Afspraak afzeggen

17-05-2012 21:23 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb advies nodig bij het afzeggen van een afspraak. Over 1,5 maand heb ik een afspraak met een vriendin voor een weekendje weg waarin we naar evenement gaan.

Deze afspraak hebben we 2 weken geleden gemaakt.

Nu kom ik er net achter dat ik een andere afspraak heb die ik dus niet in mijn agenda heb gezet. Ik wil dat weekendje weg dus afzeggen, maar kan haar de echte reden van die andere afspraak niet vertellen, omdat ze dat zeker niet leuk zou vinden. We hebben een goede band en vertellen elkaar bijna alles, dus ik kan niet alleen zeggen: sorry, andere afspraak.

Nu weet ik het dus even niet. Moet ik liegen over de afspraak?
quote:babet24 schreef op 17 mei 2012 @ 22:00:

Ok dit is heel eng! Vriendin 1 belde net....

Of het een week eerder kon. Eh ja zeker geen probleem!Misschien gaat 1 ook wel naar dat evenement!
Ik vind ook niet dat jij maar constant rekening met hun moet houden.

Kom nou, zij hebben toch ruzie. Jij toch niet.

Ik doe dat bij mijn vriendinnen die ruzie hebben dus niet.

Ze hebben ruzie om iets volkomen belachelijks van 6 jaar terug. Daar houd ik dus geen rekening. Ik nodig ze ook altijd uit op verjaardagen, ze hebben maar normaal te doen die ene keer in het jaar. Gelukkig doen ze dat ook, ze doen dan zelf overdreven poeslief tegen elkaar, voor mij.
quote:Suze02 schreef op 17 mei 2012 @ 22:04:

Rekening houden met andere mensen?!?! Je was nogal van plan om je eigen belang heul erg voor dat van 2 te laten gaan hoor. Nergens hield je rekening met anderen. Je zat in over je eigen hachje. Niet over haar teleurstelling.

Bah.

Misschien dat dat zo overkomt omdat ik hier niet alles in detail vertel.

Vriendin 1 woont nl in het buitenland en het is voor ons niet zo makkelijk om af te spreken door verschillende factoren. Dus wat zou jij afzeggen? Een geboekte vlucht of een geboekt hotel?
quote:italie_meisje schreef op 17 mei 2012 @ 22:06:

ze doen dan zelf overdreven poeslief tegen elkaar, voor mij.Daar zou ik me persoonlijk helemáál niet prettig bij voelen.
Lul niet, er was helemaal geen geboekte vlucht of het was een vlucht die eenvoudig om te boeken viel. Dat heeft 1 al bewezen....
quote:babet24 schreef op 17 mei 2012 @ 22:07:

[...]

Vriendin 1 woont nl in het buitenland en het is voor ons niet zo makkelijk om af te spreken door verschillende factoren. Dus wat zou jij afzeggen? Een geboekte vlucht of een geboekt hotel?Nu dik je het een beetje aan. Vriendin 1 verplaatst de afspraak nu zelf. Dan lijkt me dus niet dat het om de keuze "geboekte vlucht of geboekt hotel" gaat. Ze komt toch niet alleen voor jou hierheen?
quote:Suze02 schreef op 17 mei 2012 @ 22:09:

Lul niet, er was helemaal geen geboekte vlucht of het was een vlucht die eenvoudig om te boeken viel. Dat heeft 1 al bewezen....

Sorry hoor maar wie ben jij in godsnaam om mij te zeggen dat ik lul??

M'n vriendin is stewardess btw.....
quote:babet24 schreef op 17 mei 2012 @ 22:07:

[...]

Vriendin 1 woont nl in het buitenland en het is voor ons niet zo makkelijk om af te spreken door verschillende factoren. Dus wat zou jij afzeggen? Een geboekte vlucht of een geboekt hotel?Maar je accepteert het wel dat zij nu jullie afspraak verzet waardoor jij je vlucht moet omboeken? Of komt zij naar jou?
Dat zeg ik, helemaal geen geboekte vlucht dus.

Wat een non issue dit zeg.
quote:astrape schreef op 17 mei 2012 @ 22:11:

[...]

Nu dik je het een beetje aan. Vriendin 1 verplaatst de afspraak nu zelf. Dan lijkt me dus niet dat het om de keuze "geboekte vlucht of geboekt hotel" gaat. Ze komt toch niet alleen voor jou hierheen?

Die geboekte vlucht of hotel keuze gaf ik aan omdat Suze02 vond dat ik het alleen deed voor mijn eigen hachje en ik wilde hiermee aanduiden dat het voor mij lastig is omdat de 1 het hotel zou moeten afzeggen of de ander haar vlucht/dienst zou moeten omzetten....

En ik dacht voor mijn vriendin dat dat niet mogelijk zou zijn, maar nu blijkt dat ik te moeilijk dacht en het geen probleem was...
lekker boeiend zeg
quote:Suze02 schreef op 17 mei 2012 @ 22:13:

Dat zeg ik, helemaal geen geboekte vlucht dus.

Wat een non issue dit zeg.reageer dan niet
Zelfs hier ben je bang om mensen tegen je in het harnas te jagen en probeer je je er uit te kletsen met een leugentje waardoor jij er beter uitkomt.

Ik zou daar aan gaan werken, zo heb je geen deel van leven!
Eh, maar je vriendin heeft haar vlucht toch niet voor jou omgezet?
quote:fozziebear schreef op 17 mei 2012 @ 22:16:

Zelfs hier ben je bang om mensen tegen je in her harnas te jagen en probeer je je er uit te kletsen met een leugentje waardoor jij er beter uitkomt.

Ik zou daar aan gaan werken, zo heb je geen deel van leven!

En jij kent mij zeker als geen ander?

Het is echt verschrikkelijk he dat ik hier kom met zo'n issue en dat ik om advies vraag......Kan echt niet

Dacht dat daar een forum voor gemaakt is.....
quote:astrape schreef op 17 mei 2012 @ 22:17:

Eh, maar je vriendin heeft haar vlucht toch niet voor jou omgezet?Nee een collega van haar vroeg of ze van weekend wilde ruilen, maar dat wilde ze eerst met mij overleggen, omdat ze dat weekend met mij had afgesproken.
@ lotte, daar voel ik mij ook niet heel prettig bij maar het is beter dan dat ze ruzie maken.

Anders moet ik een van de twee apart gaan uitnodigen en dat wil ik niet.

De een is mijn beste vriendin en de ander is een vriendin en ook schoonzus.
Ik vind je oneerlijk.

Vooral naar vriendin 2.

Die staat blijkbaar op de 2e plaats, maar dat mag ze niet weten, want blijkbaar vindt je dat niet fijn.

Het is geen schande om een vriendin leuker te vinden dan de ander, of voorkeur te hebben met wie je afspreekt.

Maar wees er dan eerlijk over, en doe niet tegen de ander alsof Zij op een staat.

Je hebt nu mazzel met de situatie, maar anders had ik zelf waarschijnlijk eerlijk tegen vriendin 2 gezegd dat ik al met vriendin 1 afgesproken had.

Zij zal dan ook weten hoe lastig het is om daarmee af te spreken.

En dat ze daarmee weet dat je dan liever met de een dan met de ander afspreekt, tsja, daar hoeft ze idd niet blij mee te zijn. Maar dan weet ze in elk geval wat ze aan je heeft.
quote:babet24 schreef op 17 mei 2012 @ 22:19:

[...]

Het is echt verschrikkelijk he dat ik hier kom met zo'n issue en dat ik om advies vraag......Kan echt niet

Issue? Ontslagen geworden, geen kinderen kunnen krijgen, je betrapt je vent met een ander in bed, je bent ziek, je hebt iemand dierbaars verloren, dat zijn issues.

Dit is kinderlijk gedrag. "Ik weet niet wat ik moet doen want mijn twee vriendinnetjes hebben ruzie en als ik dit doe wordt de ene boos en als ik dat doe wordt de ander boos. Nouhouuuuu..."
En toch he... als vriendin 1 zo belangrijk voor je is én dat is wederzijds, waarom dan niet al veel eerder 'n vlucht geboekt naar haar toe of naar 'n dichterbij land waar ze voor haar werk op vliegt? Als je haar nu al zoooo lang niet gezien hebt en je moet nog 1,5 maand wachten, dan doen jullie toch niet erg veel moeite elkaar regelmatig te zien.
Euh, nee, ik baseer mij op wat je hier zelf schrijft als 'iedereen te vriend willen houden' en wat ik -en met mij meer mensen- zien als iedereen voor de gek houden omdat jij door iedereen aardig gevonden wil worden.
quote:Zaza_zebra schreef op 17 mei 2012 @ 22:24:

Ik vind je oneerlijk.

Vooral naar vriendin 2.

Die staat blijkbaar op de 2e plaats, maar dat mag ze niet weten, want blijkbaar vindt je dat niet fijn.

Het is geen schande om een vriendin leuker te vinden dan de ander, of voorkeur te hebben met wie je afspreekt.

Maar wees er dan eerlijk over, en doe niet tegen de ander alsof Zij op een staat.

Je hebt nu mazzel met de situatie, maar anders had ik zelf waarschijnlijk eerlijk tegen vriendin 2 gezegd dat ik al met vriendin 1 afgesproken had.

Zij zal dan ook weten hoe lastig het is om daarmee af te spreken.

En dat ze daarmee weet dat je dan liever met de een dan met de ander afspreekt, tsja, daar hoeft ze idd niet blij mee te zijn. Maar dan weet ze in elk geval wat ze aan je heeft.

Ja daar heb je ook gelijk in. Het was gewoon dom van mij om dubbel af te spreken en had het idd ook op een correcte manier moeten oplossen. Maar omdat ik weet dat beide moeite hebben gedaan door dingen te boeken e.d. vind ik het vervelend om te kiezen, snap je.

Maar ik denk dat ik er vooral in mijn hoofd een heel probleem van heb gemaakt door voor hun te denken.

Voor vriendin 1 is het blijkbaar niet zo'n probleem om een dienst te ruilen en dat wist ik niet, terwijl ik dacht dat wel te weten...

Ik heb er dus een heel issue van gemaakt, terwijl dat niet nodig bleek.
Oke, ik heb teveel soaps gekeken, maar waarom heb ik nu opeens het gevoel dat Vriendin 1 helemaal geen vriendIN is, maar Vriend, namelijk EX-vriend van Vriendin 2, en nu dus Potentieel voor TO.

(oh, en ja, ik heb nog ontwenningsverschijnselen na het stoppen van ATWT )
quote:fozziebear schreef op 17 mei 2012 @ 22:30:

Euh, nee, ik baseer mij op wat je hier zelf schrijft als 'iedereen te vriend willen houden' en wat ik -en met mij meer mensen- zien als iedereen voor de gek houden omdat jij door iedereen aardig gevonden wil worden.Klopt gedeeltelijk, maar dat heb ik alleen met mensen die ken, niet met mensen hier op het forum....
@ssenta: valt er ergens wat te loepen?!?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven