vriend altijd maar druk bezig

29-04-2012 23:20 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mijn vriend is 37 en ik 26. hij woont op zichzelf en ik woon nog thuis. hij heeft jaren terug in een psychische instelling gezeten..opgenomen geweest. vanwege depressie. nu is hij elke dag druk bezig met huishouden en tuin en verder gaat hij nergens heen en geen sociale contacten. hij kan weinig rust nemen en hij doet verder slapen in de middag ofzo. Leeft zo,n iemand in een eigen wereld? of is zo iets normaal?
Geen rust nemen en slapen in de middag is wat tegenstrijdig. Vind je niet?

Heeft de beste man ook een baan? Hoe is jullie relatie?
Hij werkt halve dagen..hij heeft 1 keer per week begeleiding. Wij hebben beide een beperking
Weet je, als hij zich lekker voelt bij zijn leven is dat het belangrijkste toch?
Hij is vaak moe. zit hij dan niet in een eigen wereldje?
Ach,wat is normaal.

Als hij het leven zo fijn vind...dan is het toch prima?
Wat is precies je vraag? Ik was voorheen heel sociaal, veel vrienden/kennissen .Tegenwoordig onderneem ik veel alleen (ook al heb ik een relatie) en ik voel me er heel erg goed bij. Misschien jouw vriend ook wel.
quote:anoniem001 schreef op 29 april 2012 @ 23:32:

Hij is vaak moe. zit hij dan niet in een eigen wereldje?Dat geeft toch niet, als iemand in zijn eigen wereld leeft? Als jij daar moeite mee hebt, is hij misschien niet de juiste persoon voor jou.
Hoe bedoel je die vraag precies? Waar gaat het nou eigenlijk om?
Hij vind het geen leven..zegt hij zelf. tja mij lijkt het ook niet fijn. ik accepteer hem hoe hij is en neem hem zoals hij is. mijn vraag is gewoon of hij misschien in zijn eigen wereldje leeft..want telefoon of iets..dat intresseert hem weinig
WAT bedoel je nou de hele tijd met zijn eigen wereldje? Iedereen leeft in zijn eigen wereld en de een laat heel veel anderen toe en de ander heel weinig. Elk mens is anders.
Dat zo,n iemand alleen maar met zichzelf bezig is. ja oke..iedereen is anders
Je vraagt of iemand in zijn eigen wereld kan zitten en je zegt dat hij alles alleen doet.

Volgens mij heb je daar al het antwoord.

Wil je met deze man oud worden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ok, alleen maar met zichzelf bezig zijn. Dat is in ieder geval duidelijk.

Is hij in jullie relatie ook alleen maar op zichzelf gericht of heeft hij ook interesse in en voor jou?
Je bent niet erg duidelijk.

Vind je vriend zijn eigen leven een probleem? Is hij niet tevreden met hoe hij leeft? Dan moet hij daar iets mee doen, evt met begeleiding daarbij ?

Is hij tevreden, en schaadt hij niet zichzelf of zijn omgeving? Dan lekker laten doen.
Waarom slaapt hij overdag en niet gewoon 's nachts?
Zeg maar Spijker.
Hé heb je een nieuwe nick?

Je had beter een nieuwe vriend kunnen nemen.
Mensen met een beperking in de psychische waaronder depressieve klachten kunnen soms energetische beperkingen hebben of wel last hebben van verminderde energie. In dat geval is het helemaal niet raar dat jouw vriend 1/2 dagen werkt, huishouden doet en af en toe overdag slaapt. Het kan best zijn dat hij het met al deze gewone activiteiten al ervaart als heel druk.

Het enige wat ik jullie kan aanraden is om daarnaast naar buiten te gaan en matig te bewegen, wandeling, maken zwemmen, fietsen, terrasje pakken of samen een leuke hobby zoeken of bij een clubje gaan. Langzaam opbouwen dan vergroot van zelf het sociaal leven, wellicht blijft je vriend altijd wel een beetje een ´einzelganger´.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
onze relatie zit wel goed hoor. zo is hij gewoon. hij slaapt s,nachts ook maar overdag minder energie. Ik neem hem ook zoals hij is
Wat is het probleem dan?
Hmmm.... dat zie je waarschijnlijk wel als je de 8 verschillende en elkaar tegensprekend problemen (posts) en reacties van Anoniem001 leest
Als jullie allebei een beperking hebben, kun je dit soort zorgen (net als die uit je andere topics) misschien beter bij een professional leggen. Bedoel ik niet lullig hoor, maar gewoon, omdat wij dat hier ook moeilijker kunnen inschatten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven