Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hoi, ik kom hier ook maar eens kijken

Ik ben net begonnen met postcrossing, het lijkt me zo ontzettend leuk!

Ik heb meteen 5 kaarten verstuurd, en had vandaag mijn eerste hurray terug! Wel heel jammer dat er alleen 'thank you' stond, nadat ik een heel enthousiast verhaal had geschreven dat het mijn allereerste kaart was. Maargoed, nu kan ik uitkijken naar de eerste kaart in mijn eigen brievenbus! Ben erg benieuwd! Heb inmiddels via internet een paar mooie kaarten besteld, zodat ik ook wat te kiezen heb tijdens het versturen.

Meteen 1 nieuw adres opgevraagd, en er gaat nu een kaart met een blauw vogeltje naar Canada.

Ik zal af en toe hier blijven meelezen, want volgens mij heb ik een ontzettend gave nieuwe hobby gevonden!
Droomz en el_spark, welkom hier! Leuk dat jullie meeschrijven.

@droomz, wat leuk dat je de hobby weer oppakt! Waar gaan je 6 kaarten naar toe en hoe zien ze eruit?

Wat leuk een zelf geborduurde kaart! En inderdaad een molen en Delfs blauw is zeker erg Hollands!

@el_spark, ik ben even ver als jou nu, 5 kaarten mogen sturen. Ook 1 Hurray terug en nieuwe kaart verstuurt inmiddels. Het is zo leuk he? Ik ben er echt helemaal gek op.

Gisteren had ik een kaartje toegevoegd aan mijn faves. Kreeg ik een berichtje van de afzender van de kaart dat ze die wel naar mij wilde sturen, ze had er nog 1 van. Ik heb haar mijn adres gestuurd, ik ben ontzettend benieuwd of ik hier nog iets van hoor.

Voegen jullie ook kaarten aan jullie faves toe?
@Nicolientje: Ik heb een paar kaarten aan mijn favorieten toegevoegd, meer zodat mensen een beetje een idee krijgen wat mijn smaak is... Maar eigenlijk vind ik alles leuk.

Wat ik tegenkwam: "waar is Wally?" kaarten! Supergaaf! Weet nog dat er vroeger een wachtlijst was op de basisschool voor de Waar is Wally?-boeken, haha! Nu kan je hem dus ook zoeken op kaarten... Lijkt me erg leuk er een keer zo eentje te krijgen...
Dit weekend was er een Russin die 59 kaarten van mij favoriet gemaakt heeft. Zou ik misschien binnenkort post van haar in de bus vinden?

Vandaag een heel uitvoerige en vrolijke hurray ontvangen uit de U.K., zo wil ik ze wel elke keer. Ik heb voor twee adressen kaarten uitgezocht; een auto voor een Tsjech en Art Nouveau voor een Duitse.

Welkom Droomz & El Spark!

@wandelaartje > het was prima wandelweer hier (tot de wolkbreuk aan het eind van de middag), nog een leuke tocht gemaakt dit weekend?

@TinaT > de six word stories waren nieuw voor mij: soms grappig, soms diepzinnig, maar vooral boeiend. Niet altijd even gemakkelijk te vertalen.

@nicolientje > dochter heeft gelijk gespeeld en dus wordt de spanning er nog een week in gehouden.

Meestal gaat zo'n direct swap prima, ik heb er een Russische penvriendin aan overgehouden.

Ik voeg nog steeds kaarten aan mijn faves toe alhoewel ik wel selectiever word.

@droomz > dat is een lange stop geweest! Wat is de aanleiding geweest om het weer op te pakken?

Ik moet deze week achter (Delfts blauwe) souvenirs aan voor het Amerikaanse gastgezin van mijn dochter. De cadeautjes mogen niet te zwaar zijn of teveel ruimte in de koffer in beslag nemen. Nog originele suggesties? Ik heb al een blik stroopwafels en een Delfts blauw schort.

@el-spark > hurrays kunnen kort en bondig zijn en soms enthousiast en uitvoerig. Een 'lege' hurray bezorgt mij altijd weer een katterig gevoel, zeker als je naar de verzender ervan een heel speciale kaart hebt gestuurd. Gelukkig komen ze niet al te vaak voor.

Hier prijken nog steeds 'Waar is Wally' titels op de boekenplank. Vroeger (voor de Nintendo's en andere elektronica hun intrede deden) goed voor uren plezier (en dus rust) op de achterbank of in het vliegtuig. Ik heb een postcardbook van Waldo/Wally in de voorraaddoos zitten, ooit bij Bol besteld. Daar is trouwens een aardige sortering postkaartboeken te bestellen bij de afdeling Engelse boeken.

Morgen een bestelling plaatsen bij PMK voor nieuwe zegels, ze vliegen de deur uit.
Inmiddels heb ik 35 kaarten verzonden, waarvan er 3 expired zijn en over 5 dagen waarschijnlijk nog 2. Vind ik eigenlijk best veel, hoe is dat in verhouding bij jullie?

Momenteel zijn er 4 kaarten onderweg: een kinderprent naar Finland, Dick Bruna naar Japan, klaprozen naar Polen en vogels naar Amerika.

Zojuist nog even op het knopje gedrukt en de kaart meteen geschreven, dat is een vogelhuisje geworden die naar Turkije gaat. Straks gelijk even op de post doen.

Het is een beginnende PC-er met een leeg profiel ...zo jammer weer.

Vandaag een leuke Hurray gekregen vanuit Duitsland

en gisteren kreeg ik mijn eerste én mooie kaart uit Engeland!

Zaterdag nog een nieuw pakje met 5 kaarten van Ikea gekocht bij de kringloop voor maar ¤ 0,50! De verzameling blijft maar groeien, heb een kaartenmolen vol om te versturen

Wat is trouwens jullie allerlelijkste kaart die je hebt gekregen? Ik weet niet hoe je hier plaatjes moet plakken maar eigenlijk wil ik jullie mijn gedrocht wel laten zien hahaha!
Hallo, een nieuwe hier!

Ik doe ook al een tijdje aan postcrossing, ik heb er nu 14 ontvangen en verzonden.

Er zijn er op dit moment nog 5 onderweg, ik had er laatst heel veel naar Rusland.

Heb trouwens laatst leuke kaarten laten maken via internet bij de hema, allemaal met nederlandse dingen enzo!

Gr
Ik heb er nu 88 verstuurd en 2 expired, dus ik heb iets meer mazzel dan jij Jessie.

Vandaag 2 kaartjes onvangen, een grappige uit Wit Rusland en een hele mooie uit Frankrijk, dat was de eerste kaart die die persoon verzonden had.

Totaal heb ik 80 kaartjes ontvangen, dus ik verwacht er de komende tijd nog een paar.
Wauw gezellig zoveel nieuwe gezichten hier. Welkom!!

Ik heb 5 expired kaarten op 302 verzonden kaarten (maar expireds verdwijnen na 1 jaar uit je lijst, ik heb er in totaal iets van 10 ofzo ...vanaf juni '09)

Vandaag 4 kaartjes in de bus. Da's nog eens gezellig thuiskomen zeg. Een mwah uit Polen en Indonesië en leuke uit Kiev (Oekraïne dus) en Taiwan (foto).

Heb op dit moment geeneen kaart onderweg. Daar moet ik snel even verandering in brengen.
Snjókorn falla, á allt og alla
@El_spark, ik ken waar is Wally helemaal niet. Zo maar eens googelen.

@neferisis, leuk, zo'n uitgebreide hurray!! Benieuwd of je post krijgt van de Russin, dat moet haast wel.

Oh, nog een week spannend voor je dochter dus! Ik hoop het zo voor haar:).

Voorlopig ga ik nog geen direct swaps doen maar het lijkt me wel erg leuk voor over een tijdje. Jouw Bol.com tip was ook een goede, ik heb even gekeken, er zitten leuke tussen. Eerst donderdag Body Worlds even afwachten;).

@jessie441, wat jammer dat zoveel kaarten expired zijn. Ik heb er nog 5 travelling. 1tje is ontvangen dus ik kan daar nog niets over zeggen.

Wat leuk dat je die kaarten van Ikea zo goedkoop hebt kunnen krijgen. Kringloop... goed plan!! Ik moet echt eens gaan, misschien morgen wel tijd.

Ik heb (nog) geen kaarten ontvangen. Dus ook nog geen lelijke. Maar ik ben wel benieuwd naar dat gedrocht dat jij hebt gekregen;).

@twinkiestar, welkom! Wat leuk dat je zelf kaarten hebt laten maken bij de HEMA. Ik kon daar laatst niet echt leuke ansichtkaarten vinden maar zelf maken is ideaal natuurlijk. Mag ik vragen wat je betaald per kaart?

@TinaT, wow 80 kaartjes! Wat ontzettend leuk zeg. Hoe lang ben je nu bezig met PC?

Vandaag een paar leuke kaarten gekocht bij Paperchase (alweer hihi). Ze krijgen elke week nieuwe, dat wist ik niet maar het is wel erg leuk. Nog geen kaartjes ontvangen, geen nieuwe hurray's erbij, jammer. Misschien morgen iets... Vandaag wel 2 brieven van penvriendinnen, ook leuk!
Wat een zoete inval hier de laatste weken. Alle nieuwe meeschrijvers: welkom!

Gisteren twee kaarten ontvangen: een mooie Monet en een mwah. De hurrays vallen geregeld in de mail. Twee adressen aangevraagd. Naar een leeg Brits profiel een humoristisch plaatje en naar een breedsprakig, maar vaag Maleis profiel een cityview gestuurd.

@Jessie > ik heb af en toe een lelijke kaart in de bus liggen, zo'n stukje karton waar dan een tijdschriftenplaatje op geplakt is. Of een flut reclameprentje. Ik scan ze wel, maar gooi ze vervolgens bij het oud papier, de postzegels gaan naar mijn vader.

Op het moment staat de teller op negen expired kaarten (op meer dan duizend exemplaren). Hiervan zullen er waarschijnlijk nog twee ooit geregistreerd worden, beide PC-ers zijn nog dagelijks on line (na 80 dagen stuur ik een tweede prentje). De rest is niet meer actief bezig. Zoals Snjo al schreef: na een jaar verdwijnt het adres van de lijst. Gemiddeld heb ik zo'n acht stuks expired.

@Twinklestar > wat is het minimum aantal dat je bij de Hema kan bestellen?

@Snjokorn > inderdaad een gezellige thuiskomst met al die post. Heb je al op de knop gedrukt?

@Nicolientje > elke week nieuwe kaarten? Het is maar goed dat die winkel niet bij mij in het dorp zit. :-p
Ik zit vol spanning te wachten op een nieuwe hurray of op het eerste kaartje in mijn brievenbus... Leuk hoor!

@neferisis: Ik heb in mijn enthousiasme inderdaad een paar kaartensets bij bol.com besteld, waaronder deze: http://heroloves.com/wp-content/uploads/2010/03/McSweeneys_1.jpg

Ben benieuwd... Wel jammer dat er bij bestellen 4-5 werkdagen staat, maar nu staat er verwachte verzenddatum: 29 mei. Das toch een stuk langer, aangezien ik het vorige week al besteld heb...

Ik doe nu trouwens in plaats van een 'wereldzegel' naar bijv. Canada 2 x Nederland1 zegel op de kaart. Dat kan toch ook neem ik aan (wereldzegel is 90 ct geloof ik, 2 x NL is 2 x 50 ct)?

Verder een laatste vraagje van deze newbie: kan je kaarten ook uploaden voordat je ze verzend? Zodat je dus wel foto's van verzonden kaarten op je wall kan zetten? Of kan alleen degene dat doen die hem ontvangt?
@neferisis, wat bedoel je met tweede prentje? Stuur je dan nog een kaartje naar die mensen?

Haha, ja iedere maandag hebben ze een paar nieuwe kaarten, ik ga iedere week 4 dagen met de trein dus ik kom er telkens langs heen. Gelukkig vallen sommige kaarten mee qua prijs en vernieuwen ze niet het hele rek maar een paar kaarten.

@el_spark, volgens mij kan je ook kaarten die je zelf verzend op je wall plaatsen hoor. Dus zelf scannen en uploaden. Maar ik weet het niet zeker.

Bijna vergeten, ik vind de kaartenbox die jij hebt besteld zoooooo leuk!! Ik ga toch nog eens kijken op Bol.com:).

Vandaag mijn eerste berichtje voor een direct swap. Ik had haar kaart ge-liked en zij vroeg of ze hem naar mij zou sturen. Waarop ik ja zei. Ze stuurde net een berichtje dat ze hem gisteren naar mij gepost heeft vanuit de UK. Ik ben dus erg benieuwd of en wanneer het kaartje bij mij in de bus ligt. Nu ga ik er haar eentje terug sturen. Even iets moois zoeken, ik vind het namelijk zo lief dat ze mij die kaart wilde sturen!

Verder geen nieuws, geen kaartjes ontvangen, geen hurray ontvangen (terwijl ik dat wel had verwacht, maarja misschien duurt het nog even, mensen werken natuurlijk). Alleen 3 brieven van penvriendinnen in de bus. Dat komt ook steeds allemaal tegelijk hihi.
Ik heb 5 x op de knop gedrukt (meer postzegels had ik niet in huis ;-) ): USA (landschapskaatje), GB (landschapskaartje), Wit-Rusland (Winnie the Pooh), Rusland (kunstkaartje; van Gogh)en Taiwan (mapcard).
Vandaag een prachtige uil en vuurtoren ontvangen en nog een hurray.

@el-spark > wat een gave kaartendoos, die was ik nog niet tegen gekomen bij bol.

Een wereldzegel kost 0.95 eurocent, een NL1 is inderdaad 50 eurocent. Ben je op de hoogte met postzegelsmetkorting? Kun je goedkoper de post verzenden met oude guldenpostzegels.

Je kunt kaarten van te voren uploaden. Je moet dan naar 'sent cards' in je eigen blauwe kader gaan, vervolgens bij het juiste adres op 'img' drukken en daar de gescande kaart uploaden.

@nicolientje > geduld is een schone zaak... ;-]

@snjokorn > al (as)zegeltjes in huis gehaald?

Nu snel een zalm in de grillpan bakken.
Ik heb mijn eerste Hurray binnen! Kaartje naar Canada heeft er 18 dagen over gedaan... Nu ben ik een paar dagen vrij, dus ik wilde morgen 5 adressen gaan aanvragen en weer wat versturen. Ik ben zo benieuwd wanneer en van waaruit ik mijn eerste kaart ga krijgen!!
Ik doe nog mee hoor, maar wat een week hier.

Werk en veel sportactiviteiten (avond4daagse, sportdag, sponsorloop) en vanavond ook nog vergadering.

Zit nu pas echt lekker rustig.

Ik regisitreer braaf mijn kaarten en ze zijn zeker niet verkeerd deze week en heb aardig wat hurrays..

Hopelijk komende weekend tijd voor wat schrijfwerk.
Bluebirds: gefeliciteerd met je eerste hurray :cheer: . Je mag in totaal 5 kaarten onderweg hebben en dat betekent helaas voor jou dat je morgen maar 1 (of 2 als er vannacht/morgenochtend nog een kaartje van jou geregistreerd wordt) kaartje kan/mag versturen..... geduld!! ;-)

Succes met je sportieve activiteiten Anita! :applause:
Neferisis: aszegels zijn helaas niet meer :-( . Heb nog geen nieuwe zegels gekocht, volgende maand weer (gelukkig is dat niet heel erg lang wachten).
snjokorn schreef op 22 mei 2012 @ 23:17:

Bluebirds: gefeliciteerd met je eerste hurray :cheer: . Je mag in totaal 5 kaarten onderweg hebben en dat betekent helaas voor jou dat je morgen maar 1 (of 2 als er vannacht/morgenochtend nog een kaartje van jou geregistreerd wordt) kaartje kan/mag versturen..... geduld!! ;-)

Nou, ik was dus heel voorzichtig begonnen met één kaartje... :-$ Ik heb dus op dit moment helemaal geen kaarten onderweg!! Ik kan vandaag als het goed is 5 nieuwe adressen aanvragen, en dat ga ik dan doen! :-d

Sturen jullie trouwens wel eens een heel andere kaart als de ontvanger bepaalde voorkeuren heeft aangegeven? Als er bijv. speciefiek staat dat ze graag kunstkaarten willen? Of komt dat niet veel voor, dat mensen zo speciefiek zijn?
@snjokorn, leuk een winnie the pooh kaart sturen!

@neferisis, Wat leuk dat je zoveel respons hebt telkens! Ik heb wel geduld maar ik dacht binnen Nederland dat duurt toch niet zo lang? Zaterdag is de kaart al gepost en nog steeds geen hurray. Degene die de kaart zal ontvangen is wel veel online. Misschien doet de kaart er langer over ofzo, ik weet het niet... Nog maar even afwachten.

@bluebirds, wat leuk dat je je eerste hurray hebt! Benieuwd waar jou eerste kaart vandaan zal komen! Ik probeer altijd wel rekening te houden met de wensen van iemand. Maarja soms heb ik een ander idee over kunst dan wat zij hebben (zou kunnen). In principe stuur ik wel iets wat zij graag willen ontvangen. Zou het zelf ook het leukste vinden hihi.

@anita1973, Wat leuk dat jij ook zoveel respons hebt! Maar wat ben je druk... Veel activiteiten van je kinderen of doe je zelf ook heel veel? Succes!

Bij mij zijn er nog steeds 5 kaarten travelling. En zo jammer dat een kaartje binnen Nederland nu al 5 dagen onderweg is. Hopelijk komt de kaart wel aan:). Maar misschien moet ik nog wat meer geduld hebben. Ik verwacht ook een kaartje uit UK, doen die er lang over? Wil zo snel mogelijk aan de verzendster laten weten dat ik haar kaart heb, zij heeft ook veel moeite voor mij gedaan namelijk.

Verder geen nieuws hier.
Bluebirds schreef op 23 mei 2012 @ 09:49:

[...]

Nou, ik was dus heel voorzichtig begonnen met één kaartje... :-$ Ik heb dus op dit moment helemaal geen kaarten onderweg!! Ik kan vandaag als het goed is 5 nieuwe adressen aanvragen, en dat ga ik dan doen! :-d

Sturen jullie trouwens wel eens een heel andere kaart als de ontvanger bepaalde voorkeuren heeft aangegeven? Als er bijv. speciefiek staat dat ze graag kunstkaarten willen? Of komt dat niet veel voor, dat mensen zo speciefiek zijn?

Ow, oke... Dan ben je bij deze officieel postcrossingverslaafd ;-) gefeliciteerd X-D . Lekker 5 x op die knop drukken vandaag!!

Als ik geen voorkeurskaart op voorraad heb stuur ik iets anders.
Welkom aan alle nieuwelingen hier.

Hartstikke leuk om ook weer wat vers bloed op dit topic te hebben.

Was ik gisteren helemaal even vergeten te typen.

Nicolientje, het is vooral voor de kinderen natuurlijk.

Maar ik wandel braaf 4 avonden mee, begeleid een groepje tijdens de sportdag en heb streepjes gezet met de sponsorloop.

Vandaag geen kaarten gehad, nou ja dat klopt niet helemaal, mijn bestelling van postzegelerop is binnen.

Heerlijk om tussen die kaarten te kijken.

En ik ga daar zeker vaker bestellen hoor, netjes verpakt enzo.
Mijn eerste kaartje is binnen! Wel een direct swap kaartje dus ik kan hem niet registreren maar ik ben er wel blij mee:D!

Reageer vanavond wat langer hoor.
@anita1973, Wat goed dat je dat allemaal doet!! Daar ben je behoorlijk druk mee bezig dan. Postzegelerop is een webwinkel?

En weer een hurray, mijn tweede! Oh, ik ben zo happy hihi. Ik voel me een beetje als klein meisje in de speelgoedwinkel...;).

Ik wist helemaal niet dat de post in Brabant zo 'van slag' is. Vandaar dat mijn kaart er zo lang over heeft gedaan. Ik heb een uitgebreide hurray gekregen, heel vriendelijk geschreven.

Vandaag ook 2 nieuwe kaarten gekocht van Vis! Zo liefjes. Het is net wat jullie zeggen, je ziet steeds meer kaartenrekjes.

Morgen is het zover, ik ga naar Body Worlds! Ik kijk er ontzettend naar uit nu.

Maar het weer! Hier onweert het als een gek en de regen komt met bakken naar beneden zetten. Ik ben normaal niet bang voor onweer maar dit gaat behoorlijk hard...

Met mijn laatste restje batterij (laptop niet aan de oplader als het onweert is mij altijd verteld) ga ik een nieuw adres opvragen. Het is een 10 jarig meisje uit Amerika geworden! Zo leuk! Ze wil een city kaart dus die gaat morgen naar haar op de post:). En eventjes een berichtje sturen naar het meisje van wie ik een kaart heb gekregen.
Bleghh, onweer en regen.

Daar ben ik ook geen fan van.

Maar hier droog, zonnig en warm en volgens de weersvoorspellingen morgen ook.

Laat de zomer maar komen.

Leuk dat je een tweede hurray hebt ontvangen, Nicolientje

Kan je zeggen dat dat toch altijd wel iets blijft om naar uit te kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven