Stookkosten

vrijdag 18 mei 2012 om 18:46
Ik huur een appartement, en betaal maandelijk een bedrag van 70 euro voor stookkosten. Ik krijg bijna elk jaar een best flink bedrag terug, ondanks ik best flink stook. ( koukleum). Heb zo eens rondgevraagd bij andere bewoners, die betalen veel meer dan ik, stoken het zelfde of minder, maar krijgen minder terug. Ik zit helemaal boven in, op een hoek, zou verwachten dat ik harder moet stoken, dan iemand die in het midden woont en woningen naast, onder en boven heeft. Geen idee waar dat aan zou kunnen liggen.
Jullie een idee?
Jullie een idee?

vrijdag 18 mei 2012 om 18:56
quote:DTJ schreef op 18 mei 2012 @ 18:52:
Stookkosten is denk ik meer dan alleen verwarming. Bedoel je niet gas?
Dat omvat nl ook bv douchen en koken en daarin kan ook een groot verschil zitten (dagelijks met meerdere personen langer douchen bv scheelt een hoop...)We hebben geen gas, stadsverwarming met metertjes erop. En koken doe ik elecktrisch. Vind het verschil zo groot tussen de bewoners. Vandaar dat ik me dat afvroeg.
Stookkosten is denk ik meer dan alleen verwarming. Bedoel je niet gas?
Dat omvat nl ook bv douchen en koken en daarin kan ook een groot verschil zitten (dagelijks met meerdere personen langer douchen bv scheelt een hoop...)We hebben geen gas, stadsverwarming met metertjes erop. En koken doe ik elecktrisch. Vind het verschil zo groot tussen de bewoners. Vandaar dat ik me dat afvroeg.

vrijdag 18 mei 2012 om 19:06
quote:Soley schreef op 18 mei 2012 @ 18:57:
Vaak is er voor de meest ongunstig gelegen appartementen een correctiefactor meegewogen, kijk eens of je er iets van ziet staan op je jaarafrekening.Staat er idd op, slaapkamer, badkamer en hal 15% woonkamer beide verwarmingen 35% dus dat is dan de reden dat ik minder betaal als andere?
Vaak is er voor de meest ongunstig gelegen appartementen een correctiefactor meegewogen, kijk eens of je er iets van ziet staan op je jaarafrekening.Staat er idd op, slaapkamer, badkamer en hal 15% woonkamer beide verwarmingen 35% dus dat is dan de reden dat ik minder betaal als andere?
vrijdag 18 mei 2012 om 20:55