Gezondheid alle pijlers

Mirena spiraal

21-05-2012 19:51 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net zo betrouwbaar als sterilisatie, geen menstruatie meer en minder hormonen dan de pil. Klinkt goed. Maar wat zijn de nadelen? Deed het plaatsen erg veel zeer en hoe lang had je er last van? Ben heel benieuwd naar ervaringen!

Groetjes
Heel veel pijn elke maand van de Mirena, net weeën zo erg. Nu implanon, bevalt mij veel beter!
Ik vond hem geweldig tot hij na 5 jaar vervangen moest worden en niet meer te vinden bleek. *kuch* (Gelukkig zwaaide er geen babyhandje op de echo...

Zelfde ervaring dus als Mies.
Hier de mirena door de gyn laten plaatsen, bij de controle bleek hij verschoven. Teruggezet maar bij controle was hij weer verschoven.

Mirena eruit, nieuwe erin en weer verschoven bij de controle. Nu is ie eruit en moet ik wat anders verzinnen. :ko:
Hoe die smiley daar komt weet ik niet? En hoe ik hem weg krijg ook niet..
Sushilala, het teken wat je moet gebruiken voor deze smiley is

: ko : maar dan aan elkaar. Heb je zoiets willen typen misschien?
Vaag, ik forumde mobiel en klikte toch echt wat anders aan. Op mijn laptop kan ik helemaal geen smileys kiezen, tenzij ik het intyp.
Plaatsen was een hel, deed veel zeer. (bij de huisarts) Twee weken later naar de huisartsenpost (weekend) want mijn lichaam stootte het rotding af.

Een maand later opnieuw laten zetten, ditmaal bij het ziekenhuis. Plaatsen deed wederom veel pijn, de gyn wilde de draadjes afknippen en trok toen per ongeluk ;-) de spiraal er weer uit....dus toen moest ze eerst ergens een nieuwe zoeken, heb daar ruim 10 minuten gelegen met die tang op mijn baarmoedermond. Heb liggen janken, wat een pijn. Uiteindelijk kwam ze terug en werd ie geplaatst, dit keer ging het goed.

Heb 2 dagen buikkrampen gehad.

Voordelen: je hoeft nergens aan te denken, minder hormonen dan de pil, betrouwbaarder.

Nadelen: nog steeds ongesteld (heb hem 1,5 jaar nu), zeer onregelmatig, soms last van ''spotting'', eerste paar weken vet haar en vette huid.

Ondanks dat het allemaal niet van een leien dakje is gegaan en dat ik nog steeds ongesteld word, vind ik het een fijn ding. Vooral omdat je er niet aan hoeft te denken.
Al een relatief ouder topic, maar ik ga toch nog reageren.

Ik kom net terug van een mislukte poging om de mirena spiraal te plaatsen.

Vanaf het moment dat ze de baarmoeder vastpakte met dat tangetje ging het mis... en vlak daarna viel ik flauw. Ik voel me zooo'n mietje. Daarna bleek dat ze de baarmoedermond niet in kwam en staakte ze de poging.

Nu moet ik gaan bedenken of ik het bij de gyn wil laten doen of een meer ervaren huisarts een poging wil laten doen.

Ik weet het nog niet, maar de volgende keer sleep ik mooi iemand mee. Ben totaal geen janktype, maar toen ik thuis kwam moest ik gewoon huilen.
Als ik het tenminste uberhaupt nog wil...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven