Kleine taalschool in Spanje
woensdag 16 mei 2012 om 16:11
Ik zit er over te denken om ong. 2 weken Spaans te volgen in Spanje.
Dit ter voorbereiding op de spaanse cursus in Nederland op de universiteit (zodat ik niveau hoger in kan stromen, ik heb al eens 5 weken les gehad in Costa Rica) en dat is weer ter voorbereiding op halfjaar studeren in Spanje.
Nu kan je in grote steden als Barcelona uiteraard terecht maar ik zou eigenlijk wel in een wat kleiner dorpje les willen volgen.
Dit omdat je dan echt Spaans moet spreken en niet snel terug kan vallen op bijv. Engels.
Kent iemand een leuk, kleiner taalschooltje in Spanje dat ook niet te duur is?
Dit ter voorbereiding op de spaanse cursus in Nederland op de universiteit (zodat ik niveau hoger in kan stromen, ik heb al eens 5 weken les gehad in Costa Rica) en dat is weer ter voorbereiding op halfjaar studeren in Spanje.
Nu kan je in grote steden als Barcelona uiteraard terecht maar ik zou eigenlijk wel in een wat kleiner dorpje les willen volgen.
Dit omdat je dan echt Spaans moet spreken en niet snel terug kan vallen op bijv. Engels.
Kent iemand een leuk, kleiner taalschooltje in Spanje dat ook niet te duur is?
woensdag 16 mei 2012 om 17:12
Ik heb zo'n 20 jaar geleden in Nerja cursus gevolgd.Geen ifdee hoe het daar nu is, zal wel wat touristischer zijn. Maar als ik weer zou gaan ging ik naar Salamanca, hele leuke studentenstad.
Geen idee wat de prijzen daar zijn, maar terugvallen op engels valt in Spanje overal nog al tegen, kwam er weinig engelssprekende tegen
Geen idee wat de prijzen daar zijn, maar terugvallen op engels valt in Spanje overal nog al tegen, kwam er weinig engelssprekende tegen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 16 mei 2012 om 17:20
Op een talenschool kom je natuurlijk altijd mensen tegen uit het buitenland, anders hoeven ze natuurlijk niet naar een Spaanse talenschool
Over het algemeen vind ik dat mensen in Spanje heel weinig Spaans spreken. Ik was vorig jaar in Tarifa op vakantie (vrij toeristisch). Ik spreek redelijk spaans, maar spreek het bijna nooit meer, dus moest er echt ff inkomen. Dat was daar geen probleem, want ik werd echt constant gedwongen om Spaans te spreken
Mij lijkt Sevilla, Granada, Salamanca of Madrid erg leuk om naar een talenschool te gaan.
Over het algemeen vind ik dat mensen in Spanje heel weinig Spaans spreken. Ik was vorig jaar in Tarifa op vakantie (vrij toeristisch). Ik spreek redelijk spaans, maar spreek het bijna nooit meer, dus moest er echt ff inkomen. Dat was daar geen probleem, want ik werd echt constant gedwongen om Spaans te spreken
Mij lijkt Sevilla, Granada, Salamanca of Madrid erg leuk om naar een talenschool te gaan.
woensdag 16 mei 2012 om 19:16
Oh Bergamot, ben je daar nu?? Jaloers!!Ik had de laatste twee weken les van Carol! Hele aardige dame. Ik heb ook les gehad van Rosa en Laura; allemaal aardig! Als je, kan doe ze de groeten van ehhh mij dus, ik was er de hele maand April en woon in Amsterdam. Was daar ook om te surfen, dan weten ze het wel! Grappig!
woensdag 16 mei 2012 om 20:26
Ik heb een maand les gehad bij Instituto Picasso in Malaga, centraal gelegen in het centrum op het Plaza Merced. Appartement op 5 min loop afstand.
In het begin inschatting van niveau, direct in juiste les, aardige leraren, grammatica en veel conversatie. Zij betrekken de dagelijkse zaken bij de les, evenals nieuws en cultuur. Ze hebben leuke tips over de omgeving. Destijds ook Flamingo les, samen koken, uitgaan, diverse leeftijden. Het was gezellig en leerzaam.
Ik heb geboekt via mijn Nederlandse school Animo in Amsterdam zie http://www.spaans-bij-animo.nl/
Voor de school in Malaga zie:
http://www.instituto-picasso.com/spaanse-cursussen.htm
In het begin inschatting van niveau, direct in juiste les, aardige leraren, grammatica en veel conversatie. Zij betrekken de dagelijkse zaken bij de les, evenals nieuws en cultuur. Ze hebben leuke tips over de omgeving. Destijds ook Flamingo les, samen koken, uitgaan, diverse leeftijden. Het was gezellig en leerzaam.
Ik heb geboekt via mijn Nederlandse school Animo in Amsterdam zie http://www.spaans-bij-animo.nl/
Voor de school in Malaga zie:
http://www.instituto-picasso.com/spaanse-cursussen.htm
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 16 mei 2012 om 20:26
quote:Adeline schreef op 16 mei 2012 @ 20:18:
@ecornelius: Omdat het in augustus zal zijn lijkt mij aan de kust het fijnste. Waar? Dat maakt dan weer niet zo heel veel uit.
Dan zou ik denk ik ook voor San Sebastian gaan.
Barcelona lijkt me wat minder handig, omdat ze daar in het dagelijks leven minder spaans praten (hoewel ze echt wel spaans tegen jou praten, maar je hoort het om je heen minder).
De steden in het binnenland zijn harstikke heet in augustus, zou ik niet zo snel doen.
Cadiz is misschien nog wel een optie? Maar ik weet niet of dat een leuke stad is.
@ecornelius: Omdat het in augustus zal zijn lijkt mij aan de kust het fijnste. Waar? Dat maakt dan weer niet zo heel veel uit.
Dan zou ik denk ik ook voor San Sebastian gaan.
Barcelona lijkt me wat minder handig, omdat ze daar in het dagelijks leven minder spaans praten (hoewel ze echt wel spaans tegen jou praten, maar je hoort het om je heen minder).
De steden in het binnenland zijn harstikke heet in augustus, zou ik niet zo snel doen.
Cadiz is misschien nog wel een optie? Maar ik weet niet of dat een leuke stad is.
donderdag 17 mei 2012 om 01:09
donderdag 17 mei 2012 om 10:56
Als ik zit zo lees krijg ik er wel steeds meer zin in.
Was eerst van plan om 2 weken rond te reizen in Spanje maar nu met het oog op eventueel studie in Spanje is een taalcursus ook wel een slim plan.
Ik ga nog even achter die website van San Sebastian aan.
Malaga klinkt ook leuk! Ga ik ook even kijken.
Salamanca lijkt me super maar is denk ik erg warm in augustus.
Was eerst van plan om 2 weken rond te reizen in Spanje maar nu met het oog op eventueel studie in Spanje is een taalcursus ook wel een slim plan.
Ik ga nog even achter die website van San Sebastian aan.
Malaga klinkt ook leuk! Ga ik ook even kijken.
Salamanca lijkt me super maar is denk ik erg warm in augustus.