Relatiecrisis

20-05-2012 23:41 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Binnenkort ga ik trouwen met mijn lieve vriend. Tenminste, dat hoop ik. Zojuist heeft hij me kenbaar gemaakt dat hij zo niet verder wil en kan en morgen bij me weg gaat!?! Ik voel me verschrikkelijk.

We hebben al langere tijd problemen met ons seksleven. Ik vind de seks niet prettig (het is voor mijn gevoel altijd hetzelfde en zonder passie) en daardoor heb ik niet vaak zin. Hij voelt zich hierdoor afgewezen en door middel van woorden zet hij me voor mijn gevoel vaak onder druk. Hierdoor krijg ik nog minder zin en zitten we in een cirkeltje. Vaak als ik denk dat het beter gaat en ik ook meer zin krijg om mijn best te doen, maakt hij weer een opmerking waardoor ik me verdrietig voel en denk dat ik een slechte vriendin ben.

De rest van onze relatie is wel goed, maar dit is momenteel een bom onder onze relatie en we communiceren totaal langs elkaar heen. Ik weet niet meer wat ik moet doen?!
Niet trouwen in ieder geval. Dat lijkt me duidelijk
Volgens mij hebben jullie nog wat op te lossen, voordat je elkaar met een plechtig gezicht eeuwige trouw gaat beloven. Hij heeft groot gelijk dat ie dat op deze manier niet aandurft. Jij wel?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
En ga communiceren met elkaar en eventueel in therapie
Spijtig voor jullie. Praten, leg uit waarom seks niet fijn voor je is.
very__cherry ik denk dat ik het wel aandurf omdat we al heel lang samenzijn en ik gewoon ontzettend veel van hem hou. Maar voor mij is seks dan ook minder belangrijk...

Ik ben zo enorm bang dat hij echt weggaat, terwijl we zoveel plannen hebben/hadden...
Dat praten gaat zo moeilijk omdat we er allebei anders tegenaan kijken...
Je gaat toch niet trouwen met iemand die nu zegt erover te denken bij je weg te gaan??? Weet je hoe duur trouwen en scheiden is?

Je vriend klinkt heel verstandig, jij niet
Nee als hij twijfelt dan kan ik natuurlijk ook niet met hem trouwen. Maar ik hoop dat hij erop terugkomt en dit in een opwelling heeft geroepen. De bruiloft is al heel snel, alles is al betaald. Dus zo verstandig is hij ook niet om er nu pas mee te komen
Als hij stopt met twijfelen ga je wel met hem trouwen?
Ja dan wil ik met hem trouwen en er samen aan werken
Wat is verstandig, hellonijntje? En is de vriend van TO zo "verstandig" als hij haar onder druk zet met woorden?

TO, hoe jij in kort bestek je relatie beschrijft roept bij mij een vraagteken op of je je wel echt op je gemak voelt bij je vriend. Je schrijft dat de seks onprettig is, steeds hetzelfde en dat je vriend daar blijkbaar weinig mee doet (in plaats daarvan zet hij je onder druk met woorden): dat is geen liefdevolle reactie van hem in mijn ogen. Hij negeert je gevoelens wat dat betreft, meis, en daarbij schrijf je dat je ook bang bent dat hij bij je weg gaat. Waarom ben je daar bang voor? Doet hij iets waardoor je bang WORDT? Het klinkt me niet heel liefdevol hoe hij tegen je doet, en teken aan de wand lijkt me dat je bang bent dat hij weg gaat. Je voelt je dus blijkbaar niet zeker van zijn liefde of jullie vermogen om uit jullie problemen omtrent seks te komen, en dat vertrouwen lijkt me wel eerste voorwaarde om met iemand 60 jaar samen te (willen) zijn, of langer
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
quote:ikweethetniet123 schreef op 20 mei 2012 @ 23:50:

Nee als hij twijfelt dan kan ik natuurlijk ook niet met hem trouwen. Maar ik hoop dat hij erop terugkomt en dit in een opwelling heeft geroepen. De bruiloft is al heel snel, alles is al betaald. Dus zo verstandig is hij ook niet om er nu pas mee te komen Waar is hij nu dan? Praten s ook moeilijk als je dat niet goed kan. Een hele goede poging tot praten lijkt me wel handig gezien de noodzaak!
quote:ikweethetniet123 schreef op 20 mei 2012 @ 23:54:

Ja dan wil ik met hem trouwen en er samen aan werkenIk zou het andersom doen.... of zeg ik nu iets geks?...
Ik voel me op dat punt inderdaad niet op mijn gemak doordat ik het gevoel heb dat het moet. Dit zegt hij niet zo direct maar wel door steeds te benadrukken dat 2x per maand bijv echt te weinig is voor hem en hij zich afgewezen voelt.

De reden dat ik bang ben is dat hij zegt dat hij weg gaat, want ondanks dat dit speelt ben ik ontzettend gek op hem. We hebben verder een heel leuk leven samen en dus ook behoorlijk wat toekomstplannen. Ik kan me dit zonder hem gewoon niet voorstellen.
Lieverd, lees net dat hij zegt morgen bij je weg gaat. Hoe wil je dan met hem eraan werken, en wat heb je ervoor over dat hij stopt met twijfelen? Ga je meer seks hebben met hem, je ongemak daarover wegslikken of...........wat bedoel je met "eraan werken" als hij aankondigd dit blijkbaar niet te willen doen. Ga je er alleen aan werken, dat hij van zijn twijfel af komt?

Daar zou ik voor passen, want de man die je trouwt zou geen moment mogen twijfelen aan of hij dat wel wil. Dat meen ik echt. En je vriend geeft geen enkele aanwijzing er voor de volle 100% in te gaan staan nu om aan JULLIE problemen te werken. Iik hoop echt dat jullie er samen uitkomen. Maar pas op dat hij het niet jouw problemen maakt, waardoor je alleen verantwoordelijk bent voor de oplossing ervan EN laat je niet leiden door je angst om verlaten te worden.

Liefde is gewoon een woord, maar waar t om gaat is dat jullie samen hieruit komen, en dan met nadruk op samen.

Laat je niet kisten door deze onverantwoordelijkheid van hem, je bent veel meer waard.

Misia
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Waar is hij nu? Ben je in de mogelijkheid om met hem te praten?

Ik vind het dit benoemen en zeggen morgen weg te gaan heel kort door de bocht. Hij laat hiermee geen ruimte om er over te praten.
Hij is nu in een andere kamer, door de ruzie is hij weggelopen. Ik wilde net praten maar hij stelt het uit naar morgen...
Hij vindt dat we het er al vaak genoeg over hebben gehad. Dat klopt ook wel, maar er is nooit iets uitgekomen behalve ruzie.
Seks is ook een onderdeel van een goede relatie. Ik heb hier ooit eens van iemand gelezen dat een relatie is als een stoel. De vier poten staan voor: liefde, vertrouwen, respect en seks. Als een van de poten wankelt doordat er een van twee (of allebei) zich ontevreden voelt zegt dat dus dat er iets danig mis is.

Ik zou dan ook niet trouwen ook al zegt hij morgen bijvoorbeeld dat alles toch al betaald is en het om die reden maar door moet gaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Zuigstengel schreef op 20 mei 2012 @ 23:58:

[...]

Ik zou het andersom doen.... of zeg ik nu iets geks?...Nee vind ik niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Lieve TO, goed van je dat je bij dat ongemak stilstaat. Uiteindelijk is die relatie met jezelf belangrijker dan die met hem. Ik zou niet met een vent willen trouwen die me onder druk zou zetten om seks met hem te hebben. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, in een relatie. En toen hij zei dat x keer vrijen echt te weinig was, zei ik: zoek dan een vrouw die vaker wil.

Echt, meis, ik begrijp je heel goed, en bovenstaande is zoveel makkelijker gezegd dan gedaan. Maar blijf bij jezelf. en wat kun je je precies niet voorstellen zonder hem? Je schrijft dat je niet zonder die toekomstplannen zou kunnen die jullie samen hebben, ik lees niet dat je niet zonder hem verder wilt. Ik zou proberen die twee dingen echt te scheiden: toekomstplannen veranderen sowieso, ook als je samen verder gaat. Die blijven niet hetzelfde. Maar hij wel: en vraag je af of je je leven lang onder druk gezet wilt blijven worden om seks. Want als hij dit nu doet zie ik zo 1,2,3 geen reden dat hij dat zou laten, want hij doet alsof hij daar een soort van recht op heeft. Hij redeneert vanuit zichzelf en niet vanuit jullie samen, en dat verandert niet zo makkelijk. Helaas. Nogmaals ik heb geen glazen bol ben geen psych, maar ik zou zeggen, probeer echt jezelf eens heel rustig te bezinnen. Nu zit je in enorme stress en dat is begrijpelijk. Maar die toekomstplannen die je denkt te zullen gaan missen, die staan naast en hangen samen met een man bij wie je je niet volledig op je gemak voelt. En dat is echt wat je verdient. Een man die aandacht besteed aan jouw gevoel wbt seks. En niet door blijft drammen alsof hij er recht op heeft. Hij leeft zich zoals ik het lees onvoldoende in. Seks is iets voor met zijn 2-en en dat moet jij dus ook fijn vinden. Klaar.

Houd je rug recht en hoofd omhoog. En zeg mss: nou als je zo graag meer seks wil en ik geef je dat niet, lijken we geen goede toekomst te kunnen hebben samen. Arriverderci.
bind hem aan het bed en doe alles waar je zin in hebt.
quote:ikweethetniet123 schreef op 21 mei 2012 @ 00:06:

Hij vindt dat we het er al vaak genoeg over hebben gehad. Dat klopt ook wel, maar er is nooit iets uitgekomen behalve ruzie.Waarom ruzie dan? Waar gaat het mis in jouw ogen?
...........dus hij bepaalt ook wanneer jullie over dingen praten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven