Instaptoets Wiskunde HBO CMD
maandag 21 mei 2012 om 10:51
Ik wil komend schooljaar gaan beginnen met de studie communicatie & multimedia design. MAAR ik heb geen wiskunde in mijn havo pakket, omdat ik daar enorm slecht in ben.. Ik dacht met de studie die ik wil ga doen heb ik dat toch niet nodig.. wel dus.
Ik moet een instaptoets maken met stof op havo 5 niveau,
heeft iemand wel eens zo'n toets gemaakt op een HBO school?
Is het lastig of valt het mee?
Volgens de meneer die de voorlichting gaf sloeg het nergens op want je krijgt 0,0 wiskunde gedurende de hele opleiding..
Ik moet een instaptoets maken met stof op havo 5 niveau,
heeft iemand wel eens zo'n toets gemaakt op een HBO school?
Is het lastig of valt het mee?
Volgens de meneer die de voorlichting gaf sloeg het nergens op want je krijgt 0,0 wiskunde gedurende de hele opleiding..
maandag 21 mei 2012 om 10:55
Geen ervaring met de instaptoets. Wel ervaring met wiskunde op min MER opleiding. Dat was volgens de wiskunde leraar ook op havo/vwo 5-6 niveau. Ik ben nooit goed in wiskunde geweest en heb heel heel heel wat avonden zitten oefenen en zweten maar uiteindelijk wel gehaald.
Differentiëren, logaritmen, breuken etc... Ben blij dat ik er vanaf ben
Differentiëren, logaritmen, breuken etc... Ben blij dat ik er vanaf ben
maandag 21 mei 2012 om 12:02
quote:rusko schreef op 21 mei 2012 @ 11:12:
Ja precies, slaat nergens op!
Ik ben echt heel slecht in wiskunde.
Toen ik van vwo naar havo 5 ging heb ik het daarom gelijk laten vallen. Heb het wel 5 jaar op vwo gehad.Ik zou niet direct zeggen dat het nergens op slaat. Als je multimedia design gaat doen, krijg je hoogstwaarschijnlijk ook te maken met programmeren. Een bepaalde manier van logisch denken en ook logaritmen spelen daarbij een rol. Of jij die vaardigheden/eigenschappen in potentie bezit wordt bepaald door die wiskundetoets.
Ja precies, slaat nergens op!
Ik ben echt heel slecht in wiskunde.
Toen ik van vwo naar havo 5 ging heb ik het daarom gelijk laten vallen. Heb het wel 5 jaar op vwo gehad.Ik zou niet direct zeggen dat het nergens op slaat. Als je multimedia design gaat doen, krijg je hoogstwaarschijnlijk ook te maken met programmeren. Een bepaalde manier van logisch denken en ook logaritmen spelen daarbij een rol. Of jij die vaardigheden/eigenschappen in potentie bezit wordt bepaald door die wiskundetoets.
maandag 21 mei 2012 om 12:32
In de opleiding zit een stukje programmeren. Wij kregen PHP en Action Script. Je wordt niet opgeleid tot programmeur, maar juist als je in korte tijd de logica van een scripttaal door moet krijgen, is enig wiskundig inzicht wel handig.
Overigens heb ik zelf slechts 3 jaar wiskunde gehad, op de mavo, wat geen belemmering was voor CMD.
Overigens heb ik zelf slechts 3 jaar wiskunde gehad, op de mavo, wat geen belemmering was voor CMD.
Ik moet helemaal niks!