Dat verrekte pillengebruik

21-05-2012 18:09 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aargh, wordt er gek van. Vriend slikte tot half jaar geleden zelden een pilletje op feesten. Echt een keer per jaar ofzo. Nu heeft hij sinds een jaar een nieuwe vriendengroep en opeens slikt hij bijna wekelijks. Het staat me zo tegen. Ik weet niet precies waarom. Ik houd niet zo van uitgaan en het is vervelend dat je nooit tegen het geluksgevoel op kan dat die dingen hem geven. Maar het is zijn leven en ik kan het hem ook niet verbieden. Dit weekend had hij weer een feest en dan laat hij op mijn erzoek soms weten hoe het gaat, en dan voel ik me zo buitengesloten eigenlijk. Terwijl hij wel wilt dat ik mee ga, maar ik haat die pillen echt. Heb het ook wel eens geprobeerd en ja het is goddelijk, maar daarom juist...
quote:swf1976 schreef op 21 mei 2012 @ 18:50:

Ik zie het verband tusen volwassen-zijn en het gebruik van geestverruimende middelen niet.

ok, noem het gezond verstand.

Ook prima..
anti zijn heeft vaak te maken met geen ervaring. Er zijn zo veel mensen die af en toe wat doen en daar prima mee kunnen functioneren en leven. Het totaal afkeuren, zelfs het drinken van bier is m.i. heel triest. Maar goed, je moeder zal heel blij met je zijn!
Zal wel een fase zijn, heb ik ook weleens gehad. Der klinkt een beetje afgunst door in je post, TO. Alsof je zelf eigenlijk ook wel lol wilt hebben.
Met een pil jaag je grofweg je geluksgevoel van de komende week of 2 er alvast in 1 keer doorheen. Dus dat voelt goed, en de week daarop voel je je juist een stuk minder. Neem je dan weer een pil dan begeef je je dus echt op glad ijs. Je voorraad is nog niet goed aangevuld en daar ga je weer. Veel te snel! Op een gegeven moment heb je een pil nodig om op je normale geluksniveau te komen want alles is constant uitgeput.

Je vriend is met wekelijks gebruik al een heel eind die kant op aan het gaan. Zou ik ook niet blij van worden!
quote:lovelycomplex schreef op maandag 21 mei 2012 18:13 Keihard voor de keus zetten. Pillen of jij. Als hij voor de pillen kiest, aangeven dat je gaat en dat hij hulp moet zoeken. Aangezien hij middelen boven liefde kiest, en dus verslaafd is.

Wat een belachelijk bekrompen reactie... Ja, goed idee, ga hem lekker chanteren en als hij daar niet van gediend is? Dan verkiest hij pillen boven de liefde? Yeah right!

Met hem in gesprek gaan en aan geven dat je het een beetje te veel van het goede vindt.. Het is vaak een periode, ik heb veel mensen die drugs gebruiken in mijn omgeving (en was er zelf ook niet vies van) en mijn ervaring is dat het wekelijks gebruik een fase is.

En anders gewoon lekker mee gaan al dan niet met pil. Hij geniet en alle mensen die het belachelijk vinden dat je daar van geniet, ik zou zeggen: try some en kom dan pas praten.

Verder eens met tim, ik heb drank- en drugsvoorlichting gegeven en alcohol IS vele malen slechter en met meer risico (mits drugs verantwoord wordt gebruikt)
Je kunt hem inderdaad niet verbieden die zooi te slikken, het is zijn leven.

Je kunt voor jezelf wel de grens trekken en je afvragen of jij dit acceptabel vindt in je relatie.
quote:tim10 schreef op 21 mei 2012 @ 19:01:

anti zijn heeft vaak te maken met geen ervaring. Er zijn zo veel mensen die af en toe wat doen en daar prima mee kunnen functioneren en leven. Het totaal afkeuren, zelfs het drinken van bier is m.i. heel triest. Maar goed, je moeder zal heel blij met je zijn!

Waarom is dat nu weer triest? Dat je zooi die slecht voor je is niet drink, eet, rookt, gebruikt?

Ik heb inderdaad geen ervaring met drugs en ben daar erg blij om. Zoals pyridine hierboven al schreef, lijkt het me rottig dat je voor een kick steeds moet terugvallen op een pil. Ik zou na een high veel te bang zijn voor een low. Dus ik zorg wel voor mijn highs op de natuurlijke manier (lekker eten, seks, mooie natuur).
quote:pyridine schreef op 21 mei 2012 @ 19:06:

Met een pil jaag je grofweg je geluksgevoel van de komende week of 2 er alvast in 1 keer doorheen. Dus dat voelt goed, en de week daarop voel je je juist een stuk minder. Neem je dan weer een pil dan begeef je je dus echt op glad ijs. Je voorraad is nog niet goed aangevuld en daar ga je weer. Veel te snel! Op een gegeven moment heb je een pil nodig om op je normale geluksniveau te komen want alles is constant uitgeput.

Je vriend is met wekelijks gebruik al een heel eind die kant op aan het gaan. Zou ik ook niet blij van worden!Daarom is iedere week veel te vaak, en blijft dit vaak bij een periode.
Owh maar de dingen die jij noemt zijn ook erg mooi! Maar soms kun je ook eens wat anders willen proberen, en waarom mensen veroordelen die dat ook eens willen doen! En het is niet er op terug vallen voor de kick, het is een mooie aanvulling. Altijd jammer dat mensen er zo´n sterke mening over hebben als ze het nooit gedaan hebben. Weet je wat voor een mooie ervaring het is als je het een keer probeerd? en nee, je raakt niet meteen verslaafd. een heerlijk avondje met mooie muziek, mooie mensen en een heerlijk geluksgevoel, mij neem je het niet af en drie/vier keer per jaar is een fantastische ervaring. En niet elke week nee... Je leeft maar een keer en die keer moet je uitbuiten denk ik.
quote:madille schreef op 21 mei 2012 @ 19:18:

[...]

Waarom is dat nu weer triest? Dat je zooi die slecht voor je is niet drink, eet, rookt, gebruikt?

Ik heb inderdaad geen ervaring met drugs en ben daar erg blij om. Zoals pyridine hierboven al schreef, lijkt het me rottig dat je voor een kick steeds moet terugvallen op een pil. Ik zou na een high veel te bang zijn voor een low. Dus ik zorg wel voor mijn highs op de natuurlijke manier (lekker eten, seks, mooie natuur).Geen van jouw vrienden drinkt, rookt, gebruikt wel eens softdrugs of een pilletje?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 21 mei 2012 @ 19:39:

[...]

Geen van jouw vrienden drinkt, rookt, gebruikt wel eens softdrugs of een pilletje?En ook geen familie, bevriende collega's of buren die dat doen?
Een pilletje goddelijk, ik zal wel oud worden, maar ik vind het levensgevaarlijk.
Ik heb zelf nooit een pilletje gehad maar heb wel gezien wat het met je kan doen. Nooit en te nimmer ga ik dat eens proberen!

Je moet bij jezelf nagaan of jij met hem verder wil.

Ikzelf zou geen relatie willen met iemand die een pilletje slikt o.i.d ik heb dan weer geen problemen met drank of roken (ik houd zelf ook wel van een wijntje, en ik rook). Maar het moet wel leuk blijven!
Een pilletje, ik neem aan dat je xtc pilletjes bedoelt? Die wekelijks slikken is natuurlijk sowieso al zinloos.

Ik zou zeker een (pittig) gesprek met hem aangaan, enerzijds omdat wat hij doet zinloos is en sterker nog, de kans op hele nare bijwerkingen ernstig verhoogt en anderzijds over het feit dat jij je buitengesloten voelt. (2 verschillende dingen.)

Aan de uitkomst van het gesprek kun je zelf je conclusies verbinden. Jij kunt hem niet verbieden wekelijks te gebruiken, maar anderzijds, als hij geen rekening wil houden met jou én achteloos omgaat met zijn gezondheid, is het aan jou om daar consequenties aan te verbinden.

Accepteer je het dan of verbreek je de relatie? Jouw keus.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Het lijkt mij echt niet fijn. En op de langere termijn zal het alleen maar een grotere kloof veroorzaken, als hij er niet mee wil stoppen. Drugs en drank, voor even is het leuk, maar op een gegeven moment is het mooi geweest.

Ik zou ook geen partner willen hebben die wiet rookt. Ik hou gewoon van het hier en nu, en niet vluchten in dat soort troep. Het is gewoon niet mijn ding en ik wil ook niet samenleven met zo iemand. Ik ben denk ik een stukje ouder dan jij, maar goed.
quote:Nastik schreef op maandag 21 mei 2012 19:02 Zal wel een fase zijn, heb ik ook weleens gehad. Der klinkt een beetje afgunst door in je post, TO. Alsof je zelf eigenlijk ook wel lol wilt hebben.

Ja dat klopt eigenlijk wel. Ik zou willen dat ik er dezelfde lol aan beleefde. Echt waar. Het is jammer dat ik niet die interesse deel. Daarbij verlies ik het voor mijn gevoel van een chemisch hulpmiddel.

De vraag is: wat verlies ik? Hij is ook genoeg bij mij. Het is denk ik toch de jaloezie dat ik geen onderdeel ben van dat geluksgevoel. Stom he.
quote:sophiev schreef op 21 mei 2012 @ 21:01:

[...]

Ja dat klopt eigenlijk wel. Ik zou willen dat ik er dezelfde lol aan beleefde. Echt waar. Het is jammer dat ik niet die interesse deel. Daarbij verlies ik het voor mijn gevoel van een chemisch hulpmiddel.

De vraag is: wat verlies ik? Hij is ook genoeg bij mij. Het is denk ik toch de jaloezie dat ik geen onderdeel ben van dat geluksgevoel. Stom he.Heb je het nou over dat pilletje of meer het stappen?
Ja het stappen en een pilletje. Ik hou niet van stappen en dus beleef ik het nemen van een pilletje niet met hem. Ik ben gewoon vaak te moe 's avonds...
Wekelijks een pilletje wordt er straks dagelijks één of nog meer! Je kunt er niet tegenop boksen, dus laat hem maar gaan en kijk of je iemand kunt vinden die beter bij jou aansluit. Hij verpest zijn eigen leven maar, niet dat van jou!
quote:sophiev schreef op 21 mei 2012 @ 21:07:

Ja het stappen en een pilletje. Ik hou niet van stappen en dus beleef ik het nemen van een pilletje niet met hem. Ik ben gewoon vaak te moe 's avonds...Meen je dit nou serieus? Wees blij dát je er niet van houd. Gezond is het toch niet
Sorry maar ik vind mezelf en relatie iets teveel waard om het af te zetten tegen een pil. Ja het is een probleem tussen ons, maar voor een keuze stellen gaat me echt te ver.
quote:sophiev schreef op 21 mei 2012 @ 21:07:

Ja het stappen en een pilletje. Ik hou niet van stappen en dus beleef ik het nemen van een pilletje niet met hem. Ik ben gewoon vaak te moe 's avonds...Mmmm, maar anders zou je een bezopen avondje missen als hij met vrienden gaat stappen die van drinken ipv pillen houden. Zou dat net zo'n issue zijn?
quote:lovelycomplex schreef op 21 mei 2012 @ 18:13:

Keihard voor de keus zetten. Pillen of jij. Als hij voor de pillen kiest, aangeven dat je gaat en dat hij hulp moet zoeken. Aangezien hij middelen boven liefde kiest, en dus verslaafd is.

@maayke24 bekrompen?

ik ben het helemaal met bovenstaande eens. ik (aka relatie) of die drugs....

als TO daar niet mee om kan gaan dan is het alles of niets

kiest ie niet voor haar dan is dan super balen voor haar maar

dan weet ze genoeg!
Misschien hekje. Pillen voelen net iets extremer in mijn gedachten.
oke geen dilemma-keuze dan

wat vind je wel acceptabel?

eens per maand, 4x per jaar.....?

wat is je grens/aanvaardbaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven