Mirena spiraal
maandag 21 mei 2012 om 19:54
Plaatsen was een eitje (een half jaar na de bevalling).
Daarna bijna 3 jaar geen enkele druppel bloed verloren, geen cyclus, geen menstruatie, heerlijk.
Helaas is het sinds een half jaar bal. Nu heb ik opeens om de haverklap een bloeding, soms zelfs al weer na 10 dagen. Gek word ik er van.
Als je het me een half jaar geleden had gevraagd, had ik gezegd: best thing ever.
Daarna bijna 3 jaar geen enkele druppel bloed verloren, geen cyclus, geen menstruatie, heerlijk.
Helaas is het sinds een half jaar bal. Nu heb ik opeens om de haverklap een bloeding, soms zelfs al weer na 10 dagen. Gek word ik er van.
Als je het me een half jaar geleden had gevraagd, had ik gezegd: best thing ever.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
maandag 21 mei 2012 om 20:00
maandag 21 mei 2012 om 20:03
Ja, het plaatsen deed erg zeer. Heb nog geen kinderen en blijkbaar is het echt heel gevoelig daarbinnen. Alles gaf een ontzettend rotgevoel.
Daarna gelijk buikpijn. En die is met komen en gaan gebleven. Ik heb de mirena heel lang in gehad, maar ik bleef maandelijks enorme buikpijnen houden. Zo erg dat ik lag te kronkelen in bed van de pijn.
Op een gegeven moment was ik dat echt zat (heb het nog lang volgehouden zegmaar) dus heb ik hem eruit laten halen.
Het enige voordeel was dat ik er niet dagelijks aan hoefde te denken om iets in te nemen (dat vergeet ik nogal vaak) en dat ik niet meer ongesteld werd.
Daarna gelijk buikpijn. En die is met komen en gaan gebleven. Ik heb de mirena heel lang in gehad, maar ik bleef maandelijks enorme buikpijnen houden. Zo erg dat ik lag te kronkelen in bed van de pijn.
Op een gegeven moment was ik dat echt zat (heb het nog lang volgehouden zegmaar) dus heb ik hem eruit laten halen.
Het enige voordeel was dat ik er niet dagelijks aan hoefde te denken om iets in te nemen (dat vergeet ik nogal vaak) en dat ik niet meer ongesteld werd.
maandag 21 mei 2012 om 20:08
Ik ben gewoon nog ongesteld hoor. Wel minder, maar ook veel onregelmatiger. Er is geen peil op te trekken. Dat vind ik wel erg vervelend. En ik ken nog meer vrouwen die ook nog gewoon menstrueren met de Mirena.
En ik heb een aantal keren gehad dat ik me zo zwanger voelde dat ik een test heb gedaan. Mn pijnlijke borsten.
Verder is het wel handig. Blijft 5 jaar zitten, dus dat is een fijn idee.
En ik heb een aantal keren gehad dat ik me zo zwanger voelde dat ik een test heb gedaan. Mn pijnlijke borsten.
Verder is het wel handig. Blijft 5 jaar zitten, dus dat is een fijn idee.
maandag 21 mei 2012 om 20:19
Het plaatsen deed pijn, maar dat heb ik ervoor over.
Ik vind het de meest ideale anticonceptie tot nu toe. Tot een paar maanden terug had ik 'm helemaal bejubeld, toen was ik namelijk echt bijna nooit meer ongesteld. Sinds de laatste maanden ben ik weer wat vaker ongesteld, weliswaar heel kort en heel licht, maar wel heel onregelmatig. Dus ik ben er nog steeds blij mee, maar niet meer zo blij als 3 maanden terug.
Ik vind het de meest ideale anticonceptie tot nu toe. Tot een paar maanden terug had ik 'm helemaal bejubeld, toen was ik namelijk echt bijna nooit meer ongesteld. Sinds de laatste maanden ben ik weer wat vaker ongesteld, weliswaar heel kort en heel licht, maar wel heel onregelmatig. Dus ik ben er nog steeds blij mee, maar niet meer zo blij als 3 maanden terug.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
maandag 21 mei 2012 om 20:26
maandag 21 mei 2012 om 20:40
na het laten plaatsen heb ik 3 maanden continu gevloeid
daarna was het 3 weken ongesteld en één week niet en weer van voren af aan.
Ik vond het verschrikkelijk en heb hem na een krap jaar er dan ook uit laten halen.
niets bijna niet meer ongesteld worden, ik was continu ongesteld leek wel
daarna over naar de pil, maar precies in deze overgang ben ik zwanger geraakt.
En na deze zwangerschap heb ik me laten steriliseren: en dat kan ik iedereen aanraden!! Geen hormonen meer, amper buikpijn en precies, op de dag af elke maand na exact zoveel dagen ongesteld.
daarna was het 3 weken ongesteld en één week niet en weer van voren af aan.
Ik vond het verschrikkelijk en heb hem na een krap jaar er dan ook uit laten halen.
niets bijna niet meer ongesteld worden, ik was continu ongesteld leek wel
daarna over naar de pil, maar precies in deze overgang ben ik zwanger geraakt.
En na deze zwangerschap heb ik me laten steriliseren: en dat kan ik iedereen aanraden!! Geen hormonen meer, amper buikpijn en precies, op de dag af elke maand na exact zoveel dagen ongesteld.
maandag 21 mei 2012 om 20:55
begin december laten plaatsen. Erg pijnlijk tijdens plaatsen. Nog zeker een week gevoeld (baarmoedermond was wat ontstoken).
Ik word nog steeds ongesteld. Veel puistjes.... wel minder honger dan de stediril 30 die ik daarvoor slikte.
Nu twijfel ik. Eruit ermee? Ik ga over een paar weken op vakantie. Vorige week schimmelinfectie, weer bloedingen. Ik heb er eigenlijk genoeg van. Maar durf nu niet zo kort voor vertrek dat ding er uit te halen. Ik wil eigenlijk wel tips voor een andere pil na de mirena, want ik denk dat ik na mijn vakantie er afscheid van ga nemen. Ik ben nu weer ongesteld. Zondag geworden en dat was weer te vroeg. Net bed verschoond en een vlekje erin...gatsie..wat een gedoe toch steeds.
Yasmin, Marvelon, nuvaring? ik weet het niet...de pil slikte ik gewoon maanden door, nergens last van.
Ik word nog steeds ongesteld. Veel puistjes.... wel minder honger dan de stediril 30 die ik daarvoor slikte.
Nu twijfel ik. Eruit ermee? Ik ga over een paar weken op vakantie. Vorige week schimmelinfectie, weer bloedingen. Ik heb er eigenlijk genoeg van. Maar durf nu niet zo kort voor vertrek dat ding er uit te halen. Ik wil eigenlijk wel tips voor een andere pil na de mirena, want ik denk dat ik na mijn vakantie er afscheid van ga nemen. Ik ben nu weer ongesteld. Zondag geworden en dat was weer te vroeg. Net bed verschoond en een vlekje erin...gatsie..wat een gedoe toch steeds.
Yasmin, Marvelon, nuvaring? ik weet het niet...de pil slikte ik gewoon maanden door, nergens last van.
maandag 21 mei 2012 om 21:37
Ik heb een gewoon koperspiraaltje gehad, plaatsen en de 1 1/2 week erna deed het nog wel veel pijn, hij bleek toen ook niet goed te zitten en is er vanzelf uitgekomen.
Maar mijn huisarts zei toen wel dat Mirena minder pijn deed en dat het zowiezo minder pijn zou doen als je een kind had gekregen.
Ik ben nu zwanger van onze eerste en wil graag na de bevalling een Mirena spiraal dus ga er toch weer voor.
Maar mijn huisarts zei toen wel dat Mirena minder pijn deed en dat het zowiezo minder pijn zou doen als je een kind had gekregen.
Ik ben nu zwanger van onze eerste en wil graag na de bevalling een Mirena spiraal dus ga er toch weer voor.
maandag 21 mei 2012 om 23:19
Ben nog nooit bevallen; Plaatsen was geen probleem...even goed meepuffen zuchten..zo voorbij..
Zei nog tegen de gyn; "viel best mee"
Nog geen 1uur later 2maal tegen de vlakte van de pijn..kan normaal veel pijn verdragen.. 2 dagen helse buik- en beenweeenachtige pijn ervaren, gaat nu goed, nergens aandenken..1maal na plaatsen nog eens ongesteld geweest, verder niet.. Voor de pijn na het plaatsen zou ik de volgende keer wel een goede pijnstiller willen verder erg tevreden..
Zei nog tegen de gyn; "viel best mee"
Nog geen 1uur later 2maal tegen de vlakte van de pijn..kan normaal veel pijn verdragen.. 2 dagen helse buik- en beenweeenachtige pijn ervaren, gaat nu goed, nergens aandenken..1maal na plaatsen nog eens ongesteld geweest, verder niet.. Voor de pijn na het plaatsen zou ik de volgende keer wel een goede pijnstiller willen verder erg tevreden..
Life is good!
maandag 21 mei 2012 om 23:29
Het plaatsen deed pijn. Daarna 2 dagen last gehad en toen leek het oke te gaan. 1x ongesteld geworden na een maand, daarna niet meer. Na die maand begon het gedonder. Maandelijks erg veel buikpijn en enorm last van acne, geen puistjes maar echt keiharde onderhuidse bulten. Vooral in mn gezicht en op mn schouders/rug. Iedere maand denk ik: hij gaat eruit, maar zodra ik dat denk is alles weer weg. Ik kijk het nog een paar maanden aan en als het na de zomer niet beter is gaat ie er echt wel uit.
dinsdag 22 mei 2012 om 11:22
Plaatsen leek in eerste instantie mee te vallen, maar ben op weg naar huis flauwgevallen van de pijn en verloor een heleboel bloed.
Heb weken lang weeënachtige pijn gehad en bleef vloeien. Uiteindelijk de plaatsing laten controleren bij een gyn, plaatsing was goed maar pijn en vloeien bleef. Daarnaast was ook de geur daar beneden niet meer 'goed' en voelde mijn partner de draden zitten bij sex.
Uiteindelijk na een jaar laten verwijderen...voor mij nooit meer.
Heb weken lang weeënachtige pijn gehad en bleef vloeien. Uiteindelijk de plaatsing laten controleren bij een gyn, plaatsing was goed maar pijn en vloeien bleef. Daarnaast was ook de geur daar beneden niet meer 'goed' en voelde mijn partner de draden zitten bij sex.
Uiteindelijk na een jaar laten verwijderen...voor mij nooit meer.
dinsdag 22 mei 2012 om 11:27
Is die pijn na het zetten van de mirena vergelijkbaar met weeën? Want ik dacht dat namelijk wel, maar kan het zelf niet vergelijken. Het was in elk geval geen pretje, maar het was maar één dagje, daarna nog een dag goed ziek en toen was het over. Ik zou het zo weer doen, maar ik wil in 2014 beginnen met het laten uitkomen van mijn kinderwens en dat is voor mijn gevoel te kort voor nog een mirena.
dinsdag 29 mei 2012 om 16:36
En? Hoe is het gegaan? Heb net even bijgelezen op het topic. Mijn verhaal is gelukkig ook alleen maar positief! Zetten was zo gepiept, paracetamolletje vooraf ingenomen Zo nu en dan wat bloedverlies, maar wel om de 3 maanden. Vorige keer voor het eerst echt serieus bloed verloren, maar de volgende dag al weer over! Ik ben 20 jaar en voorlopig niet van plan van die schattige kruipende poepluiertjes te nemen, voor mij de ideale oplossing!
donderdag 31 mei 2012 om 13:34
Ik heb sinds vorig jaar juni mirena spiraal. Inbrengen deed erg veel pijn, dagen daarna zoveel buikpijn gehad dat ik niet eens rechtop kon zitten. Eerste 2 maanden geen bloed verloren. Nu ben ik gewoon nog elke maand 5 dagen ongesteld, niet meer of niet minder dan voor ik het spiraaltje was. Tijdens de seks heb ik er regelmatig last van. Sommige standjes kunnen niet meer, want dan heb ik het gevoel dat iemand een mes bij mij naar binnen steekt zo pijn als het doet, meerdere dagen heb ik er dan nog last van. Mijn vriend geeft aan zelf niet te voelen dat hij het spiraaltje raakt. Ben er al mee naar de dokter geweest en volgens hem heb ik een gevoelige baarmoeder. Ik laat hem er wel inzitten, maar als ik er nog meer last van krijg gaat hij er wel uit. Gevalletje één keer, maar nooit weer!
donderdag 31 mei 2012 om 22:14
Wat Broedkippetje had, had ik ook. Eerst alles prima, later bakken ellende. En ook ellende waarvan ik niet wist dat het daarvan kwam!
Dat was mijn tweede hormoonspiraal. De eerste was mogelijk nog erger, want die bleek na twee jaar (zelfs met controles tussendoor!) toch niet goed te hebben gezeten. Iedere maand een soort van weeën, omdat het ding zich eruit wilde werken.
Bij het erin zetten gaat mijn lichaam 'uit', dus val ik flauw. Wat bij x procent van de vrouwen kan gebeuren, dat is een biologische reactie blijkbaar. Verder zijn het dus nog steeds extra (chemische) hormonen.
Maar voor de rest....
Dat was mijn tweede hormoonspiraal. De eerste was mogelijk nog erger, want die bleek na twee jaar (zelfs met controles tussendoor!) toch niet goed te hebben gezeten. Iedere maand een soort van weeën, omdat het ding zich eruit wilde werken.
Bij het erin zetten gaat mijn lichaam 'uit', dus val ik flauw. Wat bij x procent van de vrouwen kan gebeuren, dat is een biologische reactie blijkbaar. Verder zijn het dus nog steeds extra (chemische) hormonen.
Maar voor de rest....
donderdag 31 mei 2012 om 23:05
Ik heb sinds 3 maanden de mirena. Laten plaatsen 2,5 maand na bevalling. Deed geen pijn. Maar heb nu toch besloten hem te laten verwijderen. Veel kleine irritante klachten. haaruitval, plukken trek ik eruit (gelukkig veel en dik haar maar dat wil ik ook zo houden!), heel veel afscheiding, (ruikt ook niet fris, en voel het ergewoon uitlopen*excuses voor de details*) erge jeuk, (vooral down under), veel aangekomen (was net mn zwangerschapskilos kwijt...) Geen zin in sex, vaak licht bloedverlies en menstruatiepijn.
Voor mij reden genoeg om hem te laten verwijderen. Ik ga weer aan de nuvaring. Die beviel me voor de zwangerschap supergoed!
Voor mij reden genoeg om hem te laten verwijderen. Ik ga weer aan de nuvaring. Die beviel me voor de zwangerschap supergoed!