Werk & Studie alle pijlers

8,35 bruto

17-05-2012 13:15 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat hou ik over van een bruto uurloon van 8,35 per uur ?

Ik zou erop de fiets naartoe kunnen, dus geen kosten meer voor de bus. Maar het lijkt zo weinig.. weet iemand waar ik het uit kan rekenen ?
Even bruto netto intypen bij google. Het hangt verder af van welke cao je zit en hoeveel pensioenpremie er af gaat van wat er echt op je rekening komt. Veel zal er niet echt af gaan, ligt dicht bij het minimum dit.
http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto
Let op: salaris lager dan minimumloon!

Dit bericht staat er bij als je jouw uurloon invult.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dank je wel xx
quote:Enn schreef op 17 mei 2012 @ 13:22:

Let op: salaris lager dan minimumloon!

Dit bericht staat er bij als je jouw uurloon invult.

Dat is omdat je eigenlijk een maandloon op basis van 40 uur per week moet invullen.

Ik ben er ook al een paar keer van geschrokken.
Weet ik wel, maar gehandicapten krijgen altijd minder, dan mensen die niks mankeren.
Minimumloon geldt voor iedereen. Of je gehandicapt bent of niet doet er niet toe.
quote:3407xxx schreef op 17 mei 2012 @ 13:27:

Weet ik wel, maar gehandicapten krijgen altijd minder, dan mensen die niks mankeren. Waarom?
Wat wel even de vraag is, hoe oud ben je? Het minimumjeugdloon is tot 23 jaar en ligt onder het minimumloon voor volwassenen.
Ik heb al eens gewerkt voor 1,80 per uur + 25 euro reiskosten per maand. En dat komt nogal dom over maar het is leuker dan niks doen.
Met een 40 urige werkweek is voor 23 jaar en ouder het minimumloon de 8,35 die hier wordt aangegeven.
quote:3407xxx schreef op 17 mei 2012 @ 13:52:

Ik heb al eens gewerkt voor 1,80 per uur + 25 euro reiskosten per maand. En dat komt nogal dom over maar het is leuker dan niks doen.Maar dat heeft er dus weinig mee te maken dat je gehandicapt bent, je kiest er voor om dit te doen. Of zie ik dat verkeerd?
quote:nellaaa schreef op 17 mei 2012 @ 13:31:

Minimumloon geldt voor iedereen. Of je gehandicapt bent of niet doet er niet toe.Als TO Wajonger is, dan hoeft haar werkgever alleen te betalen voor de arbeid die ze werkelijk verricht en kan hij dus wel (ver) onder minimumloon betalen. Dit wordt dan wel aangevuld door het UWV.
Wat bedoel je precies met ''de arbeid die ze werkelijk verricht''?
quote:heavenorhell schreef op 17 mei 2012 @ 14:03:

[...]

Als TO Wajonger is, dan hoeft haar werkgever alleen te betalen voor de arbeid die ze werkelijk verricht en kan hij dus wel (ver) onder minimumloon betalen. Dit wordt dan wel aangevuld door het UWV.Ik krijg het gevoel dat TO het niet over de loondispensatie heeft.
Iemand met Wajong kan in een uur tijd bijvoorbeeld maar 20procent doen van wat een ander doet. Dan hoeft de werkgever ook maar 20 procent te betalen. Wajong vult aan.
Ik krijg er een punthoofd van!
Ik heb geen uitkering maar er zijn gehandicapten die er wel één hebben, en die zijn nu eenmaal aantrekkelijker of een gezonde werknemer. Dus als je wel graag wil werken, dan zijn er omwegen om als zzp-er aan de slag te kunnen, soms helaas voor een appel en een ei. (oja ik ben 40 plus)
Sorry, ik begrijp vrij weinig van je verhaal.
3407, waar baseer jij nu op dat jij anders behandeld wordt? Er zijn bergen en bergen mensen (met en zonder gezondheidsproblemen) die werken voor minimumloon. Je bent echt geen uitzondering.
Nee, als ZZP-er val je niet onder het minimumloon nee. Dan is het je eigen verantwoordelijkheid om een fatsoenlijk tarief te onderhandelen. Dan ben je namelijk geen werknemer maar een bedrijf.

Mijn beide ouders hebben ondanks een flinke handicap altijd gewerkt, voor een goed inkomen. Alleen hangt het er natuurlijk wel vanaf wat je verder nog te bieden hebt en waar je solliciteert. Als het ongeschoold werk is verdien je weinig (net zoals de andere mensen die er werken!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven