Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Lang geleden dat ik kaartjes had geshopt op internet en niet dat het nodig was, maar ik had er gewoon even zin in.

Dus net een flinke bestelling bij postzegelerop gedaan.

Eens zien of dan alles nog in mijn te versturen kaartenbak past als deze binnenkomen.

Hebben jullie daar ook al eens besteld?
Eén jong is weer terug op het nest, het andere vliegt later op de dag binnen. Gedaan met de rust!

De hurrays kwamen gisteren lekker door. Post naar drie adressen verstuurd: klederdracht voor een Zwitserse, een 3D plaatje voor een Indonesische en een wolf naar een Duitse.

@wandelaartje > nog geslaagd op de rommelmarkt? Aantrekkelijke kaarten op die website van Marga, ik heb inmiddels een bestelling geplaatst. De kaartenwebsites schieten de laatste tijd als paddestoelen uit de grond. Ik struin ze allemaal af, maar bestel alleen exemplaren die minder dan een euro kosten.

@nicolientje > leuk dat je komt meeschrijven.

Ik koop mijn kaarten voornamelijk via internet, maar ook regelmatig op de markt of in museumwinkels (meestal kun je daar ook zonder kaartje in). Als je je ogen goed de kost geeft kom je overal kaartenstandaards tegen. Zo heeft bijvoorbeeld de winkel waar ik mijn bladmuziek koop prachtige exemplaren in een rek hangen.

Ik bewaar de mooiste ontvangen exemplaren in dozen. Regelmatig maak ik daarvan themacollages op magneetborden boven mijn bureau en in de keuken. Mijn dochter is ook een jaar als PC-er actief geweest en heeft haar kamerdeur volgeplakt.

@bluebirds > je mag helemaal zelf bepalen hoeveel kaarten je van het toegestane quotum onderweg hebt. Bij mij ligt het ook wel eens een tijdje stil, vanwege drukte op het werk of vakantie.

@snjokorn > twee verschillende sokken dragen brengt geluk, heb ik ooit ergens gelezen.

Tja, in de top tien staan brengt zo zijn verplichtingen mee.

@indie > ik neem aan dat die groot uitgevallen poes niet werkelijk bij jou op de trap ligt.

@stereogram > de wasmachine heeft gisteren alweer op volle toeren gedraaid en mag vanavond eveneens zijn diensten bewijzen. Gelukkig hebben we daar tegenwoordig apparatuur voor. Ik kan me nog de wasketel op het gasfornuis en de wringer herinneren. Reuze arbeidsintensief en je brandde je handen regelmatig. Vroeger was niet alles beter.

@Anita > Zuid-Limburg is prachtig, nu maar hopen op een mooie zomer. Mijn kinderen vonden het labyrint bij het Drielandenpunt een geweldige attractie en de mooiste dierentuin van NL staat natuurlijk in Kerkrade.

Postzegelerop is nog onbekend voor mij, de collectie ziet er goed uit, maar ik heb net een bestelling bij een andere site geplaatst. De voorraad mag niet groter worden dan de huidige twee uitpuilende dozen...
Neferisis, dan is het toch weer ontzettend fijn als de kinderen thuis zijn he.

Dan neem je al die strijk en was voor lief.

Ik heb nu bij postzegelerop besteld omdat ik de prijzen van de kaarten wel erg aantrekkelijk vond.

En bij 25 euro gratis verzending dus ook dat is mooi meegenomen.

Hier vanmorgen gewerkt en bij thuiskomst een slapende zoon en een heel blije dochter die met haar vader een nieuwe fiets is wezen kopen.

We hebben net een rondje gedaan en wat is ze trots!

En natuurlijk bedanken we O&O voor de sponsoring, lief he.
O ja, het drielandpunt willen we zeker heen en die dierentuin ook.

De grotten van Valkenburg, staan op de wishlist van dochter (zoon hobbelt nog wel mee, hahaha)

En volgens mij is er ook nog een sprookjesbos in Valkenburg.

Leuk zwembad bij het park, de week gaat weer veel te kort zijn vrees ik.
Vanmiddag even langs de boekhandel geweest, weinig keuze aan ansichtkaarten helaas. Wel een paar leuke city-kaarten gekocht. Daarna naar Paperchase (winkeltje) en daar hadden ze zulke leuke kaarten:). Hele mooie met rozen, tulpen en een paar met natuur gekocht.

Nu gaat er een mooie kaart met bos/bomen erop naar Finland.

Anita, wanneer gaan jullie op vakantie? Zuid-Limburg is leuk! Hoe oud zijn jouw kinderen?

Neferisis, bedankt voor de tips over musea! Dat is leuk! Ik ga het in de gaten houden, binnenkort ga ik namelijk weer een museum bezoeken. Misschien niet zo'n geschikte voor PC kaarten (ik ga naar Body Worlds hihi) maar ik kan altijd kijken.
Nicolientje, we gaan in de zomervakantie.

Mijn dochter is 7 en mijn zoon is 2 jaar.

Leuk dat je mooie kaarten hebt gevonden en echt hoor, het is waar, straks word je een volleerd kaarten-spotter en zie je overal rekjes staan.

Heb ik ook last van, hahaha.

Heb jij ook kinderen?
Anita, Oké, leuk! Hopen op mooi weer:).

Haha, wat leuk dat je dat ook hebt! Ik had bij de boekhandel nog nooit een rekje gezien met ansichtkaarten (wel alle dubbele kaarten, ook helemaal gek op) en nu zag ik dat ze een rekje met ansichtkaarten hadden. Ik was perplex hihi. Dat hier city kaarten verkocht worden (ik woon in Arnhem), ik wist dat niet tot nu. Ik dacht zoiets verkopen ze alleen op vakantieparken *schaam, schaam*.

Nee, ik heb (nog) geen kinderen. Beetje jong voor en de juiste man nog niet tegen gekomen. Maar ik vind kinderen zo lief! Tot nu toe blijft het bij de kinderen van groep 7 waaraan ik eens per week hulp geef bij de opdrachten. Hopelijk in de toekomst wel kinderen:)!

Bij Paperchase hebben ze ansichtkaarten zonder scheidingslijn/adreslijntjes, kopen jullie dat soort kaarten ook? Dat lijkt mij eigenlijk heel lastig schrijven...

Ik ga nu even op de webshop van Marga kijken, eens zien welke ik allemaal leuk vind. En die van Penpal Junkie vind ik ook leuk! Iemand van jullie haar verrassingspakket al besteld, met die 50 kaarten? Ik las in het gastenboek postieve reacties maar ook een reactie dat er veel kinderkaarten in zaten... Ik twijfel of ik het pakket zal bestellen of niet. Misschien dat jullie ervaring hebben met het bestellen bij haar.
Arnhem heb je toch genoeg vakantieparken in de buurt he, hahaha

En ik kan het weten we gaan regelmatig ook die kant op.

En bij de dierentuin aldaar ook leuke kaarten (weet alleen niet of je die ook zo kopen kunt of perse naar binnen moet) en bij het openluchtmuseum hebben ze ook vast wel wat.

Kaarten zonder lijntje koop ik ook gewoon trouwens.

Dan schrijf ik eerst het adres en doe daar met stift een soort wolkje rond, gaat altijd wel goed eigenlijk.
quote:Anita1973 schreef op 18 mei 2012 @ 15:05:

O ja, het drielandpunt willen we zeker heen en die dierentuin ook.

De grotten van Valkenburg, staan op de wishlist van dochter (zoon hobbelt nog wel mee, hahaha)

En volgens mij is er ook nog een sprookjesbos in Valkenburg.

Leuk zwembad bij het park, de week gaat weer veel te kort zijn vrees ik.Jaaaaaaaa, het sprookjesbos!!!!! Weet ik nog van vroeger . Leuk
Snjókorn falla, á allt og alla
Hallo allemaal, ik ben sinds afgelopen zomer bezig met postcrossing. Het is echt verslavend, ik heb zelfs een scanner gekocht.

Nicolientje, ik was gisteren in Arnhem, en ze hebben daar in het Watermuseum wel leuke kaarten. Je hoeft het museum niiet in om bij het winkeltje te komen. Maar ik vind het museum wel leuk (het gaat over mijn vak)
Anita, dat wolkje is een goed idee! Jouw idee heeft me ervan overtuigd om die kaarten ook te kopen:). Haha, Arnhem heeft vast heel wat vakantieparken maar ik ben zo eentje die op 5 min. lopen van de binnenstad woont en eigenlijk niet buiten het centrum en het station komt (ja, studente he).

TinaT, wat leuk dat jij ook aan PC doet! Is het zo verslavend ja? Wat leuk! Watermuseum, goed idee! Ik ga volgende week ook maar eens kijken bij het MMKA, daar zullen ze vast ook wel wat hebben.

Ik heb net trouwens mijn eerste Hurray gekregen. Helemaal happy nu hihi... Mooi begin van het weekend!
@Anita > wow, een nieuwe fiets (roze?), dat is hier ook nog steeds een happening. Zoon had een nieuwe gekregen voor de brugklas, maar ik ben bang dat hij volgend schooljaar alweer aan een grotere (volwassen) maat toe is. Hij is mij opeens voorbij geschoten.

Wat grappig, ik ben ook een wolkentekenaar!

@nicolientje > ik zou zeker kaarten kopen van Body Worlds, je komt absoluut PC-ers tegen die je er een plezier mee doet.

Ik heb een paar keer losse kaarten besteld bij PPJ, nooit een verrassingspakket.

Heb je een uitvoerige hurray ontvangen? Al een nieuw adres aangevraagd?

@TinaT > heb je veel kaarten onderweg? Heb je nog speciale voorkeuren op jouw profiel vermeld?

Nu de keuken in, ik zal de kinderen eens een gezonde maaltijd voorzetten. Volgens mij zijn de vitamines er de laatste week bij ingeschoten.
Leuk, je eerste hurray Nicolientje.

Aan het watermuseum moest ik ook denken, maar er was me al iemand voor.

En is dat park Sonsbeek waar ze in de herfstvakantie sprookjesfestival hebben, daar heb je ook een bezoekerscentrum en volgens mij hebben ze daar ook kaarten.

En als ze dat niet hebben hebben ze er wel heerlijke cakemixen, ga je toch niet voor niks.

Tina, welkom hier.

Hoeveel kaarten mag je inmiddels onderweg hebben.

Snjo, ik ken het ook van "vroeger", hahaha
Geen roze fiets dit keer Neferisis en geloof me dat is voor het eerst.

Nu is ie wit, met knal groen en paars.

En kekke fietstassen erbij.

Hier juist lekker aan de patat, morgen doen we weer gezond, heb lekker snijboontjes en veldsla gekocht en daar gaan we een overheerlijk stamppotje van maken dan.
@neferisis, waren het mooie kaarten? Goede verzending?

Oké, Body Worlds is dus wel een aanrader? Ik dacht die mensen schrikken... Die denken iets in de trant van rare mensen die Nederlanders, drugs, prostituees en nu dit soort mensen wat ze kunst noemen haha. Maar ik ga er wel wat meenemen:).

Ik kreeg een bedankje voor de mooie kaart. Niet echt heel uitgebreid maarja ik vond het toch wel speciaal zo'n eerste Hurray:).

Ja, nieuwe adres is aangevraagd en de kaart al geschreven. Er gaat een hele mooie kaart met een kat, beetje winters sfeertje door waxinelichtje in een windlicht erbij naar Nederland. Stond vermeld dat ze heel graag iets met katten zou ontvangen. En persoonlijk vind ik deze kaart heel erg mooi... Ik ga nu zo 2 kaarten posten, anders vergeet ik dat.

Wat ga je koken/heb je gekookt?

@Anita, ja park Sonsbeek ken ik. Ik weet niet of ze kaarten hebben bij het bezoekerscentrum maar ik ga volgende week even kijken, morgen ben ik in de achterhoek dus eens kijken of ze daar nog iets leuks hebben;). Eigenlijk wil ik morgen bij jou eten, wat klinkt dat stamppotje lekker zeg!

Misschien een hele domme vraag hoor maar wat zijn direct swaps of zoiets? Ik heb het maar niet aangevinkt nog...
In de Achterhoek hebben ze ook wel wat hoor.

En je bent welkom morgen.

Tis maar een paar uurtjes vanuit de Achterhoek naar hier, hahaha.

Net een lege hurray uit Polen, jammer.
Een aardig kaartje uit Polen tussen de avondkrant gevonden met de briljante tekst 'happy postcrossing' erop.

@Anita > ah, stoer en meisjesachtig dus. Zit er ook nog zo'n rek voorop? Dat stamppotje klinkt erg smakelijk.

Die Polen vandaag toch...

@nicolientje > het is al weer een tijdje terug dat ik er iets besteld heb (de collectie is al eeuwig hetzelfde), maar de order werd altijd netjes verpakt en bezorgd. Bij sommige kaarten had ik het idee dat ze zelf gemaakt waren (het formaat was ook afwijkend van een standaardkaart, minder rechthoekig), maar de ontvangers waren er blij mee.

We hebben 'kip trein' gegeten, een recept uit een van de kookboeken van kok Rudolph, favoriet bij mijn kinderen. Compleet met volkoren brood, zilvervliesrijst en een grote bak Hollandse salade.

Als je 'direct swaps' aan vinkt dan krijg je aan de lopende band verzoeken van willekeurige PC-ers die met jou een kaart willen ruilen. Vaak naar aanleiding van een exemplaar dat jij aan een ander verstuurd hebt, die willen zij dan ook graag hebben. Zij sturen dan een plaatje terug wat aansluit op jouw profiel/favorietenlijst. Soms krijg je ook zo'n verzoek als je deze optie niet aan hebt gezet.
@bluebirds, je mag helemaal zelf bepalen hoeveel kaarten je stuurt (en hoeveel adressen je dus opvraagt). het is natuurlijk wel zo hoe meer je verstuurt hoe meer je ontvangt. Ik verstuur ook weleens dezelfde kaart - vooral de Idrukker kaart met stroopwafels en andere NL tradities is populair dus die gaat vaak naar nieuwe gebruikers die nog geen kaart uit NL hebben ontvangen.

@nicolientje2410, heb net ook wat besteld bij Marga - je word er hebberig van he (heb nog een hele doos vol met te versturen kaarten hihi). En ik heb al mijn kaarten op volgorde in foto-albums met van die steekmapjes dus kan ze er uithalen om de achterkant te lezen. Een aantal mooie kaarten heb ik ook wel her en der in huis hangen om te showen!

Musea zijn altijd goed om voor kaarten te kijken! En anders als je eens in een toeristische plaats bent of Amsterdam of waar dan ook je zult steeds meer rekken met ansichtkaarten zien - daar krijg je oog voor als postcrosser hihi!

Lees dat je je eerste hurray hebt gekregen, leuk! Nu kun jij dus binnenkort je eerste ontvangen kaartje verwachten!

@TinaT, welkom en veel plezier met Postcrossing!

@snjokorn, krijg jij vaak van dat soort verzoeken? omdat je zoveel kaarten hebt verstuurd? of is dat via het forum?

Ik heb nog een ouderwetse scanner die het prima doet dus heb gelukkig wel de mogelijkheid om al mijn verstuurde kaarten ook te scannen. Heel in het begin niet gedaan en vind het best jammer dat dus niet al mijn verstuurde kaarten op mijn postcardwall staan!

@Indie, hoeveel kaarten mag je onderweg hebben? En soms is het wat rustiger he als alles onderweg is! Hier nu 10 travelling (mag er 13 tegelijk onderweg hebben).

En heb een leuke Hemelvaartsdag gehad - leuke dingen weten te vinden op de rommelmarkt - ook weer een paar leuke kaarten van Amsterdam altijd handig voor Postcrossing!

@stereogram, ja die webshop van Marga is wel leuk! ze is ook actief op het forum en zelf ook een fanatiek postcrosser. Dus heb je kaarten nodig kun je daar zeker bestellen!

Leuke kaarten heb je gekregen! Moomins ook niet mijn favoriet - maar ook nog nooit ontvangen ;) Ik heb dat met Jetoy kaarten - die zijn heel populair maar ik heb er niks mee hihi.. ook al heb ik wel 'kattenkaarten' op mijn wensenlijst. Heb er wel een paar ontvangen van die Jetoy-kaarten

@Anita1973, leuk weer heel wat geschreven dus - heb je die oranje brievenbus weer blijgemaakt haha.. Oh Zuid Limburg is mooi! Maastricht is ook fijn om te bezoeken dan en natuurlijk Valkenburg! Nog niet besteld bij Postzegelerop maar hoor er wel goede dingen over (is ook een postcrosser die de webshop runt).

@neferisis, ja hebben lekker rondgelopen op de rommelmarkt en van alles gescoort - wat ansichtkaarten voor Postcrossing zaten er ook bij! Ja die webshops zijn er veel he! Heb je Funnycard ook al bekeken, Brenda runt dit en heeft denk ik nog meer als Marga's webshop!
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
Oh ja en vandaag ook nog 3 adressen opgevraagd (nu 10 travelling!). Kom maar op met die hurrays en kaarten hier in de bus haha..

Een disneykaart gaat naar Taiwan

Een Vincent van Gogh naar Oekraine

En een kaartje van mijn woonplaats naar China

2 wereldzegels, haha ben al gewend om veel Europazegels te plakken maar dit keer dus ook kaarten buiten Europa.
@neferisis, als eerste bedankt voor je uitleg over direct swaps. Ik geloof dat ik die optie voorlopig nog maar niet aan vink. Jouw eten klonk lekker zeg! Hoe oud zijn jouw kinderen?

@wandelaartje, van die webshop word ik inderdaad hebberig! Ik vind ze zo leuk allemaal hihi. Eigenlijk wil ik na de tips over 'wolkjes' ook nog even langs paperchase, daar hebben ze nog wat leuke kaarten die ik niet mee had genomen maar nu eigenlijk toch wel wil hebben. Misschien moet ik maandag maar gaan ofzo.

Wat leuk, 10 travelling! Binnenkort allemaal kaartjes in de bus zitten dus:)!
Vandaag heb ik een uitgebreide hurray en een superkaart ontvangen, mijn zaterdag is nu helemaal zonnig!

@wandelaartje > ik heb al een paar keer een bestelling bij Brenda geplaatst, zij weet me elke keer weer te verleiden met leuke aanbiedingen.

@nicolientje > mijn dochter is 16 en mijn zoon 13 jaar. Ik ga ze zo eens aanmoedigen op het hockeyveld. Dochter kan vandaag kampioen worden, zoons team is dit seizoen helaas minder succesvol.
@nicolientje, Paperchase ken ik helemaal niet - is dat een landelijke winkel? En ja als je eenmaal verslaafd bent aan kaarten wil je ze overal kopen of bestellen hihi... heb er nu 13 travelling dus kom maar op met die hurrays - vandaag helaas geen kaartje in de bus!

@neferisis, oh dat maakt je dag vaak goed he! Gelijk weer een adres opvragen dan? En leuk dat je de webshop van Brenda ook al kent - is inderdaad verleidelijk met al haar mooie kaarten haha...

Net nog even de laatste 3 adressen opgevraagd

Litouwen - een 12 jarige jongen

Polen - een beginnnede postcrosser!

Japan - leeg profiel altijd lastig dus maar Multiview van Holland heen gestuurd

Had vandaag geen kaartjes bij de post (de laatste ontvangen op dinsdag).

Laat de hurrays en de kaarten nu maar binnenstromen haha...

Fijn weekend iedereen!
Ik mag 10 kaarten onderweg hebben, en de laatste tijd heb ik er ook de hele tijd 10 onderweg gehad. Maar er zaten een paar hele trage tussen, naar Rusland en de U.S en China.

Veel mensen vragen om iets in je eigen taal. Hoe doen jullie dat? Ik neem vaak één van de 6 word stories (van de nightwrithers), en dan geef ik er vertaling bij.
@neferisis, leuk! Mijn zusje speelt ook hockey! Laat je weten of je dochter kampioen is geworden? Toevallig dat jou beide kinderen aan hockey doen:).

@wandelaartje, nee Paperchase zit nog maar op een paar plaatsen. ze hebben wel een webwinkel. Volgens mij is het een Amerikaans concept. Als je google intypt Paperchase vind je het. Ik bestel zelf nooit online dus ik weet er verder niet veel van. Sorry. Ik kan de link even niet zo gauw sturen, ik forum mobiel (in de trein).

Een 12 jarige jongen en een nieuwe PC zijn wel leuk! Dan is je kaart sowieso al specialer vind ik!

@TinaT, Rusland en Belarus schijnen er erg lang over te doen, als ik dat zo zie bij anderen hun sent lijst. Mijn kaarten naar die landen zijn ook al een tijdje onderweg maar nog niets gehoord. Hoe lang heeft jou kaart erover gedaan?

Tot nu toe heb ik geen eigen taal vragen gehad, ik weet niet ik erop zou zetten. Hier maar even ideeën op doen.
Ik kom me hier ook eens melden

Ik was een vrij actieve postcrosser een aantal jaar terug, maar sinds de zomer van 2010 gestopt en ik wil het nu weer oppakken Ik mag momenteel 10 kaartjes tegelijkertijd onderweg hebben (dat is ook mijn max per maand)

Meteen een 8-tal adressen opgevraagd. Voor 2 moet ik nog wachten op een internetbestelling (en daar zitten ook een paar Limoonkaartjes voor mezelf bij), maar de andere 6 gaan van de week op de post . 1 van de kaarten is zelfgemaakt. Een geborduurde molen in Delfts Blauw (de ontvangster had geborduurde kaarten erbij staan en Delfts Blauw is zo lekker Hollands).
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven