger om (daarnaast) met vrouwen te schrijven die in dezelfde fase zitten? Sluit je hier dan aan.

Jullie zijn welkom!! Ook om mee te lezen en te reageren als je wilt.

Wij willen graag zwanger worden

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieElmie34juli 20102e IVFFlevolandMaantje0131aug.2010??-??Puregon/1e IUIDrentheDotje8823juli 2011 lange en onregelmatige cyclusDen Haagleentje8730mei 2011??-??intake gynNHtantepollie27april 2010??-??Utrechtlinda01984januari 2012??-??Doorverwezen naar ziekenhuismacaron1132juli 2011 mk Noord Holland

Wij zijn zwanger

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieLinde7734jan 2011 sparen voor IVF26gelukkig31dec 2011 18-8 start clomid. PCOS

Wij zijn bevallen!!

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieLize3131sept 2011 Erg onregelmatige cyclus. ClomidZHPat8032sept. 2009 Een jongen!!! Clomid 100mgZuid HollandPanda-Jet33juli 2010 2 jongensNoord-BrabantSaartje8428feb 2011 JONGEN!Noord HollandOlmpie1723juli 2011PCOS. Clomid 100mgzwartezwanen33sept 2010 Zwaantje doet het super!Zuid HollandAmber2010aug/sept? 2011 Clomid. PCOgroenteoktober 2011 Chocolate_lover27Jun. 2010 Zoon geboren op 10-5-2012DrentheVida8327mei 2009 ?????????????UD=03-06-2012 4e IUINoord-HollandAnnepann24aug. 2010 Dochter!! 15-8-12Friesland

Veranderingen voor in de tabel? Laat maar weten. Graag zo dan....

Ben je uit de tabel gehaald en wil je graag terug; let me know!

Link naar vorige deel:

Niet zwanger na 6 mnd (of langer). Hier praten we verder!
Maan; mijn duimen gaan op elkaar.

Ik voelde niks in het begin.

Innestelingsbloeding heb ik wel gehad al dacht ik dat het gewoon alweer voorbij was met mijn poging. 1 dag lichte roze afscheiding. Best veel ook. Daarna was het voorbij en een week later een positieve test.....

ZZ en Olmpie; spannend jullie echo's. leuk leuk!!

Welkom nieuwe dames.

Jammer dat je hier moet schrijven maar laat het een fijne plek zijn waar je dingen leert en je verhaal kwijt kan.

Ann; ik blijf nu zo werken, maar als het te zwaar wordt dan ga ik vanzelf minder werken. Hoop nu nog dat de vermoeidheid nu minder gaat worden na 13 weken. ZO niet dan weet ik dat ook.

Bloedverlies; ik heb al zolang als ik weet dat ik zwanger ben af en toen wat bruin/roze verlies en 1 keer echt bloed. Maar kort en niet veel. Dus het zegt niks eigenlijk en dat zegt mijn gyn ook. Dus alles kan.....

Hoe is het met de overige ladies? Elmie, jasmijn?
Nieuwe dames welkom!

Ongesteldheid lijkt door te zetten hoewel het niet zo hevig lijkt (maar dat is vaker in het begin). Heb weer een afspraak voor een uitgangsecho voorafgaand aan een nieuwe ronde Clomid 150. Het enige positieve aan het hele verhaal is dat mijn cyclus veel korter is geworden door de Clomid. En dat er eindelijk een eisprong is geweest. Voel mij soms erg somber maar probeer afleiding te zoeken en die gedachten te verzetten (hoewel dat soms heel erg moeiijk is zeker met al die zwangeren in mijn omgeving).
Hi hi, zit ik net de laatste pagina van dit topic te lezen, blijkt er een nieuw topic te zijn geopend.

Ik heb bewust even afstand gehouden na mijn miskraam. Durfde hier niet kijken om eventueel nieuwe zwangeren te zien. Vandaag dus weer voor het eerst.

Olmpie en ZZ gefeliciteerd! Begrijp ik het nou goed ZZ dat je zwanger bent geraakt in een rustperiode voor IVF/ICSI?

Morgen misschien even bijlezen en reageren.

Ik begin hoogstwaarschijnlijk vanaf aankomende cyclus weer met een cryopoging. NOD is zo. 20 mei.
@ tantapollie, heftig twee miskramen. En inderdaad, als je het prettig vind om met de gyn om tafel te zitten, dan kan je toch een afspraak inplannen? Gewoon voor je eigen rust?

@ amber, jammer dat het niet gelukt is deze maand. Probeer inderdaad ervoorte zorgen dat je niet al te somber wordt.... (hug)

Hier is toch echt de ongesteldheid doorgebroken. Een week te vroeg. Op naar de volgende maand.....
Life is a fairytale told by an idiot
Wat mis je een hoop als je eventjes niet achter je computer hebt gezeten..

Choco: Gefeliciteerd!!!!!

Welkom alle nieuwe dames!

@Amber Shit zeg, afleiding zoeken met ook nog een hoop zwangeren om je heen, dat moet erg lastig zijn. Wel fijn dat je cyclussen korter zijn geworden.

@Leentje; balen! op naar de volgende ronde

Heb zelf het idee dat ik een cyclus heb overgeslagen of zo, althans; al lang totaal geen actie in die buik.Nu dag 61 en afgelopen zaterdag voelde ik voor het eerst in een lange tijd een dag lang mijn rechter eierstok wat licht steken. Hoera; het wordt misschien weer wakker daar binnen denk ik dan maar.

(pogingtotpositiefblijvendenken)
@Lize31, 61 dagen joh.. wil je nog steeds de huisarts niet bellen?

@Amber & Leentje, balen.. volgende ronde! Leentje, weet je wel wanneer je je eisprong had?
Zo bijgelezen tot pagina 11 en nu moe dus maar eerst reageren en later de rest bijlezen.

Jeetje ZZ, wat ontzettend super voor je! Spontaan zwanger worden, is een sprookje maar soms gelukkig realiteit.

En Olmpie, ook lekker zwanger. Helemaal goed :-)

Ik 'wist' trouwens beide keren al voor mijn NOD dat ik zwanger was. Ik voelde het gewoon. Ook heb ik de tweede keer waarschijnlijk mijn innesteling gevoeld. Een paar dagen na mijn tp had ik menstruatieachtige pijn van 1,5 dag. Daarna was het helemaal weg.

Ik ben ook helemaal voor het temperaturen. Ik weet precies wanneer mijn ei gesprongen is en wanneer ik ongi moet worden en dus ook wanneer ik wel of niet zwanger kan zijn. Een paar weken terug was ik op nacontrole na mijn miskraam en zei de verpleegkundige dat ik waarschijnlijk al mijn ei had gehad, was pas ruim een week later. Anders had ik nu misschien gedacht zwanger te zijn.

Een inwendige echo vind ik geen probleem. Alleen de eerste keer wist ik niet dat het ging gebeuren en was ze erg ruw aan het drukken. Ei stond toen ook op knappen. Nu heb ik het zo vaak gehad. Fluitje van een cent. Sinds mijn punctie vind ik een eendebek ook geen probleem meer.

Ik lees goede verhalen over de zwangeren. Erg fijn! Houden zo!!

En choco bevallen. WOWIe! Gefelciteerd meis.

Welkom aan alle nieuwen. Succes in de MM.

En jeetje Pat, 1 kilo aankomen in 20 weken???!! Ik was er drie aangekomen in 7 weken of zoiets.

Mijn cryopoging gaat waarschijnlijk weer starten aankomende cyclus. Verwacht zondag ongesteld te worden. Hoop zwanger op vakantie te gaan en dit keer ook te blijven.

Dit was het even. Ga uitrusten
Elmie, wat naar dat jij een misrkaam hebt gehad Kan me heel goed voorstellen dat je dan even afstand neemt. Ik heb jou nog niet gelezen (ben zelf vrij nieuw). Wil je je verhaal (nog een keer) vertellen? Hoeft niet natuurlijk hoor.

Hoe ´weet´ je het dan gewoon als je zwanger bent? Ik heb de afgelopen maanden steeds gedacht: zou het? als ik uiteindelijk gewoon pre-menstruele kwaaltjes bleek te hebben..
elmie veel geluk met de volgende cryo. drie keer is scheepsrecht, deze moet gewoon blijven zitten!

Phoebe, je 'weet' het doordat je toch iets anders voelt dan gewone premenstruele klachten. Maar dat is voor iedereen anders en zelfs voor elke zwangerschap anders. Vorige keer 'wist' ik het helemaal niet en kwam ik er pas rond wk 9 ofzo achter, omdat ik toen misseleijk werd. Voor die tijd niets vreemds aan de hand.

Nu had ik wel een zeer sterk vermoeden, maar probeerde ik dat voor mezelf weg te redeneren. Tja. Ik durfde er niet op te hopen.
Phoebe, ik verwachte het doordat mijn temperatuur hoog bleef. Maar wist het pas toen ik een positieve test in handen had. Ik voelde vanalles, maar dat voelde ik de periode daar voor ook, en daar voor ook. Ik kon het dus behalve uit mijn temperatuur nergens uit op maken.

Zie trouwens in de tabel dat ik al heel lang geen info heb doorgegeven; 5 december uitgerekende datum, 13 juni weer afspraak bij verloskundige

nu verder stressen met het inpakken van de tas voor Rome :D
@ Saar, een sinterklaas baby!! Leuk! Geniet ervan in Rome
Tsja hoe weet je dat je zwanger bent, uhm je weet het gewoon! Het is geen vermoeden, geen gegis, maar je weet t! Heel raar.. Al kwam ik er wel wat later achter! Hihi

Net als saar had ik ook kwaaltjes die ik voorgaande cyclisi ook had, dus daar kon ik het niet op uitmaken! Ik heb van wk 4 tot wk 6 niets geweten! Ik dacht zelfs dat mn eisprong eraan kwam! Kwaaltjes zeggen echt niets dus! Ik was ook gestopt met temperaturen! Ik was er zo zat van allemaal en nu dus alweer bijna 27 wkn zwanger! Het kan dus allemaal!
Ben even heel verdrietig Ik voel het verlangen weer even zo hevig en voel dan even dat ik er even dichterbij ben geweest dan ooit en nu weer even ver weg als altijd.

Ik hoop dat ik het geduld kan blijven houden en het vertrouwen. Maar soms is dat zo verrekte moeilijk!
Weet je, in de praktijk ben ik/zijn we bijna 2 jaar bezig maar in mijn hart al meer dan 10 jaar.

En ik herken het wat een paar van jullie zeggen, dat je zo blij kunt zijn met alleen maar een kans. Dat kun je tenminste oprecht hoop hebben.

Wij hebben best nog veel pogingen die we kunnen doen maar soms ben ik bang dat ik voortijdig moet stoppen omdat ik het niet meer trek en dan houd je altijd de vraag; wat als...Maar mijn rek is er een keer uit hoe moeilijk en pijnlijk en verdrietig ik het ook vind om dat te voelen en te beseffen.

Ik hoop dat het allemaal niet zo ver hoeft te komen en dat moeder natuur zorgt dat ik krijg waar ik voor geboren ben; een gezond kind om mijn moederliefde eindelijk aan kwijt te kunnen.

Ik ben heel gelukkig en zal dat ook zeker blijven of weer worden als het ons niet gegund is maar er zijn zoveel kinderen op de wereld, het gaat zo vaak goed bij een zwangerschap dus waarom niet bij ons en bij jullie?! Dat moet toch kunnen meiden!!
Phoebe, mijn verhaal is eigenlijk dat we in juli 2010 begonnen zijn met zwanger proberen te worden. Omdat mijn man op zijn 11e een operatie aan zijn teelbal heeft gehad en daardoor de vruchtbaarheid (sterk) verminderd kan zijn en omdat ik een onregelmatige, lange cyclus had zijn we na een half jaar naar de dokter gegaan. In het ziekenhuis constateerden ze na twee zaadonderzoeken een zeer geringe zaadkwaliteit en kwantiteit en dus werd het gelijk ICSI. Dat was in mei 2011.

Toen eerst trouwen en vakantie en eind september 2011 ben ik met de 1e poging gestart en zette ik mijn eerste injectie. Eind oktober had ik de punctie waaruit 4 embryo's zijn ontstaan. Eentje teruggeplaatst en dat werd na 7 weken een miskraam. Begin februari dit jaar een tp van een cryo gehad (embryo uit de vriezer). 14 maart goede echo met hartje. 2 weken later slecht nieuws. Het zat niet goed. Week later medicijnen ingebracht om miskraam op te wekken en dit is nu bijna 6 weken geleden.

Dus nog 2 cryo's in de vriezer....
Elmie, een dikke nachtelijke knuffel voor jou! Ik kan niet slapen, dus las maar even bij. Wat een verdriet, maar zo mooi en herkenbaar opgeschreven.

Het lijkt soms zo oneerlijk verdeeld! Maar ook onze mooie tijden, op welke manier dan ook ingevuld, zullen komen!
Bedankt lieve tante Pollie! Het heeft mij gisteren zó opgelucht om hier te schrijven en mijn verdriet eruit te gooien! Het zat me al even dwars maar wilde er niet uit en opeens kwam het.

Ben je trouwens gewoon een meelezer? Ken je naam niet. Waarom kon je niet slapen?

Hoe is het met iedereen vandaag?
@elmie
Goh zeg Elmie wat een heftig verhaal Twee keer zwanger geworden na zo´n terugplaatsing, twee keer hoop en twee keer mis. Wat een verdriet.. Wat dat betreft onderschat ik het traject denk ik nog wel een beetje. Dat het zo heftig kan zijn.

Wat je zegt dat je 2 jaar bezig bent maar dat het lijkt alsof het meer dan 10 jaar is.. dan heb ik het idee dat het verdriet zo echt onderdeel van je is geworden. Misschien had je het al verteld maar kan het even niet terugvinden: wat is nu het plan? Heb je al een nieuwe poging in de planning staan? Of wil je het eerst nog even laten rusten? Het komt op mij over dat je nog zoveel pijn hebt om te verwerken.
Het traject kan heftig zijn maar is natuurlijk voor iedereen anders. Ik moet eerlijk zeggen dat ik van tevoren rekening hield met wel of niet zwanger maar over miskramen had ik niet voldoende nagedacht.

Ja, het verdriet is wel onderdeel van mij ja maar in al die jaren heel veel en lang op de achtergrond (af en toe aangetipt door een ervaring) dus de meeste tijd had ik er weinig last van. In bepaalde periodes dan kwam de wens weer even heel erg naar boven zoals de laatste jaren dus ook.

Sinds we begonnen zijn tot aan de tweede miskraam was de pijn ook heel erg op de achtergrond. Je bent ergens mee bezig, met iets concreets waardoor de wens misschien uitkomt. Na de tweede miskraam moet ik weer wat vertrouwen (in mijn lichaam) opbouwen.

Heb inderdaad nog geregeld verdriet op het moment maar dat is meer de pijn van het verlangen zoals ik dat noem en dat verhelp ik niet door te wachten met een nieuwe poging dus starten we aankomende cyclus hoogstwaarschijnlijk met een cryopoging in mijn eigen cyclus. Het zou kunnen dat door mijn cycli de poging niet meer voor de vakantie gaat lukken (half juni) of dat er geen plek meer is in het zh aankomende maand (hebben een bepaald quotum) of dat de cryo niet goed ontdooit of doordeeld maar daar heb ik dan vrede mee. Een kans is een kans.

Hoe staat jij dan to de mm Phoebe?
elmie wijzigde dit bericht op 16-05-2012 22:18
Reden: Sorry Phoebe voor mijn vergissing!
% gewijzigd
quote:leentje87 schreef op 16 mei 2012 @ 09:32:

@elmie
@elmie ik gun het jullie zo en wordt altijd een beetje verdrietig als ik lees dat jij verdrietig bent! Hopelijk is 3x scheepsrecht voor jullie! Toi toi toi! Ik blijf voor jullie hopen en duimen meid!
Dank je lieve An
quote:chocolate_lover schreef op 11 mei 2012 @ 01:51:

Hey meiden

Ik ben vanavond om half 8 bevallen van een gezonde zoon! Ben helemaal in de wolken, kan nu ook niet slapen, wat een gebeurtenis..

Mag waarschijnlijk morgen naar huis, alles is goed met de kleine en mezelf!

Hoop dat jullie dit allemaal snel mogen meemaken.

En dan niet perse de bevalling maar de geboorte van zo'n klein wondertje..Ik word hier met terugwerkende kracht emo van!
Elmie gooi alles er maar uit. Ik kan zo goed begrijpen wat het verdriet met je doet.

Wij hadden hier vooraf afgesproken dat we door zouden gaan zolang we het allebei zouden zien zitten. Ik kan me alles voorstellen bij 'het moment dat de rek eruit is' en bij adempauzes en bijkomen. Het is allemaal veel ingrijpender dan je je kunt voorstellen, vooral als het zwanger worden nog steeds niet betekent dat je echt naar een kindje uit kunt kijken. Dat is eng. Alsof je lichaam je in de steek laat.

Toch, weet dat er altijd nog kansen zijn, ook voor jullie. Sowieso heb je nog 2 cryo's, waarvan er statistisch in ieder geval 1 goed zou moeten ontdooien. Zou je met een nieuwe ronde ook overwegen om 2 embryo's terug te plaatsen? Of zit daar teveel risico aan voor jou?

Veel geluk, ik gun het je zo ik hoop dat de volgende terugplaatsing jou je kindje geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven