brulkikker bij de buren

22-05-2012 08:15 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een dorp en onze buren naast ons hebben sinds gisteren een brulkikker in de tuin. Vannacht werd iedereen in huis al wakker en iedereen heeft een slapeloze nacht gehad, wat een lawaai maakt die kikker! Hoe moet dit nu verder? Het raam kun je nu niet dicht doen omdat het te warm is, en trouwens dicht doen heeft geen zin want dan hoor je hem nog. Het kan toch niet dat iemand zo'n rotbeest in de tuin haalt?
succes!
Die kikker is daar uit zichzelf gekomen natuurlijk, of zit 'ie soms in een kooitje?
:rofl:
Tja, de natuur zijn gang laten gaan, wees blij dat je geen nest eksters heb onder je slaapkamerraam.
We hebben in de vijver 2 ringslangen, wil je er een lenen? Die jagen op kikkers...
Koop een airco, dan kan je raam wel dicht. Of oordoppen. Of verhuis naar de stad, daar heb je ze niet. Wel opgeschoten jeugd op opgevoerde brommertjes, harde muziek en andere ongein, maar dan heb je in ieder geval geen last van een 'rotbeest'.

(Ik heb echt een pokkehekel aan mensen die gelijk een dier weer als 'rotbeest' bestempelen.)
Bel ff bij de buren aan en overleg met hen wat je eraan kan doen.
Kan toch dat ze die gekocht hebben? Of kun je dat beest niet kopen? Ik vind gewoon niet dat het mag, zo hou je de hele buurt wakker
Ik leef met je mee. Mijn ouders hebben ergens in de jaren tachtig (ik woonde toen nog thuis), een brulkikker van iemand gekregen. Wat maakt dat beest een teringherrie. Niet een paar uurtjes per dag maar echt uuuuuuuurenlang en vooral 's avonds en 's nachts. Ik geloof datttie tussen 12.00 en 15.00 (overdag dus) even stil was. De hele straat lag er wakker van. En dat was in Noord Limburg X-D

Ik weet niet wat we er aan gedaan hebben toen. Misschien dat de reiger die al onze vissen opvrat ook de kikker heeft meegenomen. Ik kan me maar twee zomers herinneren dat we dat k*tbeest hadden.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Die beesten komen er volgens mij vanzelf.
Als je in de omgeving van Baarlo woont dan weet je in ieder geval waar hij vandaan komt.
Ik heb even gekeken voor je, ze waren ooit te koop als larven in tuincentrum, weet niet of dat nog zo is.( info vroege vogels)

Anders aanbellen, met schepnetje in de hand en vangen.
Gewoon het lawaai niet als lawaai gaan zien, maar rustgevend. Geluiden van de natuur. Ik vraag me af of het daadwerkelijk een brulkikker is of een gewone kikker die zich wil voortplanten. In dit laatste geval ben je er snel weer vanaf.
Kikkers komen gewoon vanzelf bij de vijvers in de tuinen, ooit een vijver gehad en daar zaten ineens ook kikkers in.

Bij ons zitten er nu ontelbare in de sloot achter. Ervaring: soms zijn ze lawaaiig en dan weer stil.

Ze kunnen deze wel vangen en bij een sloot zetten maar binnen no time heb je weer een andere.

Wen er maar aan. En wees blij dat het er (nu?) maar 1 is! ;-)
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Hopen dat hij op doorreis is dan maar. ;-)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En hoe weet je dat het een brulkikker is en niet een gewone kikker?
die komen vanzelf.

wij hebben er ook een paar en ze maken veel lawaai.

alleen vinden volgensmij de meeste mensen het wel leuk aangezien er nooit klachten komen.

die beesten met een netje vangen is niet te doen.

de vijver leegpompen is een heidens karwei en kunnen ze nog tijdelijk ontsnappen.

met een luchtbuks ze wegschieten is het makkelijkst maar ook het meest dieronvriendelijk omdat die beestjes zelf er natuurlijk niks aan kunnen doen.
Oh wat vreselijk... Wij hadden toen ik klein was van vrienden v mijn ouders 2 brulkikkers gekregen. We werden gek van de jerrie. De hele straat werd gek van de herrie!

Bij ons zijn ze in de vriezer beland. Het scheen een pijnlize dood voor ze te zijn, op aanraden van een bevriende dierenarts. Ze schijnen nl ontzettend honkvast te zijn dus uitzetten heeft geen zijn, naar zijn zeggen.
Computer says nooooo
http://exota.blogspot.com/2011/10/deel-43-brulkikker.html

Hebben jullie er zo een?
De kikkers kiezen zelf hun plekje uit. Waarschijnlijk hebben de buren een vijver?

Wij waren ook ooit de ongelukkige "ouders" van zo'n brulkikker. Hoewel we ruim woonden hadden de buren er ook last van maar wij zelf natuurlijk ook. Vond het wel heel vervelend dat anderen er veel hinder van ondervonden. We hebben eerst zelf diverse pogingen gewaagd om dat beest eerst maar eens zien te vinden en dan te vangen maar helaas laten ze dat niet toe. Uiteindelijk heeft iemand van de gemeentelijke dienst de lastpak gevangen.
Is t niet n gewone kikker?

De kikkers hier in de sloten maken op t moment ook enorme herrie.
Wij wonen in een stad ( nou ja, wel aan de rand) maar wij hebben ook een aantal brulkikkers zitten in een sloot hier even verder op. Een lawaai gisteravond!

Kunt er weinig aan doen denk ik, denk dat je buren er ook niet heel blij mee zijn.
itsssme schreef op 22 mei 2012 @ 08:28:

Kan toch dat ze die gekocht hebben? Of kun je dat beest niet kopen? Ik vind gewoon niet dat het mag, zo hou je de hele buurt wakker
Ja hoor, die kun je gewoon kopen voor een paar euro. Bel de plaatselijke dierenhandel en vraag of ze een brulkikkerwijfje hebben. Brulkikkermannetjes brullen namelijk alleen als ze single zijn.
Ga in therapie!
redband schreef op 22 mei 2012 @ 08:23:

Tja, de natuur zijn gang laten gaan, wees blij dat je geen nest eksters heb onder je slaapkamerraam.
Eh... maken die zo veel herrie dan? Een eksterpaar is een nestje aan het bouwen in een boom achter mijn huis. Ik vond het wel schattig @-(
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven