Geld & Recht alle pijlers

Stookkosten

18-05-2012 18:46 8 berichten
Ik huur een appartement, en betaal maandelijk een bedrag van 70 euro voor stookkosten. Ik krijg bijna elk jaar een best flink bedrag terug, ondanks ik best flink stook. ( koukleum). Heb zo eens rondgevraagd bij andere bewoners, die betalen veel meer dan ik, stoken het zelfde of minder, maar krijgen minder terug. Ik zit helemaal boven in, op een hoek, zou verwachten dat ik harder moet stoken, dan iemand die in het midden woont en woningen naast, onder en boven heeft. Geen idee waar dat aan zou kunnen liggen.

Jullie een idee?
Alle reacties Link kopieren
Stookkosten is denk ik meer dan alleen verwarming. Bedoel je niet gas?

Dat omvat nl ook bv douchen en koken en daarin kan ook een groot verschil zitten (dagelijks met meerdere personen langer douchen bv scheelt een hoop...)
quote:DTJ schreef op 18 mei 2012 @ 18:52:

Stookkosten is denk ik meer dan alleen verwarming. Bedoel je niet gas?

Dat omvat nl ook bv douchen en koken en daarin kan ook een groot verschil zitten (dagelijks met meerdere personen langer douchen bv scheelt een hoop...)We hebben geen gas, stadsverwarming met metertjes erop. En koken doe ik elecktrisch. Vind het verschil zo groot tussen de bewoners. Vandaar dat ik me dat afvroeg.
Vaak is er voor de meest ongunstig gelegen appartementen een correctiefactor meegewogen, kijk eens of je er iets van ziet staan op je jaarafrekening.
Staat dat onder correctiefactor dan? Zal zo meteen eens ff opzoeken. Dat zou een boel verklaren. Bij mij in huis tocht t echt altijd. Brrrr haha
quote:Soley schreef op 18 mei 2012 @ 18:57:

Vaak is er voor de meest ongunstig gelegen appartementen een correctiefactor meegewogen, kijk eens of je er iets van ziet staan op je jaarafrekening.Staat er idd op, slaapkamer, badkamer en hal 15% woonkamer beide verwarmingen 35% dus dat is dan de reden dat ik minder betaal als andere?
Denk het wel, is wel vaker bij appartementen, compensatie voor je extra stookkosten door de ligging van je appartement.
quote:mevrkimkim schreef op 18 mei 2012 @ 18:56:

[...]

We hebben geen gas, stadsverwarming met metertjes erop. En koken doe ik elecktrisch. Vind het verschil zo groot tussen de bewoners. Vandaar dat ik me dat afvroeg.Ah zo, daar heb ik geen verstand van, dus ik zou het niet weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven