Hoeden
maandag 20 februari 2012 om 09:48
Geïnspireerd door het meisje op de achtergrond.
Ik ben dol op hoeden maar ik durf ze (in nederland) eigenlijk niet te dragen. Verder dan in de zomer in de tuin kom ik niet.
Wie is er nog meer dol op hoeden en durft ze wel te dragen?
Wanneer zet je ze op, waar koop je ze en hoe combineer je ze?
Zijn er ongeschreven regels van wanneer wel en wanneer niet?
En kunnen wij het tot een rage maken dit voorjaar / deze zomer?
Ik ben dol op hoeden maar ik durf ze (in nederland) eigenlijk niet te dragen. Verder dan in de zomer in de tuin kom ik niet.
Wie is er nog meer dol op hoeden en durft ze wel te dragen?
Wanneer zet je ze op, waar koop je ze en hoe combineer je ze?
Zijn er ongeschreven regels van wanneer wel en wanneer niet?
En kunnen wij het tot een rage maken dit voorjaar / deze zomer?

maandag 20 februari 2012 om 15:42
Het is net als met schoenen. Het moet passen en kleuren.
Bij We stond er nog een, maar die heeft een foute kleur en is ONE size en dat is net iets te weinig. Ik wil zo graag een passend hoedje of pet. Ik heb er nu alleen een paar voor "nood" zodat ik niet verbrand en die komen alleen maar af en toe op mijn hoofd om een zonnesteek te voorkomen.
Bij We stond er nog een, maar die heeft een foute kleur en is ONE size en dat is net iets te weinig. Ik wil zo graag een passend hoedje of pet. Ik heb er nu alleen een paar voor "nood" zodat ik niet verbrand en die komen alleen maar af en toe op mijn hoofd om een zonnesteek te voorkomen.

maandag 20 februari 2012 om 15:58
vrijdag 24 februari 2012 om 12:54
De jaren 40 stijl...geweldig! Zo veel meer stijlvol dan tegenwoordig. En dan de mannen in die stijl, zoals de man welke Chub hier had neergezet...daar slaan mijn hormonen wel door op hol!
@ Chub:
Eens, ik kan sluiers en hoofddoeken ook prachtig vinden. Het heeft iets sierlijks, is bescheiden en mysterieus en het idee er achter vind ik ook bewonderenswaardig. Niet onderdrukkend, maar juist het uiten van je ziel.
Ik kwam onlangs dit filmpje tegen van Joodse vrouwen die Tichels dragen:
http://www.youtube.com/watch?v=m-oheVydpqM
Ik vind dat dus echt prachtig mooi. De boodschap er achter maar ook de elegantie waarmee het gedragen wordt. De ziel wordt zo echt naar voren gebracht.
In Nederland zal ik het niet zo snel dragen, maar in het buienland wil ik me er wel eens aan wagen.
@ Chub:
Eens, ik kan sluiers en hoofddoeken ook prachtig vinden. Het heeft iets sierlijks, is bescheiden en mysterieus en het idee er achter vind ik ook bewonderenswaardig. Niet onderdrukkend, maar juist het uiten van je ziel.
Ik kwam onlangs dit filmpje tegen van Joodse vrouwen die Tichels dragen:
http://www.youtube.com/watch?v=m-oheVydpqM
Ik vind dat dus echt prachtig mooi. De boodschap er achter maar ook de elegantie waarmee het gedragen wordt. De ziel wordt zo echt naar voren gebracht.
In Nederland zal ik het niet zo snel dragen, maar in het buienland wil ik me er wel eens aan wagen.
vrijdag 24 februari 2012 om 12:57
Fifties en Edina hebben een geweldige stijl vind ik, zo mooi vrouwelijk en bijpassend!quote:iris1969 schreef op 20 februari 2012 @ 15:46:
Wow, over een hoedenhoofd gesproken!
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y48/Li ... CN1009.jpg[/img]1 woord: prachtig!!
Wow, over een hoedenhoofd gesproken!
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y48/Li ... CN1009.jpg[/img]1 woord: prachtig!!

maandag 21 mei 2012 om 11:07
Ik haal bij deze dit topic weer even boven.
Voor de zomer ben ik op zoek naar een hoed. Sinds vorig jaar krijg ik ineens allemaal pigmentvlekjes op m'n voorhoofd van de zon. Geen idee hoe ik eraan kom of wat ik eraan kan doen, maar ik wil het in ieder geval voorkomen. Het ziet er heel lelijk uit, net of ik een slechte acnehuid heb.
Heeft iemand leuke suggesties voor een zomerhoed? Net als vele anderen blijkbaar geeft een hoed me algauw het gevoel enorm overdressed te zijn. Ik heb ook geen idee wat nou echt leuk is op hoedengebied. Waar kan ik het beste op zoek gaan? Alle suggesties zijn welkom!
Voor de zomer ben ik op zoek naar een hoed. Sinds vorig jaar krijg ik ineens allemaal pigmentvlekjes op m'n voorhoofd van de zon. Geen idee hoe ik eraan kom of wat ik eraan kan doen, maar ik wil het in ieder geval voorkomen. Het ziet er heel lelijk uit, net of ik een slechte acnehuid heb.
Heeft iemand leuke suggesties voor een zomerhoed? Net als vele anderen blijkbaar geeft een hoed me algauw het gevoel enorm overdressed te zijn. Ik heb ook geen idee wat nou echt leuk is op hoedengebied. Waar kan ik het beste op zoek gaan? Alle suggesties zijn welkom!
maandag 21 mei 2012 om 11:10
maandag 21 mei 2012 om 11:29
Oh, hoeden. Ik neem me altijd voor ze meer te kopen en te dragen maar uiteindelijk komt het er niet van. Vanwege het minder charmante hoedenkapsel en het feit dat wind + fiets + hoed zo onhandig combineert.
De kleine jaren '40 hoedjes die je niet af hoeft te zetten zijn ook leuk, maar dat voelt weer snel overdressed.
Vogelkip: zoiets?
Hoedjes als deze:
zijn in de zomer veel te vinden.
De kleine jaren '40 hoedjes die je niet af hoeft te zetten zijn ook leuk, maar dat voelt weer snel overdressed.
Vogelkip: zoiets?
Hoedjes als deze:
zijn in de zomer veel te vinden.
This is an unacceptable timeline

maandag 21 mei 2012 om 11:39
Maja, ik vind hem erg leuk! Alleen hij is vrij groot, maar misschies is dat ook wel nodig als ik m'n gezicht ermee uit de zon moet houden. De hoed links daarvan (als je op de link klikt) vind ik ook erg leuk. Draag je zelf al wel eens een hoed?
Tyche, de hoed rechts onderin vind ik erg leuk. Waar komen deze hoeden vandaan?
maandag 21 mei 2012 om 12:13
Een hoedje zoals Tyche als laatste plaatste heb ik in het wit met een bloemenrandje, voor 2 euro bij de Action gekocht. Hij was te schattig om te laten liggen! En niet zo groot...
Ik ben gek op hoeden en petten, omdat m'n haar best dun is verbrandt mijn hoofdhuid heel snel. Maar inderdaad, toch om echt een hoed op te zetten... m'n pet gaat wel, en dit hoedje ook, maar ik heb een geweldige witte hoed die ik gewoon bijna niet draag. Jammer eigenlijk.
Ik ben gek op hoeden en petten, omdat m'n haar best dun is verbrandt mijn hoofdhuid heel snel. Maar inderdaad, toch om echt een hoed op te zetten... m'n pet gaat wel, en dit hoedje ook, maar ik heb een geweldige witte hoed die ik gewoon bijna niet draag. Jammer eigenlijk.
maandag 21 mei 2012 om 18:32
quote:vogelkip schreef op 21 mei 2012 @ 11:39:
Maja, ik vind hem erg leuk! Alleen hij is vrij groot, maar misschies is dat ook wel nodig als ik m'n gezicht ermee uit de zon moet houden. De hoed links daarvan (als je op de link klikt) vind ik ook erg leuk. Draag je zelf al wel eens een hoed?
Ik weet niet waar je hem kunt kopen, ik heb Google Images gebruikt en gewoon gezocht op summer hat.
Ik denk dat de meeste warenhuizen zoiets in de zomer wel verkopen.
Ik weet niet waar je hem kunt kopen, ik heb Google Images gebruikt en gewoon gezocht op summer hat.
Ik denk dat de meeste warenhuizen zoiets in de zomer wel verkopen.
This is an unacceptable timeline