Mode & Beauty alle pijlers

Feestelijk jurkje

16-05-2012 10:47 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Binnenkort gaan vrienden van mij trouwen. Super leuk! Natuurlijk was ik van plan om nette kleding aan te doen, maar nu is er een dresscode. Heren strak in pak, dames feestelijk. Een rondje vragen in mijn omgeving leert dat dit toch echt wel een jurk moet zijn.

Geen probleem zou je zeggen, alleen draag ik nooit een jurk. Eerlijk gezegd voel ik mij daar niet zo comfortabel in. Nu wil ik best voor deze gelegenheid een jurk aantrekken, maar ik weet niet zo goed waar ik een geschikte jurk kan vinden. Heb ook geen idee welk model mij goed staat. Ben niet groot, wel wat stevig, (mt. 38/40) Ook heb ik als student niet echt een groot budget en zeker voor iets dat ik niet veel vaker zal dragen wil ik niet heel veel geld uitgeven.

Ik ben dus op zoek naar een feestelijke jurk, het liefst met mouwtjes of waar goed een vestje/jasje mee te combineren is vanwege littekens op mijn schouder.

Wie o wie heeft een goede tip van winkels of voorbeeld van een jurkje dat geschikt zou zijn als feestelijke bruiloft outfit?
Half Nederland gaat naar de Steps.

Budget is ook de mango, de zara en de H&M.

Het is lastig om advies te geven over een model, omdat we niets weten over je figuur. Heb je buik, borsten, durf je je benen te laten zien. Je bent niet groot, maar hoe lang ben je?
Kijk eens bij steps. Betaalbaar en leuk. Of h&m en dan opkeken met accessoires.
Iedere winkel heeft jurkjes. Gewoon passen. Maar 38/40 stevig? Wat ben ik dan met 46/48? Dat vind ik stevig! 38/40 is slank.
En wat is er niet feestelijk aan een gliitertop op een mooie pantalon en hoge hakken? Haar mooi laten opsteken?
Sorry origineel, ik wil je niet beledigen, maar maat 46/48 vind ik niet meer stevig..
quote:Mac123 schreef op 16 mei 2012 @ 11:01:

En wat is er niet feestelijk aan een gliitertop op een mooie pantalon en hoge hakken? Haar mooi laten opsteken?Eens
Een mooie jumpsuit met en leuk paar flinke hakken eronder! Feestelijk en ook na de bruiloft nog draagbaar.
Ik zou me nooit en te nimmer meer ergens in een stepsjurk durven vertonen aangezien het halve forum dat lijkt te dragen op een bruiloft.
quote:Primabella schreef op 16 mei 2012 @ 11:01:

Sorry origineel, ik wil je niet beledigen, maar maat 46/48 vind ik niet meer stevig..

Kan wel hoor. Wij weten toch niets over lengte, figuur etc?

On Topic,

Zoals iedereen al aangeeft, Steps heeft altijd wel heel leuke jurkjes! Gewoon eens passen! Er zijn een hoop verschillende modellen!
Het zijn wel de leukste jurkjes
quote:Primabella schreef op 16 mei 2012 @ 11:01:

Sorry origineel, ik wil je niet beledigen, maar maat 46/48 vind ik niet meer stevig..Ik heb ook maat 46/48 en ik ben ook stevig. Als je mensen niet wil beledigen, doe dat dan ook niet.
Internagelaktisch
quote:origineel schreef op 16 mei 2012 @ 10:57:

Iedere winkel heeft jurkjes. Gewoon passen. Maar 38/40 stevig? Wat ben ik dan met 46/48? Dat vind ik stevig! 38/40 is slank.

Hangt er ook van af hoe groot je bent.

Ik ben wat fors (1,76m maat 42)

Een vriendin is behoorlijk dik. (1,56m en ook maat 42)

TO: je kan ook kijken of er wat moois op marktplaats staat. Regelmatig kopen mensen een mooie jurk voor een gelegenheid en verdwijnt t ding daarna in de kast of komt op marktplaats.
Trek iets feestelijks aan waar je je prettig in voelt. Dat hoeft niet per se een jurk te zijn!
Ga in therapie!
"ik wil je niet beledigen maar..." betekent "pas op, hier volgt een belediging"
Ga in therapie!
primabella: Als je mensen niet wilt beledigen, waarom zet je dit dan neer?

Wat is de meerwaarde van je bericht dan?
quote:dubiootje schreef op 16 mei 2012 @ 11:10:

"ik wil je niet beledigen maar..." betekent "pas op, hier volgt een belediging" Alleen als zij het zo opvat
quote:Miekkie schreef op 16 mei 2012 @ 11:12:

primabella: Als je mensen niet wilt beledigen, waarom zet je dit dan neer?

Wat is de meerwaarde van je bericht dan?

Ze begint er zelf over hoor. Ze zegt zelf "wat ben ik dan?"

En zij mag wel ontkennen wat TO over zichzelf zegt? En anderen niet over haar?

En verder vind ik het ook geen belediging. Ik zeg toch nergens dat het lelijk is?
Mijn maat varieert tussen de 40 en de 46, afhankelijk waar ik mijn kleren koop, wat voor model het is, etc. En ik vind mezelf niet stevig, dun, dik, gezet of wat dan ook, ik vind mezelf gewoon mezelf en dus mooi. En dan zou het me aan mijn welgevormde reet roesten of iemand anders daar iets anders van vind :-)

OT:

Ik vind ook dat je met een mooie pantalon en een top met jasje of zo heel feestelijk kan zijn! Als je je ongemakkelijk voelt in een jurk, gewoon niet doen. Ga lekker op zoek naar iets waar JIJ je prettig in voelt en dat feestelijk genoeg is. Als je nu wel in een jurk gaat, voel je je misschien de hele dag/avond ongemakkelijk plus dat je het daarna waarschijnlijk nooit meer zal aantrekken. Ook zonde! Als je toch per se in een jurk zou willen kun je er misschien nog eentje lenen van een zus/vriendin/etc. Dan zit je daarna niet met een jurk die je nooit draagt maar wel veel geld voor hebt betaald :-)
Primabella: ja zo kan je het ook bekijken. Ik vatte haar antwoord niet op als zijnde een vraag, maar meer retorisch.
In dit soort zinnen wordt alles wat vóór "maar" komt ontkend door hetgeen volgt. Op

de inleiding "Ik wil je niet beledigen, maar" volgt dan ook nooit iets positiefs voor de toehoorder
Ga in therapie!
Dat impliceert het wel, maar soit. What's in a name nietwaar?
Bazinga!
quote:borderwalk schreef op 16 mei 2012 @ 10:54:

Half Nederland gaat naar de Steps.

Budget is ook de mango, de zara en de H&M.

Het is lastig om advies te geven over een model, omdat we niets weten over je figuur. Heb je buik, borsten, durf je je benen te laten zien. Je bent niet groot, maar hoe lang ben je?

Mango had ik nog niet aan gedacht, bedankt! Ik ben 1.68 en heb een behoorlijke buik :(

@ origineel: het is zeker niet mijn bedoeling om een waardeoordeel te geven! In mijn omgeving (familie en vrienden) ben ik wel zowat de enige die maat 40 heeft, vandaar misschien dat ik mijzelf met deze maten zo zie
Vreemd hoor dat iedereen gelijk zo beledigd is.

Ik vind die maat niet meer onder stevig vallen. Nu impliceert iedereen meteen dat ik heb gezegd dat dat lelijk is of slecht of negatief. Daar heb ik helemaal geen waardeoordeel over gegeven. Dat 'niet meer stevig' voor lelijk staat, dat zijn jullie eigen standaarden blijkbaar. Grotere maten kunnen VIND IK namelijk heel mooi zijn.

Maar als jullie het perse als negatief willen opvatten, prima hoor, doe vooral.
quote:Magz schreef op 16 mei 2012 @ 11:18:

OT:

Ik vind ook dat je met een mooie pantalon en een top met jasje of zo heel feestelijk kan zijn! Als je je ongemakkelijk voelt in een jurk, gewoon niet doen.

Ik weet dat alle vriendinnen wel in een jurk gaan, als enige dame in een broek, val je dan niet heel erg uit toon?

Ik heb niet eerder een bruiloft gehad, weet niet zo goed wat feestelijk genoeg is.

@ Maja82: Marktplaats ga ik even zoeken, bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven