Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
donderdag 10 mei 2012 om 19:35
Functie: psychologe
Leeftijd: 25
Studie: WO psychologie
Werkervaring: 2 jaar als begeleider binnen de jeugdzorg, 1j en 4 mnd als psychologe
Aantal uren: 32
Bruto per maand: ¤2670 dacht ik
Netto: zo'n ¤1800
Ik loop vaak te klagen dat ik niet uit kom met mijn geld, schaam mij diep als ik hier lees wat sommige anderen verdienen...*probeert iets te vinden wat ze in haar hand kan stoppen om het gat te vullen*
Leeftijd: 25
Studie: WO psychologie
Werkervaring: 2 jaar als begeleider binnen de jeugdzorg, 1j en 4 mnd als psychologe
Aantal uren: 32
Bruto per maand: ¤2670 dacht ik
Netto: zo'n ¤1800
Ik loop vaak te klagen dat ik niet uit kom met mijn geld, schaam mij diep als ik hier lees wat sommige anderen verdienen...*probeert iets te vinden wat ze in haar hand kan stoppen om het gat te vullen*
Ik spreek toch geen Chinees?!
donderdag 10 mei 2012 om 19:41
me too tinkerbell, ik kom ook uit rond de 1800 en de laatste tijd zelfs hoger. Ik blijf ook
klagen! Vind het vooral oneerlijk dat ik zoveel meer lasten heb dan mijn vriendinnen die samenwonen. Daar gaat alles over de helft!
Voor de maandelijkse uitgaven+uitgaan en kleding kom ik niet te kort, kan ik doen wat ik wil.
Maar de vakanties, autoreparaties en grote uitgaven , daar vergeet ik altijd op te rekenen! DIe kunnen er vaak net niet bij.
En van sparen is dan dus helemaal geen sprake.
Eigen schuld, ja ik denk het wel. Maar genieten doe ik wel. Als ik niet werk dan.
klagen! Vind het vooral oneerlijk dat ik zoveel meer lasten heb dan mijn vriendinnen die samenwonen. Daar gaat alles over de helft!
Voor de maandelijkse uitgaven+uitgaan en kleding kom ik niet te kort, kan ik doen wat ik wil.
Maar de vakanties, autoreparaties en grote uitgaven , daar vergeet ik altijd op te rekenen! DIe kunnen er vaak net niet bij.
En van sparen is dan dus helemaal geen sprake.
Eigen schuld, ja ik denk het wel. Maar genieten doe ik wel. Als ik niet werk dan.
donderdag 10 mei 2012 om 19:54
¤2625 bruto inclusief vakantiegeld.
40 uur per week
25 jaar
1 jaar ervaring.
Afgeronde hbo-opleiding.
Teamleider van 8 man die de Content voor een groot bedrijf beheren.
Ik mag niet klagen eigenlijk, vorig jaar verdiende ik flink minder, maar aan de andere kant verdien ik soms flink minder dan degenen die ik aanstuur. Dus dat vind ik soms pittig om mee te dealen.
40 uur per week
25 jaar
1 jaar ervaring.
Afgeronde hbo-opleiding.
Teamleider van 8 man die de Content voor een groot bedrijf beheren.
Ik mag niet klagen eigenlijk, vorig jaar verdiende ik flink minder, maar aan de andere kant verdien ik soms flink minder dan degenen die ik aanstuur. Dus dat vind ik soms pittig om mee te dealen.
donderdag 10 mei 2012 om 20:21
Sanna:
Ik vertel vanwege de herkenbaarheid liever niet waar ik werk. In elk geval in het oosten van het land en ik zit in een branche waarin de lonen sowieso lager liggen ... Ik werk bij een groot internationaal bedrijf.
Was erg blij dat ik eindelijk een baan had gevonden (die ik ook nog leuk vind). Meerdere administratieve baantjes gehad op mbo-niveau, met ongeveer hetzelfde salaris. Heb nu wel een intellectuele uitdaging.
Mijn werkgever geeft aan dat ik nog geen werkervaring heb in op het gebied van x en ik heb een test niet zo goed gemaakt (maakte deel uit van de sollicitatieprocedure en was aan het einde van de dag na een aantal gesprekken) Ik ben van mening dat dit slechts een momentopname was en ik heb in het afgelopen half jaar ook al bewezen dat ik veel kan.
Vind het wel raar dat ze mijn werkervaring niet erkennen. Ze hebben me aangenomen op basis van mijn cv en ik bied ook nog veel extra's. Ik kan m'n functie juist zo goed vervullen door die werkervaring. Als je als verkoper ergens binnenkomt en je hebt al 20 jaar ervaring, dan kunnen ze toch ook niet zeggen: ja, maar je hebt nog geen ervaring binnen dit bedrijf/met dit product?
Ik ga binnenkort een gesprek aan over mijn salaris, want ik vind het ook niet kunnen en voel me er aardig beroerd onder.
Ik vertel vanwege de herkenbaarheid liever niet waar ik werk. In elk geval in het oosten van het land en ik zit in een branche waarin de lonen sowieso lager liggen ... Ik werk bij een groot internationaal bedrijf.
Was erg blij dat ik eindelijk een baan had gevonden (die ik ook nog leuk vind). Meerdere administratieve baantjes gehad op mbo-niveau, met ongeveer hetzelfde salaris. Heb nu wel een intellectuele uitdaging.
Mijn werkgever geeft aan dat ik nog geen werkervaring heb in op het gebied van x en ik heb een test niet zo goed gemaakt (maakte deel uit van de sollicitatieprocedure en was aan het einde van de dag na een aantal gesprekken) Ik ben van mening dat dit slechts een momentopname was en ik heb in het afgelopen half jaar ook al bewezen dat ik veel kan.
Vind het wel raar dat ze mijn werkervaring niet erkennen. Ze hebben me aangenomen op basis van mijn cv en ik bied ook nog veel extra's. Ik kan m'n functie juist zo goed vervullen door die werkervaring. Als je als verkoper ergens binnenkomt en je hebt al 20 jaar ervaring, dan kunnen ze toch ook niet zeggen: ja, maar je hebt nog geen ervaring binnen dit bedrijf/met dit product?
Ik ga binnenkort een gesprek aan over mijn salaris, want ik vind het ook niet kunnen en voel me er aardig beroerd onder.

zaterdag 12 mei 2012 om 11:04
Plantmanager van een productiebedrijf met 30werknemers.
Leeftijd 40 jaar
Opleiding vwo en HBO, maar niet afgemaakt.
Werkervaring: in deze functie 6 jaar, totaal 20 jaar.
Salaris 4200 euro bruto bij 40 uur per week
Auto van de zaak
Telefoon van de zaak
Laptop van de zaak
Verder nog flink wat gratis gebruiksartikelen en verzorgingsmiddelen die je dagelijks nodig hebt.
Bonus 6000 euro maximaal per jaar
Vakantiegeld 8%
vakantiedagen 37 per jaar
Geen pensioenopbouw
Netto ontvang ik ongeveer 2500 op mijn rekening
Leeftijd 40 jaar
Opleiding vwo en HBO, maar niet afgemaakt.
Werkervaring: in deze functie 6 jaar, totaal 20 jaar.
Salaris 4200 euro bruto bij 40 uur per week
Auto van de zaak
Telefoon van de zaak
Laptop van de zaak
Verder nog flink wat gratis gebruiksartikelen en verzorgingsmiddelen die je dagelijks nodig hebt.
Bonus 6000 euro maximaal per jaar
Vakantiegeld 8%
vakantiedagen 37 per jaar
Geen pensioenopbouw
Netto ontvang ik ongeveer 2500 op mijn rekening
zaterdag 12 mei 2012 om 12:45
quote:vivamary schreef op 25 april 2012 @ 12:15:
Zijn er hier ook mensen die werken als (assisstent-)accountant?
Ik ga zelf per september aan het werk als assistent (met afgeronde HBO-opleiding) en krijg een contract van 40 uur, waarvan 8 schooluren voor mijn vervolgopleiding in deeltijd. Hiervoor wordt 7% van mijn loon ingehouden, verder nog 8 % vakantietoeslag, ben 21 jaar oud en verdien straks ¤2200 bruto. (nog geen idee wat ik daar netto van over zal houden)
Ik werk als assistent accountant en je salaris is erg goed!
Leeftijd: 24 jaar
Werkervaring: 5 jaar
Opleiding: afgerond hbo accountancy, nu bezig met vervolg
Salaris: 1.875 bruto voor 40 uur
Op mijn kantoor wordt ik onderbetaald, maar de hoogste baas heeft nog steeds geen behoefte om mijn salaris aan te passen. Mijn leidinggevende vind dat het wel moet. Ik blijf nog even, omdat de collega's en het werk leuk zijn. Echter bij andere kantoren zou ik ca. 500 bruto meer verdienen voor 40 uur
Zijn er hier ook mensen die werken als (assisstent-)accountant?
Ik ga zelf per september aan het werk als assistent (met afgeronde HBO-opleiding) en krijg een contract van 40 uur, waarvan 8 schooluren voor mijn vervolgopleiding in deeltijd. Hiervoor wordt 7% van mijn loon ingehouden, verder nog 8 % vakantietoeslag, ben 21 jaar oud en verdien straks ¤2200 bruto. (nog geen idee wat ik daar netto van over zal houden)
Ik werk als assistent accountant en je salaris is erg goed!
Leeftijd: 24 jaar
Werkervaring: 5 jaar
Opleiding: afgerond hbo accountancy, nu bezig met vervolg
Salaris: 1.875 bruto voor 40 uur
Op mijn kantoor wordt ik onderbetaald, maar de hoogste baas heeft nog steeds geen behoefte om mijn salaris aan te passen. Mijn leidinggevende vind dat het wel moet. Ik blijf nog even, omdat de collega's en het werk leuk zijn. Echter bij andere kantoren zou ik ca. 500 bruto meer verdienen voor 40 uur
zaterdag 12 mei 2012 om 18:27
Na het lezen wat sommige mensen verdienen schaam ik me ook wel een beetje. ( we gaan even van mijn oude loon uit , ben nu zwanger en ga straks minder werken) Ik heb een eigennaam , werk 90 uur gemiddeld per week , lunchen worden tijdens het mail lezen en beantwoorden naar binnen geschoven, werkte soms tot diep in de nacht en soms 7 dagen in de week. Verdien gemiddeld 6.000 per maand. Maar ik presteer het om het aan het einde van de maand op te hebben , spaar wel een vast bedrag per maand.
Wij mensen zijn onverzadigbaar als we het ene hebben willen we al het volgende. Dat is mijn probleem vooral denk ik. Maarja , ik werk er hard voor.
Wij mensen zijn onverzadigbaar als we het ene hebben willen we al het volgende. Dat is mijn probleem vooral denk ik. Maarja , ik werk er hard voor.

zaterdag 12 mei 2012 om 18:35
Dat valt toch wel mee? 6000 voor 90 uur? Als je namelijk gewoon 40 uur zou weken is dat gewoon een inkomen van 2660 per maand. Voor 6000 euro per maand 90 uur werken? Neuh, dank u.
Ben ook zelfstandig ondernemer, inkomen staat elders in dit topic en is een stukje meer dan heel erg riant, maar ik zal nooit de fout maken om te zeggen dat ik harder voor mijn geld werk dan iemand met een minder inkomen doet. want dat is niet zo hoor....
Het grootste verschil is dat ik een veel groter risico loop en geen sociaal vangnet krijg als ik geen opdrachten meer heb. Dan moet je van 6000 euro per maand wel extreem veel wegzetten wil je dat langere tijd kunnen trekken.
Ben ook zelfstandig ondernemer, inkomen staat elders in dit topic en is een stukje meer dan heel erg riant, maar ik zal nooit de fout maken om te zeggen dat ik harder voor mijn geld werk dan iemand met een minder inkomen doet. want dat is niet zo hoor....
Het grootste verschil is dat ik een veel groter risico loop en geen sociaal vangnet krijg als ik geen opdrachten meer heb. Dan moet je van 6000 euro per maand wel extreem veel wegzetten wil je dat langere tijd kunnen trekken.
zaterdag 12 mei 2012 om 18:45
quote:channel1984 schreef op 12 mei 2012 @ 18:27:
Wij mensen zijn onverzadigbaar als we het ene hebben willen we al het volgende. Dat is mijn probleem vooral denk ik. Maarja , ik werk er hard voor.Dat lijkt vooral jouw probleem te zijn. Ik verdien ook ongeveer even veel als jij, maar werk er maar 37 uur voor (en heb gelukkig geen eigen zaak). Ongeveer de helft van mijn netto salaris ligt aan het eind van het jaar gewoon op de bank omdat ik verder niet weet wat ik nog zou moeten kopen en de vakantiedagen toch echt op zijn.
Wij mensen zijn onverzadigbaar als we het ene hebben willen we al het volgende. Dat is mijn probleem vooral denk ik. Maarja , ik werk er hard voor.Dat lijkt vooral jouw probleem te zijn. Ik verdien ook ongeveer even veel als jij, maar werk er maar 37 uur voor (en heb gelukkig geen eigen zaak). Ongeveer de helft van mijn netto salaris ligt aan het eind van het jaar gewoon op de bank omdat ik verder niet weet wat ik nog zou moeten kopen en de vakantiedagen toch echt op zijn.

zaterdag 12 mei 2012 om 20:44
Ik ben juist "eigen baas" geworden om werk te kunnen delegeren. Ik ga echt niet 90 uur per week werken of structureel achter mijn bureau mijn lunch naar binnen zitten schuiven. Werk gemiddeld 40 uur per week, soms wat meer als ik 's avonds naar een netwerkborrel of zo ga. Ik lees wel af en toe 's avonds thuis vergaderstukken en dergelijke, check soms mijn mail als ik 's middags niet op kantoor geweest ben. Maar daar blijft het dan wel bij.
Het moet wel leuk blijven...
Het moet wel leuk blijven...
woensdag 16 mei 2012 om 13:21
Hoi,
Ik ben nu 20 jaar, heb een HBO opleiding afgerond en ben nu op zoek naar een fulltime baan. Het liefst als intercedent oid. De salarissen zijn onder de 23 erg laag, maar ik heb wel een HBO opleiding. En toch zou je veel minder verdienen dan iemand van 24 die dezelfde opleiding heeft afgerond en ook geen werkervaring heeft. Wat zou een 'fatsoenlijk' salaris zijn om mee te starten?
Ik ben nu 20 jaar, heb een HBO opleiding afgerond en ben nu op zoek naar een fulltime baan. Het liefst als intercedent oid. De salarissen zijn onder de 23 erg laag, maar ik heb wel een HBO opleiding. En toch zou je veel minder verdienen dan iemand van 24 die dezelfde opleiding heeft afgerond en ook geen werkervaring heeft. Wat zou een 'fatsoenlijk' salaris zijn om mee te starten?

woensdag 16 mei 2012 om 14:42
Als je pech hebt krijg je minimumjeugdloon en dat is per 1 januari 2012 voor een 20 jarige 889,65 euro bruto per maand bij een fulltime dienstverband. De uitzendbranche staat niet bekend om haar hoge salarissen voor haar eigen personeel, volgens mij, en ze zitten in economisch zwaar weer. Dus zonder werkervaring moet je maar afwachten of je veel boven dat minimumjeugdloon uitkomt, als je al aangenomen wordt. Dat je een hbo opleiding hebt afgerond maakt niet zoveel uit op dit moment, dankzij de recessie is het nu "voor jou tien anderen".

vrijdag 18 mei 2012 om 20:48
quote:dubbelma schreef op 18 mei 2012 @ 00:36:
28jr
1 jr werkervaring
contract 38u, in praktijk tegen de 50u
bruto 3200 of zoiets
netto 2450 incl reiskosten, excl onregelmatigheidstoeslag van 100-300 pm.
vakantiegeld en eindjaarsuitkering niet meegeteld
Wat een aparte bruto-netto verhouding.
Of krijg je zoveel reiskostenvergoeding?
Of bouw je geen pensioen op oid?
Ik verdien bruto meer maar krijg netto minder.
Maar ik krijg nauwelijks reiskostenvergoeding en schijn een riant pensioen op te bouwen, misschien is dat het.
28jr
1 jr werkervaring
contract 38u, in praktijk tegen de 50u
bruto 3200 of zoiets
netto 2450 incl reiskosten, excl onregelmatigheidstoeslag van 100-300 pm.
vakantiegeld en eindjaarsuitkering niet meegeteld
Wat een aparte bruto-netto verhouding.
Of krijg je zoveel reiskostenvergoeding?
Of bouw je geen pensioen op oid?
Ik verdien bruto meer maar krijg netto minder.
Maar ik krijg nauwelijks reiskostenvergoeding en schijn een riant pensioen op te bouwen, misschien is dat het.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

vrijdag 18 mei 2012 om 21:52