Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
Tja en dan doet ie nog sjagrijnig ook he? Als ik dat niet wil doen. Was laatst kinders afzetten. Kan wel zien waarom hij mij terug wil. Wat een rommel en viezigheid... Maar och ja Poetsen kon ik ook al niet! hahahah
Ja en dat kleineren! Nou dat is bij veelmannen aangeboren volgens mij. Hier hebben we een kat uitgezocht. Een mooie kater terwijl weook gek zijn van een driekleur poes. Maar ja zegt ie Ik heb ook nooit geen geduld gehad. Nee nee dacht het ook.. Vanaf okt tm 1mrt geduld gehad met hem en nu nog. Ik ben het geduld zelfe, anders had ik dat bord voor zijn kop allang er eens afgehaald om vervolgens met een snoeiharde klap er weer tegenaan te smijten. .. hahah

Offe het feit dat ik niet eens een pan eten wil koken, omdat hij zo druk is... bla bla bla.
Hier kom ik er hoe langer hoe meer achter dat Het een ontzettende leugenaar en lafaard is. Na contacten met zijn collega's blijkt dat zij in de veronderstelling zijn dat we in wederzijds goedvinden een einde aan ons huwelijk hebben gemaakt ipv dat de oorzaak ligt in het feit dat Het zijn ding niet in zijn broek kon houden en vreemdging. Volgens mij weten ze ook nog niet dat Het al samenwoont met iemand anders. Zo zielig!
Damned, het raakt me toch nog. Hoe stom kun je zijn?
quote:kunstje schreef op 16 mei 2012 @ 14:45:

Damned, het raakt me toch nog. Hoe stom kun je zijn?

Het feit dat hij erover liegt zegt veel over de staat van zijn geweten kunstje. Hij is vreselijk doorzichtig met zijn gedrag. Laat het een compliment zijn naar jou toe: jij bent bij jezelf gebleven, aan jou heeft het niet gelegen. Jij was benaderbaar, maar had wel je grenzen. Hij was laf, een huichelaar en daar is hij zich bewust van.

Hij is zijn eigen imago-ruiten aan het ingooien. Jij hoeft niks te doen. Mensen gaan hem vanzelf wel zien voor wat hij echt is.
en zo is dat! Hier hoef ik ool alleen maar af te wachten... Hij heeft zijn eigenruiten al ingegooid. Begon zelfs laatst mijn oude buurman met het verhaal, ik ga een handtekeningactie houden zodat je weer terug komt zegt ie. Hoe leuk.. Ik was dus echt gewaardeert daar op het platteland. Voelt erg goed. Mijn It is nu boos dat oik zijn bedrijfsrekeningen niet wil doen. Heb hem vanmiddag uitleg gegeven hoe hij het kan doen.. en gelijk mijn account verwijdert van de com daar hahah.
Waar ik best mee kan zitten zijn de vervelende opmerkingen van hem...

Twee voorbeelden:

Mooi uitzicht hier op de boerderij he? Heb je in het dorp niet en dit kan allemaal weer van jou worden.

Vind dat je best mijn rekeningen kan doen, want tenslotte krijg je ook geld van mij!

Enne.. Jammer dat de kinderen straks in een huurhuisje komen. terwijl ze een boerderij gewend zijn.

Ik kan der boos om worden en zo verdrietig. Maar hij is blijkbaar zo dat hij die opmerkingen moet maken. En het telkens over ons beginnen, terwijl er geen ons meer is.. bah bah. Wat moet ik daar nu mee?
quote:problemo schreef op 16 mei 2012 @ 16:10:

Waar ik best mee kan zitten zijn de vervelende opmerkingen van hem...

Twee voorbeelden:

Mooi uitzicht hier op de boerderij he? Heb je in het dorp niet en dit kan allemaal weer van jou worden.

Vind dat je best mijn rekeningen kan doen, want tenslotte krijg je ook geld van mij!

Enne.. Jammer dat de kinderen straks in een huurhuisje komen. terwijl ze een boerderij gewend zijn.

Ik kan der boos om worden en zo verdrietig. Maar hij is blijkbaar zo dat hij die opmerkingen moet maken. En het telkens over ons beginnen, terwijl er geen ons meer is.. bah bah. Wat moet ik daar nu mee?Iets wat je al heel goed doet. Langs je af laten glijden. Hij is degene die alles kapot gemaakt heeft en nu een beetje morele chantage op jou toepast. De rust die je nu hebt met je kinderen is vele malen meer waard dan de materiele zaken waar hij nu mee schermt. Je kinderen hebben het prima bij je en krijgen nu een gezellig en stabiel gezinsleven. Dat is veel belangrijker dan het huis waarin ze komen te wonen.
quote:missfieldman schreef op 16 mei 2012 @ 15:02:

[...]

Het feit dat hij erover liegt zegt veel over de staat van zijn geweten kunstje. Hij is vreselijk doorzichtig met zijn gedrag. Laat het een compliment zijn naar jou toe: jij bent bij jezelf gebleven, aan jou heeft het niet gelegen. Jij was benaderbaar, maar had wel je grenzen. Hij was laf, een huichelaar en daar is hij zich bewust van.

Hij is zijn eigen imago-ruiten aan het ingooien. Jij hoeft niks te doen. Mensen gaan hem vanzelf wel zien voor wat hij echt is.Bedankt, zo had ik het nog niet bekeken.
@ kunstje Ik ben trouwens ook gewoon in een rijtjeswoning opgegroeid . Niets mis mee. Ik vond het altijd wel gezellig, maar we wisten niet beter. Ik heb der gewoon een hekel aan dat ie iedere keer er weer over moer beginnen. Over hoeveel spijt hij ervan heeft enz.. Wat een gezemel. Blijkbaar vond ie iets niet goed in mij anders had ie alles niet gedaan.. Maar ja ik weet dat ik wel goed ben. En ooit zal een andere man dat ook weten.. Met hoop op some hapyness in de toekomst..
Wat een smerige opmerkingen van je ex, Problemo. Minne man hoor. Een beetje op jouw schuldgevoelens werken. Bah. Erop ingaan is het slechtste wat je kunt doen. Behalve: "Goh, vind je?" of "Ja he?"

Kunstje en Problemo: jullie zijn leuk en goed! Wat jullie exen op jullie proberen te weerspiegelen is een voorstelling van hun eigen zwarte ziel.
Zijn er vrouwen hier waarbij de kinderen ook al contact hebben met de nieuwe vlam (nou ja, nieuw.. in de zin van 'officieel'. de meeste mannen gingen ook al maanden vreemd voordat wij erachter kwamen)?

Ik vind het zó vreselijk moeilijk. Vriendin ex speelt letterlijk moedertje over mijn kinderen. Sterker nog: ze belt haar ex dat hij hun kinderen maar eerder moet ophalen zodat zij bij mijn ex en mijn kinderen kan zijn.

Eerlijk is eerlijk: mijn kinderen hebben het goed bij hen. Ze genieten en krijgen alle aandacht.

Maar ik vind het zó, zó vreselijk moeilijk..... De vrouw waar hij me maandenlang mee bedrogen heeft neemt 'mijn' plek in...
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Nieuwe echtgenote van ex had gelijk al contact met mijn kinderen: de eerste week heb ik ze gelijk al naar hun vader gebracht, die vanaf dag 1 samen was met nieuwe vriendin/ nu echtgenote/ nog steeds wederzijdse collega. Alleen al aan haartjes van jongste ruiken en een vreemde shampoolucht bespeuren was al om te kotsen. Haren van de hond van nieuwe echtgenote en háár ex op de kleren van mijn kinderen. Bleeh. Kinderen die bij ex en nieuwe vriendin op de kamer moesten slapen; bleeeh.

Enz. Het houdt nooit op. Een consequentie van hun keuzes.

Ik zeg altijd: "Je vader blijft je vader. Maar je hebt maar één moeder en dat ben ik."
quote:Soyli schreef op 17 mei 2012 @ 16:50:

Zijn er vrouwen hier waarbij de kinderen ook al contact hebben met de nieuwe vlam (nou ja, nieuw.. in de zin van 'officieel'. de meeste mannen gingen ook al maanden vreemd voordat wij erachter kwamen)?

Ik vind het zó vreselijk moeilijk. Vriendin ex speelt letterlijk moedertje over mijn kinderen. Sterker nog: ze belt haar ex dat hij hun kinderen maar eerder moet ophalen zodat zij bij mijn ex en mijn kinderen kan zijn.

Eerlijk is eerlijk: mijn kinderen hebben het goed bij hen. Ze genieten en krijgen alle aandacht.

Maar ik vind het zó, zó vreselijk moeilijk..... De vrouw waar hij me maandenlang mee bedrogen heeft neemt 'mijn' plek in...

Hier speelt dat nog niet, omdat de kinderen het zelf moeten weten. Tot op heden willen ze Wijdbeens nog niet zien. Het probeert het wel te pushen, maar ze willen nog niet. Ik denk dat als ze die snol wel gaan ontmoeten (uit vrije wil dus) ik er ontzettend veel moeite mee zal gaan hebben.

Vandaag weer zon'n rottige dag. Alle families gezellig bij elkaar en ik zit ihier in mijn eentje, balen. Ga mezelf zometeen maar eens verwennen met een lang bad.
Zijn familie zat ook zo van "Jij blijft altijd onze schoondochter en de moeder van onze kleinkinderen" tegen mij. Ik heb geantwoord: "Zij is jullie nieuwe schoondochter en jullie zullen haar vast snel ontmoeten." Klaar. Niks gemengde loyaliteit. Duidelijk zo! Ik ben geen familie meer. Alleen van mijn kinderen.
Kunstje: zorg goed voor jezelf hoor! Gekke dag zo he!
ja gianna dat is ook zon punt. Mijn schoonfamilie wil gewoon dat ik op verjaardagen kom enz.. nou dacht het niet he. Als argument geven ze dat ik alleen maar verhuisd ben en niet echt gescheiden.. Nou dat papiertje is formaliteit hoor! Ik heb helemaal geen zin om daar op visite te komen. Mijn schhonzus zie ik nog wel eens voor een bakkie, maar die staat mij ook mij meer dichtbij als de anderen. ik heb ook gezegd dat ik niet van plan ben verjaardagen trouwdagen en andere partijtjes af te lopen. Kids slapen nog wel eens bij hun opa en oma maar ikzet ze af ga weg en haal ze op dezelfde manier weer op. Maar zeggen ze je zult altijd schoondochter blijven.. nou niet dus. De kids die zijn wel hun kleinkinderen, maar meer niet. Laat IT zelf maar met de kids naar verjaardagen gaan, maar die wil niet. die wil met niemand contact hebben die niet dezelfde mening deelt als hem.. Dan ben je in mijn ogen best een loser.. Maar dat was ie al.. Hij heeft nog steeds hoop dat het goed kan komen, maar ik heb hem al zo vaak gezegt hoe en wat maar hij wil het niet horen denk!! en snappen al helemaal niet...
Ik heb gezegd dat ik er te verdrietig van word (en dat is ook zo). En ik ga geen onnodige dingen meer doen waar ik extra verdrietig van word. Heb al genoeg op m'n bordje. Al die dingen waar ik wel en niet over moet en mag praten en dat ik dan toch altijd weer het verkeerde weet te zeggen (dat hun zoon een eikel is, maar dan in nettere bewoordingen). Zijn ze het wel mee eens, maar het moeten aanhoren vinden zij ook niet zo lief van mij... Zo werkt dat nou eenmaal.

Ex gaat hier ook amper naar zijn ouders. Oudste zoon is al driekwart jaar niet geweest denk ik, want die woont nu bij mij, aangezien hij nieuwe stiefmoeder een blauw oog geslagen had. Ik vrees dat ik een keer met hem naar schoonouders moet, voor m'n fatsoen. Maar ik had ooit met mezelf afgesproken dat ik sinds inmiddels-ex' actie nooit nooit nooit meer iets 'uit fatsoen' hoef te doen!
Mijn schoonfamilie heeft hun eigen zoon en broer uitgekotst. Mijn schoonouders zijn al twee kinderen verloren in auto-ongelukken. De afgelopen jaren kwamen ze altijd hier met feestdagen etc. Dus ik heb ze ook uitgenodigd met kerstmis en moederdag en ze zijn gekomen. Ze komen bijna elke week en verlenen praktische steun. Ze willen Wijdbeen niet ontmoeten en toleren hun eigen zoon nauwelijks. Moet ik nu afstand van ze nemen? Ik dacht het niet. Ik houd ook van hen, dus ja ik ga nog steeds naar ze toe of ze komen hier. Als ik ze niet uitgenodigd had, hadden ze met moederdag alleen gezeten. En als ik zeg dat ik niet tegelijk met Het wil komen, organiseren ze het zo dat ik een andere dag kan komen. Ze zijn zo verdrietig over de hele situatie en hebben al zo veel meegemaakt... Dit is niet een kwestie van goed fatsoen, maar gewoon van elkaar houden.
Dat is heel fijn kunstje! Dan zou ik het ook zo doen zoals jij dat nu doet. Mijn schoonmoeder heeft mij altijd te kennen gegeven dat ik niet goed genoeg ben voor haar zoon en de boerderij en dat ik maar een mindere moeder zou zijn. Nu haar zoon zo fout is denkt ze alleen maar aan het feit hoe mensen straks tegen haar aan gaan kijken. En ik ben zo geweldig ineens!! oh ja en het zo mijn plicht in het huwelijk zijjn dat ik voor de kids hun welzijn hem moet vergeven en gewoon verder gaan met het huwelijk.. Nou ja daar trap ik niet in natuurlijk. Dus vandaar dat ik daar zo min mogelijk kom en als ik er dan toch moet zijn dat ik zo gauw mogelijk weer vertrek.
1
Eigenlijk zijn mijn vrienden hetzelfde gebleven.

Hier erger ik mij stijf aan reacties van It. Hij dacht dat ie niet meer van mij hield en had daarom een relatie met een anders zegt ie per sms aan mij.. Wat een kolder.. Schijnt dan zeker wel normaal te zijn om mij en de kids te bedonderen... jaja. En nu weet ie zeker dat ie wel van mij houd en wel heel veel.. bla bla

en vervolgens krijg ik net een sms met of ik het prettig vind dat hij bij mij en de kids eet straks.. Nou nee vind ik niet prettig.. Dus ik breng netjes ter verwoording dat ik de kids na het eten bij hem afzet.. Tja en It kan daar dan niet tegen he.. die gaat dan lullig doen.

Kijk en daar heb ik nu moeite mee. Ik lig er niet wakker van, maar hij snapt gewoon niet wat ik wel en niet wil..
Hij snapt het wel, maar hij wil iets anders. Hij gedraagt zich als een stampvoetend klein kind.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
tja, maar erger me er echt rot aan. Hij begint er telkens over en hij weet mijn standpunt. Maar om de kids zullen we contact moeten blijven houden.. maar anders. Maar neemt niet weg dat ik hem nu totaal geen leuke man vind, maar gelukkig hoeft dat ook niet meer!! hahah
hij had gewoon geen zin in koken denk ik dan. hij geeft zelfs aan dat het hem in het begin heel leuk leek dat ik eruit ging. lekker op hemzelf. maar nu vind ie het niet leuk meer en volgens mij heeft ie oprecht gedact dat ik wel weer terug zou komen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven