Lijf & Lijn alle pijlers

Stackers

16-05-2012 19:26 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal.

Ik was even benieuwd naar het volgende:

Zelf gebruik ik eens in het half jaar ongeveer voor de periode van 6 weken Stackers. Ik gebruik dan variant 4.

Ik boek hier altijd heel goede resultaten mee en door dit eens per half jaar 6 weken te doen blijf ik altijd zo rond BMI 20-21.

Van bijwerkingen heb ik nauwelijks last. De eerste dagen van zo'n 'kuurtje' voel ik me iets opgefokter en soms een klein beetje raar in mijn hoofd. Dit verdwijnt meestal na een dag of 4.

Ik neem de eerste week altijd 1 stacker per dag bij mijn ontbijt, vanaf de tweede week neem ik er ook een bij de lunch.

Voor mij persoonlijk werkt dit echt heel goed. Geen honger waardoor ik niet snoep maar gewoon drie gezonde maaltijden eet. En je vetverbranding gaat natuurlijk sneller.

Nu zijn er een heleboel mensen die net als ik over deze pillen denken. Maar ook een heleboel dieet erg negatief tegen over staan. Bijvoorbeeld door negatieve eigen ervaringen, verhalen van anderen, of gewoon dat ze vinden dat je afvallen uit eigen kracht moet doen.

Ik vind voor alle argumenten wat te zeggen:)

Maar ben dus heel benieuwd wat jullie ervaringen met deze stackers zijn. Of jullie mening. Staan jullie er heel negatief tegenover. Of juist positief?

Ben heel benieuwd!

Groetjes, Noah.
Ben je, buiten het lichamelijke, niet als de dood dat het je kop overhoop haalt.

En kan je niet beter om andere AD vragen als deze niet bevallen?
Dit kunnen we natuurlijk gaan aankaarten bij de moderators/redactie/Sanoma.

Was het al uberhaupt en seauwieseau niet verboden om topics te openen over illegale middelen?

Hee joh? Afvallen? Neem een snuifje coke! Eentje per dag maar. Kan geen kwaad met je AD. Kan helemaal geen kwaad eigenlijk.

Want ja, als je een wijntje neemt zuip je je zo een delirium natuurlijk.
Hoe zuiver de coke is kan je nog enigzins testen, maar van een stacker moet je je maar afvragen wat de werkelijke inhoud en dosering is.
Ook dat nog inderdaad. Maar ons Klopje heeft een ongevaarlijke ephedra....
Fuck. Als reclame krijg ik nu dat stackgebeuren, kutcookies.
Yasmijn, dat zal ik niet weten. Ik kan hooguit ervaren wat ik voel (er worden 4 pilletjes per dag geadviseerd. Ik wil er 1 nemen). Als ik me dan niet lekker voel, hou ik er fijn mee op. Simpel als dat.
de deskundigen:

Vijf herseninfarcten door stackers

Van de neurologen van Indiana University mag de overheid alle stackers uit de schappen halen. De op efedra gebaseerde cocktails van thermogene stoffen veroorzaken herseninfarcten met vaak blijvende gevolgen. Dat blijkt uit vijf gevallen die de artsen de afgelopen twee jaar in hun ziekenhuis zagen langskomen.

De boosdoeners waarover het artikel gaat zijn Metabolife 356, Ripped Fuel, Hydroxycut en Ma Huang-thee. De onderstaande tabel vertelt iets over de gevallen en de uiteindelijke afloop. De onderzoekers behandelden de slachtoffers allemaal met bloedverdunners als aspirine of warfarin, soms samen met B-vitamines.

'Weakness' betekent dat je de controle over een lichaamshelft geheel of gedeeltelijk bent verloren. 'Hemianopsia' is het verkleinen van het gezichtsveld. 'Aphasia' betekent dat je niet meer kunt praten omdat je woorden niet meer kunt koppelen aan hun betekenis.

Zoals je ziet was maar in welgeteld 1 geval het herstel volkomen: een 19-jarige man die vijf weken achter elkaar Ripped Fuel (per dosis 33 milligram efedra, 91 milligram cafeïne, 100 milligram L-carnitine, 200 microgram chroom) gebruikte, drie maal per dag. De man rookte niet en had verder geen andere risicofactoren voor hersen-infarcten, maar was toch op de treadmill in elkaar gezakt. Toen de artsen hem onderzochten, bleek dat een bloedvat in zijn hersenen op twee vaten was afgeknepen - waarschijnlijk door de vaatvernauwende stoffen in het supplement.

Slachtoffer nummer twee zat achter het stuur toen hij ineens duizelig werd, en een stuk van zijn gezichtsvermogen en de controle over de rechterkant van zijn lichaam verloor. Dagelijks nam hij zes tabletten Metabolife 356 (per tablet 12 milligram efedra-extract, 40 milligram cafeïne, vitamine E, magnesium, zink en chroom). De oorzaak was een hersen-infarct, bleek later op een MRI-scan.

Helemaal zonder risicofactoren was deze man niet. Zeven jaar geleden was hij gestopt met roken, en ver in het verleden had hij veel gedronken.

Slachtoffer nummer drie, een 29-jarige vrouw, had echter helemaal niets wat de kans op hersen-infarcten verhiigt. Ze slikte zelfs geen anticonceptiemiddelen, die een bescheiden verhoging van de kans op hart- en vaatziekten met zich meebrengen. Toch kreeg ze na 6 maanden Metabolife geslikt te hebben een hersen-infarct. De stimulerende middelen in de stacker, denken de onderzoekers, had bloedplaatjes gestimuleerd bloedproppen te vormen. Daardoor was een bloedvat afgesloten. De lichte plek in de figuur geeft het getroffen gebied in de hersenen aan.

De gebruikster van de Ma Huang thee had wel een paar risicofactoren: ze gebruikte een lichtgedoseerde anticonceptiepil en ze bezocht een chiropractor of 'kraker'. De kans dat een behandeling door een bottenkraker een beroerte veroorzaakt is echter 1 of de vijf miljoen. Zeker omdat de vrouw verder kerngezond was, houden de onderzoekers het erop dat de twee tot vijf glazen thee - met 1 tot 4 gram ephedra-alkaloïden per glas - die de vrouw dagelijks dronk de oorzaak van het infarct waren. De lichte plek hiernaast geeft aan welk gebied was getroffen door een afgesloten bloedvat.

Tenslotte was er nog de vrouw die door Hydroxycut (per dosis 60 milligram ephedra, 600 milligram guarana-extract, extract van groene thee, L-carnitine, 400 microgram chroom) in de problemen was gekomen, nadat ze de stacker enkele weken achterelkaar drie keer per dag had genomen. Ook bij haar hadden bloedstolsels vaten in de hersenen afgesloten.

Uit de vijf gevallen concluderen de onderzoekers dat stackers gevaarlijk zijn. De industrie doet verhalen over gevallen waarin gebruikers van stackers ziek worden af met de bewering dat de slachtoffers van nature al een verhoogde kans zouden hebben om beroertes te krijgen. En dat, blijkt uit de cases, klopt niet. De meeste slachtoffers hadden geen belangrijke risicofactoren.

In Amerika zijn in 1999 alleen al drie miljard producten met efedra verkocht.

Bron:

J Neurol Sci. 2004 Jan 15;217(1):55-60.

Meer:

Dierstudie: choline breekt vet af, bouwt spiermassa op (17-9-2003)
quote:schouderklopje schreef op 20 mei 2012 @ 00:22:

[...]

Eh, jawel, een vriendin van mij heeft dezelfde AD met dezelfde vervelende bijwerking en zij heeft Ritalin voor ernaast bijgeschreven gekregen. Nou nou, da's gezond, sjongejonge .Maar altijd nog gezonder dan wat jij van plan bent. Niet zozeer vanwege de ingrediënten maar vanwege de controle op leverancier, op ingrediënten, op de patiënt, op de wisselwerking met andere medicatie. Allemaal controlepunten die jij niet hebt, allemaal punten waarop het bij jou mis kan lopen. Risico's die jij heel bewust loopt en die groot zijn. Groter als bij je vriendin die onder supervisie en controle die ritalin gebruikt.quote:Maar eerlijkheidshalve durf ik dat niet aan mijn huisarts te vragen. Ik zou het nl. graag voorgeschreven krijgen vanwege die energie, maar denk niet dat mijn huisarts daaraan mee wil werken.Waarom wil je huisarts daar niet aan meewerken dan? Of waarom dènk je dat je huisarts daar niet aan wil meewerken?
Succes, Klopje!
Mayo Kliniek

Volgens het voedingssupplement bijbel website, Stacker 3 producten met ephedra kan ernstige problemen veroorzaken. Het voedingssupplement bijbel website wijst op, december 2000, studie in "The New England Journal of Medicine ', waarin werd geconcludeerd dat het gebruik van ephedra-gebaseerde verbindingen kunnen hoge bloeddruk, beroerte, een snelle hartslag, epileptische aanvallen of de dood veroorzaken. De Mayo Clinic meldt ook dat deze gevaren zijn een gevolg van ephedra-gebaseerde producten. Als gevolg van deze bevindingen, de FDA verboden de stof.

Warmtebevanging of CNS Excitatie

Volgens Consumers Union, Stacker 2 en Stacker 3 behoren tot de merken die betrokken zijn bij een rechtszaak gebaseerd op de productie van ephedra-gebaseerde producten. Deze rechtszaak volgt op een verbod op ephedra ingegeven door tal van doden, waaronder de dood van Steve Bechler, de 23-jarige werper voor de Baltimore Orioles. Bechler overleden aan een zonnesteek. Consumenten Unie meldt dat de keuringsarts ephedra vermeld als een bijdragende factor tot de dood. De Mayo Clinic bevestigt ook het risico van ephedra producten op basis van, de rapportage die zij kunnen het centrale zenuwstelsel (CNS) excitatie, onder andere ernstige gevaren veroorzaken.

Andere bijwerkingen

De voedingssupplement bijbel website ook meldingen dat sommige individuen ervaren psychiatrische klachten, slapeloosheid, hartkloppingen, tremoren, hoofdpijn en duizeligheid na het gebruik van Stacker 3 supplementen.
Dus van jaarlijks 3 miljard efedra gebruikers hebben de onderzoekers 5 personen gevonden die hoge dosissen (want dat waren het, weken aan 1 stuk) gebruikten met een infarct? Valt dan nog mee : L

Nogmaals, ik vind het erg interessant om te lezen Meds, want dat geeft mij alleen maar meer richting in hoe ik het dus niet wil aanpakken (hooggedoseerd, weken achter elkaar, etc.)
KLOPJE! LEES ONDERSTAAND!

Wat zijn stackers?'Stacking' betekent letterlijk 'opstapelen' of het gebruik van verschillende middelen die elkaars werking versterken. Stackers bevatten een combinatie van verschillende stoffen, meestal ephedra en andere stimulerende stoffen zoals cafeïne, guarana en ginseng.

Effecten

Stackers worden verkocht als voedingssupplementen en vetverbranders. Ephedra-houdende stackers hebben een eetlustremmend en oppeppend effect. Dat lijkt aantrekkelijk voor sporters, uitgaanders en voor mensen die willen afvallen.

Risico's

Het lichaam raakt gewend aan de eetlustremmende werking zodat het op den duur geen effect meer heeft en de gebruiker toch opnieuw honger krijgt of de keuze maakt om de dosis op te drijven. Geestelijke afhankelijkheid is ook mogelijk, waardoor het moeilijk wordt zich goed te voelen zonder stackers.

Mogelijke bijwerkingen van efedrine (de werkzame stof) zijn ernstige hoofdpijn, duizeligheid, bevingen, hartkloppingen, braken, zweten, misselijkheid en buikpijn. Een te grote dosis kan angst, psychotisch gedrag, onrust, verwarring en plots geheugenverlies veroorzaken. Efedrine combineren met cafeïne geeft kans op stuipen.

Intens sporten of dansen in een hete, slecht geventileerde ruimte onder invloed van stackers kan overbelasting van het hart en oververhitting veroorzaken. Ook kan een gebruiker totaal uitgeput raken omdat hij zijn natuurlijke grenzen niet meer voelt.

Wetgeving

Ephedra en ephedrine staan in België op de lijst van verboden middelen. Via internet worden stackers met ephedra wel te koop aangeboden, maar de aankoop blijft evengoed verboden. Meestal is er dan ook weinig informatie beschikbaar over welke stoffen er exact in zitten en in welke dosis. Gebruikers weten dus niet precies welk effect ze kunnen verwachten.
quote:chartreuse schreef op 20 mei 2012 @ 00:29:

Waarom wil je huisarts daar niet aan meewerken dan? Of waarom dènk je dat je huisarts daar niet aan wil meewerken?

Door hoe mijn huisarts eerder heeft gereageerd op een opmerking van mij daarover.

Verder een hele goede huisarts! Maar niet per se iemand (wat ik alleen maar kan toejuichen) die van de pepmiddelen is. Laat dat alleen nou net dat zijn waar ik zo ontzettend behoefte aan heb : (
Hou je niet van de domme.

Hart en vaatproblemen bij Ephedra waren bekend evenals bloeddrukproblemen, er zijn diverse sterfgevallen gerapporteerd.

Maar dat het ook tot herseninfarcten leidt was nieuw. Deze vijf casussen worden aangevoerd als onderbouwing. Zegt niks over de schaal. Waarom denk je dat ephedra verboden is? Omdat het allemaal wel meevalt?
Heb je mijn post van 00.34 gelezen???
Pepmiddel? Sport je weleens?

(Meds, lach me niet uit! )
Yas, schouderklop leest alleen wat haar gedachte sterkt, namelijk een pil die snel laat afvallen, dat dit een illusie is wil ze niet weten, dat wil ze ondervinden, en ze neemt de risico's voor lief. Waarschijnlijk hangt ze niet aan het leven en heeft ze geen verantwoordelijkheden zoals zorgtaken voor kinderen
quote:schouderklopje schreef op 20 mei 2012 @ 00:36:

[...]

Door hoe mijn huisarts eerder heeft gereageerd op een opmerking van mij daarover.

Verder een hele goede huisarts! Maar niet per se iemand (wat ik alleen maar kan toejuichen) die van de pepmiddelen is. Laat dat alleen nou net dat zijn waar ik zo ontzettend behoefte aan heb : (Waarom geen andere AD dan?
Sporten en minder eten, dat is de weg om af te vallen, maar sommigen zijn gemakzuchtig en willen een pil. Zij zullen hun doel nooit bereiken
Had ik al gelezen Yasmijn. Ik ga het zeer zeker niet gebruiken om er mee te feesten! Dus verwacht geen oververhitting. Daarnaast ga ik ruim onder de aanbevolen dosering zitten. Ik ben niet bang voor het terugkeren van mijn hongergevoel. Graag zelfs, want ik eet gewoon. Ben ook van plan om -zonder honger- redelijk gewoon te blijven eten. Ik wil ook intermitteren, dus dagen onderbreken. Om mijn lijf rust te geven. En dan ook nog meerdere weken achter elkaar stoppen, om helemaal het spul uit mijn lichaam te laten gaan.

Enige mate van zweten en wat opgejaagder gevoel neem ik op de koop toe (lijkt me niet te voorkomen met iets wat pept). Maar veel meer dan dat zeker niet. Als mindering van dosering dan niks verbeterd, heb ik mijn lijf meer dan lief en stop ik gewoon. Zoals gezegd, zo sta ik er in.
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 mei 2012 @ 00:40:

Sporten en minder eten, dat is de weg om af te vallen, maar sommigen zijn gemakzuchtig en willen een pil. Zij zullen hun doel nooit bereikenEn alle enge bijwerkingen. Vooral de hartproblemen, angstaanvallen (en Klopje slikt al AD) enz enz enze.
Meds, ik neem het in de eerste plaats niet om af te vallen. Is leuk, maar hoeft niet. Ik wil graag meer energie om mijn dag goed door te komen!
Klopje, ik zeg je één ding: knetsknettergek.

Ik wilde dat ik hiervan kon onthouden. Meen ik.
Heb genoeg gezien na al die jaren intensieve krachtsport
quote:schouderklopje schreef op 20 mei 2012 @ 00:36:

[...]

Verder een hele goede huisarts! Maar niet per se iemand (wat ik alleen maar kan toejuichen) die van de pepmiddelen is. Laat dat alleen nou net dat zijn waar ik zo ontzettend behoefte aan heb : (

Jij gaat dus aan de illegale pepmiddelen waarbij je geen idee hebt of er in zit wat ze beloven, hoe het combineert met je huidige medicatie en zonder medisch toezicht om hoe je huisarts eerder heeft gereageerd op 'n opmerking van jou...

Misschien toch nog maar 's met die huisarts gaan praten. Wellicht reageerde die zoals hij/zij reageerde omdat je huidige medicatie weinig tot geen andere medicatie "verdraagt" als combinatie (dus ook de stackers niet!), of om je te ontmoedigen in geval het een "gemaksvraag" zou zijn. Als je aangeeft er heel erg behoefte aan te hebben omdat je huidige gebrek aan energie echt grote problemen oplevert, reageert je huisarts wellicht anders. Je huisarts is je vijand toch niet? Praat met die man/vrouw, over je behoefte aan energie, over je plannen met stackers (dan is er in ieder geval iemand met medische kennis op de hoogte in het geval het misloopt...), maar ga het niet zoeken in de illegale en vooral ongecontroleerde drugs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven