Geld & Recht alle pijlers

illegaal in NL

23-05-2012 10:31 55 berichten
Hallo allemaal

sinds kort loopt er bij ons iemand stage die is 5 jaar geleden naar Nl gekomen ( geen oorlog oid maar haar man had verkeerde connecties waardoor het heet onder haar voeten werd) met haar kind. ( man is daar nog geen contact meer mee)

Nu heeft ze verteld dat ze haar verblijfsdocument gekocht heeft voor veel geld en dus illegaal is.

Ze doet hier nu een opleiding, loopt stage, kind zit op school.

Ze heeft een kleine stage vergoeding maar verder een uitkering en alle mogelijke toeslagen en kortingen die je maar kunt bedenken.

Ik ben totaal niet tegen buitenlanders maar het stoort mij enorm dat ze dus wel geld krijgt en hier al 5 jaar zit terwijl ze nog geen dag gewerkt heeft.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
wat gun jij een ander een betere toekomst zeg!!!

ze loopt stage en doet dus een opleiding dus maakt wat van haar leven en nog is het niet goed...

nuuh jij hebt niets tegen buitenlanders :sarcastis
Stel: jij geeft haar aan of je verlinkt haar. Zou jij met jezelf kunnen leven?? Alles afpakken van diegene die bezig is om een goede toekomst te creeeren voor zichzelf? Als jij hierop JA! zegt moet je eens naar jezelf kijken i.p.v. een ander!
Als ze het verblijfsdocument illegaal heeft verkregen, dan is ze hier legaal.

Of heeft ze een vals verblijfsdocument? Dan is ze wel illegaal, maar dan lijkt het me sterk dat ze al die toeslagen krijgt.

TO, heb je het niet gewoon verkeerd begrepen?
catootje76 schreef op 23 mei 2012 @ 11:10:

ze loopt stage en doet dus een opleiding dus maakt wat van haar leven en nog is het niet goed...

nuuh jij hebt niets tegen buitenlanders :sarcastis
Lol, laten we heel somalie hierheen halen!
genkie schreef op 23 mei 2012 @ 11:21:

[...]

Wat heeft dat er nou weer mee te maken ... :/
Wat ontzettend dom om op je werk rond te bazuinen
Kraaltje, ben je er nog? Er liggen wat vraagjes voor jou!
ontbijtkoekje schreef op 23 mei 2012 @ 11:23:

[...]

Exact mijn vraag
Primabella schreef op 23 mei 2012 @ 11:23:

Wat ontzettend dom om op je werk rond te bazuinen
Dat is redelijk dom ja, maar blijkbaar ziet ze TO als iemand wie ze echt kan vertrouwen. Blijkbaar heeft ze daar fout in gedacht...
genkie schreef op 23 mei 2012 @ 11:21:

[...]

Ruilen we ze voor jou. Goed plan.
Zeg maar Spijker.
Persoonlijk heb ik geen problemen om te investeren in iemand die illegaal is. Illegaal of niet: het is een mens. Eens mens met toekomstplannen en dromen. Je moet niet alleen kijken naar de regeltjes TO, ook naar de persoon die achter dit verhaal zit.
Wat wil je doen? Haar aangeven zoals vroeger in de 2e wereld oorlog je joden aangaf bij de duitsers?

Ik vind dat namelijk op het zelfde niveau. Ze gaat namelijk ook vermoord worden als ze terug moet naar haar land van herkomst.

Ze vertelde je dit in vertrouwen. Ze is gevlucht omdat ze haar veiligheid vreesde. Ik zou ook gevlucht zijn als ik de overheid me wilde vermoorden omdat mijn man op de wishlist zou staan en ik met kind daar dus bij.

Jij dus niet? Jij zou lekker blijven en vermoord willen worden terwijl je een exit zou hebben?
Grote kans dat ze in het land van herkomst ergens iemand heeft moeten omkopen voor documenten etc. In sommige landen krijg je anders niets voor elkaar.

In antwoord op je vraag: at zouden jullie doen? Ik zou in een hoekje gaan zitten en me schamen dat ik overwoog een collega met kind er bij te lappen.
borderwalk schreef op 23 mei 2012 @ 11:37:

Grote kans dat ze in het land van herkomst ergens iemand heeft moeten omkopen voor documenten etc. In sommige landen krijg je anders niets voor elkaar.

In antwoord op je vraag: at zouden jullie doen? Ik zou in een hoekje gaan zitten en me schamen dat ik overwoog een collega met kind er bij te lappen.
Dat dus. To heeft het gewoon niet goed begrepen. Iemand vertelt haar verhaal, en er is een misversatnd. Je mag je wel een beetje schamen. De vrouw werkt aan haar en haar kind's toekomst.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Daarom ben ik ook wel heel nieuwsgierig uit welk land deze vrouw dan komt.

Een verblijfsvergunning krijg je nu eenmaal niet zo maar. Niet meer. Dan is ze of echt heel erg en aantoonbaar in gevaar in LvH. Met alleen valse documenten uit eigen land, ben je er nl nog niet.

Of ze komt niet op asielgronden en dan weet ik eigenlijk niet zo goed hoe het werkt. Weet iemand dat? Als je uit een veilig, niet EU-land komt?

Uiteindelijk is er wel meer te koop dan alleen valse paspoorten en ID bewijzen, lijkt mij. Waarom zou je niet een burgerservice nummer kunnen kopen, bij de juiste personen? Zou dat echt zo onmogelijk zijn? Vraag ik me nu oprecht af.
TO is ondertussen met de noorderzon verdwenen. Jammer.
Kadanz, ik vind je ava mooi. Zo. Dat wilde ik al heel lang zeggen :)
Dikke kans dat ze in land van herkomst voor haar eigen (dus niet illegale) papieren heeft moeten betalen bij een corrupte gast.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als je uit een veilig, niet EU land komt kom je NL niet binnen.

Zelfs als je uit een onveilig niet EU land komt kom je NL amper binnen.

De IND doet namelijk er aan om aan te tonen dat je gelogen hebt bij binnen komst.

Ik ken een hoop schrijnende verhalen van mensen die echt niet terug kunnen maar omdat hun verhaal bij binnenkomst niet klopt met het verhaal wat ze nu een aantal jaren later vertellen liegen ze.

Het feit dat ze nu een aantal jaren verder zijn, de taal beter kennen of in ieder geval beter engels spreken èn wat gekalmeerd zijn telt allemaal niet mee.

Je moet bijna woord voor woord kunnen herhalen wat je vertelde, wat je zei toen je voor het allereerst aanklopte.

Geen genade.

Dat vind ik hard en koud en om te kotsen.

Of je nou veilig bent of niet als je terug moet geeft niks. Als je afwijkt om wat voor reden dan ook krijg je geen verblijfsvergunning..
noppies schreef op 23 mei 2012 @ 12:32:

Kadanz, ik vind je ava mooi. Zo. Dat wilde ik al heel lang zeggen :)
Ik ook, daarom heb ik hem ook gekozen ;)
Ze kan geen vals verblijfsdocument hebben en een uitkering krijgen. De gemeente gebruikt namelijk de GBA om te kijken of je zegt wie je bent. En ingeschreven wordt je alleen als je de juiste papieren kunt overleggen. Een vals verblijfsdocument overleggen bij de gemeente kun je proberen, maar er zijn behoorlijk wat controles.
Wat wel kan is een vals verhaal vertellen aan de IND en op grond van dat verhaal een verblijfsvergunning krijgen. Dat gebeurt wel. Het document is dan wel gewoon geldig en vanaf dat moment ben je niet illegaal.
Ik mag lijen dat haar kind later verpleger wordt, jou als patiënt krijgt en dat je je dan helemaal kapot schaamt.
ontbijtkoekje schreef op 23 mei 2012 @ 11:23:

[...]

er zijn niet voor niets asielwetgeving en procedures.

als de info goed is dan is de dame in kwestie illegaal in nederland.

jij zegt:

nuuh jij hebt niets tegen buitenlanders

Onder dat motto kunnen we alle mensen uit landen hier wel toelaten.

want als eenmaal bekend is dat je in nederland wel kunt blijven zonder veel gedoe dan komen ze ook in grote getalen.

eens kijken of jij en anderen dan nog zo coulant zijn als je opeens nog meer van je loon mag gaan afdragen :)
Esfa schreef op 23 mei 2012 @ 15:00:

Wat wel kan is een vals verhaal vertellen aan de IND en op grond van dat verhaal een verblijfsvergunning krijgen. Dat gebeurt wel. Het document is dan wel gewoon geldig en vanaf dat moment ben je niet illegaal.
Theoretisch gezien kan dat, maar de IND gaat ver in het controleren van iemand's vluchtrelaas. Dus een verhaal ophangen levert lang niet altijd een verblijfsstatus op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven