bios met 2,5 jarige?

16-05-2012 15:49 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben binnenkort wat te vieren en ik was op zoek naar iets leuks om met het gezin te gaan doen. Nu zag ik dat Wicky de viking draait in de bios, jeugdsentiment voor onszelf natuurlijk, oudste van 7 vindt het Wicky geweldig maar ik twijfel over de jongste. En dan vooral of het hem 1,5 uur kan boeien...

Wie heeft ervaring?

Edit: hij wordt 3 in augustus, dus wel ruim 2,5 jaar zeg maar...
Kan je kind thuis 1,5 uur tv kijken?
afhankelijk van wat erop is houdt ie het best lang vol ja...maar daar kan ie natuurlijk af en toe weglopen.
Zolang jullie anderen niet tot last zijn moet het kunnen, tenminste bij een kinderfilm. Gaat ie huilen dan zou ik er met hem uit gaan zodat andere klanten ongestoord film kunnen kijken.
Tuurlijk gewoon doen, hartstikke leuk. Je kan dan vanuit die ervaring verder kijken wat je nog kunt ondernemen met je kroost.

Veel plezier.
MIjn zoontje is 2,5 en nee ik ga met hem niet naar de bios.

Die rent, vliegt, klimt en speelt het liefst en die ga ik niet blij maken met een stilzitten-in-de-bios-bezoek

Mijn nichtje was 5 en die redde het net zo'n film van 1,5u.

Collegaatje hier heeft 3 kids, 1 van 7, 1 van bijna 5 en 1 van 2,5 en ging samen met een vriendin die 1 kind van 6 heeft.

Uiteindelijk was collegaatje met kind van 2,5 in de lobby met autootjes aan het spelen na een half uur en hebben haar kinderen bij haar gezelschap gezeten om de film af te kijken.

Dus vanuit mijn referentiekader: nee zou ik niet doen, maar wie weet is jouw zoontje van 2,5 een heel rustig kind dat graag op de bank een filmpje kijkt of een uur in een boekje kan zitten kleuren.. die van mij dus niet
of opa en oma uitnodigen om daarna ergens wat te gaan drinken/eten en die de jongste meegeven om elkaar na de film op een afgesproken plek weer te ontmoeten
En doooooor!
Ligt heel erg aan je kind. Mijn oudste kon met 9 maanden al mee naar de bios (Ik moest hem toevallig als baby een keer meenemen en hij vond het geweldig!) en met 3 zat hij urenlang naar ballet en opera te kijken. Met mijn jongste van nu bijna 2 zou ik dat echter nooit ondernemen. Thuis zit hij hooguit 5 min voor de tv.
Wij zijn pas geleden naar een speciale voorstelling van Plop wordt Kabouter Koning geweest met onze twee jarige dochter.

Diverse bioscopen in het land gaven een kleuterbioscoop-voorstelling. Het licht wordt dan niet helemaal gedoofd en het geluid staat wat zachter. Aan het eind krijgen ze een filmdiploma mee. Dat is een leuke kennismaking met de bioscoop. En idd sommige kinderen hadden wat moeite met op de plaats zitten en kunnen hun mond niet houden. Maar dat is dan niet erg.

Maar ik weet dus nu wel, dat ze eigenlijk nog te jong is. Ze vond het leuk, maar niet meer dan dat. In januari komt de film van Nijntje uit en als ze dan weer zo'n kleuterbioscoop hebben, gaan we het nog eens proberen.
Je kent je eigen kind het beste. Jij weet of hij dat volhoudt. Maar mij lijkt een bios en een kind geen goed idee.

Ik heb er een bloedhekel aan als er ergens strontvervelende kinderen zijn. Zo wist mijn ex-schoonzus niet dat ze haar dochter van toen nog geen 2 - geloof ik - beter niet mee kon nemen naar een restaurant. Kindje heeft zich zo druk gemaakt dat ze alles onderspuugde, bah!
Ik heb voorstukjes gezien toen ik met vierjarige naar The Pirates ging. Wicky is niet geschikt voor kinderen van 2.5 jaar. Volgens mij is advies zelfs 6 jaar.
Hier met dochter op haar derde verjaardag naar een Plop film geweest.

Was een groot succes!

Mijn zoontje is net twee en een heel ander type. Geloof niet dat hem blij zal maken om hem op zijn derde verjaardag mee te nemen.

Ligt dus ook echt aan je kind.
Ik lees mee. Niet zozeer voor Wicky maar over bios met een (bijna) 2.5 jarige in het algemeen. Mijn zoon is zeker geen rustig kind maar is behalve dol op rennen ook dol op tv. Ik denk dat we het gewoon een keer proberen. Is het niks, dan staan we snel genoeg weer buiten.
Mja, ik vind het zelf iets te jong. Ik nam die van mij voor het eerst mee toen ze 3 waren en dat was geen succes. Nu wordt het eigenlijk pas leuk. (ze zijn nu 8 en bijna 5)
En kabouter plop of Wicky is echt een wereld van verschil. In Wicky komt best wel wat "geweld" voor wat ik zo in het filmpje zag.
quote:gizz schreef op 16 mei 2012 @ 16:30:

Ik heb voorstukjes gezien toen ik met vierjarige naar The Pirates ging. Wicky is niet geschikt voor kinderen van 2.5 jaar. Volgens mij is advies zelfs 6 jaar.Hij is voor alle leeftijden maar als je zegt dat ie niet geschikt is voor ukken van 2.5: waarom niet?
quote:blondieszz schreef op 16 mei 2012 @ 16:46:

[...]

Hij is voor alle leeftijden maar als je zegt dat ie niet geschikt is voor ukken van 2.5: waarom niet?Ik vond dat er best wel wat 'geweld' en spanning in zat, en aan een 2.5 jarige is het vaak nog moeilijk uit te leggen hoe of wat. Ik zou hem in ieder geval pas vanaf een jaar of 6 geschikt en leuk vinden. Een 2.5 jarige snapt hier niets van en zal het na een kwartier al zat zijn, of onder de bank zitten van schrik.
ik ga in elk geval eerst nog wel even thuis wat van Wicky laten zien...kijken wat ie ervan vindt...

"Onze" bios heeft geen pauze, en je kan tijdens de film van alles bestellen qua eten en drinken, het is er ook niet compleet donker. Dochter vond de eerste keer bios vooral het harde geluid erg spannend maar dat is (achteraf) te wijten aan haar gehoor.
Heey Blondieszz!! Leuk om zoiets te doen! .

Bij ons stond in het krantje wel vanaf 6 jaar voor Wicky.

Ik ben namelijk ook al stiekum aan het kijken om eens met onze peuter naar de bios te gaan (maar ja die hoeft niet met een oudere zus rekening te houden).

J is hier wel gek van de tekenfilm Wicky en kent ook al het liedje van heey heey wicky, wicky heey!

Zou gewoon eens echt gericht iets laten kijken zonder dat hij wat anders mag doen. (naar zijn speelgoed lopen ofzo)Kijken of hij dat vol houdt?
Samzoen, de film Wicky is heel anders en ziet er echter uit dan het tekenfilmpje.
Gizz, dat klopt, had ik gezien en gelezen. Maar dacht zo kon Blondieszz zien of hij uberhaupt het verhaal leuk vindt.

Ik zou zelf nog niet met mijn uk naar Wicky gaan, maar goed zij heeft ook nog een oudere dochter. Dus moet je toch de " gulden middenweg" vinden.

Ik dacht zelf meer voor 2,5 jarige aan kabouter Plop...maar heb daar zelf zoo weinig zin in haha
Het gaat er niet alleen om of je peuter al zo lang kan stilzitten (dat kun je zelf het beste inschatten), maar vooral ook of het niet te spannend is.

Het is een heel verschil of je een film op tv of in de bios kijkt. Laatste is veel overweldigender. Enorm scherm, hard geluid, donker.... Dus het komt allemaal veel meer binnen.

Wij hebben thuis de dvd van Wicky de Viking (is er een tweede film, of is het dezelfde?) en hoewel mijn peuter de dvd erg leuk vind, zou ik hem er echt niet mee naartoe nemen in de bios. Is erg spannend, en in de bioscoop is geen ontsnapping mogelijk (behalve dan weglopen).

Een kennis heeft indertijd zijn dochter van 2,5 meegenomen naar die Plop-film met die ganzen, en hij heeft haar al mee naad buiten moeten nemen, omdat zij hem verschrikkelijk eng vond. En ze heeft nog tijden nachtmerries over reuzenganzen gehad...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven