Nat stopcontact/ wasmachine

18-05-2012 22:34 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ging mijn cv bijvullen en daarbij was ik zo dom om het nabijgelegen stopcontact niet af te dekken (nog dommer: ik had de stroom er niet af gehaald). Vulslang lekte/spoot water en er is dus water in het stopcontact gekomen. Dat merkte ik toen de buurman -die ik uiteindelijk maar om hulp vroeg - de wasmachineslang weer aansloot op de kraan en die kreeg een enorme schok. Gelukkig is dat goed afgelopen, maar nu durf ik echt no way meer de wasmachine aan te sluiten. Misschien is er zelfs wel via een andere route water in de machine gekomen ook..

Hoe kom ik er in hemelsnaam achter of het stopcontact of de wasmachine-electra nog nat is zonder dat ik een opkalefater krijg?
Oei...Oppassen hoor. Kun je niet nogmaals je buurman inschakelen?
quote:_lupine_ schreef op 18 mei 2012 @ 22:35:

Oei...Oppassen hoor. Kun je niet nogmaals je buurman inschakelen?Om de eventuele klap op te vangen, bedoel je?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik heb trouwens ook geen idee Himmie. De hele badkamer een week goed laten drogen (douchen bij de buurman )?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Misschien de stroom er afhalen (dus ook van het stopcontact) en dan alles goed droogmaken met een doek? Evt. het stopcontact er ook even afschroeven dan, zodat je er goed bij kunt?
@Lupine: Ja I know! Ik vind het doodeng..

Ik weet niet of het in dit geval nog iets uitmaakt, maar het zou ook nog kunnen dat het zgn. geaarde stopcontact in werkelijkheid geen randaarde heeft. De buurman vertelde dat hij erachter kwam dat in zijn huis achter sommige stopcontacten die geaard zouden moeten zijn, maar 2 draden liepen.
quote:Dana schreef op 18 mei 2012 @ 22:36:

[...]

Om de eventuele klap op te vangen, bedoel je?
Gewoon op laten drogen met de stekker er uit.

Als je de stekker er weer in doet en het is niet goed slaat de stroom er vanzelf weer af.
quote:Dana schreef op 18 mei 2012 @ 22:40:

Misschien de stroom er afhalen (dus ook van het stopcontact) en dan alles goed droogmaken met een doek? Evt. het stopcontact er ook even afschroeven dan, zodat je er goed bij kunt?

Ja, daar zit ik nu ook aan te denken.. Is in elk geval de enige optie om te checken of er nog water in het stopcontact zit. Maar goed, dan weet ik nog niet of de wasmachine zelf betrouwbaar is .

Wasmachine staat in de keuken en daar heb ik de vloer al goed drooggemaakt

[...]

Hahaha

Ik voel me nu al onwijs schuldig dat ik hem door mijn stomme gedoe bijna naar de andere wereld had geholpen

[...]

Bijvoorbeeld ja

Ik bedoel meer dat je toch deskundigen voor moet hebben. Ben zelf niet echt bang aangelegd en doe alles gewoon, totdat ik van de week opeens onder stroom stond..

Tot die tijd zou ik gewoon die wasmachine ergens anders aan vast leggen hoor.
Haha, Ik doe over het algemeen ook alles. Maar over het algemeen denk ik dan best wel na over dingen als water en stroom= geen goeie combi. Alleen nu even niet

Ik ga morgen eerst eens even proberen een ander apparaat aan te sluiten op het stopcontact. Als de stroom dan niet afslaat, weet ik iig dat het stopcontact droog is.

Ben gewoon een beetje bang dat de wasmachine van onderaf of via de achterkant nat is geworden ook.. Maar als het goed is, zou de stroom dan ook af moeten slaan toch? Heb op de 1 of andere manier het idee dat het met de wasmachine nog net gevaarlijker is dan met een ander apparaat..
quote:Himmie schreef op 18 mei 2012 @ 23:00:

Ben gewoon een beetje bang dat de wasmachine van onderaf of via de achterkant nat is geworden ook.. Maar als het goed is, zou de stroom dan ook af moeten slaan toch? Heb op de 1 of andere manier het idee dat het met de wasmachine nog net gevaarlijker is dan met een ander apparaat..Je weet dat de wasmachine vaker met water in aanraking komt he? Daar issie zegmaar voor gemaakt
Ja, ehm dat heb ik weleens gehoord .. Maar als er water bij de bedrading is gekomen, lijkt me wat anders toch?
gebeurt niks want de pootjes van de stekker zijn gescheiden. ik zou de zekering eruit draaien of de groep afzetten, het plaatje losschroeven en dan met een lapje of een prop papier drogen. het zijn gewoon draden van binnen. zolang die gescheiden blijven is er niks aan de hand. als ze elkaar raken hoor je een doffe klap, zie je een vonk en dan is alles stil.
it's a big club and you ain't in it

[...]

haha, bedankt, ik zit hier echt te hinniken van het lachen

(zal wel morbide humor hebben ofzo)

Klinkt aannemelijk rionyriony.. Ik ga denk ik sowieso het plaatje eraf schroeven om te kijken, ook om te zien of er wel randaarde inzit. En droogmaken dus.

En dan maar eens testen..

Thanx voor jullie reacties allemaal!
quote:courage_ schreef op 18 mei 2012 @ 23:30:

[...]

haha, bedankt, ik zit hier echt te hinniken van het lachen

(zal wel morbide humor hebben ofzo)

Ik moest ook heel hard lachen. Kat sprong van schrik van schoot af :-) .
Die van mij keek ook al een beetje raar naar me.
Stroom eraf en fohnen maar.
Heb je ook geen spanningszoeker in huis? Die heb je al voor een paar euro en kun je altijd zien of er ergens (nog) stroom op staat. Verder goed laten drogen/droogmaken en mocht je geaarde stopcontacten tegenkomen die uiteindelijk toch niet geaard zijn, dan meteen een electrotechnish installatiebedrijf inschakelen (bij koopwoning) of de woningcorporatie/verhuurder inschakelen. Juist bij de CV ketel en de wasmachine/wasdroger is het belangrijk dat je goed geaarde stopcontacten hebt.

quote:isabon schreef op 19 mei 2012 @ 01:13:

Stroom eraf en fohnen maar.Ja handig zonder stroom
quote:luna30v schreef op 19 mei 2012 @ 10:01:

[...]

Ja handig zonder stroom

Leuk topic dit!
quote:luna30v schreef op 19 mei 2012 @ 10:01:

[...]

Ja handig zonder stroom

Als je van een andere groep wel stroom kunt nemen gaat het prima, misschien heb je wel een lang verlengsnoer nodig maar het gaat wel. Want ik neem aan dat je niet meteen alle groepen uitzet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven