Niet zwanger na 6 mnd (of langer). Deel 3

20-04-2012 11:22 1361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben je ook al even bezig om zwanger te worden en is het nog niet gelukt? Schrijf je misschien mee op een ander topic waar er inmiddels meerdere dames zwanger zijn en vind je het prettiger om (daarnaast) met vrouwen te schrijven die in dezelfde fase zitten? Sluit je hier dan aan.

Jullie zijn welkom!! Ook om mee te lezen en te reageren als je wilt.

Wij willen graag zwanger worden

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieElmie34juli 20102e IVFFlevolandMaantje0131aug.2010??-??Puregon/1e IUIDrentheDotje8823juli 2011 lange en onregelmatige cyclusDen Haagleentje8730mei 2011??-??intake gynNHtantepollie27april 2010??-??Utrechtlinda01984januari 2012??-??Doorverwezen naar ziekenhuismacaron1132juli 2011 mk Noord Holland

Wij zijn zwanger

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieLinde7734jan 2011 sparen voor IVF26gelukkig31dec 2011 18-8 start clomid. PCOS

Wij zijn bevallen!!

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieLize3131sept 2011 Erg onregelmatige cyclus. ClomidZHPat8032sept. 2009 Een jongen!!! Clomid 100mgZuid HollandPanda-Jet33juli 2010 2 jongensNoord-BrabantSaartje8428feb 2011 JONGEN!Noord HollandOlmpie1723juli 2011PCOS. Clomid 100mgzwartezwanen33sept 2010 Zwaantje doet het super!Zuid HollandAmber2010aug/sept? 2011 Clomid. PCOgroenteoktober 2011 Chocolate_lover27Jun. 2010 Zoon geboren op 10-5-2012DrentheVida8327mei 2009 ?????????????UD=03-06-2012 4e IUINoord-HollandAnnepann24aug. 2010 Dochter!! 15-8-12Friesland

Veranderingen voor in de tabel? Laat maar weten. Graag zo dan....

Ben je uit de tabel gehaald en wil je graag terug; let me know!

Link naar vorige deel:

Niet zwanger na 6 mnd (of langer). Hier praten we verder!
Belangrijk bij de zaadtest is minimaal 1 dag onthouding (maar beter nog 2-3 dagen). En het mag niet ouder zijn dan 7 dagen.Zorg dat het binnen 1 uur in het lab is en dat het niet koud kan worden (potje op het lichaam dragen).

Verder hebben alcohol, roken en warmte (sauna, bad) een slechte invloed. Het eten van vitamine c (gewoon te koop bij kruidvat) en zink werkt positief.

Bij een slechte uitslag doen ze over een tijdje nog een test (het kan immers een momentopname zijn). Als het echt slecht is kan de behandeling worden aangepast.
Bij zaadtest ook melden of hij de laatste 3 mnd koorst heeft gehad (negative invloed). Zink helpt zeer zeker, gewoon bij de drogist verkrijgbaar, heeft hier ook geholpen. Geen laptops op schoot, geen strak ondrgoed, geen sauna, geen alcohol, niet roken.
Het meeste wist ik inderdaad en doen we al goed. Alcohol drinkt hij heel minimaal en roken doen we sowieso niet, maar dat van die laptop op schoot.. is dat vanwege de warmte?
Mijn man vraagt of hij wel een laptop op schoot mag met een kussen eronder (kom net vanuit de keuken de woonkamer binnen en vind mijn man met laptop op schoot haha)
-
Ooh linde wat zul jij geschrokken zijn! Ik kan me niet echt helemaal voorstellen hoe je je voelt, maar dat het echt TE veel was, dat snap ik. Blij dat het meevalt, succes vrijdag en dikke knuffel.

@phoebe, ja dat is vanwege de warmte. Kussen weet ik niet, zal voor je man geen kwaad kunnen denk ik, tenzij het kussen erg warm wordt, maar let wel op dat de laptop zelf nog kan ventileren, anders raaks die nog oververhit
Wat een schrik Linde Een van de grootste angsten van vrouwen he.. Je leest en hoort er veel over en dan opeens.. Wel fijn dat het niet ernstigs lijkt te zijn! En kan me inderdaad voorstellen dat het gewoon de druppel was Succes vrijdag!!

Zal het vandaag even vragen in het ziekenhuis, van die laptop en het kussen. Vanmiddag mijn echo. Eerste echte onderzoek. Spannend. Had in een ander topic gelezen dat het handig is om een lang shirt aan te trekken, zodat je daar niet in je blote kont staat.. Check En ik hoop dat ik geen stagiaire krijg. Je leert een hoop op het Viva forum!

Hoe gaat het bij jou inmiddels ZwarteZwanen? Voel je al wat? heb je al een echo enzo gepland?
Dank ZZ en phoebexx! Was behoorlijk geschrokken, maar nu gaat het wel weer. Net weer fm gehad en pregnyl gespoten na prikinstructies! Wel een rotprik, maar gelukkig viel het me mee om mezelf te prikken. Morgenmiddag IUI. Gyn heeft met team besloten dat IVF te vroeg is voor ons. Volgens hun heb ik nog steeds een hele grote kans spontaan zwanger te worden en is IVF het eindstation. Dus als deze ronde niet lukt, door met IUI met hormonen! Die ik ZELF kan spuiten (beetje trots ben ik wel)!

Phoebexx, succes vanmiddag! Een inwendige echo stelt echt niets voor. Bij mijn intake heeft de gyn ook een uitstrijkje gemaakt voor chlamidia test en heeft ze goed gekeken naar mijn baarmoedermond voor afwijkingen. Verder kreeg ik formulieren mee voor bloedprikken (progesteron).
Ik duim voor je Linde!

Bij de intake had de gyn het ook over een chlamydia test, maar ik krijg geen uitstrijkje, want dat was in augustus nog gedaan dus nu niet nodig. Ik denk dat ze dat chlamydia bij de bloedtests gaan doen? Ik ben benieuwd of ze vandaag kunnen zien of ik een eisprong heb gehad.
Zo, net terug van de echo. Ben erg prettig geholpen. Heel aardig meisje en legde alles goed uit. Ze kon zien dat ik een dag of 4 geleden een eisprong heb gehad (en ze zei ook dat die CB tests niet altijd even nauwkeurig zijn. Zij raadde sensitest aan.)

En verder zag alles er gewoon normaal uit. Linkereierstok kon ze heel moeilijk vinden maar met een flinke duw op mn buik was dat opgelost. Dus dat hebben we ook weer gehad..
Wat een opluchting hè, Phoebexx? Ik was de eerste keer zo blij dat er überhaupt een baarmoeder zat, heel suf. Over ovulatietesten: ik heb inmiddels aardig wat verschillende testen versleten en ben wel het meest tevreden over de digitale CB testen. De testen van sensitest werken (bij mij) ook goed. De testen van de kruidvat daarentegen gaven bij mij vaak vals positieve uitslagen. Maar dit zal voor iedereen anders zijn! De predictor testen vond ik onhandig (met zo'n pipetje), maar dit is ook heel persoonlijk. Maar fijn dat alles er goed uit ziet en je je ei hebt gehad!
Choc, ik denk aan je! Het is zo stil, spannend!
Hey meiden

Ik ben vanavond om half 8 bevallen van een gezonde zoon! Ben helemaal in de wolken, kan nu ook niet slapen, wat een gebeurtenis..

Mag waarschijnlijk morgen naar huis, alles is goed met de kleine en mezelf!

Hoop dat jullie dit allemaal snel mogen meemaken.

En dan niet perse de bevalling maar de geboorte van zo'n klein wondertje..
Jaaa! Choc! Gefeliciteerd! Alles goed gegaan? Geniet er lekker van.
Gefeliciteerd choc! Lekker genieten nu!
gefeliciteerd Choc! Fijn dat alles goed is gegaan! Geniet van de roze wolk!
Life is a fairytale told by an idiot
Gefeliciteerd Choc, nu lekker genieten van je wondertje...
Wow geweldig, gefeliciteerd choc!
Choc gefeliciteerd! veel geluk me jullie kereltje.
Choc, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Wat fantastisch! Geniet er van!

Zwarte, ik heb de afgelopen dagen zo af en toe aan je gedacht, echt geweldig nieuws!

Verder lees ik nog wel mee maar heb ik niet veel te melden. Deze maand is even sexloos geweest tijdens de eisprong (met een vriendin op vakantie dus dat werd lastig :-)) en ik verwacht morgen ongesteld te worden...
Gefeliciteerd met de mini choco!!

Macaron op naar de volgende ronde. Duim voor jullie.
Choco, gefeliciteerd!! onwijs leuk!!

Linde, heb geen idee wat er gebeurd is, maar wil je toch een knuffel geven!

phoebe, ik heb het wel gelijk uitgelegd aan mijn leidinggevende. ik kan namelijk geen vrij nemen (onderwijs) en ook niet voor een uurtje weg, omdat ik 45 minuten rijden vanaf mijn werk woon. En omdat ik maar 4 dagen werk, kan ik ook de tandarts niet als smoes gebruiken. En vond het ook heel naar om er over te moeten liegen. Collega's die wilden weten waarom ik er niet was vertelde ik dat het iets persoonlijks was, wat ik misschien nog wel een keer vertelde. Een collega reageerde heel stom, maar nu, toen ik hem vertelde waarom ik er toen en toen niet was, wist hij het helemaal niet meer!
@Saartje, ik denk op het moment dat we echt aan een behandeling gaan beginnen dat ik het dan wel ga vertellen. Maar ik kon het nu wel redelijk oplossen met thuiswerken. En met het bloedprikken kan ik denk ik even op en neer in de lunchpauze (werk op een 15-20 min afstand van het ziekenhuis). Zo lang duurt dat niet toch?

Vandaag heeft mn man zn potje weggebracht. Ook een aparte ervaring.. om het in zo'n potje te doen Toen hij het had weggebracht vond hij het toch wel spannend, terwijl hij er vooraf vrij nuchter over was.

Amber, jouw NOD is dit weekend he? duimduimduimduimduim!
@phoebexx daar kun je echt niet van uitgaan, de ene x is het binnen 10 min klaar, maar ik heb ook al een 2 uur zitten wachten! Meestal is het tussen half 12 en ongeveer 13 vrij rustig, maar zeker weten doe je het niet.

Ik heb het op mijn werk ook nooit verteld en loste t op met overuren als de onderzoeken gepland stonden op dgn dat ik aan t werk was. Ik heb ook geen vaste baan dus ligt het misschien anders. Ik wilde alleen niet direct open kaart spelen over iets persoonlijks, zeker omdat ik helemaal nog geen zekerheid had over wat ons zou kunnen mankeren.
Choc, gefeliciteerd met jullie zoon!!! Geniet ervan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven